Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Binck« Terug naar discussie overzicht

vrijdag 5 januari de dag van Dhr. Bagijn

55 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste | Omlaag ↓
  1. buf 6 januari 2007 11:14
    De koers van Binck is in 2006 gestegen van 9,15 tot 14,66. Dat is een stijging van precies 60 %.
    Ik vind dat een prachtig resultaat en ben er dan ook dik tevreden mee.
    Na de 17 euro in april zijn we wel wat teruggevallen.
    De oorzaak hiervan was m.i. de tariefaanpassing van Abn-Amro en de ook enigzins tegenvallende 2e en 3e kwartaalcijfers. Laatstgfenoemde cijfers zijn echter enigzins negatief beinvloed door hesdt verlies dat Binck momenteel nog in Belgie maakt.
    Ook 2007 zal nog verlies in Belgie opleveren,wat nog versterkt zal worden als ze in Frankrijk gaan starten.
    Ik verwacht dit jaar dan ook geen forse winststijging en dus evenmin een forse koersstijging, zoals in 2006.
    Wel reken ik op een koersstijging van 20 tot 30 %.
    Veel zal afhangen of ze bij de komende jaarcijfers al aan kunnen geven wanneer ze in Belgie breakeven gaan draaien.
    Ook kunnen ze dit jaar wel weer met een vesrassing komen, zoals bij de ovesdrname van syntel.
    Met hun volledige bankvergunning hebben ze ook nog tal van mogenlijkheden.
    Omdat ik een lange termijnbeleggedr ben, blijf ik de aandelen dan ook stevig vasthouden.

  2. Ruud100 6 januari 2007 12:40
    quote:

    Kalo Bagijn schreef:

    Beste Beleggers,

    Uit principe reageren wij niet op forums. Wij vinden dat beleggers hier moeten discussiëren zonder dat marktpartijen zich daarin mengen. Bij wijze van uitzondering en ter verduidelijking van deze discussie zou ik dat eenmalig toch willen doen.

    Wij volgen de discussies op de forums met interesse. Suggesties en kritieken op deze forums aangaande ons PR-, IR-, marketingcommunicatie- of productbeleid beoordelen wij op relevantie en toegevoegde waarde. Suggesties en kritieken die tot verbetering van ons beleid leiden, nemen wij natuurlijk ter harte. Sterker lering trekken uit suggesties en kritieken is een belangrijk onderdeel van onze strategie. Echter reageren op forums doen we niet.

    Suggesties en kritieken kunt u te allen tijde ook direct aan ons richten. Hierop zullen we wel per omgaande reageren. Vragen of opmerkingen als aandeelhouder kunt u sturen naar: ir@binck.nl
    Vragen of opmerkingen als (toekomstige) klant naar: klantenservice@binck.nl of kbagijn@binck.nl
    Bellen kan natuurlijk ook. Ons telefoonnummer is 020 6062600.

    Met vriendelijke groet,

    Kalo Bagijn
    Bestuurder BinckBank NV

    Nou als jullie meelezen op een forum dan kan ik mijn vraag ook wel hier stellen als deze voor vele andere lezers ook interessant kan zijn.

    Op het IEX forum lopen ook draadjes over "verbeteringen van de voorwaarden of dienstverlening" die meestal fors in het nadeel van de rekeninghouders uitvallen. (meest recente is de rente aanpassing door Alex). Dankzij dit soort forums wordt dan al snel bekend dat als je een grote bek opzet en dreigt op te stappen een broker genegen is deze groep "tegemoet te komen". Dat betekent dat tekens een grote groep onder een tariefswijziging of verslechtering van de voorwaarden uit weet te komen. Ook over Binck circuleren dit soort berichten.

    Beseft men niet dat door dit soort individuele afspraken op een gegeven moment niemand meer onder dezelfde voorwaarden belegt en tevens dat het doen van individuele toezeggingen om klanten te behouden in feite een enorme schoffering is van alle andere klanten die niet de moeite nemen om een grote bek op te zetten en dus wel meer gaan betalen?

    Zou het niet beter zijn om een bedrijfsmodel te hanteren waarbij voor alle beleggers (muv de categorie boven x00.000 euro) volgens een vaste en heldere tariefstructuur afgerekend wordt. Uw vermogen is xx.xxx dus u betaald per transactie zoveel, etc.

    Dus wanneer de tarieven of voorwaarden dusdanig worden gewijzigd dat een (groot) deel van de beleggers dreigt op te stappen nog eens goed na te denken of het niet anders kan in plaats van allerlei schimmige individuele afspraken te maken? En als je ervan overtuigd bent dat het echt zo moet dat de consequentie daarvan is dat je een deel van de klanten kwijtraakt maar dat het imago in elk geval niet beschadigd wordt en klanten weten dat bij Binck iedereen gelijk wordt behandeld.

