Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,170   +0,030   (+0,72%) Dagrange 4,148 - 4,270 357.784   Gem. (3M) 293K

TomTom augustus 2015

4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 119 120 121 122 123 ... 248 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 augustus 2015 11:59
    quote:

    Johan@61 schreef op 15 augustus 2015 11:37:

    @ Justin c.s.

    Stel dat Apple inderdaad de 'maps' van Tomtom/Bosch gaat gebruiken voor de test in California, wat gaat dit dan in KEIHARDE GELDEN voor Tomtom dan betekenen??

    Thks!

    Ciao!

    Indien Apple voor de test in California gebruik gaat maken van de HAD-kaarten van Tom2 zal dat hoegenaamd niets betekenen voor KEIHARDE omzet.
    Stel er zijn 5 testauto's tel uit je winst!

    Het gaat erom wie(Here, Tom2 dan wel Apple) gaat er in masse deze data in de toekomst leveren en dan gaat het gestapeld om honderden miljoenen gebruikers.
    Indien je gevraagd wordt om jouw aandeel te leveren in de testfase heb je een voorsprong om uiteindelijk de leverancier te worden in de real-live maar vooralsnog gaat het in de testfase nergens om financieel. gezien.
  2. [verwijderd] 15 augustus 2015 12:15
    quote:

    R8GT schreef op 15 augustus 2015 11:53:

    [...]

    nop, Apple/TT is voornamelijk een wisselwerking , verder is de track-record voor bedrijven die met/voor Apple werken rampzalig, de meeste verdienen niets, zijn afhankelijk voor omzet van wat Apple hen bedeeld, hebben allen mega investeringen gedaan voor het volume aan te kunnen en Apple's loyaliteit is de duur van het contract.

    Foxconn, Monster, GTAT, Gorilla Glass, de chipmakers , allemaal geen happy campers met Apple
    enkel Dr. Dré die stelde samenwerken ? No thank you, Buy me out, if you want to work with me en dat hebben ze gedaan.
    de leveranciers van de Watch, nu al helemaal in de stress, Apple neemt te weinig af ten opzichte van de vooruitzichten en erger, Apple werkt al aan Watch no 2

    verder koopt Apple camera knowhow op, ze kopen GPS knowhow op, Apple koopt brainpower, ze kunnen niet wachten dat Tesla omvalt, dan hebben ze Musk, die willen ze.

    Apple zijn de lego-mannen, zij beheren de blokjes een ander mag ze in elkaar zetten.

    maar ja, wie wil niet werken met het grootste en meest succesvolle bedrijf ter wereld, iedereen prostitueert zich half om Apple op hun palmares te mogen hebben en Apple melkt dat uit als geen ander.

    en gaat t fout zoals 3 jaar geleden met Apple maps, komt Apple clean sheet eruit en is TT voor eeuwig in Amerika afgebrand.

    ik heb Apple stock al jaren in positie, soms ga ik er even uit, maar ik kom altijd weer terug, super aandeel en super bedrijf om het Long te zitten, maar the Apple culture om zaken mee te doen, ik denk dat dit geen feest is.

    Elke keer hoor ik je de loftrompet afsteken bij Apple en dan met name als het op haar inkoopkracht aankomt.
    Indien ik naar de deal kijk die Tom2 en Apple hebben gesloten in het verleden zie ik maar 1 duidelijke winnaar en dat is Tom2.

    De bekendmaking van de verlenging en uitbreiding van het contract zie ik als zeer positief.

    Natuurlijk beschikken de Big Tech en de OEM's over veel cash en is hun purchasing power ongekend echter purchasing power kan je slechts optimaal benutten indien er voldoende alternatieven zijn.
    Die alternatieven voor ADAS/HAD kaarten zijn vooralsnog beperkt en de tijd ontbreekt om die op eigen kracht te ontwikkelen.

    De mixture van tijddruk en de momentele beperkte beschikbaarheid zal leiden tot meer kracht bij de aanbieders dan bij de offerte-aanvragers.

  3. san marco 15 augustus 2015 12:17
    Girakian1 15 aug 2015 om 10:05
    0
    15–16 September 2015 Frankfurt Motor Show - Frankfurt, Germany

    5–9 October 2015 ITS World Congress - Bordeaux, France

    Waren er nog meer data, die belangrijk waren??


