Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

AEX – 09/12 – Broodje Dubai met tzatziki!

527 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 27 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kopie 8 december 2009 23:15
    De slotstanden van maandag zorgden voor wat onrust onder beleggers.
    Bij opening leek de weg naar boven echter toch weer gevonden te zijn.
    De oprisping was echter van korte duur, toen opnieuw zorgelijke berichten rondom Dubai naar buiten kwamen.
    De bankensector in de UK werd hard geraakt door het nieuws dat Moody’s de kredietrating voor Dubai gelieerde bedrijven omlaag bracht.
    Alsof dat nog niet genoeg was, kwam er nog een negatieve saus overheen naar aanleiding van het terugschroeven van de kredietrating van Griekenland.
    Als enige land in Europa moeten de Grieken het nu doen met “BBB+” in plaats van “A-“.
    Met name mannelijke beleggers zullen deze teruggang van B naar A niet op prijs stellen.
    Slechte Duitse macro’s maakten het berenfeest compleet en de AEX sloot op 315,43 (-1,51%).

Wall Street liet zich eveneens leiden door de verlaging van diverse kredietratings.
    Er kwamen geen macro’s naar buiten, dus de toon was reeds voorbeurs al gezet.
    Rode cijfers op de borden en een slot dat niet bijster veel afweek van de standen bij opening van de beurs.
    De dollar lijkt aan kracht te winnen, wat de aandelenkoersen verder omlaag duwt.
    FedEx kwam wel met goede cijfers en wist een keurige winst te boeken.
    Het was toch al de dag van de pakketjesbezorgers, want in ons eigen land stond TNT in de spotlights.
    Hedgefunds voeren de druk bij TNT en zouden graag zien dat er onderdelen afgesplitst en verkocht werden.

Eindstanden Wall Street : DJI -1,0% / Nasdaq -0,8% / S&P -1,0%

Dollar $ 1,470

Olie $ 73,06

Agenda (highlights) voor de woensdag :

08.00 uur – Omzet industrie Duitsland (oktober)
    08.00 uur – Handels- en betalingsbalans Duitsland (oktober)
    08.00 uur – Inflatie (cpi) Duitsland (november)
    13.00 uur – Wekelijkse Hypotheekaanvragen VS
    16.00 uur – Wholesale Inventories VS (verwachting -0,6% / vorige -0,9%)
    16.30 uur – Wekelijkse Olievoorraden VS

Opnieuw een vrij lege agenda, dus het zal weer van “anders nieuws” moeten komen en dat is de laatste dagen niet echt positief te noemen. De vraag is nu of we nog zullen beginnen aan de eindejaarsrally of gaat het beursjaar 2009 als een nachtkaars uit?
    Ikzelf heb in augustus (?) ingezet op een slotstand van 306,66 en daar zit ik dus niet ver vandaag.
    Wat betreft het rendement over 2009 (zie dagdraad Voda). Ik sta iets onder water, maar een snorkel is momenteel voldoende.
    En….als een echte Zeeuw reken ik alsnog op een positief eindresultaat (Luctor et Emergo).
  2. [verwijderd] 8 december 2009 23:27
    quote:

Hans19 schreef:

ab Kopie.

Het wordt steeds goedkoper om een 4 sterrenhotel te boeken in Dubai. Een dag is een Stayolay huis is nog duurder dan een 4 sterrenhotel in Dubai.

Prijzen zijn al voor $ 33 per dag te boeken.

Hans
    ja, dat is mijn net ook opgevallen. Corendon maakt er nu ook reclame mee. Maar is er feitelijk nu zoveel te beleven? Shoppen, woestijn, luxe hotels. En er schijnen veel loterijen met enorme prijzen te worden georganiseerd. Al Burj Arab. En de sfeer. Toevallig vanmiddag nog een stukje gelezen van een Nederl. iemand die een it bedrijfje (webdesign, e-marketing enz.) daar is gestart. Maar die begon de problemen nu toch wel te merken. En als het zo door gaat sluit hij niet uit om terug naar Nederland te komen.
  3. forum rang 10 voda 8 december 2009 23:45
    quote:

ettol schreef:

Abeetje Kopie :-)

Lamgezopen van de jupiler, lamgeslagen van de klappen naar benee...maar toch kids in bed, me schatje slaapt dus ik ben nog steeds tevree :-)

Zal die aftersint wel zijn met die rijmelarij. Morgen hopen op beterschap met een flinke paracetamol en groene futs ;-)
    Kijk, dat zie je heel erg goed, je hebt in ieder geval meer opgebouwd dan hele klote beurs bij elkaar!
  4. [verwijderd] 8 december 2009 23:47
    quote:

voda schreef:

[quote=ettol]
    Abeetje Kopie :-)

Lamgezopen van de jupiler, lamgeslagen van de klappen naar benee...maar toch kids in bed, me schatje slaapt dus ik ben nog steeds tevree :-)

Zal die aftersint wel zijn met die rijmelarij. Morgen hopen op beterschap met een flinke paracetamol en groene futs ;-)
    [/quote]
    Kijk, dat zie je heel erg goed, je hebt in ieder geval meer opgebouwd dan hele klote beurs bij elkaar!
    ja dat is zo. Op die paracetamol dan na. ;)
  5. forum rang 10 voda 8 december 2009 23:56
    quote:

yalla schreef:

[quote=voda]
    Ook voor Kopie, onze al lange aanwezige Koffiekamer Draad Opener, een welverdiende AB!!

[/quote] nou, je bent wel gul vandaag. Misschien ben je ook gul bedacht door de Sint. Goed voorbeeld doet goed volgen? gr.
    Hoezo gul? Ja, voor goede, grappige, waardevolle, informatieve posts, heb ik inderdaad ab's over. Daar zijn ze toch ook voor bedoelt? Of zie ik het het verkeerd? Zeker niet zomaar...., zoals nu gebeurt....
527 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 27 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.