Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Dinsdag 28 juni (De EIB wil niet betalen)

72 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 juni 2011 16:29
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 28 juni 2011 16:24:

    [...]
    Draait het straks lekker is het geen punt voor de chinezen een paar miljard in een nieuwe modellen reeks te steken.
    Doe voor de grap eens een gooi wat volgens jou de marge en aantallen zullen zijn dat die paar miljard geen punt is?
  2. AX lover 28 juni 2011 16:35
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 28 juni 2011 16:24:

    [...]
    Doe jij verder nog iets in je leven als negatieve saab berichten opzoeken?
    In China is zoveel geld "over" net zoveel als we hier [europa ]steeds te kort komen.
    Draait het straks lekker is het geen punt voor de chinezen een paar miljard in een nieuwe modellen reeks te steken.
    Bekend staan ze om alles straffeloos te bijna kopieeren om buiten de claims te blijven.
    Het is inderdaad te hopen dat die Chinezen er geen problemen mee hebben om de komende jaren structureel 100en miljoenen per jaar in Saab te investeren. Je hebt blijkbaar geen idee hoeveel geld er jaarlijks geinvesteerd moet worden in autofabrikanten om met de concurrentie met te kunnen. Enkele voorbeeld.

    - Tata steekt de komende 5 jaar elk jaar 1,5 miljard Britse pond in Jaguar & Land Rover
    - Het Chinese Geely steekt de komende 5 jaar $11 miljard in Volvo
    - McLaren gaat 1 miljard euro investeren in een nieuwe sportauto
    - Aston Martin heeft net bekend gemaakt 350 miljoen opgehaald te hebben voor de komende paar jaar
    - Lotus gaat de komende 5 jaar 800 miljoen investeren in 3/4 nieuwe sportauto's

    En dit zijn allemaal winstgevende automerken waar dus nog eens fors in wordt geinvesteerd. Zelfs kleine "kutmerken" zoals McLaren, Aston Martin en Lotus investeren meer in R&D dan Saab! Wil Saab competitief worden (en blijven) dan zal er de komende 5 jaar jaarlijks minimaal 300/400 miljoen euro ingepompt moeten worden.

    Dat heeft GM de afgelopen jaren ook gedaan, maar heel veel heeft het nog niet opgeleverd. Victor Muller denkt dat hij de wereld kan veroveren zonder te investeren in de toekomst.
  3. [verwijderd] 28 juni 2011 16:47
    quote:

    AX lover schreef op 28 juni 2011 16:35:

    [...]

    Het is inderdaad te hopen dat die Chinezen er geen problemen mee hebben om de komende jaren structureel 100en miljoenen per jaar in Saab te investeren. Je hebt blijkbaar geen idee hoeveel geld er jaarlijks geinvesteerd moet worden in autofabrikanten om met de concurrentie met te kunnen. Enkele voorbeeld.

    - Tata steekt de komende 5 jaar elk jaar 1,5 miljard Britse pond in Jaguar & Land Rover
    - Het Chinese Geely steekt de komende 5 jaar $11 miljard in Volvo
    - McLaren gaat 1 miljard euro investeren in een nieuwe sportauto
    - Aston Martin heeft net bekend gemaakt 350 miljoen opgehaald te hebben voor de komende paar jaar
    - Lotus gaat de komende 5 jaar 800 miljoen investeren in 3/4 nieuwe sportauto's

    En dit zijn allemaal winstgevende automerken waar dus nog eens fors in wordt geinvesteerd. Zelfs kleine "kutmerken" zoals McLaren, Aston Martin en Lotus investeren meer in R&D dan Saab! Wil Saab competitief worden (en blijven) dan zal er de komende 5 jaar jaarlijks minimaal 300/400 miljoen euro ingepompt moeten worden.

    Dat heeft GM de afgelopen jaren ook gedaan, maar heel veel heeft het nog niet opgeleverd. Victor Muller denkt dat hij de wereld kan veroveren zonder te investeren in de toekomst.
    Victor staat als er voldoende chinees belang is niet alleen aan het roer daar als hij er uberhaubt nog mag staan.
    Er was eenvoudig ook geen geld nu met de overname om maar nieuwe projecten te starten dus in dat opzicht is het heel begrijpelijk.
    Niet voor niets wijkt hij uit naar china voor de toekomst hij is niet op
    zijn achterhoofd gevallen.
    Alleen daar is de animo voldoende om er geld in te steken om de eenvoudige reden dat het er is plus dat de chinezen zoals ik al eerder zei kicken op een echte europese autonaam met faam.
    Zo een kans krijgen ze niet vaak.
    Het grote gevaar is in mijn ogen dat china hier alles buiten spel weet te zetten.
    Het vervolgens hier van de beurs haalt.
    Ergo we krijgen als aandeelhouder een flutprijs per aandeel omdat het nu eenmaal geen winst draait.

