Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

AEX 2009

110 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 augustus 2009 17:25
    Hoi allen!

Het is alweer een jaar geleden sinds ik mijn laatste post deed hier in de KK, dus ik dacht, laat ons nog eens een analyse plaatsen.
    Wie al wat langer op dit forum komt, zal mij nog kennen van mijn threads AEX 2006 en AEX 2007, en/of vna mijn Nikkei-, Goud- of olieanalyses.

Mijn laatste posts en links naar oudere threads vindt je hier terug: www.iex.nl/forum/topic.asp?topic=1166...

Bij deze dan mijn ULT visie van de AEX

De grote stijging maart 2003 - juli 2007 was blijkbaar een correctie op de daling 2000-2003. Dit was mijn oospronkelijke idee, maar later dacht ik dat we een nieuwe uptrend waren gestart. Uiteindelijk lijkt het erop dat mijn eerste visie (die erg werd bekritiseerd hier) toch de juiste was.

Ik ga er dus vanuit dat de daling sinds juli 2007 een 3de (grote) correctiegolf is op de lange uptrend tot 2000. ZIE AFBEELDING

De grote correctiegolf bestaat uit een ABC-structuur.
    Grote golf A werd gezet in maart 2003 op 217.
    Grote golf B werd in juli 07 gezet op 564.
    Grote golf C is nog bezig naar mijn mening.
    Dit impliceert dat we nog een correctie moeten krijgen tot onder of dicht in de buurt van het vorige dieptepunt van 194.

Hieronder krijgt u verdere toelichting daarover

Groeten
    Domino
  2. [verwijderd] 7 augustus 2009 17:38
    Wat meer info over de grote golf C
    Een golf C heeft standaar VIJF subgolven.
    Is golf C neerwaarts, dan zijn subgolf 1,3 en 5 ook neerwaarts. Subgolf 2 en 4 zijn opwaartse correcties

In de AFBEELDING ziet u dat we volgens het voorkeurscenario 3 golven hebben afgewerkt.
    De 4de golf moet dus een opwaartse correctie zijn, waarna een 5de golf naar beneden volgt. Deze zou normaalgezien onder het dieptepunt van golf 3 moeten gaan, maar kan misschien stranden in de buurt van dat dieptepunt. Dit zien we later wel in het koersverloop.

WAAROM NOG EEN DALING?

In de RSI (beneden op de afbeelding) ziet u dat we nog steeds in downtrend zijn. Momenteel zit de RSI in zijn weerstandszone 60-65. Zolang de koers dit niet doorbreekt, is er geen sprake van een verdere stijging.
    Ook staat er een negatieve reversal (dit wordt uitgelegd in een van mijn vorige threads), een teken dat we nog dieper moeten met de koers.

Deze aanwijzingen + de golftelling doet mij vermoeden dat we binnenkort terug een duik zullen maken richting 200, misschien zelfs nog wat dieper.

Hieronder krijgt u nog een KT-grafiek

Vriendelijke groeten
    DominO
  3. [verwijderd] 7 augustus 2009 18:00
    KT

In de grafiek ziet u het verloop van Golf 4 in de grote golf C

golf 4 is een correctiegolf en bestaat dus uit een ABC-structuur.

De kleine A werd geplaatst op 271
    kleine B werd gezet op 241. In de RSI ziet u dat bij de plaatsing van B de RSI in zijn steunzone bleef en een W vormde. Dit is een duidelijk groen signaal.
    Kleine C is dus momenteel bezig en de RSI zit intussen weer boven de 70, maar toont nu Negatieve Divergentie

Verwachting:

Ik verwacht dat de koers nog even kan stijgen, waarna golfje C is geplaatst en golf 5 naar beneden kan beginnen.
    Grootste weerstand hierbij is 311.
    Huidige stop-loss voor calls is 255.

Nog een kleine stijging te gaan dus, goed opletten en dan nog een allerlaatste keer naar beneden.
    Volgend jaar begint dan eindelijk terug een jarenlange, gestage uptrend.

