Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,996   +0,022   (+0,44%) Dagrange 4,954 - 5,035 148.622   Gem. (3M) 200,2K

TOMTOM maart 2023

830 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 42 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Dutchy Ron 1 maart 2023 09:26
    Map makers hold the key to autonomous vehicles

    One of the most intriguing automotive announcements at this January's Consumer Electronics Show (CES) lacked any of the usual fanfare, instead being buried in a Volvo/Polestar press release: Google is getting into the high-definition maps business with a new company called Geo Automotive.

    A single quote from the division head, Jorgen Behrens, summed up in the release what this potentially game changing new company will do: “Google’s new HD map is designed specifically for auto makers and provides comprehensive lane-level and localisation data that is crucial to powering the next generation of assisted and autonomous driving systems.”

    The maps will inform the new Volvo EX90 and related Polestar 3 electric SUVs, ultimately helping them drive autonomously for limited periods. Google will also expand its HD mapping knowledge using data extracted from the two new models, potentially adding more across the industry.

    “We see this as more of an ecosystem, and we hope they sign other car makers.
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 1 maart 2023 09:30
    TT meldt te weinig nieuwe grote deals en de eventuele voorsprong die ze hadden met HD Maps wordt kleiner, mede omdat TT de doorontwikkeling van HD Maps vanwege het uitblijven van L4 voor TT te duur werd. Ook omdat de concurrentie (Google, HERE, Mapbox, etc) niet stilzitten.

    Het is stilte voor de storm of …… het begin van een langzame sterfhuisconstructie. De ontwikkelingen bij Stellantis, Cariad, Fisker, etc kunnen TT weer op de kaart zetten. Daarbij is TT afhankelijk van hun klanten en hun roadmap.
  3. forum rang 6 ketchup 1 maart 2023 09:43
    ik zit in TT voor "alles of niets"
    mijn gemiddelde @ 7,20 euro zit nu in het 8e jaar van bloed, zweet en tranen 2 dubbeltje mee
    een giller voor rendement

    hoef geen paar euro winst meer die had ik eind 2015 / begin 2016 kunnen pakken en heb dat niet gedaan , want ik ging mee in het verhaal van toen nog serieus volgende analisten ( sedertdien allemaal afgehaakt) dat de som der delen eerder een 18 euro waard was , toen nog bij 235 mio uitstaande aandelen en Telematics nog in bezit gaf dat een totaal van 4 miljard euro
    Nadat we 750 mio kapitaal uitkering hebben mogen ontvangen en nu bij 132 mio uitstaande aandelen @ 7.40 euro geeft dat voor totaal 1.0 miljard restwaarde aan de beurs

    voor mij nu reden om te gaan voor "alles of niets " of ik maak 100% op mijn investering van 7,20 euro .. of ik verdamp nog een keer 35%
    hoop en geloof in het 1e en accepteer het 2e mocht TT op alle fronten falen.

    blijf erbij beste boost voor het aandeel is niet een nieuwe klant, maar een vertrek van HG als CEO.
  4. forum rang 6 tatje 1 maart 2023 09:53
    Here in 2021 bijna 100 miljoen meer automotive.

    2020

    Here automotive 610
    deferred 417

    Tom Tom automotive 227
    deferred 403

    ja, ik weet ook dat je Enterprise en Consumer moet verwijderen, maar toch.

    Welke ondernemingen IFRS?
    Beursgenoteerde ondernemingen, d.w.z. ondernemingen waarvan de aandelen op een gereguleerde markt worden verhandeld, moeten een geconsolideerde jaarrekening opstellen overeenkomstig de uniforme regels van de International Financial Reporting Standards (IFRS).

    Is hier ook van toepassing.
    Andermans boeken zijn duister te lezen.

    Heeft men bij Here een grotere herkenbaarheid, altijd toegepast.
    Heeft men bij Here een grotere herkenbaarheid toegepast om 100 miljoen meer te laten zien.
    TT doet dit in 2023 40 miljoen :-)

    Vreemd 3 maal de TT automotive omzet en toch bijna gelijke deferred.
  5. forum rang 6 tatje 1 maart 2023 10:10
    Cariad wel of niet in de backlog.

    Claudia zegt van wel ;-)

    Wim Gille – ABN AMRO - ODDO BHF – Head of Equity Research
    Very good. I would like to move to the second question, and it's a bit of a follow-up on what Marc asked. But
    you had an astonishing order intake this year. I think it's more than €750 million – let’s say my back-of-theenvelope calculation is a bit right. But you mentioned four big cases that are driving that order intake being
    Hyundai-Kia contract, CARIAD, Fisker, and a new OEM? Possibly quite a few other wins as well? Can you
    rank them in order of magnitude for us, on kind of what's the biggest driver out of these four building blocks,
    all the way down? And also, as a follow up to that, you mentioned quite consistent win rates this year with
    the order intake. Is this win rate more or less consistent with the 40% market share that you are, let's say
    targeting, in 2025.

