Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Brokerervaringen : deel het met uw collega-traders en/of beleggers.

19 Posts
| Omlaag ↓
  1. frank2you 27 juli 2015 15:01
    Op dit draadje wil ik graag mijn ervaringen met Todays met jullie delen. Wellicht dat er meer mensen met negatieve of juist positieve ervaringen zijn. Deel het hier op IEX opdat nieuwelingen een welafgewogen keuzen kunnen maken.

    Hieronder mijn klacht over Todays en het antwoord :

    Beste Todays,

    Vol enthousiasme begon ik begin december vorig jaar met traden op het TWS platform van IB dat u aanbied. Helaas is het handelen zeer slecht voor me verlopen en heb ik veel geld verloren. Een gedeelte van mijn verlies heeft echter te maken met onderstaande zaken. Met deze mail wil ik dan ook officieel een klacht bij u indienen.

    Veel ervan is reeds telefonisch besproken met medewerkers van Todays maar hieronder geef ik een opsomming van de vreemde zaken die ik op het TWS platform heb meegemaakt en waardoor ik o.a. veel geld verloren heb.

    1.) Meerdere keren is het voorgekomen dat terwijl ik een bracketorder had open staan en tegelijkertijd de grafiek had geopend het TWS systeem automatisch, zonder enige aktie van mijn kant, de Stoploss en Takeprofit koersen wijzigde. Ik heb dit probleem meerdere keren gemeld maar kreeg telkens het antwoord : "dit is onmogelijk". Toch heb ik het meerdere keren met eigen ogen mogen aanschouwen terwijl ik zelf niet eens de muis van mijn pc had aangeraakt. Bizar, anders kan ik het niet noemen.
    2.) Net zo bizar is het volgende verschijnsel op het TWS platform. Meerdere malen is het voorgekomen dat terwijl ik een bracketorder had openstaan, de Stoploss en Takeprofit order spontaan verdwenen, ook zonder tussenkomst van ondergetekende. Ja, ik zie de order nog op mijn scherm staan met daaronder de stop en de limiet....loop bij mijn scherm weg, raak niets aan, kom na enige tijd terug en de stop plus limiet zijn verdwenen. Ik heb dit ook vele malen gemeld aan de klantenservice. 1 x heeft Jeroen toegegeven dat hij achter de schermen een fout had gemaakt bij het doorrollen van de systemen waardoor de orders waren verdwenen. Hiervoor heb ik een coulance mogen ontvangen. Alle andere keren werd er gezegd dat er met mijn accountnaam de orders waren verwijderd. Dit laatste is pertinenet niet waar. Ik ben in bovenstaande gevallen 100% zeker en weet dat ik mijn pc niet heb aangeraakt. Toch wijzigen en/of verdwijnen er spontaan orders in mijn scherm. Dit kan volgens mij het volgende betekenen :

    -Het TWS platform is niet volledig betrouwbaar en beschikt over bugs die bovenstaande veroorzaken.
    -Bij Todays en/of IB worden meer fouten gemaakt dan er worden toegegeven.
    -Bij Todays en/of IB werken mensen die bewust met mijn accountgegevens bovenstaande wijzigingen aanbrengen.

    Voor mij blijft het gissen, 1 ding weet ik zeker : er is niemand in mijn direkte omgeving aanwezig die over mijn inloggegevens beschikt en bovenstaande had kunnen doen. Verder heb ik mijn pc en toegang tot mijn account driedubbel beveiligd en woon ik alleen. De oorzaken moeten dus voor mij extern liggen.

    Ik vind het een zeer kwalijke zaak dat medewerkers van Todays blijven volhouden dat er onder mijn naam de bewuste wijzigingen zijn aangebracht zonder een intern onderzoek te starten. Dan neem je als Todays je klanten niet serieus! En dat terwijl Todays de afgelopen maanden toch duizenden euros aan commissie heeft ontvangen over mijn trades.

