Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,974   +0,070   (+1,43%) Dagrange 4,902 - 5,020 105.024   Gem. (3M) 201,4K

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 257 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 juli 2016 12:20
    quote:

    Riet van Milt schreef op 6 juli 2016 11:34:

    [...]

    Ik voorspelde geen faillisement maar een draaiend bedrijf zonder winstmodel dat rond de 1€ voor 2€ van de beurs wordt gehaald, beter lezen!
    Wanneer jij T2 gaat vergelijken met o.a. van de Moolen en Imtech,dan kan ik geen andere conclusie trekken.

    Laf gedrag van mevrouw van Milt(van de keuken).
  2. [verwijderd] 6 juli 2016 12:22
    quote:

    VanillaSky schreef op 6 juli 2016 12:03:

    [...]

    Is niks van te zeggen hoe de pond zich gaat ontwikkelen en hoe het consumentenpatroon zich gaat ontwikkelen de komende maanden/jaren. Weet jij of die 13% omzet uit de UK klopt? Had niet verwacht dat TT zoveel exposure had in de UK.

    Nee dat weet ik niet. Maar even simpel gezegd. Grosso modo uit mijn hoofd.

    40% van de TT omzet komt uit Consumer (auto hardware er uit) Dat is zeg maar 400 miljoen euro. 13% zou dan uit de UK komen. Dat is 52 miljoen euro. Stel nu eens dat alle Britten 10% minder gaan consumeren (dat lijkt me toch heel fors, dat zou een diepe recessie voor het land betekenen). Dan zou dat 5,2 miljoen omzet schelen. Dat is 0,5% van de totale TomTom omzet. Dat kun je toch nauwelijks een grote exposure noemen. Tenzij de hele Europese markt voor consumenten verslechtert. Dat is echter nog veel te veel koffiedik kijken. Gaat die article 50 knop überhaupt ingedrukt worden? Deze meneren van Barclays heb ik zo mijn twijfels bij. Al tijden.
  3. [verwijderd] 6 juli 2016 12:25
    quote:

    KidBackInTown schreef op 6 juli 2016 11:25:

    [...]

    Dank je Riet, ik probeer zo veel mogelijk rationeel te werk te gaan, maar dat valt soms niet mee hier......

    Zo lang de koers niet de werkelijke waarde reflecteert en dat is een heel stuk lager dan nu, zeg ik, verkopen, niet instappen, mijden !
    U kijkt alleen naar vandaag.

    Een beetje belegger kijkt 1 a 2 jaar vooruit.

    KOS nog weleens gezien?
  4. VanillaSky 6 juli 2016 12:30
    quote:

    *Justin* schreef op 6 juli 2016 12:22:

    [...]

    Nee dat weet ik niet. Maar even simpel gezegd. Grosso modo uit mijn hoofd.

    40% van de TT omzet komt uit Consumer (auto hardware er uit) Dat is zeg maar 400 miljoen euro. 13% zou dan uit de UK komen. Dat is 52 miljoen euro. Stel nu eens dat alle Britten 10% minder gaan consumeren (dat lijkt me toch heel fors, dat zou een diepe recessie voor het land betekenen). Dan zou dat 5,2 miljoen omzet schelen. Dat is 0,5% van de totale TomTom omzet. Dat kun je toch nauwelijks een grote exposure noemen. Tenzij de hele Europese markt voor consumenten verslechtert. Dat is echter nog veel te veel koffiedik kijken. Gaat die article 50 knop überhaupt ingedrukt worden? Deze meneren van Barclays kunnen net zo goed met cijfers goochelen als die scumbags die met een hoop leugens de mensen naar de brexit vote hebben geleid.
    Dat valt inderdaad mee - complete consumer markt die verslechterd is inderdaad te koffiedik kijken (maar evengoed mogelijk).

    Ik denk dat na Q2 cijfers met name van belang is welk signaal HG af gaat geven. Als hij onzekerheid uitspreekt over totale consumermarkt + door begint te schemeren dat kosten voorlopig (komende paar jaar) fors blijven stijgen EN een aanpassing van de outlook naar beneden doet dan kan dat wel degelijk de doodsteek voor het aandeel betekenen dit jaar denk ik.
    Tot nu toe zien we SNS en Barclays die aangeven kosten hoog + zwak consumer, eerder werd nog uitgegaan van 'firing on all four cylinders' - wanneer consumer lijkt te verzwakken en krimpen dan is dit wel een hele slechte tijd ervoor. En dan gaan denk ik de meeste analisten downgrades geven.

    Wat dat betreft kijk ik nergens meer van op, als bovenstaande gebeurt zie ik het aandeel wel richting range 2011-2013 gaan zeg een 3 tot 5 euro. Puur gebaseerd op onzekerheid en een zeer lage winstgevendheid van een paar duppies adjusted WPA in 2016-2018.

