Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Adyen voldoet aan groei- en margedoelen

Adyen voldoet aan groei- en margedoelen
Beeld: ABM Financial News

(ABM FN-Dow Jones) Adyen heeft in het afgelopen jaar een omzetgroei en EBITDA-marge geboekt die voldeden aan de doelstellingen van het betaalbedrijf. Dat bleek donderdag voorbeurs uit de resultaten over het tweede halfjaar.  

De omzet steeg in 2024 met 23 procent naar 2,00 miljard euro. Het EBITDA-resultaat steeg met 34 procent tot 992 miljoen euro, wat een marge opleverde van 50 procent, tegen 46 procent een jaar eerder. Het verwerkte betaalvolume steeg in 2024 met 33 procent tot 1.286 miljard euro.

Adyen streeft naar ruim 20 tot krap 30 procent jaarlijkse omzetgroei tot en met 2026 en een EBITDA-marge boven 50 procent in 2026.

"We zijn trots dat we een sterk jaar van groei hebben geleverd waarin we onze positie verder hebben verstevigd", stelde CFO Ethan Tandowsky van Adyen donderdag. "Versterking van onze relaties met bestaande klanten droeg bij aan de omzetgroei van 22 procent in de tweede helft van het jaar en van 23 procent in het hele jaar, wat waarlijk getuigt van de aanzienlijke waarde die we blijven bieden."

In de tweede helft van het jaar groeide de omzet met 22 procent tot 1,08 miljard euro. Analisten rekenden op een omzetgroei van 20 groei, zowel in het derde als in het vierde kwartaal.  

Het EBITDA-resultaat bedroeg 569 miljoen euro in de tweede helft van het jaar, met een marge van 53 procent.  

Het verwerkte volume steeg in deze periode met 22 procent tot 666,4 miljard. Afgezien van één grote klant, die weinig invloed had op de omzet, was de volumegroei 28 procent in het tweede halfjaar.

Na de volumegroei van 32 procent in het derde kwartaal voorzagen analisten gemiddeld een vertraging tot 25 procent groei in het vierde kwartaal.

Het aandeel Adyen heeft sinds de derdekwartaalcijfers goed gepresteerd, mede door opbouwend commentaar van het bedrijf en recente sterke resultaten van retailplatforms zoals H&M en van digitale klanten zoals Microsoft, Spotify en Netflix, alsmede van concurrenten, aldus analisten van Jefferies.Zo zag PayPal de marge in het afgelopen kwartaal stijgen, wat zou wijzen op een minder agressieve prijsoorlog met Adyen.  

Bron: ABM Financial News


ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Lees over dit aandeel ook

  1. JPMorgan verhoogt koersdoel Adyen stevig
  2. Adyen overtreft alle verwachtingen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
ADYEN NV kopen verkopen

100% zegt kopen

6 stemmen

Gerelateerd

Reacties

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.