Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Amerikaanse aandelen« Terug naar discussie overzicht

Gevo Inc.

2.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 126 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 april 2016 08:21
    Niets. Geinig dat Branson erbij was toen Gevo naar de beurs ging. Zijn financial golden boy, Mike Willis, geeft nog steeds aandelen uit...

    Op 9 maart, trouwens, is de deal met Butamax officieel getekend.

    Een niet te vergeten doorbraak.

    www.ethanolproducer.com/articles/1311...

    En dan herhaal ik nog even wat ze op mijn verjaardag bekend gemaakt hebben:

    www.denverpost.com/business/ci_290939...

    Dit is ook belangrijk, want Praj wil niet-mais gebaseerde ethanol fabrieken gaan omzetten. De lange tijd die nodig is voor Praj, zit hem in het aanleren van hoe de gist gemanipuleerd moet worden om met andere grondstoffen te werken. Dit is wel in het Gevo lab voorbereid, maar moet op schaal gaan draaien.

    Opschalen is voor al deze bedrijven het grote punt, of je nou in Amyris, Intrexon, TerraVia, of welke dan ook zit.

    Over Intrexon: hun Isobutanol wordt gemaakt uit aardgas. Dat lijkt me dus duidelijk een niet-hernieuwbare variant, die voor luchtvaartmaatschappijen geen tax credits oplevert.

    Concurreren op prijs wordt heus niet gemakkelijk, maar reputatie is ook wat waard. Met deze lage olieprijs gaat ook KLM door met biobrandstoffen.

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    SkyNRG (de partner van KLM) maakt trouwens zelf niks: zij kopen ingredienten, mixen die met bestaande brandstoffen en leveren dat uit op luchthavens.

    SkyNRG houdt ook het nieuws rond ATJ uit hernieuwbare isobutanol in de gaten.
  2. marco1975 6 april 2016 10:41
    quote:

    doewap schreef op 6 april 2016 08:21:

    Niets. Geinig dat Branson erbij was toen Gevo naar de beurs ging. Zijn financial golden boy, Mike Willis, geeft nog steeds aandelen uit...

    Op 9 maart, trouwens, is de deal met Butamax officieel getekend.

    Een niet te vergeten doorbraak.

    www.ethanolproducer.com/articles/1311...

    En dan herhaal ik nog even wat ze op mijn verjaardag bekend gemaakt hebben:

    www.denverpost.com/business/ci_290939...

    Dit is ook belangrijk, want Praj wil niet-mais gebaseerde ethanol fabrieken gaan omzetten. De lange tijd die nodig is voor Praj, zit hem in het aanleren van hoe de gist gemanipuleerd moet worden om met andere grondstoffen te werken. Dit is wel in het Gevo lab voorbereid, maar moet op schaal gaan draaien.

    Opschalen is voor al deze bedrijven het grote punt, of je nou in Amyris, Intrexon, TerraVia, of welke dan ook zit.

    Over Intrexon: hun Isobutanol wordt gemaakt uit aardgas. Dat lijkt me dus duidelijk een niet-hernieuwbare variant, die voor luchtvaartmaatschappijen geen tax credits oplevert.

    Concurreren op prijs wordt heus niet gemakkelijk, maar reputatie is ook wat waard. Met deze lage olieprijs gaat ook KLM door met biobrandstoffen.

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    SkyNRG (de partner van KLM) maakt trouwens zelf niks: zij kopen ingredienten, mixen die met bestaande brandstoffen en leveren dat uit op luchthavens.

    SkyNRG houdt ook het nieuws rond ATJ uit hernieuwbare isobutanol in de gaten.

    ik heb sinds vorige week een positie a 0,245. met een marktcap van nog geen 5 miljoen aandelen, en de olie die naar verwachting weer richting 60 dollar gaat einde van het jaar. Zou dit zomaar een goede investering kunnen zijn.
  3. [verwijderd] 6 april 2016 15:52
    quote:

    marco1975 schreef op 6 april 2016 10:41:

    [...]ik heb sinds vorige week een positie a 0,245. met een marktcap van nog geen 5 miljoen aandelen, en de olie die naar verwachting weer richting 60 dollar gaat einde van het jaar. Zou dit zomaar een goede investering kunnen zijn.
    Markt kapitalisatie is 5 miljoen dollar. Er zijn 23,51 miljoen aandelen volgens Google Finance.

    Maar belangrijker: ik denk dat je gelijk hebt.
  4. [verwijderd] 6 april 2016 16:59
    Men kan dan beter investeren in een oliefonds lijkt mij. Ooit eens GEVO in port. gehad voor korte termijn, destijds op nieuws van de 1ste testvlucht Alaska Air. Sindsdien is het komkommertijd in dit aandeel, helaas. Het heeft potentie, maar het komt er niet uit, eens stopt het als het niet wordt waargemaakt.
  5. marco1975 6 april 2016 17:04
    quote:

    SimpleMind schreef op 6 april 2016 16:59:

    Men kan dan beter investeren in een oliefonds lijkt mij. Ooit eens GEVO in port. gehad voor korte termijn, destijds op nieuws van de 1ste testvlucht Alaska Air. Sindsdien is het komkommertijd in dit aandeel, helaas. Het heeft potentie, maar het komt er niet uit, eens stopt het als het niet wordt waargemaakt.
    Gisteren in lnco en upl gestapt
  6. [verwijderd] 9 mei 2016 10:51
    Iets met nieuwe overheidsgelden voor bio raffinaderijen.

    Wel een kans dat Gevo's techniek hier bij is. Bericht van Department of Energy noemt specifiek (iso-)butanol.

    Gevo's huidige raffinaderij (bij Highland Biofuels in Silsbee, Texas) die isobutanol uit Luverne omzet in jet fuel (ATJ) heeft slechts demo-capaciteit, ik meen 10k gallon per maand.

    De butanol die Luverne kan maken wordt dan ook maar deels tot ATJ omgezet. Gelukkig kan de butanol zelf gewoon verkocht worden, maar ATJ heeft natuurlijk nu prioriteit, zeker voor het DoE en voor de Defensie.

    www.energy.gov/articles/energy-depart...
  7. [verwijderd] 13 mei 2016 14:43
    Op basis van 23+ miljoen aandelen is het verlies per aandeel 16 cent en dat is flink beter dan de verwachting van -44 cent.

    Daarnaast is de isobutanol productie nog niet maximaal en loopt de ethanol prijs al een paar maanden mooi gestaag op.

    AA gaat in juni vliegen op ATJ. Er vertrekken treinladingen iso richting de marina's.

    Als ze deze verbetering nog een keer herhalen staat er break even op het bord, in augustus.

    Ik realiseer me dat dat uiterst onwaarschijnlijk is.
2.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 126 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.