    Gr
    Ruud
  3. [verwijderd] 6 januari 2007 12:56
    quote:

    Ruud100 schreef:

    [quote=Kalo Bagijn]
    Beste Beleggers,

    Uit principe reageren wij niet op forums. Wij vinden dat beleggers hier moeten discussiëren zonder dat marktpartijen zich daarin mengen. Bij wijze van uitzondering en ter verduidelijking van deze discussie zou ik dat eenmalig toch willen doen.

    Wij volgen de discussies op de forums met interesse. Suggesties en kritieken op deze forums aangaande ons PR-, IR-, marketingcommunicatie- of productbeleid beoordelen wij op relevantie en toegevoegde waarde. Suggesties en kritieken die tot verbetering van ons beleid leiden, nemen wij natuurlijk ter harte. Sterker lering trekken uit suggesties en kritieken is een belangrijk onderdeel van onze strategie. Echter reageren op forums doen we niet.

    Suggesties en kritieken kunt u te allen tijde ook direct aan ons richten. Hierop zullen we wel per omgaande reageren. Vragen of opmerkingen als aandeelhouder kunt u sturen naar: ir@binck.nl
    Vragen of opmerkingen als (toekomstige) klant naar: klantenservice@binck.nl of kbagijn@binck.nl
    Bellen kan natuurlijk ook. Ons telefoonnummer is 020 6062600.

    Met vriendelijke groet,

    Kalo Bagijn
    Bestuurder BinckBank NV

    [/quote]

    Nou als jullie meelezen op een forum dan kan ik mijn vraag ook wel hier stellen als deze voor vele andere lezers ook interessant kan zijn.

    Op het IEX forum lopen ook draadjes over "verbeteringen van de voorwaarden of dienstverlening" die meestal fors in het nadeel van de rekeninghouders uitvallen. (meest recente is de rente aanpassing door Alex). Dankzij dit soort forums wordt dan al snel bekend dat als je een grote bek opzet en dreigt op te stappen een broker genegen is deze groep "tegemoet te komen". Dat betekent dat tekens een grote groep onder een tariefswijziging of verslechtering van de voorwaarden uit weet te komen. Ook over Binck circuleren dit soort berichten.

    Beseft men niet dat door dit soort individuele afspraken op een gegeven moment niemand meer onder dezelfde voorwaarden belegt en tevens dat het doen van individuele toezeggingen om klanten te behouden in feite een enorme schoffering is van alle andere klanten die niet de moeite nemen om een grote bek op te zetten en dus wel meer gaan betalen?

    Zou het niet beter zijn om een bedrijfsmodel te hanteren waarbij voor alle beleggers (muv de categorie boven x00.000 euro) volgens een vaste en heldere tariefstructuur afgerekend wordt. Uw vermogen is xx.xxx dus u betaald per transactie zoveel, etc.

    Dus wanneer de tarieven of voorwaarden dusdanig worden gewijzigd dat een (groot) deel van de beleggers dreigt op te stappen nog eens goed na te denken of het niet anders kan in plaats van allerlei schimmige individuele afspraken te maken? En als je ervan overtuigd bent dat het echt zo moet dat de consequentie daarvan is dat je een deel van de klanten kwijtraakt maar dat het imago in elk geval niet beschadigd wordt en klanten weten dat bij Binck iedereen gelijk wordt behandeld.

    Gr
    Ruud
    Ik hoop dat je de berichtgeving kunt staven met feiten (en laat dat eens zien hier aan de hand van concrete voorbeelden). Zet bijvoorbeeld ook eens een aantal van deze berichten die betrekking hebben op Binck hier neer zodat we kunnen zien wat er dan zoal cirkuleerd, ben wel benieuwd (ik ben een 100.000+EURO klant van Binck)

    groet
    Multimaat
  4. Ruud100 6 januari 2007 13:19
    quote:

    Multimaat schreef:

    Ik hoop dat je de berichtgeving kunt staven met feiten (en laat dat eens zien hier aan de hand van concrete voorbeelden). Zet bijvoorbeeld ook eens een aantal van deze berichten die betrekking hebben op Binck hier neer zodat we kunnen zien wat er dan zoal cirkuleerd, ben wel benieuwd (ik ben een 100.000+EURO klant van Binck)

    groet
    Multimaat
    ?????

    Ik zou zeggen: IEX heeft een uitstekende zoekfunctie. Dus ik zie niet waarom ik daarmee voor jou aan de slag zou moeten. Mocht je tot de conclusie komen dat genoemde berichten niet bestaan, dan kun je dat hier vermelden.

