Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Stork

36 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Cézan 3 februari 2005 08:06
    source beurs.nl
    Stork: zeer bevredigend 2004
    Donderdag 03 Februari 2005 07:57


    (Hugin) - CEO Sjoerd Vollebregt: "Je kunt zeggen dat onze 'diesel' nu goed op gang is gekomen. Het afgelopen jaar zelfs bijzonder goed. De winst heeft zich goed verder ontwikkeld en de balans is sterk. Dit geeft ons bewegingsvrijheid voor verdere groei. Het fundament van Stork wordt al 178 jaar gevormd door het technologisch vermogen, innovatie en vakmanschap. In de afgelopen twee jaar hebben we de resultaatgerichtheid en professionaliteit van onze organisatie verder versterkt. We gaan nu een volgende fase in waarin het verstevigen van onze marktposities en commerciële slagkracht voorop staan. Zeer onlangs werd de Airbus A380 gepresenteerd. We zijn bijzonder trots op onze bijdrage aan dit nieuwe toestel. Minstens zo trots zijn we op het feit dat bij Poultry & Food Processing nu ruim 30% van de omzet komt uit producten die in de afgelopen drie jaar zijn geïntroduceerd. Dit illustreert ons vermogen om ideeën om te zetten in succesvolle producten. We werken onverminderd aan verdere focus. In dit kader is de groep Industrial Components verkocht. De transformatie van Stork zal gepaard gaan met autonome en geacquireerde groei. Dit proces zal in een verantwoord tempo binnen een voldoende ruim tijdsvenster uitgevoerd worden."
  2. Cézan 3 februari 2005 09:15
    Mogge KcK,

    Nog een updeetje. Mopperde je gisteren niet over een karig dividend?
    >>>>>>>>>>>>>
    (Update met commentaar woordvoerder, meer informatie)

    AMSTERDAM (ANP-AFX) - Stork heeft in 2004 een winststijging gerealiseerd, ondanks een hogere belastingdruk. De nettowinst bedroeg eur 78 mln, tegenover eur 74,2 mln in 2003, aldus het industriele conglomeraat.
    De belastingdruk bedroeg in het afgelopen jaar 23 pct, terwijl deze in 2003 slechts 7 pct was doordat Stork gebruik kon maken van compensabele verliezen. Het komende jaar zal het percentage verder 'opkruipen'. "Hoe hoog het percentage exact wordt, weten we nog niet, maar we kunnen nog wat verlies compenseren", aldus woordvoerder Dick Kors.

    De winst per aandeel komt hiermee uit op eur 2,42 in vergelijking met eur 2,28. De netto-omzet daalde met 6 pct tot eur 1,82 mrd.
    Stork haalde een winst voor rente en belasting (EBIT) van eur 107 mln, een 'sterke' verbetering ten opzichte van eur 87 mln in 2003.
    Het bedrijf stelt een dividend voor van eur 0,90 tegenover eur 0,55 een jaar eerder.
    De orderontvangst daalde met 1 pct naar eur 1,80 mrd. Gecorrigeerd voor acquisities en desinvesteringen steeg de orderontvangst echter met 4 pct.

    De operationele cashflow bedroeg in 2004 eur 129 mln. Door terugbetaling van twee hypothecaire leningen van in totaal eur 58 mln daalde de liquiditeitspositie echter naar eur 239 mln van eur 255 mln.

    Stork geeft geen concrete prognose voor 2005, omdat er nog 'zeker geen sprake is van krachtig economisch herstel'. Het bedrijf zegt op zorgvuldige wijze verder te werken aan verdere focus van de onderneming.
    In juli vorig jaar werd Industrial Components verkocht, waardoor Stork nu nog bestaat uit vier groepen: Prints, Poultry & Food Processing, Aerospace en Technical Services.

    "De resterende activiteiten zullen in omvang moeten groeien en over sterke marktposities moeten beschikken. De transformatie zal gepaard gaan met autonome en geacquireerde groei. De sterke balans en de financieringsruimte bieden hiervoor voldoende bewegingsvrijheid."

    Volgens Kors voert Stork gesprekken voor versterking van de divisie Aerospace. "Die zijn echter nog niet dermate concreet dat we er melding van moeten maken in een persbericht."