    Persoonlijk vind ik deze interessant:
    http://www.global-automotive-lightweight-materials-detroit-2015.com
  4. [verwijderd] 15 augustus 2015 12:35
    quote:

    R8GT schreef op 15 augustus 2015 11:53:

    [...]

    nop, Apple/TT is voornamelijk een wisselwerking , verder is de track-record voor bedrijven die met/voor Apple werken rampzalig, de meeste verdienen niets, zijn afhankelijk voor omzet van wat Apple hen bedeeld, hebben allen mega investeringen gedaan voor het volume aan te kunnen en Apple's loyaliteit is de duur van het contract.

    Foxconn, Monster, GTAT, Gorilla Glass, de chipmakers , allemaal geen happy campers met Apple
    enkel Dr. Dré die stelde samenwerken ? No thank you, Buy me out, if you want to work with me en dat hebben ze gedaan.
    de leveranciers van de Watch, nu al helemaal in de stress, Apple neemt te weinig af ten opzichte van de vooruitzichten en erger, Apple werkt al aan Watch no 2

    verder koopt Apple camera knowhow op, ze kopen GPS knowhow op, Apple koopt brainpower, ze kunnen niet wachten dat Tesla omvalt, dan hebben ze Musk, die willen ze.

    Apple zijn de lego-mannen, zij beheren de blokjes een ander mag ze in elkaar zetten.

    maar ja, wie wil niet werken met het grootste en meest succesvolle bedrijf ter wereld, iedereen prostitueert zich half om Apple op hun palmares te mogen hebben en Apple melkt dat uit als geen ander.

    en gaat t fout zoals 3 jaar geleden met Apple maps, komt Apple clean sheet eruit en is TT voor eeuwig in Amerika afgebrand.

    ik heb Apple stock al jaren in positie, soms ga ik er even uit, maar ik kom altijd weer terug, super aandeel en super bedrijf om het Long te zitten, maar the Apple culture om zaken mee te doen, ik denk dat dit geen feest is.

    Jij verbaast mij ook elke keer weer door je stelligheid omtrent Apple alsof jij daar tijdens het onderhandelen aan de onderhandelingstafel zit. En dan komen er vergelijken met allerlei hardware clubs. TomTom levert maps en dat is data, marge voor TomTom circa 100% omdat de productiekosten voor extra licenties nagenoeg 0,0 bedragen. Verder wordt Apple voor TomTom een van de afnemers van kaarten voor Automated driving en wellicht andere diensten. Niet meer niet minder. Apple zal eerst eens moeten bewijzen dat zij de partij zijn die de automobielbranche op zijn kop gaan zetten. Omdat en mooie telefoons maken, waar ze niet eens marktleider mee zijn en een mooie computers, waar ze ook geen marktleider mee zijn, wil dat nog niet zeggen dat als ze met een auto ik en de hele wereld ineens in Apple car gaan rijden. Of Apple de toonaangevende firma blijft valt ook te bezien. Ze zullen er verrekte hard aan moeten trekken om deze positie te blijven behouden en het is precies zoals je zei, BLackBerry en Nokia dachten ook dat ze onbetwistbaar waren en zie waar ze nu staan. Dat kan Apple ook zomaar gebeuren. The rise and fall of Ziggy Stardust and the spiders from Mars.
    Ik weet ook niet waarom je iedere keer meldt dat dat jij in Apple zit, moet dat autoriteit uitstralen? Verder is je trackrecord ten aanzien van voorspellingen hoe het met TT zou gaan ook niet echt om over naar hus te schrijven. Met veel tamtam vertrok je toen de 10 bereikt was om weer heel snel in te stappen op nu gemiddeld 10,15 en dat noem je dan ook winstgenomen. Welke winst?

    Het is nu heel simpel. Apple heeft geen enkel interesse getoond in Here, sterker nog ten tijde van de geruchten hebben ze hun deal met TT verlengd en uitgebreid.
    Het lijkt er op dat Apple eigen auto's wil bouwen en hiervoor hebben ze kaarten nodig en ik durf te stellen dat TT op pole positie staat om de services die Apple nodig heeft voor Automated driving te mogen leveren.
    Er zwemmen meer en grotere vissen in de zee van de automobielbranche dan Apple, marktaandeel Apple op dit moment 0,0.
  5. forum rang 6 pwijsneus 15 augustus 2015 12:52
    Het nieuws dat Apple een zelfrijdende auto gaat testen is eigenlijk geen nieuws, maar enkel een bevestiging dat Apple wat gevorderd is met project Titan.

    Enkele verbaasde reacties hier waarom TomTom niet word genoemd is best lachwekkend, want daar komen nog heel wat schakels tussen.

