Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

IEX vs. 'Nova top 5' - 2009

347 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 december 2008 11:47
    Afgelopen 2 jaar hielden we een dergelijke competitie.
    Maar ik heb nu wat duidelijkere regels om een eerlijke strijd aan te gaan met de Nova top 5:

- 5 aandelen
    - AMX/AEX
    - niet handelen gedurende het jaar
    - long only

U kunt meedoen door naar beursspel.iex.nl/vTrader/portf_new.asp te gaan.
    Druk op spelportefeuille en vul daarna in 'IEX vs. Nova' (let op de punt) en wachtwoord 'iex'.

Liefst pas op 31-12 tussen 13:00 en 14:00 uw aandelen kopen, zodat er zo weinig mogelijk afwijking is ten opzichte van de slotkoers van die dag.
    Mochten er volgend jaar een close-call zijn qua uitslag, dan zal ik de juiste aankoopkoersen verrekenen.

succes iedereen!

ps.
    ik ben 2 weken op wintersport, dus zal me niet al te vaak kunnen melden in deze draad.
  2. [verwijderd] 19 december 2008 14:04
    leuk initiatief, voor het eerst dat ik deze mogelijkheid zie op IEX en prompt problemen met de aanmelding hiervoor. Tussen alle deelnemers staat nu ineens IEX vs Nova, dat had volgens mij mijn alias moeten zijn of niet ?

Kan dat nog ergens veranderd ?

Excuses, maar goed daar zit ook Nova in;)

3. [verwijderd] 26 december 2008 22:09
    quote:

ik ben Diede. schreef:

Afgelopen 2 jaar hielden we een dergelijke competitie.
    Maar ik heb nu wat duidelijkere regels om een eerlijke strijd aan te gaan met de Nova top 5:

- 5 aandelen
    - AMX/AEX
    - niet handelen gedurende het jaar
    - long only

U kunt meedoen door naar beursspel.iex.nl/vTrader/portf_new.asp te gaan.
    Druk op spelportefeuille en vul daarna in 'IEX vs. Nova' (let op de punt) en wachtwoord 'iex'.

Liefst pas op 31-12 tussen 13:00 en 14:00 uw aandelen kopen, zodat er zo weinig mogelijk afwijking is ten opzichte van de slotkoers van die dag.
    Mochten er volgend jaar een close-call zijn qua uitslag, dan zal ik de juiste aankoopkoersen verrekenen.

succes iedereen!

ps.
    ik ben 2 weken op wintersport, dus zal me niet al te vaak kunnen melden in deze draad.
    Ik denk dat ik de komende dagen weinig aanwezig zal zijn, vandaar dat ik momenteel al mijn orders zal doorgeven.. Eerst even enkele aandelen selecteren, wat wel moeilijk is...
    Zeker aangezien ik nog niet short mag... :)
    Indien niet enkel AEX/AMX zou ik zowiezo mijn pijlen richten op Intereffekt warrants.. (china en India)...
    Bij AEX en AMX only, wordt de keuze enorm beperkt..
    En wordt het dus eerder gokken op de sterkste stijgers of de minst-harde dalers..
    Ook de regel om maximaal 5 aandelen te selecteren, is in principe tegen mijn principes.. :) maar ik zal me aan de regels houden, en maar eens zien hoe ik het er in 2009 vanaf zal brengen..
    De beste groeten,

Willem
  4. [verwijderd] 31 december 2008 09:03
    quote:

ik ben Diede. schreef:

vandaag het moment om je portefeuille te vullen.

Ik zal de nova top 5 doorvoeren, zij kozen voor:

1. KPN
    2. Randstad
    3. CSM
    4. Imtech
    5. TomTom

Topanalisten bestaan niet. Het rijtje aandelen zegt niets. Ik zie ook geen verband tussen TomTom en CSM en waarom CSM op 3 en TomTom op 5. Er moest een gokaandeeltje bij staan.

Het rijtje aandelen zegt niet. De prestatie van de NOVA 2009 was ook belachelijk. Waarom op een autosloperij? Je kunt er wel een leuk filmpje van maken.

Meer dan een leuk filmpje is het niet. Het afgelopen jaar bleek al dat de onderbouwing niet deugde. Meer dan 100% gafwijking zegt toch al genoeg.

Hoe deze lieden het nog aandurven om voor 2009 weer een Nova 2009 te samenstellen is mij een raadsel.

Hans
347 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.