    Stork Aerospace leverde in 2004 Glare-panelen en vleugelvoorranden voor de bouw van 10 Airbus A380's, het megapassagiersvliegtuig dat vorige maand gepresenteerd werd. Voor dit jaar verwacht Stork het dubbele aantal materialen aan te leveren.

    Aerospace is verder goed op weg in de programma's voor de Joint Strike Fighter en de NH-90 helikopter. Stork nam het failliete SP Aerospace over en voegde hiermee de levering van de landingsgestellen toe aan zijn productie voor het helikopterproject. "SP begint weer op stoom te komen. We leveren nu staartdelen, de deuren en het landingsgestel aan de NH-90 waarvan de serieproductie wordt voorbereid."

    Stork participeert via Aerospace voor 5,5 pct in het NHIndustries-consortium dat de NH-90 produceert. Stork heeft al aangegeven dat het consortium honderden miljoenen aan omzet verwacht gedurende de looptijd van 15 jaar van het project. "Er zijn inmiddels ver over de 300 bestellingen voor de helikopter binnengekomen."

    Stork dingt met zijn Fokker Services mee naar het onderhoud van de motoren van de JSF, maar het duurt nog even voordat de opvolger van de F-16 geleverd wordt. "Vooral KLM onderhandelt over het onderhoud van het toestel. Wij dingen in eerste instantie mee als onderdeel van het Nederlandse luchtvaartcluster." Stork verzorgt al jaren het onderhoud van de F-16's.

    De opdracht voor levering van de bekabeling voor Boeings nieuwe 7E7-toestel ging aan de neus van Stork voorbij, maar het bedrijf laat het er niet bij zitten. "Het toestel is nog niet uitontwikkeld en Boeing weet wat wij kunnen. We zijn geinteresseerd in de levering van composieten en laminaten."
  3. Cézan 3 februari 2005 09:28
    quote:

    Brom schreef:

    Eerste koersreactie is positief, maar ik wil eerst nog wel eens zien of die horde op 27 kan worden genomen, ik ben nog niet helemaal overtuigd.
    Je hebt gelijk 27 is een behoorlijke weerstand. Maar ik weet ook dat op lagere nivo's het toch weer wordt opgepikt. Mijn koersdoel dit jaar is 30..
    VrGr
    Czn.
  4. jrxs4all 3 februari 2005 10:09
    Die put leek me al typisch een trade met 50% winstkans. Op zich was de redenering erachter wel logisch maar de omgekeerde ook ..

    Simpel: winststijging in aantocht dus de koers gaat omhoog
    Iets ingewikkelerder: winststijging in aantocht maar iedereen verwacht dat ook en waarschijnlijk overtrokken dus de koers gaat omlaag
    Nog iets ingewikkelder: zie vorige redenering maar iedereen verwacht dat dit gebeurd dus gaat de koers omhoog

    Kan je eeuwig mee doorgaan maar de kans op winst blijft 50% met zo'n kort lopende optie,

    JR
  5. Cézan 3 februari 2005 16:57
    Nog hoger zelfs dan mijn 30
    >>>
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Het advies voor industrieel concern Stork is verhoogd naar 'buy' door zakenbank Petercam. Eerder stond het advies op 'add'. Het koersdoel wordt door de bank verhoogd tot 34 euro.

    De bank is gecharmeerd door de verwachting dat de sterke operationele prestatie over 2004 zal doorzetten in 2005.

    Het aandeel Stork noteert omstreeks 16.35 uur +4,8% op 27,40 euro, bij een Midkap van +0,4%.

  6. forum rang 7 ffff 3 februari 2005 17:05
    Cézan,

    Het is je gegund! Hatstikke leuk. Cees van Dongen op de voorpagina zou zeggen : " Eigen geldje terug" MIJN Stork aandelen zijn namelijk weer op hun aankoopkoers.......... !!! Ik heb er wel voor moeten zweten, maar ze al die jaren nooit verkocht, wel twee plukjes tussentijds bijgekocht, zodat ik eindelijk eens wat winst op Stork haal.

    Voor de rest een klote dag met Alcatel.......... Wat krijgt die een dreun en wat vallen de cijfers tegen. Zie de Franse websites. Ben er vanmiddag dik een uur druk mee geweest........Nu al 14 procent in de min!

    Groet Peter

36 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.