Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,974   +0,070   (+1,43%) Dagrange 4,902 - 5,020 105.024   Gem. (3M) 201,4K

De hype cycle van self-driving cars

3.896 Posts
Pagina: «« 1 ... 106 107 108 109 110 ... 195 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 oktober 2016 13:48
    quote:

    Oeps..! schreef op 5 oktober 2016 13:26:

    Video met Maarten Clements

    Ik zie dat het best een technisch videootje is, daarom plaats ik het hier ook maar.

    Webinaari: Make Smarter Business Decisions with TomTom Data 30.5.2016

    www.youtube.com/watch?v=YlsM2KCSD_g
    AB voor het vinden, ik heb geprobeerd het te bekijken maar ben in slaap gevallen....
  2. [verwijderd] 5 oktober 2016 14:08
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 5 oktober 2016 13:36:

    Plannen van VW
    www.cars.com/articles/volkswagen-show...
    Dit plaatje doet me denken aan die merkwaardige cockpit van TT.
    www.youtube.com/watch?v=NmIUCf_Jt54

    Meer in het algemeen vraag ik me af waar de relatie met VW nu staat. Is er nog steeds een samenwerking tussen TT en VW op het gebied van HAD? Zag net die presentatie van TT van Maarten Clemens en daar staat deze samenwerking met VW nog heel uitdrukkelijk in de timeline. Zou je dat laten staan als deze samenwerking er niet meer is? Skoda nieuws geeft ook hoop. Time will tell...
  3. [verwijderd] 5 oktober 2016 14:15
    Via @eddysoft/Informer op twitter:

    Bosch in Australië met zelfrijdende auto. Geen enkele referentie naar Tom2 helaas.
    Ziet er allemaal heel erg Lidar achtig uit en ook in een filmpje vertelt de spokesman dat de auto ook moet kunnen rijden in gebieden waar "de kaartinformatie niet optimaal is". De AI met Lidar weg wordt hier dus bewandeld.

    www.caradvice.com.au/487678/victoria-...
  4. [verwijderd] 5 oktober 2016 15:18
    quote:

    Chameleon schreef op 5 oktober 2016 13:48:

    [...]

    AB voor het vinden, ik heb geprobeerd het te bekijken maar ben in slaap gevallen....
    Dan ben ik dus niet de enigste, ik heb de video ook niet helemaal gezien.
    Het andere videootje dat ik heb geplaatst is net zo erg vind ik.
    Misschien vindt iemand het toch interessant. Het is in ieder geval wel interessanter zijn dan de koers.
  5. [verwijderd] 7 oktober 2016 00:25
    AR and VR to redefine driving experience

    Augmented Reality (AR) and Virtual reality (VR) automotive applications will redefine the driving and ownership experience, turning it into a safer, seamless, and intuitive activity, finds ABI Research. Specifically, AR Heads-Up Displays (HUDs) will allow advanced autonomous operation by 'painting;' 3D navigation instructions onto road geometry, highlighting moving obstacles like crossing pedestrians, and enhancing driver awareness of and trust in autonomous operation. By 2025, more than 15 million AR HUDs will ship, with more than 11 million to be embedded solutions.

    www.iaea-online.org/news/2016/08/ar-a...
  6. holenbeer 7 oktober 2016 07:17
    quote:

    Oeps..! schreef op 7 oktober 2016 00:25:

    AR and VR to redefine driving experience

    Augmented Reality (AR) and Virtual reality (VR) automotive applications will redefine the driving and ownership experience, turning it into a safer, seamless, and intuitive activity, finds ABI Research. Specifically, AR Heads-Up Displays (HUDs) will allow advanced autonomous operation by 'painting;' 3D navigation instructions onto road geometry, highlighting moving obstacles like crossing pedestrians, and enhancing driver awareness of and trust in autonomous operation. By 2025, more than 15 million AR HUDs will ship, with more than 11 million to be embedded solutions.

    www.iaea-online.org/news/2016/08/ar-a...
    Interessante tussenstap opweg naar SDC? Faraday Future wordt prominent genoemd alsof het al en gevestigde naam is.

    Ze waarschuwen voor secundaire content als advertenties om de bestuurder niet af te leiden. Maar voor de passagiers lijkt me dat wel een optie. Zeker als deze locatiegebonden is. Denk aan een grote virtuele gele M die in het landschap verschijnt. Veel goedkoper dan er echt 1 neerzetten en alleen automobilisten zien hem. Localo's hoeven niet tegen zo'n lelijk ding aan te kijken
  7. [verwijderd] 7 oktober 2016 13:57
    quote:

    mjmj schreef op 7 oktober 2016 13:06:

    [...]

    enig idee welke technologie daarvoor wordt gebruikt?
    Geen idee. Het loopt via de joint-venture met Dongfeng. Die hebben weer een samenwerkingsverband met Huawei (sinds 2014). Zij doen onderzoek naar een connected (5G) car en uiteindelijk een Autonomous car.
    Wel opmerkelijk dat Volvo en Renault nu in China gaan testen. Nog even kijken of het in dezelfde regio-testtrack is.
  8. [verwijderd] 7 oktober 2016 20:17
    quote:

    Hik schreef op 5 oktober 2016 14:15:

    Via @eddysoft/Informer op twitter:

    Bosch in Australië met zelfrijdende auto. Geen enkele referentie naar Tom2 helaas.
    Ziet er allemaal heel erg Lidar achtig uit en ook in een filmpje vertelt de spokesman dat de auto ook moet kunnen rijden in gebieden waar "de kaartinformatie niet optimaal is". De AI met Lidar weg wordt hier dus bewandeld.

    www.caradvice.com.au/487678/victoria-...
    meer info via techrepublic:

    This week in Australia, self-driving cars will be hitting the public roads. The cars, powered by technology from German manufacturer Bosch, have been developed in partnership with the Australian government, which invested $1.2 million in the project.

    Sporting Tesla shells as the exterior, these autonomous cars are built with a combination of sensors—including six radars, six LiDAR (built to spin 360 degrees), high resolution GPS, and a stereo video camera.

    And, according to ABC News, they are reportedly "designed to navigate roads with or without driver input."
  9. [verwijderd] 8 oktober 2016 14:11
    Is dit geen slechte ontwikkeling voor T2?
    Zoals ik het lees zou je dan geen roadDNA nodig hebben.

    Toward visible-light-based imaging for autonomous vehicles

    MIT researchers have developed a technique for recovering visual information from light that has scattered because of interactions with the environment — such as passing through human tissue. The technique could lead to to computer vision systems that work in fog or drizzle. The development of such vision systems has been a major obstacle to self-driving cars.

    In experiments, the researchers fired a laser beam through a ‘mask’, a thick sheet of plastic with slits cut through it in a certain configuration, such as the letter A. Subsequently, the beam was fired through a 1.5 centimeter tissue phantom: a slab of material designed to mimic the optical properties of human tissue for purposes of calibrating imaging systems. Light scattered by the tissue phantom was then collected by a high-speed camera, which could measure the light’s time of arrival. From that information, the researchers’ algorithms were able to reconstruct an accurate image of the pattern cut into the mask.

    Fall apart in fog
    The new technique has major potential for medical applications, but its possibilities in automotive sensing may be even more compelling than those in medical imaging. Many experimental algorithms for guiding autonomous vehicles are highly reliable under good illumination, but they fall apart completely in fog or drizzle. Computer vision systems misinterpret the scattered light as having reflected off of objects that don’t exist. The new technique could address that problem.

    www.sdc360.com/en/technology/2016/10/...
3.896 Posts
Pagina: «« 1 ... 106 107 108 109 110 ... 195 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.