    Gr
    Ruud
  5. [verwijderd] 6 januari 2007 13:32
    quote:

    joost 45 schreef:

    Bedankt JanK1, ik blijf er lekker in zitten en volg dit forum met veel plezier, ik ben niet de enige geloof ik die wel eens een misser maakt, prettig weekeinde jullie allen en tot volgende week
    Iedereen maakt missers Joost en diegenen die claimen altijd succes te hebben liegen.

    Een misser is naar mijn begrip een transactie die na totstandkoming alleen maar dalingen kent. Een fonds waar je langer moet wachten om weer op een winstgevend niveau te komen is voor mij geen misser. Je kan het wel als zodanig voelen als je alleen maar een KT visie hebt.

    pr.weekend
    Jan
  6. [verwijderd] 6 januari 2007 13:34
    quote:

    Ruud100 schreef:

    [quote=Multimaat]
    Ik hoop dat je de berichtgeving kunt staven met feiten (en laat dat eens zien hier aan de hand van concrete voorbeelden). Zet bijvoorbeeld ook eens een aantal van deze berichten die betrekking hebben op Binck hier neer zodat we kunnen zien wat er dan zoal cirkuleerd, ben wel benieuwd (ik ben een 100.000+EURO klant van Binck)

    groet
    Multimaat
    [/quote]

    ?????

    Ik zou zeggen: IEX heeft een uitstekende zoekfunctie. Dus ik zie niet waarom ik daarmee voor jou aan de slag zou moeten. Mocht je tot de conclusie komen dat genoemde berichten niet bestaan, dan kun je dat hier vermelden.

    Gr
    Ruud
    Heb ik dus al gedaan voordat ik postte (kosten Binckbank, tariefstructuur Binckbank, etc). Resultaat: niets! Vandaar mij vraag: zet er hier eens een paar neer, misschien heb ik wel de verkeerde kriteria (want ik zie alleen positieve berichten over Binckbank)

    groet
  7. [verwijderd] 6 januari 2007 18:46
    Ik heb ook wel een korte opmerking.

    Het maximum tarief per order mag wel eens drastisch omlaag.

    Als ik zie dat bijvoorbeel IB (interactive brokers) een limiet heeft van 29,- per order moet dat bij binck toch ook kunnen.

    Ik val dan wel in een redelijk gunstig tarief bij binck en ben zeer actief handelaar, maar ik overweeg heel sterk om over te stappen.

    Ik vind dat binck zich te veel op kleine beleggers richt. Ik betaal duizenden euro's transactiekosten per kwartaal..en weet van velen dat ze daarom overgestapt zijn.

    Maak een soort speciale topklasse is dus mijn advies, anders raak je de klanten zoals ik, waar jullie net zoveel aanverdienen als 100 modale klanten, kwijt.

    en daarbij.het tarief voor Amerikaanse orders moet stuk lager kunnen.
  8. [verwijderd] 10 januari 2007 12:59
    Interessant om de Binck zaken hier te lezen.
    Het valt mij op dat vele zaken die bij Binck nog verbetering behoeven, bij ALEX Advance al tijden bestaan. zoals transacties werkelijk per seconde,
    bij aantallen in bied en laat boek staan het aantal bieders en laters bij een gegeven aantal.
    Tarieven met kortingen oplopend tot 40%, al naar gelang het aantal transacties en/of belegde vermogen en nog veel meer. Als consument ben ik natuurlijk altijd alert als een concurrent betere condities heeft, maar vooralsnog zie ik geen enkele reden vermeld om van Alex naar Binck over te stappen, sterker nog zo te zien ben ik bij Alex stukken beter af voor zaken die ik gewoon vindt en bij Binck nog mogelijk staan te gebeuren.
    Over het germanisme 'Grootbanken'zoals ABNAMRO e.d. hebben we het maar helemaal niet m.b.t. direct beleggen in concurrentie met Alex & Binck.
    Bill Tampa
  9. [verwijderd] 10 januari 2007 17:27
    quote:

    dagdromer schreef:

    Interessant om de Binck zaken hier te lezen.
    Het valt mij op dat vele zaken die bij Binck nog verbetering behoeven, bij ALEX Advance al tijden bestaan. zoals transacties werkelijk per seconde,
    bij aantallen in bied en laat boek staan het aantal bieders en laters bij een gegeven aantal.
    Tarieven met kortingen oplopend tot 40%, al naar gelang het aantal transacties en/of belegde vermogen en nog veel meer. Als consument ben ik natuurlijk altijd alert als een concurrent betere condities heeft, maar vooralsnog zie ik geen enkele reden vermeld om van Alex naar Binck over te stappen, sterker nog zo te zien ben ik bij Alex stukken beter af voor zaken die ik gewoon vindt en bij Binck nog mogelijk staan te gebeuren.
    Over het germanisme 'Grootbanken'zoals ABNAMRO e.d. hebben we het maar helemaal niet m.b.t. direct beleggen in concurrentie met Alex & Binck.
    Bill Tampa
    Bill,

    Misschien moet je toch eens een rekening openen bij Binck voordat je een stelling als dit uitbrengt. De stelling is namelijk niet geheel correct.