    Los van dat Apple op termijn eigen maps wil gaan gebruiken, het is geen geheim meer dat Apple zelf maps aan het maken is, is het de vraag of in dit stadium de "expertise" van TomTom al nodig is.

    Apple zal veel samenwerken, dat dit o.a. gebeurt met Bosch, Harman, Continental kan ik me helemaal voorstellen, en daar achter komt TT pas om de hoek kijken. Apple koopt op termijn waarschijnlijk enkel de top-engineers weg zoals het met mensen van Tesla en Mercedes heeft gedaan.

    De maps zijn uiteraard een essentieel onderdeel van de zelfrijdende auto, maar we moeten de rol van TT ook niet overschatten. Het is met name een partij als Bosch die er wat van weet te maken, en het buitengewoon cool dat ze TomTom daarvoor kiezen om de maps te leveren, en niet HERE. Maar Apple is niet bepaald scheutig met het weggegeven van luctatieve deals, zoals R8GT aangeeft is de kans groot dat je compleet wordt uitgeknepen.

    Dat TomTom veel big data krijgt van Apple is leuk, maar ik denk dat TomTom enorm veel kansen heeft buiten Apple om, Apple is slechts 1 opportunity.

    Leuk nieuws voor Apple-fan-boys.

    EDIT: @ Gerard, helemaal gelijk en AB. De disruptieve slagkracht wat Apple heeft gehad met de hardware en de appstore kun je niet kopiëren voor de automarkt. Dat is écht een andere markt, partijen als Toyota stoot je niet zomaar van de troon, om van de zeer machtige Duitse spelers nog maar te zwijgen. Dan moet je toch goed beslagen ten ijs komen. Apple wordt naar mijn idee gewoon 1 extra speler.
  6. [verwijderd] 15 augustus 2015 12:54

    Gerard, als je iets op 5 long zit en je gaat erop 10 uit is dat in mijn optiek winst
    de nieuwe positie die je daarna inneemt is je nieuwe instapprijs, daar zal moeten blijken wat je er eventueel op gaat maken of verliezen.

    Apple is een super company, dat kan niemand ontkennen, neemt niet weg dat Apple kwetsbaar is , daarom denk ik ook dat ze zo snel mogelijk willen spreiden, ze komen met de watch, ze willen in transport en health and security, ze weten ook wel dat de Iphone 7, 8, 9, 10 gaat eindigen , ze melken deze cash-cow tot het einde , desnoods bewegen ze de koe nog effe op en neer om de laatste druppel eruit te halen, geef ze eens ongelijk.

    dus ik denk TT past dan perfect bij Apple, gaan ze het nemen, dat weet niemand met zekerheid, maar ze gaan er geen 100 voor betalen over 3 jaar als ze het vandaag op 15 of 20 kunnen kopen

    wat wil je nou zeggen? wie zegt dat Apple zelf auto's wil gaan bouwen ? die laten ze bouwen, Apple bouwt helemaal niks zelf, Apple zijn lego-mannen, ze beheren.
    en Ja, Apple is gewoon een super aandeel geweest voor de Long holder, blijft dat zo dat weet niemand, wellicht gaat de groei er wel uit en is Apple straks eerder een waarde aandeel dan een groei aandeel.

    Ok succes verder
    we merken het allemaal wel, ik hoop dat TT over tijd naar 15/20 euro mag gaan, hoger is ook goed, denk dat we dat beide willen.

  7. [verwijderd] 15 augustus 2015 13:15
    quote:

    R8GT schreef op 15 augustus 2015 12:54:

    Gerard, als je iets op 5 long zit en je gaat erop 10 uit is dat in mijn optiek winst
    de nieuwe positie die je daarna inneemt is je nieuwe instapprijs, daar zal moeten blijken wat je er eventueel op gaat maken of verliezen.

    Apple is een super company, dat kan niemand ontkennen, neemt niet weg dat Apple kwetsbaar is , daarom denk ik ook dat ze zo snel mogelijk willen spreiden, ze komen met de watch, ze willen in transport en health and security, ze weten ook wel dat de Iphone 7, 8, 9, 10 gaat eindigen , ze melken deze cash-cow tot het einde , desnoods bewegen ze de koe nog effe op en neer om de laatste druppel eruit te halen, geef ze eens ongelijk.

    dus ik denk TT past dan perfect bij Apple, gaan ze het nemen, dat weet niemand met zekerheid, maar ze gaan er geen 100 voor betalen over 3 jaar als ze het vandaag op 15 of 20 kunnen kopen

    wat wil je nou zeggen? wie zegt dat Apple zelf auto's wil gaan bouwen ? die laten ze bouwen, Apple bouwt helemaal niks zelf, Apple zijn lego-mannen, ze beheren.
    en Ja, Apple is gewoon een super aandeel geweest voor de Long holder, blijft dat zo dat weet niemand, wellicht gaat de groei er wel uit en is Apple straks eerder een waarde aandeel dan een groei aandeel.

