Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,174   -0,126   (-2,93%) Dagrange 4,072 - 4,332 468.500   Gem. (3M) 241,2K

TOMTOM OKTOBER 2015

3.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 133 134 135 136 137 ... 161 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Juun 24 oktober 2015 15:27
    Daarom is het ook zo belangrijk dat TT op ieder gebied voor ligt op wat je nu op de weg ziet rijden. TT kan niet alleen ingepast worden op ieder bestaand model dat te koop is, maar TT kan in ieder prototype meegenomen worden dat nu in ontwikkeling is, maar pas over 3 jaar op een testbaan zal verschijnen en over 6 jaar voor consumenten te koop is. TT is een heerlijk speeltje voor het summum wat werkzaam is op de ontwerpafdeling van ieder autofabrikant. Meer dan de helft van wat TT doet onttrekt zich volledig aan ons gezichtsveld.

    Ja, dat lijkt wat frustrerend, maar een broedende kip moet je niet storen en je moet er vooral de bevruchte eieren niet onder vandaan halen om ze voor kort geld te verkopen.
  2. Koos99 24 oktober 2015 21:17
    quote:

    harrysnel schreef op 23 oktober 2015 11:21:

    [...]

    - UBS en HighClere nemen belang. Bij UBS heb ik het idee dat zij een groot deel gekocht hebben om deze aandelen te kunnen leveren aan partijen die short wilden.
    - Vervolgens zijn shorters deze ingeleende aandelen gaan verkopen.
    - Deze shortpositie zijn partijen weer terug gaan draaien door oa verkoop Here, aantrekkend orderboek etc. Aandelen weer terug naar UBS.
    - UBS bouwt longpostie af omdat er geen vraag meer is vanuit fondsen die short willen gaan. Bovendien hebben zij mooi resultaat op de longpostie kunnen boeken.
    het aandeel.
    @Harrysnel, de suggesties dat partijen een long positie opbouwen om de stukken uit te lenen wil ik tegenspreken. De vergoeding op het uitlenen zal max 0.5% per aandeel per jaar zijn. Dus op een aandeel van euro 10 ontvangt de uitlenende partij max 5 cent per jaar. Zet dat eens af tegen het risico dat de uitlenende partij loopt wanneer speciaal voor dit doel stukken in de markt worden gekocht. Bedenk wel dat als UBS stukken koopt en deze stukken direct weer uitleent, UBS nog steeds geld verliest wanneer de koers naar beneden gaat.

    Stel UBS koopt 2 mio aandelen op euro 10.
    Deze aandelen worden direct uitgeleend tegen 0.5% leenfee.
    Na een jaar staat de koers op euro 9, dan is het verlies 2,000,000 - 100,000 = 1,900,000
    Logischerwijs als de koers naar 11 gaat dan verdienen ze 2,100,000.
    Het is gewoon een slecht risico rendement verhaal om aandelen te kopen slechts met als doel om ze uit te lenen.

    Voor de rest heb je gewoon een goed verhaal hoor, alleen op dit punt wou ik even reageren omdat ik de door jou gedane veronderstelling wel eens vaker zie langskomen.
  3. Koos99 24 oktober 2015 21:47
    Is er nu eigenlijk al meer duidelijk over het automatisch rijden van Tesla? Maakt Tesla gebruik van zeer nauwkeurige kaarten? En zoja wie levert die kaarten dan. Elon Musk doet het voorkomen dat Tesla die kaarten zelf maakt, als dat het geval is dan is het voor toetreders relatief makkelijk om HAD/ADAS kaarten te maken.
  4. forum rang 6 pwijsneus 24 oktober 2015 22:39
    quote:

    Koos99 schreef op 24 oktober 2015 21:47:

    Is er nu eigenlijk al meer duidelijk over het automatisch rijden van Tesla? Maakt Tesla gebruik van zeer nauwkeurige kaarten? En zoja wie levert die kaarten dan. Elon Musk doet het voorkomen dat Tesla die kaarten zelf maakt, als dat het geval is dan is het voor toetreders relatief makkelijk om HAD/ADAS kaarten te maken.
    Voor automatisch rijden heb je sowieso nauwkeurige kaarten nodig, evenals een shitload aan sensoren.

    Volgens mij levert Bosch de sensoren voor de Tesla's, ik kan zo 1-2-3 niet direct de keiharde bevestiging leveren, als iemand dat wel kan; kom d'er maar in!

    De connectie met TomTom LIJKT dan snel gemaakt, maar ik ben zeker nog niet overtuigt. Tesla wil het uiteindelijk allemaal zelf in de hand hebben:

    geoawesomeness.com/tesla-entering-map...

    EDIT & offtopic; het maken en onderhouden van kaarten kost veel tijd en geld, zelf maken is dus alleen voor de overambitieuse partijen die veel geld hebben. Iedereen focust op automotive, maar vergeet LBS ook niet, bv Alibaba.

    TomTom staat beslist niet te koop, maar als er een partij tijd wil kopen, en de concurrentie sneller af wil zijn is het interessant een blik te werpen op de laatst overgebleven zelfstandige leverancier: TomTom.