    Daarnaast spreken er op dit forum beleggers in Binck die het alleen nog beter willen krijgen en dit proberen door kritich te zijn op hetgeen al bestaat. En Binck heeft hier aandacht voor. Dus dat is positief.
    Bij Alex ken ik dit niet.

    Maar wie weet gaan ze nog wel eens samen, Alex is al een klant van Binck.

    Dus open eens een rekening en kijk het eens aan, maar ga geen mening vormen terwijl je het product niet kent.

    Groet

  10. [verwijderd] 10 januari 2007 18:20
    MasterKloet, een stelling poneren wilde ik al helemaal niet, bij het lezen van diverse draadjes viel mij een en ander aan items op, die bij Binck nog node gemist worden door gebruikers/klanten en die ik bij Alex wel ken en dus gewoon vindt.
    Dacht dat Binck en Alex op dat gebied weinig verschillen maar dat blijkt kennelijk toch (nog) niet zo te zijn. Zo'n berichtje van mij kwam voort omdat ik ook in diverse draadjes las, dat nogal wat mensen bij de grootbanken zitten en uiteraard na kennis genomen te hebben van de tarieven van Binck in vergelijking met hun bank, gauw over willen switchen en trouwens niet alleen daarom, de open communicatie van klanten naar Binck toe, die nu is gebleken en gerealiseerd na de curieuze ontvangst bij Binck, kan een ABNAMRO en noem maar op al helemaal niet aantippen. Wat dat aangaat HULDE voor Binck, die snapt wat een klant is.
    Alleen om die mensen die zich aan het orienteren zijn om over te stappen, verwees ik naar Alex om daar dan ook te kijken en te vergelijken.
    Bij Alex heb ik verder geen enkel belang, ben alleen maar al jarenlang een tevreden klant bij hen. Sterker nog, Binck heb ik al tijden in m'n portefeuille en ik hoop dat ze het heeeeeeel goed gaan doen en blijven doen!
    Het heeft voor mij overigens geen zin om ook bij Binck een portefeuille te openen, qua versnippering, de extra administratie en ook qua boekhouding e.d.
    Hoogstwaarschijnlijk zijn m'n tarieven bij Alex ook voordeliger, maar het gemak en inzicht in het streaming bied- en laatboek zonder enige vertraging geeft bij mij toch de doorslag met ruim meer dan 600 orders jaarlijks gemiddeld.
    Overigens die ontvangst bij de directie van Binck
    vind ik one of a kind, alleen de aanleiding daarvan was een ander verhaal!
    Groetjes Bill
  11. [verwijderd] 10 januari 2007 18:31
    Blijf het vreemd vinden dat je aandelen Binck hebt maar Alex beter vind en dit kenbaar maakt aan potentiele Binck klanten.
    Daarnaast is het ook jammer dat je niet de kans geeft aan Binck om te laten zien wat ze bieden, met als reden dat je tevreden bent met Alex.

    Maar ben blij dat je wel aandelen hebt en dus ook de toekomst van Binck met vertrouwen tegemoet ziet.

    Wens je dus ook heel veel succes, maar volgens mij heb je dat niet nodig, want dat komt van zelf.

    Groetjes
  12. [verwijderd] 11 januari 2007 01:43
    Aandelen Alex zijn er nu eenmaal niet (dochter van de RABO) en als breekijzers tussen de gewone banken
    heb ik zowel Binck als Alex hoog zitten, vandaar.
    Ben benieuwd hoe hard het in Belgie en straks Frankrijk zal gaan en natuurlijk gaat de kost eerst voor de baat uit.
    Verder heb ik alleen maar geconstateerd uit draadjes van Binck gebruikers, dat ze onderdelen missen, die ik weet dat ze bij Alex wel aanwezig zijn.
    Juist die voor mij essentiele onderdelen in het programma bij Alex zijn voor mij belangrijk voor het dagelijkse gebruik bij het adequaat handelen. Verder moet eenieder maar kiezen uit die 2 paketten wat voor hem/haar het belanrijkst is.
    Zouden ze precies gelijk zijn, maar niet de prijs dan zal de prijs uiteraard prevaleren.
    Hopelijk heb ik nog een en ander hiermee verduidelijkt voor je.
    Groetjes Bill
55 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.