    Ok succes verder
    we merken het allemaal wel, ik hoop dat TT over tijd naar 15/20 euro mag gaan, hoger is ook goed, denk dat we dat beide willen.

    @ R8GT

    Je antwoordde met .... Apple is een geslepen grote partij en knijpt alle leveranciers tot bot uit en ... je mag dankbaar zijn als je uberhaupt met Apple mag samenwerken, maar rijk zullen ze je nooit belonen =cultuur van Apple.
    Oftewel Apple zal nooit overname-premie voor TT betalen?

    Hoe verklaar je dan dat er ooit een prijs van 15-20 (door Apple?) laatstaan 100 euro op de borden zal verschijnen na 3-5 jaar?

    Ciao!
  8. [verwijderd] 15 augustus 2015 14:10
    quote:

    Rabo schreef op 15 augustus 2015 11:18:

    Wat ook nog een aandachtspuntje is dat een "technische voorsprong van TT nu heel snel kan worden ingelopen door concurenten zoals HERE nu ze zijn opgekocht (en dus nu veel R&D funding hebben)" M.a.w. je moet wel gebruik maken van het momentum van overname mogelijkheden. Van de andere kant neemt niemand een bedrijf over die marginale winst maakt. Dus gaat erg spannend worden de komende 12 maanden. De bal ligt helemaal bij TT om te bewijzen dat ze eerst ook zelfstandig goede winsten kunnen laten zien. Alleen een "paniek aanval" door een partij die nu denkt de boot te gaan missen kan een overname bespoedigen.

    [...]
    Ik geloof nooit dat ze de technische voorsprong kunnen handhaven ten opzichte van de techreuzen uit de VS. Bulken van het geld wat bij TT echt ontbreekt..
    Ik zie op het forum sommige koersdoelen van e 100 en meer, is echt buiten alle realiteit. Voor e 15 a e 20 mag je al in je handen knijpen.
  9. Dokus 15 augustus 2015 14:11
    quote:

    pwijsneus schreef op 15 augustus 2015 12:52:

    Los van dat Apple op termijn eigen maps wil gaan gebruiken, het is geen geheim meer dat Apple zelf maps aan het maken is, is het de vraag of in dit stadium de "expertise" van TomTom al nodig is.

    Hoe kom je er bij dat ze zelf maps aan het maken zijn? Wat ik begreep zijn ze alleen de maps van TT aan het verrijken met bv poi's
  10. [verwijderd] 15 augustus 2015 14:45
    probeer de volgende woorden op dit nieuwe feit los te laten
    Taco Titulaer:"uniemand kan zich voorstellen wat er zich achter de schermen afspeelt"! ik sprak op dat moment over TomTom?Apple
    zijn die 2 soms heel veel met het ontwikkelen van de 1e auto zonder bestuurder?
    in dat geval ..............!!!!!!!!!!!!!
    25 35 50.......
  11. [verwijderd] 15 augustus 2015 14:53
    Ik kan je volgen Pwijsneus, maar niet dat tomtom als tweede leverancier achter een Tier1 als Bosch of Harman zit. De lijn tussen Apple en TomTom is stevig en is direct. Dat is regelmatig zo. De lijnen met Volkswagen en Renault zijn bijv ook direct.

    Ik vind het (niet van jou maar anderen) gelul dat je als bedrijf met marktwaarde van 2,3 miljard vermorzeld wordt tussen allerlei grootmachten. Dat wordt al 10 jaar geroepen en gelogenstraft.

    De expertise van TomTom is smaller en dieper dan van grote tech bedrijven. Als TomTom met 500 engineers in 4 jaar tijd een realtime maps platform ontwikkelt, wie kan ze dat nadoen? Zelfs Nokia Here niet, want die missen de probe data die TomTom wel heeft.

    TomTom krijgt dus best veel van Apple. Misschien geen geld, maar wel de data, waardoor voor TomTom de kosten per kilometer kaarten onderhoud een factor drie lager ligt dan voor Nokia Here.