Binnenkort updates
    Véél succes
    DominO
  4. [verwijderd] 7 augustus 2009 18:49
    De van origine Oostenrijkse Harvard-professor Joseph Schumpeter verbond in zijn boekwerk - “Business Cycles” (Porcupine Press, Philidelphia 1939) - de naam van de door Stalin in 1925 aangestelde en in 1929 naar Syberië verbannen Russische onderzoeker Nicolaï Kondratieff aan de Lange Golf in de Economie, om die cyclus vervolgens naar eigen inzicht conform de bekende ‘vier seizoenen’ in te delen.
    Met behulp van de ‘fractal divider’ 144 [3² x 4² = 144] en de 8000-jarige culturele Spengler-cyclus - (Oswald Spengler; “Der Untergang des Abendlandes, umrisse einer Morphologie der Weltgeschichte”) - kan de lengte van deze cyclus op gemiddeld 55,55 jaar worden bepaald [8000 ÷ 144 = 55,55]. De Kondratieff-golf is dus een gemiddeld 55-jarige zichzelf repeterende Inflatie/Deflatie-cyclus.
    Net als in het fysieke leven zijn de “lente” en de “herfst” de meest efficiënte perioden, wanneer het niet te warm noch te koud is. De “zomer” (te warm) en de “winter” (te koud) zijn perioden van stagnatie.

De aandelenmarkt is een barometer van de bedrijfsefficiëntie en stijgt derhalve in de “lente” en de “herfst”. Zij daalt in de “zomer” en de “winter”. In inflatie-perioden stijgen de prijzen van grondstoffen en goederen (rente=prijs van geld), in deflatie-perioden dalen deze prijzen juist.

Aangezien in de “herfst” de effectieve kostprijs van de twee belangrijkste bedrijfskundige inputfaktoren arbeid en grondstoffen relatief bezien sterk dalen, exploderen de winstmarges c.q. bedrijfswinsten. ‘Early Deflation’ is dus de periode waarin de krachtigste Bull Market zich voordoet! De “winter” begint met plotseling intredende vorst en eindigt in volledige stagnatie van het economisch leven, gevolgd door een algehele herstructurering van het bestaande op kapitalistische leest geschoeide financiële geldstelsel. «

Plaatsbepaling up 5

De Constante Dollar Dow geeft de werkelijke historische waarde van een in de Dow Jones Industrials geïnvesteerde USD weer. Degene die op de top van 'Early Deflation' in 1929 aandelen zou hebben gekocht heeft vervolgens ruim dertig jaar geduld moeten hebben alvorens de koopkracht van de investering werd hersteld. Slechts zes jaren heeft de voorspoed vervolgens mogen duren, waarna wederom een zwaar koopkrachtverlies werd ingezet. Aandelen leveren op lange termijn dus niet noodzakelijk het hoogste rendement op!
    In de periode 1966 tot 1981 (‘Runaway Inflation’) raakt de Dow Jones Industrials verstrikt in een consolidatie en lijkt de initiële investering optisch op peil te blijven. Vanwege een exploderende inflatie (CPI) neemt de koopkracht van het in aandelen geïnvesteerde vermogen (‘buying power’) in werkelijkheid echter met maar liefst -75% af! Een onzichtbare crash derhalve, die menigeen destijds heeft doen besluiten de aandelenmarkt definitief de rug toe te keren.
    Een collaps van de onroerend goed-markt met gemiddeld -50% in 1979-1980 luidde de start van de tot op heden langdurigste en krachtigste Bull-market uit de geschiedenis in, die na de wijlen High-Tech speculatie-hype uit het jaar 2000 en het klappen van de Derivaten-kettingbief a.k.a. Krediet-Crisis uit het jaar 2008 analoog aan 1929 - 1932 met een Kondratieff-Crash van uiteindelijk ruimschoots -90% dient te worden afgesloten!

De nog immer onverlet krachtig exponentieel oplopende U.S.dollar-schulden gekoppeld aan ongebreidelde speculatie van Bankdieten dienen een dergelijke schuldencrisis te initiëren. Globaal meer dan 85% van de wereldschuldenlast en derivatenproducten worden in USD genoteerd. WE are all DOOMED! MA...HELP! «

Toekomst :: new update 24-03-2008 up 5
    De wetten van het onderliggende ‘massa-hypnoseveld’ dat ten grondslag ligt aan cycli in het algemeen en de Kondratieff-golf in het bijzonder kunnen met behulp van drie limitatief opgesomde grootheden in kaart worden gebracht, namelijk:

Tijd
    Prijs
    Patroon
    Ad 1 > De huidige gemiddeld drie tot vier-jarige edoch thans verlengde Kitchin-cyclus (..1974-1978-1982-1987-1991-1994-1998-2003-2008!-2012?..) dient pas medio 2008 met een klassieke beurscrash te eindigen. Niet vaak duwt een Kitchin-cyclus de top zo ver door tot het einde van de maximale tijdslengte. De laatste keer dat een Kitchin-cyclus de 5 jaar overschreed was 1987. De analogie met voorgaande crashes is verbluffend en wijst op nog een vrije val van ca. -85%. Verscheidene Spiral Calendar en Cyclus-Concept data wijzen naar de nazomer van 2008 als crashbodem van de Kitchin-cyclus @ ca. AEX 80?