    Ik dien bij deze een klacht in en verwacht het volgende van Todays :

    1.) Een uitgebreid en diepgaand onderzoek hoe bovenstaande kan. Dit gaat verder dan uitsluitend de logs nakijken maar vooral de integriteit en deskundigheid van bepaalde medewerkers plus de betrouwbaarheid van het systeem zal onderzocht moeten worden.
    2.) Een finale coulance van Todays. Ik heb de logs niet en kan helaas niet exact aantonen om welke transacties het precies gaat. Feit is dat ik bovenstaande bij vele (enkele tientallen) transakties heb meegemaakt. Ik vraag dan ook aan Todays om mij een voorstel voor een finale coulance te doen. Daarmee is bovenstaande dan afgehandeld, ik zal bij een redelijk voorstel de zaak laten rusten en geen verdere stappen ondernemen.

    En het (standaard?) antwoord van Todays :

    Men heeft alles onderzocht maar niets kunnen vinden waardoor ze aansprakelijk gesteld kunnen worden. Meer reden voor mij om nooit meer met ze in zee in te gaan.

  2. forum rang 7 handyman6 27 juli 2015 15:37
    quote:

    frank2you schreef op 27 juli 2015 15:01:

    Op dit draadje wil ik graag mijn ervaringen met Todays met jullie delen. Wellicht dat er meer mensen met negatieve of juist positieve ervaringen zijn. Deel het hier op IEX opdat nieuwelingen een welafgewogen keuzen kunnen maken.

    Hieronder mijn klacht over Todays en het antwoord :

    Beste Todays,

    Vol enthousiasme begon ik begin december vorig jaar met traden op het TWS platform van IB dat u aanbied. Helaas is het handelen zeer slecht voor me verlopen en heb ik veel geld verloren. Een gedeelte van mijn verlies heeft echter te maken met onderstaande zaken. Met deze mail wil ik dan ook officieel een klacht bij u indienen.

    Veel ervan is reeds telefonisch besproken met medewerkers van Todays maar hieronder geef ik een opsomming van de vreemde zaken die ik op het TWS platform heb meegemaakt en waardoor ik o.a. veel geld verloren heb.

    1.) Meerdere keren is het voorgekomen dat terwijl ik een bracketorder had open staan en tegelijkertijd de grafiek had geopend het TWS systeem automatisch, zonder enige aktie van mijn kant, de Stoploss en Takeprofit koersen wijzigde. Ik heb dit probleem meerdere keren gemeld maar kreeg telkens het antwoord : "dit is onmogelijk". Toch heb ik het meerdere keren met eigen ogen mogen aanschouwen terwijl ik zelf niet eens de muis van mijn pc had aangeraakt. Bizar, anders kan ik het niet noemen.
    2.) Net zo bizar is het volgende verschijnsel op het TWS platform. Meerdere malen is het voorgekomen dat terwijl ik een bracketorder had openstaan, de Stoploss en Takeprofit order spontaan verdwenen, ook zonder tussenkomst van ondergetekende. Ja, ik zie de order nog op mijn scherm staan met daaronder de stop en de limiet....loop bij mijn scherm weg, raak niets aan, kom na enige tijd terug en de stop plus limiet zijn verdwenen. Ik heb dit ook vele malen gemeld aan de klantenservice. 1 x heeft Jeroen toegegeven dat hij achter de schermen een fout had gemaakt bij het doorrollen van de systemen waardoor de orders waren verdwenen. Hiervoor heb ik een coulance mogen ontvangen. Alle andere keren werd er gezegd dat er met mijn accountnaam de orders waren verwijderd. Dit laatste is pertinenet niet waar. Ik ben in bovenstaande gevallen 100% zeker en weet dat ik mijn pc niet heb aangeraakt. Toch wijzigen en/of verdwijnen er spontaan orders in mijn scherm. Dit kan volgens mij het volgende betekenen :

    -Het TWS platform is niet volledig betrouwbaar en beschikt over bugs die bovenstaande veroorzaken.
    -Bij Todays en/of IB worden meer fouten gemaakt dan er worden toegegeven.
    -Bij Todays en/of IB werken mensen die bewust met mijn accountgegevens bovenstaande wijzigingen aanbrengen.

