Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Referendum in Nederland houden?

56 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 objectief 27 juni 2015 16:28
    quote:

biglion schreef op 27 juni 2015 16:23:

Ik zeg ja.

Doe maar gelijk een referendum of men lagere belastingen wil??
    De antwoorden op zulke vragen zijn vooraf al zeker...daarom zijn referenda onwenselijk. De politici zijn niet voor niets gekozen..zij moeten ook
    vervelende beslissingen nemen.
  2. biglion 27 juni 2015 16:30
    quote:

fred12345 schreef op 27 juni 2015 16:28:

[...]

De antwoorden op zulke vragen zijn vooraf al zeker...daarom zijn referenda onwenselijk. De politici zijn niet voor niets gekozen..zij moeten ook
    >>>>>>>>>>

Fred niet afwijken van thema, geef gewoon een eerlijk antwoord.
  3. [verwijderd] 27 juni 2015 16:32
    quote:

[...]

Het probleem is dat politici geen vervelende beslissingen willen nemen.

Griekenland uit de Euro zetten is zo'n beslissing.
  4. biglion 27 juni 2015 16:37
    quote:

fred 53 schreef op 27 juni 2015 16:32:

[...]

Het probleem is dat politici geen vervelende beslissingen willen nemen.

Griekenland uit de Euro zetten is zo'n beslissing.
    .................

Fred nog eens heel duidelijk; gewoon ja of nee graag.
    Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen/ lezers hier en nu echt een eerlijk antwoord durven te antwoorden.
  5. forum rang 7 ffff 27 juni 2015 16:46
    Biglion,

Je vraag is wel erg onduidelijk!!! Je kunt wel een referendum houden, maar wat zijn de consequenties dan van een ja- antwoord en wat van een nee-antwoord.

Een referendum die een soort leuke meningsuitslag is en verder geen enkele repercussies heeft, is ook alleen maar geldwegsmijterij.

Overigens: Waar hadden we nu eigenlijk een regering en een volksvertegenwoordiging voor.......?

Dus, Biglion, een soort volksregering naast de bestaande " democratisch gekozen " regering en volksvertegenwoordiging.....?

Sterkte en succes.

Peter

( Wel grappig dat terwijl ik dit zat te typen, Hirshi het ook al over geldwegsmijterij heeft. Goed voor het zoveelste overbodige gedoe)
  6. biglion 27 juni 2015 16:49
    quote:

hirshi schreef op 27 juni 2015 16:42:

Geen referendum.

Weggegooid geld en er is al genoeg geld verspild.

Groet.
    ........
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hirshi, je bedoelt dus nee; Wel post dit dan gewoon, maar ga het niet over al genoeg verkwist geld hebben, want dat geld verkwisten blijft juist doorgaan als de bevolking dit gewoon blijft slikken en pikken.

Enfin gewoon dus het thema hanteren en niks meer of minder graag.
  7. biglion 27 juni 2015 16:53
    quote:

ffff schreef op 27 juni 2015 16:46:

Biglion,

Je vraag is wel erg onduidelijk!!! Je kunt wel een referendum houden, maar wat zijn de consequenties dan van een ja- antwoord en wat van een nee-antwoord.

Een referendum die een soort leuke meningsuitslag is en verder geen enkele repercussies heeft, is ook alleen maar geldwegsmijterij.

Overigens: Waar hadden we nu eigenlijk een regering en een volksvertegenwoordiging voor.......?

Dus, Biglion, een soort volksregering naast de bestaande " democratisch gekozen " regering en volksvertegenwoordiging.....?

Sterkte en succes.

Peter

( Wel grappig dat terwijl ik dit zat te typen, Hirshi het ook al over geldwegsmijterij heeft. Goed voor het zoveelste overbodige gedoe)
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

FFFF,

Lees aub.16.49 en de onduidelijkheid is er niet, tenminste gezien de actuele discussies, lijkt me heel duidelijk wat hier gevraagd en bedoeld wordt.

Ja of nee graag.
  8. forum rang 7 ffff 27 juni 2015 16:56
    Neen, Biglion: Heerlijk die simpelheid bij jou !

Zoals ik al zei: je moet er WEL bij vertellen wat die ja of nee inhoudt!

Nogmaals : heerlijk die simpelheid bij jou: Bij uitslag JA ga jij dan invullen wat een ja inhoudt. Dus een referendum en wat hebben die kruisjeszetters dan allemaal voor plannen? Waar houden ze eigenlijk een referendum over? Of moet jij dat nog verzinnen?

Peter
  9. forum rang 8 objectief 27 juni 2015 17:04
    quote:

[...]

Nee..dat lijkt me duidelijk.
  10. forum rang 7 ffff 27 juni 2015 17:16
    Biglion,

We komen d'r wel......Tenminste dat denk ik/ hoop ik.

Een ja-stem of nee-stem....Wat houdt dat dan in?

Tja, Peter, nou wordt het toch wel weer erg moeilijk.....

Stel: Uitslag is NEE. Maar IMF, waar de Nederlandse referendumhouder niets over te vertellen heeft, zegt toch JA en het Europees Parlement zegt ook al Ja.

Nou ja, dan was het een leuk tijdsverdrijf, zo'n beetje regerinkje spelen, naast de bestaande regering en volksvertegenwoordiging.

Peter
56 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.