Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

Vertraagde koers (usd) Verschil Volume
342,030   0,000   (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000 431.977   Gem. (3M) 87,9M

Nickel - Tesla - batterij technologie

84 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. bionerd 14 september 2020 13:47
    www.reuters.com/article/us-tesla-giga...

    Giga metals schiet omhoog na bovenstaand bericht.

    www.gigametals.com/news/robert-morris...

    Deze meneer Morris is onlangs ook net aan boord gekomen te zijn bij Nano one

    ceo.ca/@newsfile/nano-one-adds-batter...

    Laat Nano one nu net een methode gevonden hebben om laag waardig Nickel te verwerken in Cathodes die vier keer langer meegaan dan de huidige batterijen.

    Giga + Tesla = Nano None

    Ik zou zeggen bring it one:)

    www.sharedeals.de/nano-one-musk-ansag...

  2. bionerd 23 september 2020 11:09
    My initial takeaway: Nothing in that presentation discounted NNO, and theres a whole bunch of clues that NNO is exactly what they are using. Im not making any grand proclamations…but im feeling good about it.

    Clues that stood out

    - aiming for pure nickel (LMNO?)
    - Removing solvents
    - No waste stream
    - No sulphates needed
    - Aqueous process
    - 15% improvement $/KWh
    - versatile process(es) (ie. LFP, NMC, LMNO)
    - 66% capex reduction (remember shrinking the furnace to 1/3)

    Importantly - is there any other public tech that fits this description? It eliminates any talk of the DPMG method from NVX, and VSPC doesnt look in the same league, 6k can be ruled out, etc etc. Either its NNO, or tesla has found something in academia/in-house.

    Only NNO is commercially ready of these options.

    One very notable omission was the lack of coverage surrounding the million mile battery which im quite surprised by.
  3. bionerd 28 september 2020 07:49
    www.youtube.com/watch?v=VP65-2EhCnE&a...

    van een ander forum

    no new partners of which we are not aware of. The question I ask myself is, why are they clearly using a Tesla car, where their main automotive partner is VW. I do not think Tesla and NNO are partners yet but are on the same path of development. When Tesla announces something new NNO reacts saying we already have. Acting a bit like the best kid in class. In my opinion, NNO is clearly saying to Tesla stop trying to invent the wheel as we already invented it and start cooperating with us.
  4. bionerd 29 september 2020 08:15
    www.thechronicleherald.ca/business/re...

    Nano One 15% omhoog op dit bericht. VW komt gaat Tesla echt inhalen met de Nano One technologie. Binnenkort zeer waarschijnlijk overname of substantiële deelname van VW in Nano One om Tesla buiten de deur te houden als dat überhaupt nog kan......
  5. bionerd 1 oktober 2020 09:48
    ceo.ca/@newsfile/nano-one-receives-58...

    De aankondiging van de de eerste licentie overeenkomst komt steeds dichterbij. Alle testen op grotere schaal zijn succesvol afgesloten. Zal heel lastig worden voor Tesla om geen gebruik te maken van deze technologie om de million mile battery te introduceren.
  6. forum rang 10 voda 16 november 2020 07:29
    Dominantie van Tesla is voorbij

    Sinds een paar maanden verkopen de concerns Volkswagen Group en Renault-Nissan-Mitsubishi in Europa ieder meer volledig elektrische auto's dan de Amerikanen van Tesla. Hun heerschappij lijkt voorbij.

    Ton Voermans 16-11-20, 07:18

    Door de steeds strengere milieu-eisen brengen autofabrikanten aan de lopende band elektrische auto's uit. Ze moeten wel. Zonder elektrische modellen is de gemiddelde uitstoot te hoog en wachten er gigaboetes van de Europese Unie.

    In september, toen de elektrische Volkswagen ID3 op de markt kwam, was het gedaan met de overheersing van Tesla. Volgens de Duitse automarktanalist Matthias Schmidt verkocht de Volkswagen Group in de eerste drie kwartalen 87.000 ev's (electric vehicles), de combinatie Renault-Nissan-Mitsubishi wist er 83.000 te slijten en Tesla bleef steken op 63.000 stuks. Het marktaandeel van de Amerikanen kelderde van 34 procent vorig jaar naar 13 procent nu. Een kleine nuancering: Tesla is een merk en de twee andere zijn concerns met meerdere merken.