    Voor mij blijft het gissen, 1 ding weet ik zeker : er is niemand in mijn direkte omgeving aanwezig die over mijn inloggegevens beschikt en bovenstaande had kunnen doen. Verder heb ik mijn pc en toegang tot mijn account driedubbel beveiligd en woon ik alleen. De oorzaken moeten dus voor mij extern liggen.

    Ik vind het een zeer kwalijke zaak dat medewerkers van Todays blijven volhouden dat er onder mijn naam de bewuste wijzigingen zijn aangebracht zonder een intern onderzoek te starten. Dan neem je als Todays je klanten niet serieus! En dat terwijl Todays de afgelopen maanden toch duizenden euros aan commissie heeft ontvangen over mijn trades.

    Ik dien bij deze een klacht in en verwacht het volgende van Todays :

    1.) Een uitgebreid en diepgaand onderzoek hoe bovenstaande kan. Dit gaat verder dan uitsluitend de logs nakijken maar vooral de integriteit en deskundigheid van bepaalde medewerkers plus de betrouwbaarheid van het systeem zal onderzocht moeten worden.
    2.) Een finale coulance van Todays. Ik heb de logs niet en kan helaas niet exact aantonen om welke transacties het precies gaat. Feit is dat ik bovenstaande bij vele (enkele tientallen) transakties heb meegemaakt. Ik vraag dan ook aan Todays om mij een voorstel voor een finale coulance te doen. Daarmee is bovenstaande dan afgehandeld, ik zal bij een redelijk voorstel de zaak laten rusten en geen verdere stappen ondernemen.

    En het (standaard?) antwoord van Todays :

    Men heeft alles onderzocht maar niets kunnen vinden waardoor ze aansprakelijk gesteld kunnen worden. Meer reden voor mij om nooit meer met ze in zee in te gaan.

    Oieoie...dit is een direkte beschuldiging van fraude door Today's personeel...moet ik me zorgen maken als gebruiker van TWS scherm van IB?
    GrH6
  3. frank2you 27 juli 2015 16:36
    quote:

    handyman6 schreef op 27 juli 2015 15:37:

    [...]Oieoie...dit is een direkte beschuldiging van fraude door Today's personeel...moet ik me zorgen maken als gebruiker van TWS scherm van IB?
    GrH6
    Toch iets beter lezen. Ik beschuldig Todays niet van fraude. Wel constateer ik dat er vreemde dingen gebeurden op mijn TWS platform en dat daarvoor een aantal oorzaken mogelijk zijn. Oorzaken die door Todays ontkend worden en waarbij men vermeld dat er onder mijn accountnaam acties zijn gedaan. Van dit laatste weet ik dat het 100% niet gebeurd is en onmogelijk is. Wat wel de oorzaken hiervoor zijn laat zich raden. En dan is het vertrouwen volkomen weg en waarschuw ik eenieder die met Todays en/of IB zaken wil doen.
  4. forum rang 7 handyman6 27 juli 2015 17:47
    Maar je beschuldigd ze wel van liegen:"dat laatste is pertinent niet waar" en van mogelijke fraude(jouw correctie geaccepteerd),als je de "integriteit van medewerkers in het geding" plaatst.
    Begrijp me goed ,zo te lezen sta je in je recht,en ik bedenk nu wel 2x voor ik ze weer middels Teamviewer mee laat kijken in mijn porto's.
    Heb overigens je posting gecopypast zodat ie hier blijft staan ,hopelijk.
    Ernstige zaak hoor!
    GrH6
    PS..Als er van je beleggersrek. geld is overgemaakt ,ben je waarschijnlijk gehackt door 3de partij en niet perse door IB.Maar dat meldt je niet.
    Scan PC met extra tool van F-secure,delete TWS en installeer opnieuw,internet met vaste aansluiting ipv wifi.
  5. [verwijderd] 27 juli 2015 20:17

    hoewel er uiteindelijk geen schade is ontstaan, heeft IB ooit op mijn account bedenkelijke acties ondernomen (opties die ik gekocht had zomaar "uitgeoefend" en verkocht/geschrapt maanden voor de expiry -en dit allemaal om 3 uur 's nachts volgens het "activity statement").