Ad 2 > Voordat ‘Runaway Deflation’ (2000 - ± 2013?) van start ging, volgde eerst een speculatie-hausse waarin de marktwaarde van ondernemingen tot exorbitante hoogte werd opgezweept. Na de beurscrash van 1929 storte de toenmalige Dow Jones Industrials zichzelf in ruim 2½ jaar met bijna -90% de afgrond in, om daarna circa tien jaren plat op de zere buik te blijven liggen.

Op middellange termijn bezien komt dit dus overeen met een ‘parasang’ van de AEX-index tot circa AEX 15 en een huidige Dow Jones Industrials van circa DJIA 500-1000 in een paar jaar tijd, waarna deze Sumo-worstelaars analoog aan voorgaande historische gevallen wederom als vedergewichten aan een nieuwe Kondratieff-golf c.q. langdurige Bull-market kunnen beginnen! In de tweede helft van 2008 zou tot 2009 theoretisch een crash van -85% kunnen plaatsvinden. Veel signalen wijzen hier immers op.

Ad 3 > De AEX-index bevindt zich sinds de zomer van 2007 in een Bear-market. De daling naar de Kitchin-cyclusbodem dient uiteindelijk medio 2008 als gevolg van een geklapte door bankdieten opgezette frauduleuze Daisy Chain in derivaten te culmineren in een heuse beurscRaSh die dit keer wellicht -85% beslaat. Uiteindelijk dienen de wereldbeurzen ca. -98% van hun waarde te verliezen in de jaren die volgen.

Een pessimist is een optimist met verstand! «

“ Dom , dommer , domst , belegger... in die volgorde ! ”

up 5

5. [verwijderd] 7 augustus 2009 18:51
    De Kitchin-cyclus vormt de basis van het cyclus-concept. Deze cyclus is een door Harvard-professor Joseph A. Schumpeter naar zijn ontdekker vernoemde gemiddeld 3½-jarige voorraadcyclus van bedrijven. De opeenhoping van voorraden en dus de afname van consumptiebestedingen in verhouding tot de industiële produktie lijkt een regelmatig ritme te vertonen. Zongo is banging the Bongo !
    Gelet op de mutatis mutandis telkens terugkerende patronen in de verscheidene grafieken duidt een dergelijke statistisch significante regelmaat op een veldkarakteristiek van een onzichtbaar, onderliggend krachtveld (‘massa-hypnoseveld’). Daar krachtvelden door de bank genomen min of meer voorspelbaar gedrag vertonen, kunnen derhalve ook koersbewegingen van aandelenmarkten in kaart worden gebracht. Aangezien dit niet alleen slechts theoretisch is vastgesteld maar tevens empirisch is bewezen, kunnen de huidige door professoren, met standaard een voor c.q. achter de naam getatoëerd keurmerk van hersenbeschadiging, uitgebraakte en algemeen geaccepteerde economische beleggingstheorieën, als klinkklare speudo-wetenschappelijke, religieuze oplichterij worden bestempeld. You are fooled Big Time by the establishment !
    Om de markt quasi-perfect in kaart te kunnen brengen moet er een emotionele koppeling met het ‘manisch-depressieve massa-hypnoseveld’ tot stand worden gebracht. Analoog aan de top-sport is slechts een enkeling tot een dergelijke ontbering in staat. Zij die slagen de geestelijke marteling te trotseren kunnen zich vervolgens losweken van de verachtelijke, op zelfdestructie afstevenende massa en “zich wreken door onbeschoft rijk te worden” (red. citaat wijlen Abraham van Leeuwen - Prince de Lignac). And remember well: iT's a Way of Life, not just mere a hobby on the side!