    Sancties
    De verkoopcijfers van de Tesla Model S, sinds 2012 op de markt, zijn gekelderd. © ANP

    Feit blijft dat het marktaandeel van Tesla keldert nu de traditionele autofabrikanten uit alle macht zoveel mogelijk elektrische auto's produceren. Ze hebben geen keus, want de sancties zijn enorm. Neem bijvoorbeeld het Volkswagenconcern, de grootste autofabrikant van Europa. Volkswagen verkoopt inmiddels tienduizenden elektrische auto's maar zit met de gemiddelde uitstoot toch nog ongeveer 1 gram boven de vereiste norm van 95 gram CO2 per kilometer. Dat lijkt verwaarloosbaar klein, maar de Europese Unie gaat boetes uitdelen van bijna 100 euro per gram per verkochte auto. Voor Volkswagen, dat ook Audi, Porsche, Seat en Skoda produceert, betekent dat een boete van vele tientallen miljoenen euro's. Volkswagen doet er alles aan om het milieudoel dit jaar nog te halen.

    Auto's zijn in Europa goed voor ongeveer 12 procent van de CO2-uitstoot. Om dat terug te schroeven, moeten ze steeds zuiniger worden en op den duur volledig elektrisch. De nieuwe eis, 95 gram CO2 per kilometer, betekent in de praktijk een verbruik van ongeveer 1 op 25 voor een benzineauto en voor diesels ongeveer 1 op 30.

    Volkswagen ligt aardig op koers, maar andere hebben de grootste moeite met het vergroenen van de modellen. Fiat en Honda bijvoorbeeld. Die kopen CO2-rechten bij Tesla om aan de eis van 95 gram te voldoen. Tesla produceert alleen elektrische auto's en heeft dus veel verhandelbare CO2-rechten. Fiat-Chrysler betaalt Tesla 1,1 miljard euro om drie jaar lang de eigen CO2-uitstoot te mogen verrekenen met de schone Amerikaanse auto's. Dit jaar verwacht Tesla 860 miljoen euro te verdienen met de CO2-handel.

    Heel lang kunnen de Amerikanen niet blijven delven uit die goudmijn. Dat de hegemonie van het merk voorbij is, blijkt ook uit de Nederlandse verkoopcijfers. De elektrische Volkswagen ID3 was afgelopen maand de bestverkochte personenauto in Nederland; er werden er in oktober 2789 op kenteken gezet. Ter vergelijking: van de Tesla 3 werden er vorige maand slechts enkele tientallen verkocht. De verkoop van Model S, een acht jaar oud model, en van Model X zijn geheel ingestort. Bij de laadpalen zal het beeld voorlopig nog niet veranderen. Tesla verkocht in Nederland sinds 2012 zo'n 55.000 auto's; in totaal rijden er nu 138.000 volledig elektrische auto's.

    Hoog tempo
    Het Volkswagenconcern wil in hoog tempo elektrificeren en heeft daarvoor 30 miljard euro uitgetrokken. Volgend jaar komt de Volkswagen ID4, een elektrische SUV, op de markt. Porsche heeft ook al een elektrisch exemplaar, Seat eveneens, en Skoda heeft al twee modellen. Volgens Volkswagen zijn er over twee jaar zoveel elektrische modellen en worden die zo goed verkocht dat er geen zorgen meer zijn over een te hoge CO2-uitstoot en bijhorende boetes.

    Met video, zie link

    www.ad.nl/auto/dominantie-van-tesla-i...
  7. bionerd 19 november 2020 12:13
    In the near term (one to three years), Nano One will focus on:
    • Prototyping and scaling up by expanding its demonstration pilot plant and laboratory facilities to serve
    technology development, partnership and licensing objectives.
    • Building its first commercial plant(s) by advancing partnerships (Pulead, Volkswagen, Asian Cathode
    Manufacturer) towards licensing agreements, first production pilot and revenues in 2021-2022.
    • Third-party validation and partner identification with its joint development partners already in place and
    more in the queue and targeted throughout the supply chain.
    Long term opportunities (three to five years) include:
    • Royalty revenues from LFP production with Pulead and others. NMC licensing revenues are expected to
    follow as coated single crystals proves out. Markets for HVS will be nurtured through the development of
    advanced high voltage batteries and solid-state batteries with OEMs and anode/electrolyte developer
    consortiums.
    • Commercial expansion via manufacturing adoption of the One-Pot Process, accelerated with
    differentiation, market growth and updates to non-competitive plants. Revenue expansion is anticipated to
    flow from scale of clients.
    • Access to potential U.S.$25 billion market through ongoing innovation for high margin opportunities in
    licensing, joint ventures, mergers and acquisition, and supply chain integration. Continuous innovation in
    battery cathodes would add value and help preserve high margins.
84 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.