Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,037   +0,015   (+1,47%) Dagrange 1,021 - 1,043 1.414.173   Gem. (3M) 1,5M

Weekdraadje 20 t/m 26 augustus 2012

94 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kissfan 24 augustus 2012 16:02
    quote:

    Martijn van M schreef op 24 augustus 2012 15:28:

    [...]

    Nee hoor, pas beneden de 2.90 euro duiken we duidelijk beneden die rode lijn. En dan is er nog niet meteen een man over boord... zolang de koers daar maar niet dagenlang achter elkaar onder dat niveau gaat bewegen.

    PS. Met de AEX beneden de 282 punten inmiddels, is de koers nu wel al weer even vlak onder die 2.90 euro beland.
    Aex beneden de 282?? U maakt een typefoutje?
  2. [verwijderd] 24 augustus 2012 17:33
    quote:

    Martijn van M schreef op 24 augustus 2012 16:11:

    [...]

    Inderdaad een type-foutje: AEX zit beneden 228 punten.
    Martijn je bent een beetje van slag. Zal wel door de vrijdag middag stemming komen.

    Moet nu mijn bed in. Morgen vroeg op om van Hanoi naar huis te vliegen. Prettig week end allemaal.
  3. [verwijderd] 24 augustus 2012 17:55
    quote:

    Martijn van M schreef op 24 augustus 2012 16:15:

    ... Overigens spreekt TradingCentral van een steun op 2.88 euro (en een weerstand op 3.02 euro), dus de koers vandaag voorlopig wel boven die steun gebleven:

    www.iex.nl/Column/82794/PostNL-ST-de-...

    (Nu maar hopen dat de AEX niet op eens nog veel verder naar beneden kelderd)
    stop aub met het plaatsen, lezen of luisteren naar tradingcentral.
    Die heb ik nog minder vaak iets zinnigs horen zeggen dan heer Tostie.
  4. [verwijderd] 24 augustus 2012 19:03
    quote:

    ik ben Diede/Kennie schreef op 24 augustus 2012 17:55:

    [...]
    stop aub met het plaatsen, lezen of luisteren naar tradingcentral.
    Die heb ik nog minder vaak iets zinnigs horen zeggen dan heer Tostie.
    Ja Diede, ik begrijp je oproep wel. Want ik kijk regelmatig ook met enige verbazing naar de analyses van TradingCentral - vooral omdat wanneer de koers niet echt richting heeft gedurende een paar dagen, hun koersdoelen toch voortdurend lijk en mee te bewegen.

    Van de andere kant doen ze daar wel concrete uitspraken over de trend en de niveaus waarop kan worden gelet. En het is tenslotte ook een 'service' van IEX. Dus om daar nou een permanente 'ban' op uit te spreken... dat lijkt me wat overdreven.

    Even goed ben ik welbereid om daar voorlopig even niet meer naar te refereren.

    Prettig weekend!
  5. forum rang 4 Pitmans 26 augustus 2012 12:12
    Volg dit forum niet meer zo, daarom misschien een al geposte vraag :
    stel dat er onderdelen afgestoten moeten worden (TNT Airways is zeker, mogelijk ook operationele units Benelux en Duitsland). In de huidige markt zal het best een probleem worden daar een goede prijs voor te krijgen, als je ze überhaupt verkocht krijgt.

    Is jullie bekend of dan, vanwege waardedaling van de som der delen, ook het UPS-bod verlaagd kan worden ? Als meneer Davis het allemaal zo goed heeft uitgezocht, dan zal hij vast ook een prijs hebben gehangen aan elke operating unit van TNT.
    En áls er gewoon geen koper te vinden is, is dat dan een dealbreaker / delayer ?

