Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

TA AEX donderdag 24/1: Een zwaluw

71 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 januari 2008 00:22
    Ik was van plan wat minder aandacht aan buitenlandse indexen te besteden maar bij deze week een grafiek van de SP500

print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=01769F...

de voorlopige weekgrafiek want de week is nog niet af. U ziet een gebroken meerjarige trendlijn die nog niet is teruggetest. Verder een groot verwijdingspatroon, zgn megafoon die met kract neerwaarts is verlaten en na een terugtest een doel heeft van rond de 1200. Verder is de index als een mes door zachte boter door de 61,8 % correctielijn gedoken en zit er nog steeds onder.

Een fatsoenlijke technische bodem waarbij je kunt zien dat het aanbod opdroogt en er vraag ontstaat is niet neergezet. De felle reactie omhoog het laatste uurtje lijkt meer op een "shot squeeze' waarbij een aantal speculanten die zich iet ste volgeladen hadden met derivaten in paniek de zijlijn zochten of de posities draaiden.

Denk nog maar eens aan de periode 2001/2003, en aan wat voor felle reacties omhoog er plaatsvonden die een dag later weer teruggedraaid werden.

Eerst al die nieuwe weerstanden maar eens terug pakken en dan ontstaat hooguit een neutrale trend.

print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=D428C0...

In de daggrafiek zie je een mooie bodem op een belangrijke steunlijn. Dat wel maar tot aan de 1478 zit de index in een bijzonder negatief patroon, de neerwaartse verwijding. 1478 is ver weg zegt u? Ja vandaar maar dichterbij ligt de horde op 1361. Ik mag niet anticiperen maar ik de verleiding niet weerstaan om een NR die zich in de RSI zou kunnen vormen bij een top op 1361 alvast in te tekenen. Scheelt morgen weer in het werk:)

Naast de renteverlaging van gisteren is nu ook een mogelijke renteverlaging in de toekomst ingecalculeerd in de koers. Hoezo bananenrepubliek?

DAX

print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=D428C0...

een enorme "dark cloud" evenwel de belangrijke 6438 nipt in stand. Ik zat tussen 17.00 en 17.30 klaar om puts te kopen bij daadwerkelijke uitname. Inmiddels zou hij rond 6700 moeten openen, zodat de "dark cloud" ongedaan is gemaakt tenzij...

AEX

print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=71D6EA...

De voorlopige weekgrafiek. Bij een weekslot rond 440/445 zou een mooi patroon ontstaan, de inverted hammer, waarbij de dramatische ontwikkeling in de rsi weer enigszins ongedaan zou worden gemaakt. Morgen eerst naar 445 dus en daar blijven !!!

print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=747568...

In de daggrafiek sterke uitslagen zowel omhoog als omlaag, waarbij de indicatoren nog steeds wijzen op een strakke dalende trend. Opening a pari rond 427, zo'n 2 % hoger maar het kan ook hoger of lager worden. Hetzelfde verhaal als gisteren blijft dat er rond 445 slag geleverd moet worden en dan nog eens bij de bovenzijde van de gap op 449 en dan nog eens bij de trendlijn.

Vanwege de verwachte afwijkende opening na het feestje in Amerika heeft het niet zoveel zin om op intraday grafieken in te gaan. Nog even de uurgrafiek.

print.chartnet.nl/Show.cgi?Img=B5F4EA...

Hier zien we bij 444 een cluster van weerstanden. Gaan we er door heen? De futures zullen het om 8.00 uur aangeven. Feit is dat enkel de 444/5 bereiken resulteert in het terugtesten van een wig met koersdoel ca 366, naast de reeds bekende doelen 396 en 378.

Nogmaals felle bewegingen, zowel opwaarts als neerwaarts horen bij de fase van de markt waarin we verkeren. Mijn positie is dan ook doorgaans aan de zijlijn behalve wat daggokjes die af en toe de soep in draaien, zoals u vandaag gezien heeft en de putjes Fortis, maar dat laatste is een lange termijn belegging, zoals u inmiddels wel weet:)

2. [verwijderd] 24 januari 2008 00:32
    Mijn verwachting morgen: openen met een gap op ca 428, daarna omhoog tot mogelijk 440 en daarna weer een deuk tot onder 425. Dan houden we misschien nog een gap over tussen 417 en de slotstand van morgen. Leuk klusje voor vrijdag.
    Ze hebben die renteverlaging nog niet gehad of ze speculeren alweer op een verlaging van 05-1% volgende week.
    Ik denk dat het al moeilijk genoeg is om de 535 te doorbreken.
    Pacito
  3. [verwijderd] 24 januari 2008 00:38
    quote:

Pacito schreef:

Mijn verwachting morgen: openen met een gap op ca 428, daarna omhoog tot mogelijk 440 en daarna weer een deuk tot onder 425. Dan houden we misschien nog een gap over tussen 417 en de slotstand van morgen. Leuk klusje voor vrijdag.
    Ze hebben die renteverlaging nog niet gehad of ze speculeren alweer op een verlaging van 05-1% volgende week.
    Pacito
    Om met een gap te openen moet dat zijn waar vanmorgen die key reversal werd gemaakt zodat jij met een lekker winstje uit die fti kon:)
  4. [verwijderd] 24 januari 2008 00:41
    quote:

evr68@hotmail.com schreef:

Hoi Kniep dank jewel , voor je opening!!

Morgen een spike up maar langere termijn trend is nog down, wat ik begrijp.
    Het gekke is dat ze met zo'n setje geldinjecties en renteverlagingen nog heel wat hadden kunnen bereiken als ze dat bij een SP500 niveau van 1400 hadden gedaan.
  5. [verwijderd] 24 januari 2008 00:47
    quote:

kniepstuuver schreef:

Denk nog maar eens aan de periode 2001/2003, en aan wat voor felle reacties omhoog er plaatsvonden die een dag later weer teruggedraaid werden.

Eerst al die nieuwe weerstanden maar eens terug pakken en dan ontstaat hooguit een neutrale trend.
    allemaal mooi en wel maar eer er meer zekerheid is is alles al lekker duurder.
  6. [verwijderd] 24 januari 2008 08:36
    quote:

Pacito schreef:

Pacito
    Beste Pacito,

u geeft als stijgings reden het incalculeren van mogelijke nieuwe rente verlagingen.
    Waarom geeft u als mede lezer niet de reden aan die de zeer gewaardeerde DSCHMULL er voor aan geeft?
71 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.