    Hoe willen de Duitse drie die achterstand gaan inlopen? Dat zal hen jaren (en veel frustratie) kosten - ook tomtom heeft er jaren over gedaan, met vallen en opstaan. En in de tussentijd worden de data van tomtom alleen maar verser.

    Nu krijgen autofabrikanten van tomtom iedere maand een nieuwe map. Vanaf 2016 iedere week. En vanaf 2017 iedere paar minuten. En here? Die krijgen hopelijk voor hen in 2016 toestemming voor overname en mogen blij zijn als ze in 2019 ook een realtime maps platform hebben, en dat zou heel snel zijn. Een jaar korter dan tomtom in een fase vol onduidelijkheid, reorganisatie, relocation.

    TomTom's R&D budget is niet beperkt. Zo'n 250 miljoen per jaar en door partnerships (oa Bosch en Volkswagen) worden kosten gedeeld. Bovendien heb je eerst een basis nodig (maps platform) voordat je verdere innovatie kunt doen.
  12. forum rang 6 pwijsneus 15 augustus 2015 15:07
    quote:

    *Justin* schreef op 15 augustus 2015 14:53:

    Ik kan je volgen Pwijsneus, maar niet dat tomtom als tweede leverancier achter een Tier1 als Bosch of Harman zit. De lijn tussen Apple en TomTom is stevig en is direct. Dat is regelmatig zo. De lijnen met Volkswagen en Renault zijn bijv ook direct.

    Ik vind het (niet van jou maar anderen) gelul dat je als bedrijf met marktwaarde van 2,3 miljard vermorzeld wordt tussen allerlei grootmachten. Dat wordt al 10 jaar geroepen en gelogenstraft.

    De expertise van TomTom is smaller en dieper dan van grote tech bedrijven. Als TomTom met 500 engineers in 4 jaar tijd een realtime maps platform ontwikkelt, wie kan ze dat nadoen? Zelfs Nokia Here niet, want die missen de probe data die TomTom wel heeft.

    TomTom krijgt dus best veel van Apple. Misschien geen geld, maar wel de data, waardoor voor TomTom de kosten per kilometer kaarten onderhoud een factor drie lager ligt dan voor Nokia Here.

    Hoe willen de Duitse drie die achterstand gaan inlopen? Dat zal hen jaren (en veel frustratie) kosten - ook tomtom heeft er jaren over gedaan, met vallen en opstaan. En in de tussentijd worden de data van tomtom alleen maar verser.

    Nu krijgen autofabrikanten van tomtom iedere maand een nieuwe map. Vanaf 2016 iedere week. En vanaf 2017 iedere paar minuten. En here? Die krijgen hopelijk voor hen in 2016 toestemming voor overname en mogen blij zijn als ze in 2019 ook een realtime maps platform hebben, en dat zou heel snel zijn. Een jaar korter dan tomtom in een fase vol onduidelijkheid, reorganisatie, relocation.

    TomTom's R&D budget is niet beperkt. Zo'n 250 miljoen per jaar en door partnerships (oa Bosch en Volkswagen) worden kosten gedeeld. Bovendien heb je eerst een basis nodig (maps platform) voordat je verdere innovatie kunt doen.
    Klopt, in onderschrijf als geen ander de grote strategische waarde van het nieuwe mappingplatform van TomTom. Dat is op dit moment gewoon een zeer goed product, VW en Bosch kiezen ook niet voor niets de kaarten van TomTom boven die van HERE. Dat doen ze niet omdat TomTom's nieuwe platform ruk is.

    En het klopt ook dat TomTom directe contracten, licentieovereenkomsten en what-not heeft met grote tier1 partijen. Dat staat buiten kijf.

    Wat ik probeerde te zeggen - maar als ik het terug lees staat dat er niet heel helder - is dat een zelfrijdende auto niet gemaakt kan worden door enkel wat "kaartjes" van bijvoorbeeld TomTom in een auto te proppen. Daar heb je echt partijen als bijvoorbeeld Bosch bij nodig.

    Maargoed, dat hoef ik jou niet uit te leggen. Technisch weet je er 100x meer van dan ik.

    Wat ik verder ook wil aangeven is dat Apple vooral belangrijk is voor TomTom door de big data die ze krijgen.

    Maar ik denk dat TomTom moet oppassen voor Apple, ze moeten zich inderdaad niet laten vermorzelen, maar die unieke asset keihard uitbuiten richting Apple. Mocht Apple een "Dr. Dreetje" willen doen met TomTom, dan zou ik de huid absurd duur verkopen. Er zijn namelijk naast Apple opportunities te over voor TT.