    Ik heb keurig m'n geld gekregen, maar nooit een uitleg of een verklaring.
    Het enige wat ik kan bedenken, is dat zij zelf counterparty waren en niet tegen een fatsoenlijke prijs van hun risico afraakten toen het onderliggend aandeel plots heel fel bewoog - net als de prijs van m'n opties, in mijn voordeel.
    Vele maanden later zouden de opties waardeloos verlopen zijn - dus uiteindelijk geen schade voor mij.


    Zeer leerzaam: als alles goed gaat, is IB (&Co) een geweldige broker, als het fout loopt, is de kleine klant de zak, want die kan absoluut nergens terecht.
    Mijn conclusie: broker risico spreiden


  6. The Duck Master 27 juli 2015 21:55
    Bij IB en al hun klonen krijg je nooit een cent vergoeding.
    Ook al wordt de schade overduidelijk door hun tekortkomingen veroorzaakt.
    Na inmiddels meerdere tonnen misgelopen te zijn door late leveringen. zonder reden gecancelde doorlopende orders etc. heb ik het maar opgegeven en handel ik er niet meer.
  7. forum rang 7 ffff 28 juli 2015 09:51
    Panly schrijft hierboven:

    Het enige wat ik kan bedenken, is dat zij zelf counterparty waren ......

    Panly,

    Op zich geen idiote gedachte. Bij mij schoot onmiddellijk mijn ervaring ruim vijfentwintig jaar geleden bij mijn toenmalige bankier te binnen.
    Ik had een heel grote aankooporder geplaatst in Nederlandse staatsobligaties. Nu kon je dat toentertijd volgen omdat dagelijks de omzetten van die vele soorten staatsobligaties gepubliceerd werden. Tot mijn verrassing werd de order uitgevoerd, kreeg de staatsobligatiess bijgeschreven maar zag in al die dagen rondom die transactie nooit een publicatie dat er in die staatslening gehandeld was. Met andere woorden: Ze deden die hele handel vanuit hun eigen omvangrijke portefeuille. Met als frappant detail dat ze ook nog beurskosten aanrekenden, terwijl er nooit een transactie op de beurs geweest is, maar gewoon verschuiven van ene portefeuille ( hun portefeuille) naar andere dus mijn portefeuille.

    Toen ik jouw suggestie las dacht ik ook: Zou best wel eens kunnen.
    Trouwens: Bij Van der Moolen speelde toentertijd toch ook zoiets als gebruik maken van posities van de klanten om eigen posities in te nemen.

    De wereld verandert nooit....

    Peter
  8. forum rang 7 handyman6 28 juli 2015 12:33
    Hmm,ffff, IB als counterparty,dus.
    Elders lees ik dat bij FTI posities je ook kunt kiezen voor een TOM-versie.Dan moet je maar afwachten wat TOM,BINCK,ALEX met je order doen.
    Ook melde Frank2 YOU,dat hij van overtuigd is dat zijn inloggegevens bekend zij bij IB..dat is niet zo raar ,want zij stellen scherm,inlogcodes,inlognaam beschikbaar...blijft unheimisch hoor!
    GrH6
  9. dct 28 juli 2015 15:51
    quote:

    handyman6 schreef op 28 juli 2015 12:33:

    Hmm,ffff, IB als counterparty,dus.
    Elders lees ik dat bij FTI posities je ook kunt kiezen voor een TOM-versie.Dan moet je maar afwachten wat TOM,BINCK,ALEX met je order doen.
    Bij Binck gaan orders automatisch richting Tom. Bij IB kun je kiezen. Maar je ziet gewoon bied en laat van zowel TOM als Euronext. Dus dat is prima.

    Wat ik wel als nadeel ervaar is dat vooral de Europese helpdesk er vaak weinig van begrijpt. Ga ik in de avond naar de chat van de helpdesk wordt ik over algemeen prima geholpen. Overdag heb ik het idee dat er mensen zitten die geen idee hebben wat een future of optie is.

    Heb nu ook weer een ticket openstaan. Maar verwacht er weinig van. Misschien vanavond maar weer eens aan de bel trekken....