  5. forum rang 6 pwijsneus 24 oktober 2015 23:02
    Reken maar dat de hele (automotive) wereld - vooral VW - met enige jaloezie kijkt naar Tesla en hun veredelde lane-assist. TomTom is dan de partij die opgezocht wordt als enige onafhankelijke leverancier van 1 van de 4 essentiële onderdelen van automatisch rijden.

    De berichtgeving van TomTom dat er enorm veel interesse is in hun nieuwe mapping platform is een understatement.
  6. [verwijderd] 24 oktober 2015 23:03
    @koos99 volgens dit artikel maakt Tesla gebruik van radar, camera's,sensoren en snelle processors. Geen kaarten.
    www.technologyreview.com/news/542651/...

    Tesla’s Autopilot system—which uses a combination of forward radar, a forward-looking camera and 12 long-range ultrasonic sensors, and fast processors—can handle straight-ahead predictable highway driving. Yet Tesla CEO Elon Musk has repeatedly warned that Autopilot is not synonymous with fully autonomous driving (see also “Why Self-Driving Cars Must Be Programmed to Kill”).

    @pwijsneus Op You Tube zie je meerdere filmpjes met een connectie Tesla/Bosch
    Volgens mij levert Bosch inderdaad die sensoren voor Tesla.

    www.youtube.com/watch?v=h0VVqZPmMkg

  7. forum rang 6 pwijsneus 24 oktober 2015 23:14
    quote:

    Vici schreef op 24 oktober 2015 23:03:

    @koos99 volgens dit artikel maakt Tesla gebruik van radar, camera's,sensoren en snelle processors. Geen kaarten.
    www.technologyreview.com/news/542651/...

    Tesla’s Autopilot system—which uses a combination of forward radar, a forward-looking camera and 12 long-range ultrasonic sensors, and fast processors—can handle straight-ahead predictable highway driving. Yet Tesla CEO Elon Musk has repeatedly warned that Autopilot is not synonymous with fully autonomous driving (see also “Why Self-Driving Cars Must Be Programmed to Kill”).

    @pwijsneus Op You Tube zie je meerdere filmpjes met een connectie Tesla/Bosch
    Volgens mij levert Bosch inderdaad die sensoren voor Tesla.

    www.youtube.com/watch?v=h0VVqZPmMkg

    State-of-the-art traffic condities (TomTom) en een realtime HD-mapping (TomTom, gereed eind 2016 West-Europa en Noord-Amerika) zijn essentieel voor autonoom rijden omdat dit simpelweg fungeert als extra sensor, en daardoor extra veiligheid.

    Dit is voor de sake of argument dus val me aub niet aan op deze zieke gedachte: reken maar dat maps voor Tesla belangrijk worden na de eerste autopilot-dode.
  8. recital 25 oktober 2015 09:14
    Global Study on Digital Maps Market, 2015 - 2021: Persistence Market Research
    Digital maps Market: Key Players

    Some of the key market participants in the global Digital maps market are Apple Inc. AutoNavi Holding Ltd., Google Inc., Micello Inc., Tom Tom NV, NavInfo Co. Ltd., ArcGIS Online, Yahoo! Maps, Zenrin, WoNoBo, Bing Maps , GeoMapserver, MapQuest, MapSherpa, NearMap, OpenStreetMap, Inrix, Mapion, Mappy, Roadtrippers, WikiMapia, MapmyIndia, ViaMichelin, Magellan Navigation, Bhuvan and Baidu Maps.
    www.virtual-strategy.com/2015/10/25/g...
  9. Juun 25 oktober 2015 09:51
    quote:

    Vici schreef op 24 oktober 2015 23:03:

    @koos99 volgens dit artikel maakt Tesla gebruik van radar, camera's,sensoren en snelle processors. Geen kaarten.
    www.technologyreview.com/news/542651/...

    Tesla’s Autopilot system—which uses a combination of forward radar, a forward-looking camera and 12 long-range ultrasonic sensors, and fast processors—can handle straight-ahead predictable highway driving. Yet Tesla CEO Elon Musk has repeatedly warned that Autopilot is not synonymous with fully autonomous driving (see also “Why Self-Driving Cars Must Be Programmed to Kill”).

    @pwijsneus Op You Tube zie je meerdere filmpjes met een connectie Tesla/Bosch
    Volgens mij levert Bosch inderdaad die sensoren voor Tesla.

    www.youtube.com/watch?v=h0VVqZPmMkg

    Rijdt er iemand hier op het forum zo'n Tesla, vast wel. Dan kunnen we die toch gebruiken om een aantal sensoren te demonteren en te kijken wat voor merkje erop staat.
  10. Lee K 25 oktober 2015 10:16
    Laatste tijd is het thema "zelfsturende auto's" sizzling hot in de media. Elke autofabrikant is er druk mee bezig. Wat me tegenvalt is dat TomTom nauwelijks wordt genoemd. Ik dacht dat TomTom mijlen voor staat met HAD kaarten en dat die beslist noodzakelijk waren voor HAD...?! Iemand een mening hoe dat zit ? Zijn we de enige op dit forum die dat in de gaten hebben ?!!
3.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 133 134 135 136 137 ... 161 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.