Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,430   -0,005   (-0,09%) Dagrange 5,370 - 5,475 64.802   Gem. (3M) 194,3K

Week 1-7 juni: 50 jaar beleggen, met TomTom.

1.333 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 67 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 juni 2015 23:02
    quote:

    MSN schreef op 5 juni 2015 21:30:

    Jammer van vandaag. Ik heb in blinde paniek om 9,61 een groot gedeelte verkocht om op 9,46 weer in te stappen. Durfde toch niet zonder m'n aandeeltjes. Turbo's en opties dik in het rood waar ze eerder deze week nog mooi groen kleurden. Hoop dat het inderdaad de shorters waren die op basis van het sentiment de koers nog iets verder willen drukken.

    Vandaag in een korte discussie met een collega. Waarom maps als er misschien in de toekomst wel een mogelijkheid zou zijn dat maps realtime dmv satellieten mogelijk is. Realtime streaming net als bijv GPS data. Ik geloof zelf niet zo in een dergelijk verhaal, maar zou zoiets technisch mogelijk zijn?
    Two-way dataverkeer via satellieten is onzin. Gaat gewoon via mobiel dataverkeer. Essentie voor de toekomst wordt dat wagen op individuele basis geïnformeerd kunnen worden (en zelf op individuele basis informatie verstrekken als probe).
  2. mjmj 6 juni 2015 00:33
    quote:

    xynix schreef op 5 juni 2015 23:02:

    [...]
    Two-way dataverkeer via satellieten is onzin. Gaat gewoon via mobiel dataverkeer. Essentie voor de toekomst wordt dat wagen op individuele basis geïnformeerd kunnen worden (en zelf op individuele basis informatie verstrekken als probe).
    Ook met laag vliegende satelieten zoals iridium?
  3. MSN 6 juni 2015 11:09
    quote:

    xynix schreef op 5 juni 2015 23:02:

    [...]
    Two-way dataverkeer via satellieten is onzin. Gaat gewoon via mobiel dataverkeer. Essentie voor de toekomst wordt dat wagen op individuele basis geïnformeerd kunnen worden (en zelf op individuele basis informatie verstrekken als probe).
    Bedankt voor je reactie. two way communicatie via satellieten is wel mogelijk geloof ik. Waar mijn collega op doelde is dat een satteliet kijkt waar jij met je auto rijdt en jou dan informatie kan doorsturen. Dmv van sensors in of langs de weg zou aanvullende informatie kunnen worden opgepikt en doorgestuurd aan de auto. Soort van big brother is watching you.

    Zelf verwacht ik ook niet dat dit de realiteit is, maar misschien over tig jaar als wij er al niet meer zijn?

    Drie belangrijke vragen die je moet stellen zijn:

    1. Hoeveel sattelieten moet je los laten om continu overal dekking te hebben?

    2. Wat gebeurd er wanneer je het dekkingsgebied van de ene satteliet verlaat en de andere betreedt?

    3.Hoeveel autos kan één satteliet maximaal tegelijk bedienen?

    Persoonlijk geloof ik ook in probes waarbij o.a. auto's realtime info aan elkaar verstrekken. Vooralsnog vind ik het wel leuk om aan andere theorieen te denken ;)
  4. [verwijderd] 6 juni 2015 16:35
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 6 juni 2015 11:13:

    [...]

    jij hebt het ook met iedereen aan de stok Jantje
    Waarom is het nodig continu een zondebok te zoeken
    Ik heb JanK veel nuttige Posts zien maken en zeer normale reacties
    Sommigen proberen hier continu te stoken
    Erg jammer en ook laf op een forum
    Post dan ook je 06 nummer en je LinkedIn profiel
    We zullen dan wel zien dat dergelijke lieden geen raketgeleerden zijn
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 7 juni 2015 10:51
    quote:

    MSN schreef op 6 juni 2015 11:09:

    [...]

    Bedankt voor je reactie. two way communicatie via satellieten is wel mogelijk geloof ik. Waar mijn collega op doelde is dat een satteliet kijkt waar jij met je auto rijdt en jou dan informatie kan doorsturen. Dmv van sensors in of langs de weg zou aanvullende informatie kunnen worden opgepikt en doorgestuurd aan de auto. Soort van big brother is watching you.

    Zelf verwacht ik ook niet dat dit de realiteit is, maar misschien over tig jaar als wij er al niet meer zijn?

    Drie belangrijke vragen die je moet stellen zijn:

    1. Hoeveel sattelieten moet je los laten om continu overal dekking te hebben?

    2. Wat gebeurd er wanneer je het dekkingsgebied van de ene satteliet verlaat en de andere betreedt?

    3.Hoeveel autos kan één satteliet maximaal tegelijk bedienen?

    Persoonlijk geloof ik ook in probes waarbij o.a. auto's realtime info aan elkaar verstrekken. Vooralsnog vind ik het wel leuk om aan andere theorieen te denken ;)
    ad 1: een stuk of 15.

    ad 2: zie 1.

    ad 3: veel, het is een kostenkwestie.