    IB heeft echter voor mij zoveel voordelen dat ik niet overweeg over te stappen. Heb niet het idee dat ze klanten bewust benadelen. Dan was ik er snel weg.

    gr. DCT
  10. [verwijderd] 28 juli 2015 16:11
    als het erop aankomt, dan is NIEMAND 100% te vertrouwen met geld...(de lat ligt hoogstens voor ieder op een verschillende hoogte)

    In het verleden herinner ik mij ook vreemde zaken en het ging dan vnl om koersvoorziening. IMO zou iedereen tegelijk hetzelfde moeten zien, maar op de beurs is tijdreizen blijkbaar normaalste zaak vd wereld.

    Uiteraard is het lastig om te bewijzen, want er zijn meerdere schakels waarnaar men kan verwijzen/beschuldigen.

    Waarom denken jullie dat banken zo ontzettend veel geld verdienen? Eerlijke handel?
    Natuurlijk zijn ze aan regels gebonden, was Lehmann ook...en sla het aantal aantijgingen en schikkingen er maar eens op na!!! Alles wat wel verdacht is kopen ze af met geld...van aandeelhouders!

    Naast ALEX heb ik sinds kort LYNX (ook Interactive Brokers). Moet nog erg wennen en ervaren. Als er iets bijzonders is, dan laat ik het weten.
  11. AJ Kwak 28 juli 2015 19:21
    quote:

    Jimmy95 schreef op 28 juli 2015 19:05:

    Beste mede beleggers,

    iemand enig idee of je in olie kunt handelen via degiro? zo ja: Hoe werkt het?

    Gr
    Wat denk je van USO ?
    finance.yahoo.com/q?s=USO

    The investment seeks to reflect the performance, less expenses, of the spot price of West Texas Intermediate (WTI) light, sweet crude oil.

    Bij DeGiro zoeken naar: UNITED STATES OIL FUND

  12. [verwijderd] 28 juli 2015 21:11
    quote:

    AJ Kwak schreef op 28 juli 2015 19:21:

    [...]

    Wat denk je van USO ?
    finance.yahoo.com/q?s=USO

    The investment seeks to reflect the performance, less expenses, of the spot price of West Texas Intermediate (WTI) light, sweet crude oil.

    Bij DeGiro zoeken naar: UNITED STATES OIL FUND

    Bedankt! dat aandeel is dus direct gerelateerd aan de olieprijs? als de olieprijs stijgt, stijgt dat aandeel dus ook?
  13. AJ Kwak 28 juli 2015 21:52
    quote:

    frank2you schreef op 27 juli 2015 15:01:

    1.) Meerdere keren is het voorgekomen dat terwijl ik een bracketorder had open staan en tegelijkertijd de grafiek had geopend het TWS systeem automatisch, zonder enige aktie van mijn kant, de Stoploss en Takeprofit koersen wijzigde. Ik heb dit probleem meerdere keren gemeld maar kreeg telkens het antwoord : "dit is onmogelijk". Toch heb ik het meerdere keren met eigen ogen mogen aanschouwen terwijl ik zelf niet eens de muis van mijn pc had aangeraakt. Bizar, anders kan ik het niet noemen.
    2.) Net zo bizar is het volgende verschijnsel op het TWS platform. Meerdere malen is het voorgekomen dat terwijl ik een bracketorder had openstaan, de Stoploss en Takeprofit order spontaan verdwenen, ook zonder tussenkomst van ondergetekende. Ja, ik zie de order nog op mijn scherm staan met daaronder de stop en de limiet....loop bij mijn scherm weg, raak niets aan, kom na enige tijd terug en de stop plus limiet zijn verdwenen. Ik heb dit ook vele malen gemeld aan de klantenservice. 1 x heeft Jeroen toegegeven dat hij achter de schermen een fout had gemaakt bij het doorrollen van de systemen waardoor de orders waren verdwenen. Hiervoor heb ik een coulance mogen ontvangen. Alle andere keren werd er gezegd dat er met mijn accountnaam de orders waren verwijderd. Dit laatste is pertinenet niet waar. Ik ben in bovenstaande gevallen 100% zeker en weet dat ik mijn pc niet heb aangeraakt. Toch wijzigen en/of verdwijnen er spontaan orders in mijn scherm. Dit kan volgens mij het volgende betekenen :

    -Het TWS platform is niet volledig betrouwbaar en beschikt over bugs die bovenstaande veroorzaken.
    -Bij Todays en/of IB worden meer fouten gemaakt dan er worden toegegeven.
    -Bij Todays en/of IB werken mensen die bewust met mijn accountgegevens bovenstaande wijzigingen aanbrengen.