    En nog even terugkomend op de rentediscussie van het begin van deze draad.
    Behalve marktwerking lijkt mij dat er nog een effect is dat de noord/zuid renteverhouding dichter bij elkaar brengt als de ECB zich gaat bemeoien met het renteplafond voor zuidelijke landen.
    Duitsland is een grote net-contributor van de ECB. Als de ECB risicovolle obligaties gaat opkopen van zuidelijke landen om lage rentes te bereiken, is dat dus ook risicovol voor Duitsland, want kans neemt toe dat er gedefault wordt op geld dat Duitsland in het ECB heeft gestopt. Dan zou logischerwijs dus ook de Duitse rente iets moeten stijgen.
    Zelfde geldt dan voor alle net-contributors, ook NL dus.
    En zou overigens ook een goed voorbeeld zijn van het solidariteitsbeginsel waar de EU/EC/EEG ooit mede om begonnen is.
  6. [verwijderd] 26 augustus 2012 22:43
    quote:

    Pitmans schreef op 26 augustus 2012 12:12:

    Volg dit forum niet meer zo, daarom misschien een al geposte vraag :
    stel dat er onderdelen afgestoten moeten worden (TNT Airways is zeker, mogelijk ook operationele units Benelux en Duitsland). In de huidige markt zal het best een probleem worden daar een goede prijs voor te krijgen, als je ze überhaupt verkocht krijgt.

    Is jullie bekend of dan, vanwege waardedaling van de som der delen, ook het UPS-bod verlaagd kan worden ? Als meneer Davis het allemaal zo goed heeft uitgezocht, dan zal hij vast ook een prijs hebben gehangen aan elke operating unit van TNT.
    En áls er gewoon geen koper te vinden is, is dat dan een dealbreaker / delayer ?

    En nog even terugkomend op de rentediscussie van het begin van deze draad.
    Behalve marktwerking lijkt mij dat er nog een effect is dat de noord/zuid renteverhouding dichter bij elkaar brengt als de ECB zich gaat bemeoien met het renteplafond voor zuidelijke landen.
    Duitsland is een grote net-contributor van de ECB. Als de ECB risicovolle obligaties gaat opkopen van zuidelijke landen om lage rentes te bereiken, is dat dus ook risicovol voor Duitsland, want kans neemt toe dat er gedefault wordt op geld dat Duitsland in het ECB heeft gestopt. Dan zou logischerwijs dus ook de Duitse rente iets moeten stijgen.
    Zelfde geldt dan voor alle net-contributors, ook NL dus.
    En zou overigens ook een goed voorbeeld zijn van het solidariteitsbeginsel waar de EU/EC/EEG ooit mede om begonnen is.
    Ik denk niet dat het bod verlaagd wordt. UPS wordt gewoon verplicht sommige onderdelen door te verkopen. Dat dit moeilijk zal worden is duidelijk, zie de problemen die KPN had. Dus zal in eerste instantie een delayer worden en daarna zelfs een dealbreaker. Daarom is het verschil van TNT tussen de huidige koers en het bod nog zo groot (natuurlijk ook de tijdfactoor = renteverlies). Zou het wel stom vinden als eea geen doorgang kan vinden want er blijft genoeg concurrentie over.
  7. [verwijderd] 27 augustus 2012 00:47
    quote:

    MrMarshall schreef op 25 augustus 2012 13:38:

    [...]
    Oeps, een faillissement van PostNL begin september volgens deze TA??!!
    ... Ik denk eigenlijk meer op een herstel van de AEX komende 3 maanden richting 370 punten, en PostNL terug naar 4 euro (om later nadat de overname definitief wordt nog verder te stijgen).

    (Maar ik houd ook rekening met de mogelijkheid van nog flink wat tegenwind in de markten in de maand september - waarin het verloop van de Euro-krisis mogeijk wordt bepaald op basis van de mogelijkheid dat Griekenland wellicht niet langer worden gesteund. Maar ik reken er op dat Griekenland niet zal worden losgelaten... want de consequenties hiervan zijn eigenlijk niet te overzien omdat de euro-overheden hun tegoeden dan moeten gaan afschrijven, etc.)

94 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.