    Claudia Janssen – TomTom – Group Controller & Head of Investor Relations
    Maybe one addition. The CARIAD announcement was from last year, so that's not included in the increase
    from €1.9 billion to €2.4 billion.

    Ze zegt dus niet, dat het NIET in de backlog zit.
    Maar ze zegt, dat het NIET in de groei van 2022 zit, maar in 2021.
  6. forum rang 6 JustRevisited 1 maart 2023 10:28
    Rondetafelgesprek met Vigreux en Marc Prioleau (partner vanuit Meta) l, Michael Harrel (tomtom, ex Amazon) en iemand van Lyft? 2023.do512.com/events/2023/3/12/it-ta...

    HERE is weer een klant aan tomtom kwijt? Was dit de extra ride hailing opportunity waarover tomtom sprak?
  7. forum rang 6 JustRevisited 1 maart 2023 10:50
    Uptrend om technische redenen (2 sell signalen en 14 buy www.tradingview.com/symbols/EURONEXT-... ) of een opmars naar het nieuws dat cariad gaat brengen?

    Ze krijgen bij Audi infotainment door Harman. Harman staat op de tomtom site niet alleen als de appstore leverancier van de tomtom digital Cockpit maar ook als integratie partner. Harman kan dus digital cockpit bij Audi geintegreerd hebben, met harman als de partij die de hele implementatie doet. De harman appstore zit al in tomtom digital cockpit aka Indigo.
  8. forum rang 6 JustRevisited 1 maart 2023 10:57
    quote:

    JustRevisited schreef op 1 maart 2023 10:50:

    Uptrend om technische redenen (2 sell signalen en 14 buy www.tradingview.com/symbols/EURONEXT-... ) of een opmars naar het nieuws dat cariad gaat brengen?

    Ze krijgen bij Audi infotainment door Harman. Harman staat op de tomtom site niet alleen als de appstore leverancier van de tomtom digital Cockpit maar ook als integratie partner. Harman kan dus digital cockpit bij Audi geintegreerd hebben, met harman als de partij die de hele implementatie doet. De harman appstore zit al in tomtom digital cockpit aka Indigo.
    Het bold gedrukte was een beetje onopvallende verandering op de tomtom site. Het tekstje gaat over appstore (link 1) maar ze zijn er ook bijgezet als integration partner (link 2)

    www.tomtom.com/products/tomtom-digita...

    www.tomtom.com/products/tomtom-digita...

    Harman heeft er geen belang bij om de tomtom cockpit niet te gebruiken. Hun eigen spulletjes zitten er in, dus het is geen concurrerend aanbod. En het is met 80% besparing in kosten/tijd te realiseren.
  9. forum rang 6 Dutchy Ron 1 maart 2023 11:00
    New Qualcomm Chip Upgrades Car Navigation With Super-Precise Location Engin

    Snapdragon Auto 5G Modem-RF Gen 2 platform is Qualcomm’s big bet in the automotive industry, as the chip promises significant upgrades in terms of power efficiency and latency.

    Stijgen op nieuws van anderen behoort ook nog tot de mogelijkheden. Hoe het ook zij ik bind de skietjes weer onder, strak blauw en goede sneeuw ….. beter dan met de Kerst
  10. forum rang 6 JustRevisited 1 maart 2023 11:14
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 1 maart 2023 11:00:

    New Qualcomm Chip Upgrades Car Navigation With Super-Precise Location Engin

    Snapdragon Auto 5G Modem-RF Gen 2 platform is Qualcomm’s big bet in the automotive industry, as the chip promises significant upgrades in terms of power efficiency and latency.

    Stijgen op nieuws van anderen behoort ook nog tot de mogelijkheden. Hoe het ook zij ik bind de skietjes weer onder, strak blauw en goede sneeuw ….. beter dan met de Kerst
    Enjoy. Ik zie van diverse mensen mooie piste foto’s met blauwe luchten langskomen
  11. vanmaarsum 1 maart 2023 11:21
    Zelfde gevoel als Dutch Ron, maar ook al vaker gehad.
    Wat me nu wel opvalt, en wat anders is dan de vorige keren:
    relatief veel handel korte calls,
    geen long turbo’s meer beschikbaar
    en veel congressen komende weken.