  5. [verwijderd] 6 juli 2016 12:30
    quote:

    *Justin* schreef op 6 juli 2016 12:00:

    Ze noemen specifiek de BRITSE consumentenmarkt. Dus Brexit gerelateerd.

    Tot nu toe zien we echter dat consumenten in de UK juist MEER besteden.
    (omdat de Britse pond nu nog wat waard is)

    De gedachte hierachter vind ik ook interessant. Als tomtom last van het GBP zou hebben dan hebben anderen dat ook. Stel nu dat in de komende tijd alle navigatiedienstverleners de prijzen in UK met ergens tussen de 10 a 20% moeten verhogen zou dit dan enig verschil maken op de totale autokosten per auto?

    Wellicht zullen er minder auto's verkocht gaan worden. In de UK zelf worden echter ook auto's gebouwd. De aanname van Barclays lijkt me engiszins speculatief.
  6. [verwijderd] 6 juli 2016 12:31
    quote:

    DeGoudenRidder schreef op 6 juli 2016 12:18:

    Ik heb zojuist de grafiek geüpdatet. Je ziet in de grafiek duidelijk dat de rode steunlijn het heeft begeven door o.a. Brexit. Brexit gaat meer roet in het eten gooien voor de komende maanden en daardoor zal de Pond verder depreciëren. Je ziet dat de koers op 17 december 2014 de steunlijn op 5 EUR raakte, dat is tevens mijn eerst volgende koersdoel.
    Waarom kiest u deze periode voor de analyse?
  7. [verwijderd] 6 juli 2016 12:32
    quote:

    Grey01 schreef op 6 juli 2016 12:30:

    [...]

    De gedachte hierachter vind ik ook interessant. Als tomtom last van het GBP zou hebben dan hebben anderen dat ook. Stel nu dat in de komende tijd alle navigatiedienstverleners de prijzen in UK met ergens tussen de 10 a 20% moeten verhogen zou dit dan enig verschil maken op de totale autokosten per auto?

    Wellicht zullen er minder auto's verkocht gaan worden. In de UK zelf worden echter ook auto's gebouwd. De aanname van Barclays lijkt me engiszins speculatief.
    Hier in Engeland heb je vliegvelden vol staan met nieuwe auto's die ze niet verkocht krijgen. Zoek maar eens op YouTube.
  8. [verwijderd] 6 juli 2016 12:38
    quote:

    Hoopmazzel schreef op 6 juli 2016 12:20:

    [...]

    Wanneer jij T2 gaat vergelijken met o.a. van de Moolen en Imtech,dan kan ik geen andere conclusie trekken.

    Laf gedrag van mevrouw van Milt(van de keuken).
    Goed lezen valt nog niet mee hè? Ik heb slechts het koersverloop van die bedrijven vergeleken met de vrije val van TomTom. Je hoeft niet failliet te gaan om pennystock te worden of af te dalen naar de zeer realistische 1,26€ berekening van KidBackinTown, op wie ok zo kinderachtig gereageerd wordt dat hij dertien zou zijn.

    Leer eens met verlies om te gaan meneer Hoopmazzel, dat zou u beter staan dan al die misogyne woordspelingen naar mij toe.
  9. forum rang 6 Tom3 6 juli 2016 12:38
    quote:

    *Justin* schreef op 6 juli 2016 12:22:

    [...]

    Nee dat weet ik niet. Maar even simpel gezegd. Grosso modo uit mijn hoofd.

    40% van de TT omzet komt uit Consumer (auto hardware er uit) Dat is zeg maar 400 miljoen euro. 13% zou dan uit de UK komen. Dat is 52 miljoen euro. Stel nu eens dat alle Britten 10% minder gaan consumeren (dat lijkt me toch heel fors, dat zou een diepe recessie voor het land betekenen). Dan zou dat 5,2 miljoen omzet schelen. Dat is 0,5% van de totale TomTom omzet. Dat kun je toch nauwelijks een grote exposure noemen. Tenzij de hele Europese markt voor consumenten verslechtert. Dat is echter nog veel te veel koffiedik kijken. Gaat die article 50 knop überhaupt ingedrukt worden? Deze meneren van Barclays heb ik zo mijn twijfels bij. Al tijden.
    Ik vraag me steeds meer af wat die analist van ING nu precies gehoord heeft. Die moet toch ook opgevangen hebben dat de consumertak wat minder liep?. Telematics daarentegen doet het wonderwel. Ook de autoafzet van Renault en Fiat loopt op rolletjes. Bizar dat de ING onverkort heeft vastgehouden aan zijn koersdoel van 15+. Het is ook maar wat je wilt horen lijkt het. Ik ben het met Justin eens dat het verschil met Barclays zo langzamerhand de spuigaten uitloopt. Straks ben je nog blij met een exit tegen 7 euro?
  10. [verwijderd] 6 juli 2016 12:40
    quote:

    TVkok schreef op 6 juli 2016 12:31:

    [...]
    Waarom kiest u deze periode voor de analyse?
    Deze periode, nou dat zegt de grafiek als je de steunlijn doortrekt dan zal de koers deze week de steunlijn raken en dat was gisteren.

