Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Hitt« Terug naar discussie overzicht

Walradarsysteem: 17 mio

1 Post
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 maart 2010 14:08
    Weer een mooie order voor Hitt

    Rijkswaterstaat start in samenwerking met Haven Amsterdam met de aanleg van een scheepvaartbegeleidingssysteem (Vessel Traffic Services) rond het gehele Noordzeekanaal. Het werk, met een waarde van 17 miljoen euro, is deze week gegund aan HITT in Apeldoorn. Eind 2011 moet het walradarproject operationeel zijn.

    In de afgelopen jaren is op het Noordzeekanaal de scheepvaart toegenomen. Dit komt mede door de sterke groei van de Amsterdamse haven. Het systeem van onderling verbonden radarmasten verbetert de veiligheid, de doorstroming en de informatievoorziening voor de vaarweggebruikers. Het walradarsysteem draagt bij aan het waarborgen van een veilige en vlotte doorstroming van de scheepvaart op de vaarweg. Ook vergroot het de veiligheid in het gebied rondom het Noordzeekanaal.Tevens voldoet het systeem hiermee in 2011 aan de (inter)nationale richtlijnen en ontwikkelingen voor het scheepvaartverkeer.

    Marifoonsysteem
    Naast het radarnetwerk wordt ook het systeem voor communicatie met de scheepvaart (marifoon) vernieuwd. Er worden camera’s geplaatst en koppelingen gemaakt met het informatiesysteem voor uitwisseling van gegevens.

    Het walradarsysteem geeft een actueel verkeersbeeld van de scheepvaart in het Noordzeekanaalgebied. Het gebied beslaat de IJ-geul vanaf 40 km uit de kust tot en met het Buiten-IJ en de toegang tot het Amsterdam-Rijnkanaal, inclusief de zeehavens van Amsterdam, Corus, Velsen, Beverwijk en Zaanstad, het Noordzeesluizencomplex bij IJmuiden, het Noordzeekanaal met de zijkanalen, het IJ in Amsterdam, de mondingen van de havenbekkens en het Oranjesluizencomplex te Schellingwoude.

    Najaar 2011
    De zichtbare werkzaamheden starten naar verwachting rond de zomer van 2010. Het walradarsysteem bestaat uit 26 radarmasten, waarbij de huidige radarmasten in IJmuiden en Schellingwoude worden hergebruikt en opgewaardeerd. De systemen rond het Noordzeekanaal worden onderling verbonden door een glasvezelkabel. Deze kabel is inmiddels aangelegd. Alle werkzaamheden zijn in het najaar van 2011 gereed. Dan is het gehele walradarsysteem voor de scheepvaart operationeel.

1 Post
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.