  4. [verwijderd] 28 juni 2011 16:59
    quote:

    Ursus arctos schreef op 28 juni 2011 16:29:

    [...]
    Doe voor de grap eens een gooi wat volgens jou de marge en aantallen zullen zijn dat die paar miljard geen punt is?
    Ik zit er niet voldoende in om zo een marge in cijfers te geven wel weet ik dat het een flut marge is iedereen weet dat op een nieuwe wagen zowel door de dealer als de fabriek weinig word verdiend.
    Daarom moet er ook een goed produktie aantal worden gehaald per jaar.
    Alleen daar waar lage arbeidkosten zijn [china weer]en nog een aantal verre oosten landen worden hoge winst marge s gehaald.
    Google maar is op autofabriek maleisie proton
  5. [verwijderd] 28 juni 2011 17:21
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 28 juni 2011 16:59:

    [...]
    Daarom moet er ook een goed produktie aantal worden gehaald per jaar.
    Alleen daar waar lage arbeidkosten zijn [china weer]en nog een aantal verre oosten landen worden hoge winst marge s gehaald.
    Klinkt als een gouden deal voor Zweden dan, zij staan garant en productie verhuist naar China. Ik denk dat ze direct toestemming verlenen.
  6. [verwijderd] 28 juni 2011 17:38
    Wat een hoop gelul trouwens hier over cijfertjes, marges, marktaandelen, etc etc.
    Deze boys rekenen anders, de ene divisie dekt de andere, we houden van compensabele verliezen, subsidies en een heel hoge revenue.
    Het is niet alleen Saab dat een rol speelt bij een investeerder, het is de connectie met het bankwezen, government en nog zoveel andere belangen die de bal draaiende houden.
    De meest winstgevende bedrijven zijn voor aandeelhouders over het algemeen de minst interessantste, winstwaarschuwingen worden beloond met een stijging van het aandeel en een hogere winstverwachting met een afstraffing. Je moet het spel van de grotere jongens begrijpen alvorens je conclusie te trekken. Cijfertjes is serieus slechts een beperkt onderdeel van het geheel.
    Daarbij zal het eenieder een zorg zijn wat de marges zijn op Saab, of dat ze ooit groene cijfers draaien, het aandeel dat omhoog gaat dat is wat de beleggers interessant vinden!
  7. AX lover 28 juni 2011 17:39
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 28 juni 2011 16:59:

    Google maar is op autofabriek maleisie proton
    Je doelt op die fabriek die al jarenlang verlies maakt en waar de overheid van Maleisie lelijk mee in zijn maag zit? Zelfs VW en andere grote partijen willen hun vingers er niet aan branden.

    Goed voorbeeld!
  8. [verwijderd] 28 juni 2011 17:47
    quote:

    expert@info schreef op 28 juni 2011 17:38:

    Wat een hoop gelul trouwens hier over cijfertjes, marges, marktaandelen, etc etc.
    Deze boys rekenen anders, de ene divisie dekt de andere, we houden van compensabele verliezen, subsidies en een heel hoge revenue.
    Het is niet alleen Saab dat een rol speelt bij een investeerder, het is de connectie met het bankwezen, government en nog zoveel andere belangen die de bal draaiende houden.
    De meest winstgevende bedrijven zijn voor aandeelhouders over het algemeen de minst interessantste, winstwaarschuwingen worden beloond met een stijging van het aandeel en een hogere winstverwachting met een afstraffing. Je moet het spel van de grotere jongens begrijpen alvorens je conclusie te trekken. Cijfertjes is serieus slechts een beperkt onderdeel van het geheel.
    Daarbij zal het eenieder een zorg zijn wat de marges zijn op Saab, of dat ze ooit groene cijfers draaien, het aandeel dat omhoog gaat dat is wat de beleggers interessant vinden!
    En ik begrijp dat jullie boys het spel van de grotere jongens haarfijn begrijpen. Klinkt mij allemaal als een voortreffelijke luchtballon, hoop dat je een parachute meeneemt. ;)
72 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.