Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Suikervrij is het toverwoord voor Coca-Cola

Suikervrij is het toverwoord voor Coca-Cola

ATLANTA (AFN/BLOOMBERG) - Coca-Cola heeft zijn winst in het tweede kwartaal een flinke oppepper gegeven. De Amerikaanse frisdrankproducent profiteerde van de verkoop van drankjes zonder suiker.

De winst steeg met 69 procent tot 2,3 miljard dollar. De merken van de frisdrankreus zonder suiker, zoals Coca-Cola Zero, groeiden met dubbele cijfers. De omzet liep wel 8 procent terug tot 8,9 miljard dollar, maar dat had te maken met het afstoten van bottelaars. Als dat buiten beschouwing wordt gelaten dan groeide de omzet met 5 procent.

Coca-Cola zet steeds zwaarder in op drankjes zonder suiker om de groei verder aan te jagen. Zo werd Coca-Cola Light opnieuw uitgevonden met alternatieve smaken en nieuwe verpakkingen. Die strategie werpt nog steeds haar vruchten af, ook al lijken meer consumenten kunstmatige zoetstoffen de rug toe te keren.

Lees over dit aandeel ook

  1. Coca-Cola profiteert van stijgende vraag
  2. Coca-Cola scherpt outlook weer aan

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Coca-Cola Company kopen verkopen

Gerelateerd

Reacties

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.