    Je punt is niet des TomTom's. Zodra de grote telecombedrijven satellieten gaan prefereren boven terrestrial LTE/G4/G5 doet TT mee. Voor die tijd zijn je 'andere theoriën' niets meer dan luchtfietsen. Sorry: ruimtefietsen.
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 7 juni 2015 11:19
    quote:

    JanK1 schreef op 5 juni 2015 19:30:

    [...]

    Weet je, ik vind het wel triest dat de gewone Grieken de dupe zijn want de echt rijken hadden al heel veel geld weggesluisd. Ik denk als wij in een vergelijkbare situatie zouden zitten dat we ook de pest kregen aan Brussel, trouwens dat hebben wij toch ook al.
    Mee eens. Ik heb met de gewone Grieken te doen, maar hun politieke vertegenwoordigers moeten beseffen dat hun schuldeisers (via onze banken) wel onze eigen (al vele jaren niet meer geïndexeerde) pensioengerechtigden en belastingbetalers zijn.

    Zij hebben een heel merkwaardige opvatting van democratie: als we er democratisch toe besluiten behoeven we schulden niet meer terug te betalen.

    Kom nou! Beter kunnen ze kijken naar hun 'systeem': geen goed functionerend kadaster, rijke oligarchen die hun geld al lang veilig hebben gesteld. Corruptie was daar gewoon. Het normaal betalen van je belasting, stroom of tolgelden behoort tot de basisvoorwaarden van de financiën in een democratisch land, en zijn via verkiezingen te beïnvloeden.

    Zolang de Grieken dat niet snappen hebben ze niks in Euroland te zoeken. Net zo min als vele (van oudsher corrupte) Balkanlanden, wat mij betreft. De uitbreiding van de EU ging na 2000 veel te snel. Met dank aan D'66 ('Sophietje') en andere regenteske partijen in dit land.

    Eén ding weet ik zeker: dit volk heeft er niet om gevraagd. Zij wezen het 10 jaar geleden zelfs af, maar CDA, D'66, PvdA, VVD en de andere kleinere regentenpartijen gingen gewoon door.
    SCHANDE!
  7. forum rang 6 hvasd2 7 juni 2015 16:32
    quote:

    pbr schreef op 6 juni 2015 16:35:

    [...]
    Waarom is het nodig continu een zondebok te zoeken
    Ik heb JanK veel nuttige Posts zien maken en zeer normale reacties
    Sommigen proberen hier continu te stoken
    Erg jammer en ook laf op een forum
    Post dan ook je 06 nummer en je LinkedIn profiel
    We zullen dan wel zien dat dergelijke lieden geen raketgeleerden zijn
    Nuttige posts ..... Bedoel je een inhoudelijke bijdrage of dat ie de boel aan het sussen is ? Als je het laatste bedoelt dan ben ik het met je eens !
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 juni 2015 18:07
    zo 07 jun 2015, 15:58 | 51 reacties
    |
    lees voor
    Onderzoekers ministerie van Onderwijs:
    Oppassen met big data
    Van onze parlementaire redactie
    DEN HAAG -

    De overheid moet oppassen met het op grote schaal inzetten van ’big data’. Dat is een verzamelnaam voor het op grote schaal koppelen van verschillende gegevens, om er bijvoorbeeld het gedrag van mensen mee te voorspellen.

    Hoewel dergelijke toepassingen van grote waarde kunnen zijn voor het werk van ambtenaren, kan het gebruik ervan zorgen dat het vertrouwen van burgers in de overheid nog verder daalt. Burgers wantrouwen namelijk deze manier van werken, waarbij computers al rekenend de mensen in de gaten probeert te houden. Volgens onderzoekers die in opdracht van het ministerie van Onderwijs de kansen en bedreigingen van big data onderzochten.

    Het kabinet werkt aan een visie voor deze techniek, die al veel wordt toegepast. Zo kan Google dankzij signalen die mobiele telefoons sturen, zien waar een file staat en deze in haar kaarten vermelden.

    Ook in het onderwijs en de wetenschap gaat een wereld van mogelijkheden open door het combineren van verschillende gegevensstromen van mensen en apparaten. Maar al die data herbergt zoveel informatie over individuele burgers, dat de privacy in gevaar komt. Bovendien weten wetenschappers nog lang niet allemaal hoe ze goed met big data moeten werken. Minister Bussemaker (Onderwijs) denkt zelfs dat ze in de toekomst studies nodig zijn om mensen op te leiden.

    Het is economisch zeer interessant om te investeren in het gebruik van big data, stellen de onderzoekers. Eerder wees een studie al uit dat er een groeipotentieel voor de Nederlandse economie van enkele tientallen miljarden euro’s per jaar is.
1.333 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 67 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.