    Apple heeft kaarten nodig, TT heeft eigenlijk niet zoveel te verliezen behalve big data richting Apple naar mijn idee.

    Die kaarten van Apple overigens zijn ook niet over 3 jaar klaar en werelddekkend.
  13. [verwijderd] 15 augustus 2015 15:34
    Het lijkt erop dat Apple sneller is, dan menigeen denkt m.b.t. ProjectTitan.

    Wat als Apple in 2017/2018 al komt met hun self-driving iCar ???

    Ik heb sterk het vermoeden dat er een ware race gaande is onder alle automakers om als eerste 'First To Market' te zijn met Autonomous driving.

    Het kwartje begint langzaam te vallen..
    The 'hidden' name TomTom is actually written all over the place.. !!
  14. [verwijderd] 15 augustus 2015 15:44
    quote:

    Informer schreef op 15 augustus 2015 15:34:

    Het lijkt erop dat Apple sneller is, dan menigeen denkt m.b.t. ProjectTitan.

    Wat als Apple in 2017/2018 al komt met de Apple iCar ???

    Ik heb sterk het vermoeden dat er een ware race gaande is onder alle automakers om als eerste 'First To Market'
    te zijn met Autonomous driving..
    Hoezo de eerste???

    Google test al geruime tijd evenals Audi, BMW, Mercedes en waarschijnlijk vele vele anderen. En wat is het marktaandeel van Apple? Hoeveel auto' s kan Apple geproduceerd krijgen of produceren. Mensen laat je niet gek maken door al die verhalen over de Tech companies die de automobielmarkt helemaal over gaan nemen. Hoeveel Tesla's rollen er nu van de band? En die zijn al jaren bezig.

    Het gaat allemaal echt zo'n vaart niet lopen en je zet echt niet zo maar een productiecapaciteit op die evenveel auto's produceren als Toyota of VW! Dus buiten marketing en verkopen en ...moet je ook kunnen leveren.
    We gaan het allemaal zien. Voor nu moet TomTom fijn doorgaan waar ze me bezig zijn en dat is hun product verder af maken en deals maken met de automobielfabrikanten zodat ze straks geen 30% maar 50% aandeel hebben.

    En dan het laatste om maps te ontwikkelen voor HAD is meer nodig dan alleen maar geld. Daar is ook heel veel know how en tijd voor nodig dus dat doe je niet zo maar 1,2,3. Het zal voor een toetreder niet eenvoudig zijn om zich op deze markt te begeven, denk ook eens aan de valkuilen en daar,ee doel ik op de vele patenten die door TT vastgelegd zijn.

    Finne zaterdag.
  15. [verwijderd] 15 augustus 2015 15:54
    quote:

    gerard_ecb schreef op 15 augustus 2015 15:44:

    [...]
    Hoezo de eerste???

    Google test al geruime tijd evenals Audi, BMW, Mercedes en waarschijnlijk vele vele anderen. En wat is het marktaandeel van Apple? Hoeveel auto' s kan Apple geproduceerd krijgen of produceren. Mensen laat je niet gek maken door al die verhalen over de Tech companies die de automobielmarkt helemaal over gaan nemen. Hoeveel Tesla's rollen er nu van de band? En die zijn al jaren bezig.

    Het gaat allemaal echt zo'n vaart niet lopen en je zet echt niet zo maar een productiecapaciteit om even veel ufo's te produceren als Toyota of VW op.

    We gaan het allemaal zien. Voor nu moet TomTom fijn doorgaan waar ze me bezig zijn en dat is hun product verder af maken en deals maken met de automobielfabrikanten zodat ze straks geen 30% maar 50% aandeel hebben.

    En dan het laatste om maps te ontwikkelen voor HAD is meer nodig dan alleen maar geld. Daar is ook heel veel know how en tijd voor nodig dus dat doe je niet zo maar 1,2,3. Het zal voor een toetreder niet eenvoudig zijn om zich op deze markt te begeven, denk ook eens aan de valkuilen en daar,ee doel ik op de vele patenten die door TT vastgelegd zijn.

    Finne zaterdag.
    Verstop jezelf maar onder een steen Gerard_ECB

    Als Apple een OEM concept ontwikkelt, en dat zijn ze aan het doen, kan het heel snel gaan.

    Overigens.. Apple bouwt zelf niets he...
    Die laten alles bouwen.. Knap van ze, vind je niet !
4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 119 120 121 122 123 ... 248 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.