    Ik neem aan dat je een lokaal geinstalleerde versie van TWS hebt gebruikt.
    IB biedt ook een WEB-based versie van TWS aan.

    zie zh.wgw.interactivebrokers.com/webtrad...

    Mijn vraag is dus: Heb je daar dezelfde problemen ?

    Zelf gebruik ik ook TWS (lokaal), en hoewel ik lang niet alle mogelijkheden gebruik, ben ik best tevreden.
    De rapportages worden de laatste tijd beter, maar die zijn slecht leesbaar.
    Je moet er maar op vertrouwen dat ze juist rekenen.

    Ik hoor graag of je de web-based versie geprobeerd hebt.
    (misschien heet dat tegenwoordig cloud-based .... dat zou kunnen :-) )
  14. dct 29 juli 2015 08:28
    quote:

    Jimmy95 schreef op 28 juli 2015 21:11:

    [...]

    Bedankt! dat aandeel is dus direct gerelateerd aan de olieprijs? als de olieprijs stijgt, stijgt dat aandeel dus ook?
    In theorie wel. In praktijk kopen ze echter oliefutures. Elke maand draaien ze die futures door waarbij ze futures in bezit verkopen en weer futures met langere looptijd terugkopen.

    Aangezien USO een erg groot fonds is gaat het hierbij om erg veel futures. Je kan je voorstellen dat als je elke maand futures door moet draaien je elke maand verliest aan de bid-ask spread. Daarnaast is bv nu de oct future al 45 cent duurder dan de sep future (contango). Op lange termijn heeft dit ook negatief effect op resultaat.

    Al met al is mijn ervaring dat voor een kt speculatie USO prima is, maar zolang er sprake is van contango zou ik voor de lt er vanaf blijven. Tenzij je een fors herstel verwacht, aangezien er niet veel alternatieven zijn.

    gr. DCT
  15. frank2you 29 juli 2015 12:09
    quote:

    AJ Kwak schreef op 28 juli 2015 21:52:

    [...]

    Ik neem aan dat je een lokaal geinstalleerde versie van TWS hebt gebruikt.
    IB biedt ook een WEB-based versie van TWS aan.

    zie zh.wgw.interactivebrokers.com/webtrad...

    Mijn vraag is dus: Heb je daar dezelfde problemen ?

    Zelf gebruik ik ook TWS (lokaal), en hoewel ik lang niet alle mogelijkheden gebruik, ben ik best tevreden.
    De rapportages worden de laatste tijd beter, maar die zijn slecht leesbaar.
    Je moet er maar op vertrouwen dat ze juist rekenen.

    Ik hoor graag of je de web-based versie geprobeerd hebt.
    (misschien heet dat tegenwoordig cloud-based .... dat zou kunnen :-) )

    Ik heb beide versies gebruikt met vergelijkbare resultaten.
  16. AJ Kwak 29 juli 2015 20:13
    quote:

    frank2you schreef op 29 juli 2015 12:09:

    [...]

    Ik heb beide versies gebruikt met vergelijkbare resultaten.
    OK, ik begrijp het.

    Dan raad ik je aan vanaf nu steeds de webversie te gebruiken, en uitsluitend te stijden over het niet goed functioneren van de webversie.

    Die webversie hoort namelijk voor iedereen gelijk te functioneren.
    Bij lokaal geinstalleeerde software kunnen problemen opduiken die specifiek optreden op die machine/installatie; d.w.z. niet te reproduceren op een andere combinatie.

    Opname-software zoals "Camtasia" www.techsmith.com/camtasia.html zou je kunnen helpen bij je strijd.

    Succes!
19 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.