Aangezien cycli organisch variabel en niet mechanisch rigide zijn, dient altijd met een bepaalde standaard-deviatie rekening te worden gehouden. De minimaal gemeten lengte van een Kitchin-cyclus bedraagt krap drie jaar en de maximale lengte ruimschoots vijf jaar. Zowel de Dow Jones Industrials als ook de AEX-index bevinden zich waarschijnlijk in de eerste Kitchin-cyclus binnen de ‘Winter’-periode van Kondratieff-golf XXVII. Dit is dus tevens de eerste Kitchin-cyclus (2003 - ± 2007?) binnen het ‘Runaway Deflation’ (2003 - ± 2013?) tijdperk.

Daar de ‘winter’ sinds mensenheugenis wordt ingeluid door plotseling intredende vorst (i.c. crash van circa -98% disconto!), mag ervan worden uitgegaan dat de huidige Kitchin-cyclus eindigt in een diep, ingrijpend debâcle die een zware wissel zal trekken op menig onvoorbereide ziel. De uitbundige finale klim tot de ultieme Apex uit het jaar 2000 zal nog lang worden bezuurd en verketterd!

“Dat Gij maar genoeg rijkdom zult vergaren, Gij volk van Ephese, opdat Gij wordt gestraft voor uw zondige daden!” (Heraclitus 500 BC). «

“ Don't underestimate the Power of the Force ! ”
  6. [verwijderd] 10 augustus 2009 09:32
    quote:

Domino83 schreef:

Hoi allen!

Wie al wat langer op dit forum komt, zal mij nog kennen van mijn threads AEX 2006 en AEX 2007, en/of vna mijn Nikkei-, Goud- of olieanalyses.
    Wij weten het nog heel erg goed want wij hebben dubbel gelegen van het lachen. U is dat Belgen jong dat van papa Belg geld leende om dat in een paar trades te verspelen. Van de vakmensen op dit forum wilde u niks aannemen.

was beter in Plopsaland gebleven.
  7. [verwijderd] 10 augustus 2009 13:10
    quote:

schreef:

Wij weten het nog heel erg goed want wij hebben dubbel gelegen van het lachen. U is dat Belgen jong dat van papa Belg geld leende om dat in een paar trades te verspelen. Van de vakmensen op dit forum wilde u niks aannemen.

was beter in Plopsaland gebleven.
    U haalt 3 jaar oude koeien uit de gracht en weet niet eens waar u over spreekt. Heb niks geleend geld verspeeld. Wie u met vakmensen bedoeld weet ik niet, weet enkel dat heel wat analyses tot in detail klopten.

Groeten
    DominO
  8. [verwijderd] 10 augustus 2009 13:50
    quote:

Serpa schreef:

Hallo Domino.
    Leuk dat je weer post.
    Even een vraagje.
    In jouw weekgrafiek van de AEX staat bij golf 3 een waarde van 197.4.
    Echter golf 1 is 560-400 wordt 160
    160 * 1.618 wordt 258.8
    496-258.8 wordt 237.
    237 zou dan toch de waarde voor golf 3 moeten zijn ?

mvg.
    Bedankt voor de vraag Serpa
    In een sterk dalende markt als deze kan golf 3 het fibo-extensieniveau van 161.8% overschrijden, wat hier ook gebeurd is.
    161.8% is geen regel, eerder een doel.
    Mijn voorkeurstelling zet de golf 3 dus op ca. 194

btw: Elliott zegt verder: als golf 2 een 61.8% is, is golf 4 vaak een 38.2%-correctie. Vandaar dat ik denk dat we nu in golf 4 zitten en die rond de 311 zal stranden.
  9. Serpa 10 augustus 2009 22:48
    quote:

Domino83 schreef:

Vandaar dat ik denk dat we nu in golf 4 zitten en die rond de 311 zal stranden.
    Domino,ik kom ook tot de 306 - 310, meeste koersdoelen die ik nu verneem bereiken al de 325-345, dan is het sowieso oppassen als er weer enthousiaste koersdoelen worden gegeven.
    Gap Dax 5800 staat nog open,hou ik in de gaten.

mvg.
  10. [verwijderd] 10 augustus 2009 23:38
    uitvoerig bericht met grafiekjes, heel indrukwekkend.