    Heb goede hoop voor 11 maart in Texas op de SXSW, mooi moment om de U.S. OEM bekend te maken.
    Op Twitter staat al weer ‘exciting News is coming’ …..
    Koers gaat nu al een week elke dag hoger….
  12. forum rang 6 JustRevisited 1 maart 2023 11:55
    quote:

    vanmaarsum schreef op 1 maart 2023 11:21:

    Zelfde gevoel als Dutch Ron, maar ook al vaker gehad.
    Wat me nu wel opvalt, en wat anders is dan de vorige keren:
    relatief veel handel korte calls,
    geen long turbo’s meer beschikbaar
    en veel congressen komende weken.

    Heb goede hoop voor 11 maart in Texas op de SXSW, mooi moment om de U.S. OEM bekend te maken.
    Op Twitter staat al weer ‘exciting News is coming’ …..
    Koers gaat nu al een week elke dag hoger….
    Ik denk serieus dat TomTom Lyft heeft weten te scoren. Ze gaan op SXSW een presentatie geven onder de noemer "it takes the world to map the world" => dat is de pay-off van het nieuwe TomTom platform.

    Vervolgens zijn er vier sprekers. Twee van TomTom, waaronder Michael Harrel die we op de Capital Markets Day het TomTom platform heeft toegelicht. En Corinne Vigreux. En vervolgens Marc Prioleau, die heeft aangegeven dat hij betrokken was bij de totstandkoming van Overture als vertegenwoordiger van Meta en dat Meta dit gaat gebruiken voor de Metaworld. En dan zou vervolgens Lyft ook deelnemen en geen enkele relatie hebben met TomTom en Meta?

    schedule.sxsw.com/2023/events/PP131628

    Dat lijkt me stug.

    Benjamin Schrom Director Of Product Management, Mapping At Lyft Lyft Ben is the Director of Product Management at Lyft responsible for the Mapping team responsible for mapping, navigation, localization and routing. Prior to joining Lyft in 2019, Ben spent over a decade at Google where he worked on a diverse range of projects including international payments, productivity tools, education, VR and AR. He is a graduate of Yale University and lives in San Francisco with his family.

    schedule.sxsw.com/2023/speakers/2082530

    En kijk eens naar deze LinkedIn post en de daarbij genoemde bedrijfsnamen...

    www.linkedin.com/posts/kaarendavoli_t...

    Companies like Uber, Lyft and Amazon depend on precise location accuracy and ETAs or they can lose millions. Automobile companies like Stellantis, Toyota Motor Corporation, Volkswagen AG, and Volvo Group depend on validated, enterprise ready mapping data or they lose lives. Our mission is to create the smartest map on the planet - powered by the largest, most accurate collaborative data pool of super sources with contribution from an all-star collective of map users, map makers and companies who rely on precise mapping data to build business and push innovation.

    Thank you TNW.

    (toevallig gekozen namenlijstje?)
  13. vanmaarsum 1 maart 2023 11:56
    Qt Selected by General Motors for Prominent Role in Software-Defined Vehicle Development
    TUE, FEB 28, 2023 13:00 CET Report this content
    Qt technology contributes to a reimagined and immersive in-vehicle experience at scale while accelerating time-to-market

    Espoo, Finland – 28 February 2023 – Qt Group (Nasdaq Helsinki: QTCOM) has entered a supplier agreement with General Motors (GM) (NYSE: GM) as the automaker transitions toward software-defined vehicles. Qt’s cross-platform Human Machine Interface (HMI) development tools and framework will equip GM with tools that make it possible for the company to design and develop once, and test and deploy everywhere, across different brands and configurations.

    Qt’s full software development portfolio – from Qt Design Studio and Qt Development tools and framework to the Qt Quality Assurance tools – aims to improve efficiency, freeing up developers’ time to create value-adding features and bring products to market more quickly. GM will have access to Qt’s fully customizable cross-platform design capabilities, bridge tooling, performance-optimized real-time 2D and 3D graphics, and reusable code. By selecting Qt, GM is looking to achieve its ambitions to transform the in-vehicle user experience (UX) and connect customers’ digital lives, providing drivers and passengers with an enhanced in-cabin experience that can be conveniently modified and updated while limiting the need to purchase new or additional hardware.

    “This collaboration strengthens Qt’s position as a market leader in advanced UX design and development,” said Juha Varelius, CEO at Qt Group. “GM’s plans for its vehicles aim to redefine the future of the automotive industry. Software-defined vehicles will mark a turning point in the experiences that auto manufacturers are able to offer their customers.”

    GM’s software-defined vehicle strategy includes the launch of the Ultifi software platform later in 2023, allowing for frequent over-the-air software updates and additional benefits. Qt’s expected contribution to future generations of Ultifi will help GM to do this at scale with flexibility and efficiency for different brands and products.
830 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 42 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.