    Gisteren heb ik kenbaar gemaakt dat de steunlijn het zou begeven en nu zien we dat de steunlijn daadwerkelijk is doorbroken, dat is het mooie van TA je kan een beetje vooruit kijken in de toekomst. Kos zei telkens tegen mij: wat als de steunlijn het wel zou houden? Daar zijn echter geen valide argumenten voor; door het slechte algemeen sentiment. Mensen die gisteren hun aandelen TomTom hadden verkocht zijn vandaag voor een verdere verlies bespaart gebleven. TA is daarom een zinvol instrument.
  11. NoWorry 6 juli 2016 12:40
    quote:

    DeGoudenRidder schreef op 6 juli 2016 12:32:

    [...]

    Hier in Engeland heb je vliegvelden vol staan met nieuwe auto's die ze niet verkocht krijgen. Zoek maar eens op YouTube.
    Dat zijn de auto's van de reizigers. Die mag je niet zomaar verkopen !!
    Op Schiphol staan ze ook : in vak P1, P2, P3, ....

    Gr....oen
  12. forum rang 6 Tom3 6 juli 2016 12:41
    quote:

    Riet van Milt schreef op 6 juli 2016 12:38:

    [...]

    Goed lezen valt nog niet mee hè? Ik heb slechts het koersverloop van die bedrijven vergeleken met de vrije val van TomTom. Je hoeft niet failliet te gaan om pennystock te worden of af te dalen naar de zeer realistische 1,26€ berekening van KidBackinTown, op wie ok zo kinderachtig gereageerd wordt dat hij dertien zou zijn.

    Leer eens met verlies om te gaan meneer Hoopmazzel, dat zou u beter staan dan al die misogyne woordspelingen naar mij toe.
    Meen me te herinneren dat je vroeger in de Italiaanse banken zat. Dat zijn pas pennystocks.
  13. [verwijderd] 6 juli 2016 12:44
    quote:

    DeGoudenRidder schreef op 6 juli 2016 12:40:

    [...]

    Deze periode, nou dat zegt de grafiek als je de steunlijn doortrekt dan zal de koers deze week de steunlijn raken en dat was gisteren.

    Gisteren heb ik kenbaar gemaakt dat de steunlijn het zou begeven en nu zien we dat de steunlijn daadwerkelijk is doorbroken, dat is het mooie van TA je kan een beetje vooruit kijken in de toekomst. Kos zei telkens tegen mij: wat als de steunlijn het wel zou houden? Daar zijn echter geen valide argumenten voor; door het slechte algemeen sentiment. Mensen die gisteren hun aandelen TomTom hadden verkocht zijn vandaag voor een verdere verlies bespaart gebleven. TA is daarom een zinvol instrument.
    Dat zei hij niet ! Hij vroeg jou wat he gevolg zou zijn volgens jou wanneer hij dit wel zou houden.
  14. [verwijderd] 6 juli 2016 12:45
    quote:

    Tom3 schreef op 6 juli 2016 12:38:

    [...]

    Ik vraag me steeds meer af wat die analist van ING nu precies gehoord heeft. Die moet toch ook opgevangen hebben dat de consumertak wat minder liep?. Telematics daarentegen doet het wonderwel. Ook de autoafzet van Renault en Fiat loopt op rolletjes. Bizar dat de ING onverkort heeft vastgehouden aan zijn koersdoel van 15+. Het is ook maar wat je wilt horen lijkt het. Ik ben het met Justin eens dat het verschil met Barclays zo langzamerhand de spuigaten uitloopt. Straks ben je nog blij met een exit tegen 7 euro?
    Eidereenden nu verkoopt was daar blij mee geweest !
  15. forum rang 6 NewKidInTown 6 juli 2016 12:45
    quote:

    Hoopmazzel schreef op 6 juli 2016 12:25:

    [...]

    U kijkt alleen naar vandaag.

    Een beetje belegger kijkt 1 a 2 jaar vooruit.

    KOS nog weleens gezien?
    Als ik alleen naar vandaag kijk, zie ik de 6,00 nog geslecht worden en vrijdag de 5,50 wellicht en op 18 juli (zie draadje) de 4,80 on track so far.

    KOS ?
5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 257 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.