De zelfreflectie kan ik ook enorm waarderen. Als iemand dit schrijft, verdien je bij voorbaat al een 10; "Dit was mijn oospronkelijke idee, maar later dacht ik dat we een nieuwe uptrend waren gestart. Uiteindelijk lijkt het erop dat mijn eerste visie (die erg werd bekritiseerd hier) toch de juiste was."

Het kan alle kanten op, idd.

maar nog een vraagje; die verwachte daling, tot welke sectoren beperkt die zich?
  11. [verwijderd] 11 augustus 2009 00:35
    quote:

Mr. Aldi schreef:

@Bard, alle, als hiermee uieindelijk alle overwaardering opgebouwd eind jaren negentig definitief uit de koersen geramd worden.

Financials zullen wel weer de meest rake klappen krijgen.
    Hoezo ..? Die weten inmiddels al waar ze met hun verliezen terecht kunnen..
  12. [verwijderd] 11 augustus 2009 00:47
    quote:

Bard123 schreef:

uitvoerig bericht met grafiekjes, heel indrukwekkend.

De zelfreflectie kan ik ook enorm waarderen. Als iemand dit schrijft, verdien je bij voorbaat al een 10; "Dit was mijn oospronkelijke idee, maar later dacht ik dat we een nieuwe uptrend waren gestart. Uiteindelijk lijkt het erop dat mijn eerste visie (die erg werd bekritiseerd hier) toch de juiste was."

Het kan alle kanten op, idd.

maar nog een vraagje; die verwachte daling, tot welke sectoren beperkt die zich?
    Bard

Met die tekst wou ik enkel zeggen: de golftelling is niet uit de lucht gegrepen, maar heb ik 3 jaar geleden nog gebruikt. En dan ben ik eerlijk: wegens zware kritiek van zogenaamde kenners + eigen analyse dacht ik een andere golftelling te moeten gebruiken.
    Dit bleek achteraf niet nodig echter.
    Welke sector wel of niet daalt, spreek ik mij niet over uit, ik hou het momenteel even bij de index.

Groeten
    DominO
  13. [verwijderd] 12 augustus 2009 12:52
    quote:

Domino83 schreef:

print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=5EC12C...

Sterke hammer in kwartiergrafiek!
    Bodem gezet, koersdoel 300

Groeten DominO
    print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=22749D...
    Kwartiergrafiek is duidelijk. De eerste weerstand én de RSI-weerstand zijn gebroken. Als de RSI nu nog bove de 65 kan komen is de daling helemaal voorbij

print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=786C7A...

ook in de 4-uurgrafiek ...
    Mooie, sterke hammer, bevestigd door de huidige stijging, met een PR (koersdoel) van 299.
    Dit is het eerste koersdoel, daarna kan het nog naar 311 (zie beginposts)
    Leuk dagje in de speeders :-P

Veel succes
    DominO
  14. [verwijderd] 12 augustus 2009 17:46
    quote:

Domino83 schreef:

[quote=Domino83]
    print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=5EC12C...
    Sterke hammer in kwartiergrafiek!
    Bodem gezet, koersdoel 300
    [/quote]
    print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=22749D...
    Kwartiergrafiek is duidelijk. De eerste weerstand én de RSI-weerstand zijn gebroken. Als de RSI nu nog bove de 65 kan komen is de daling helemaal voorbij

print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=786C7A...

ook in de 4-uurgrafiek ...
    Mooie, sterke hammer, bevestigd door de huidige stijging, met een PR (koersdoel) van 299.
    Dit is het eerste koersdoel, daarna kan het nog naar 311 (zie beginposts)
    Leuk dagje in de speeders :-P
    print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=C3D759...
    Vandaag was een schoolvoorbeeld van hoe TA voor een perfecte timing en koersbepaling kan zorgen.
    Op de groene pijl in de grafiek gaf ik vanmorgen (zie post) aan dat de bodem was gezet. De ABC-correctie was namelijk gestrand met een sterke hammer en gaf daarmee een koopsignaal.
    Ben toen in een AEX speeder gestapt, lekker 60% winst op 1 dag

Nog een leuk staaltje TA:
    print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=BF8C00...
    De kleine dip deze middag strande precies op het 38.2% fibo-niveau

Ter afwerking, de uurgrafiek: print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=AA83B3...

Morgen mogelijk even haperen vanwege de RSI-weerstand, maar ik verwacht een breuk waarna we verder kunnen stijgen tot 290, 292 en de PR van 299

Veel succes allen
    DominO
110 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.