Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,210   +0,045   (+0,87%) Dagrange 5,125 - 5,230 79.137   Gem. (3M) 179,1K

Nokia HERE te koop

4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 127 128 129 130 131 ... 250 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. mjmj 18 juni 2015 15:55
    quote:

    xynix schreef op 18 juni 2015 15:49:

    [...]
    Zie ook de post van Oudgediende hierover.

    Tel daarbij op de erg sterke signalen dat Apple/Tesla/TomTom en Bosch al rond zijn met elkaar! We gaan een erg mooi dag tegemoet morgen (of anders een mooie komende week).
    The bids zullen bestudeerd moeten worden, herkauwd, voorgelegd worden aan de commissarissen enz enz. dan vervolgens besproken met de begeleidende bank. Vervolgens moeten er nog wat juristen geraadpleegd worden en PR bureaus. Daarna moet er een nieuwe strategie bedacht worden. Ik neem toch aan dat dat een paar dagen in beslag gaat nemen.
  2. Toller 18 juni 2015 16:04
    quote:

    eindstreep schreef op 18 juni 2015 15:43:

    Als TT niet overgenomen wil worden dan laat je toch je boeken niet zien???
    Boeken laten zien gebeurt idd niet zomaar. Er zal toch op zijn minst een akkoord op hoofdlijnen liggen voordat je de boeken laat zien.
    Ben dan ook heel erg benieuwd of die journalist nog iets te weten gaat komen of er idd een boeken onderzoek heeft plaatsgevonden bij TT.

    Aan de andere kant hebben de Duitse autobouwers nu wel een kiekje in de keuken van HERE kunnen nemen.
    Geen idee tot hoever ze hebben kunnen kijken maar ze zullen er iig wijzer van geworden zijn.

  3. Dokus 18 juni 2015 16:07
    quote:

    eindstreep schreef op 18 juni 2015 15:43:

    Als TT niet overgenomen wil worden dan laat je toch je boeken niet zien???
    die duitse krant sprak toch over "gesprekken om een DD te gaan doen".
    Die gesprekken kunnen ook negatief zijn geweest,maw geen DD
    waar haalt iedereen vandaan dat er al in de boeken is gekeken?
  4. [verwijderd] 18 juni 2015 16:08
    quote:

    R8GT schreef op 18 juni 2015 15:38:

    bedankt voor t antwoord
    mijn vraag is op een aanmerking van Groeibriljant

    de delisting destijds was toen TT een bedrijf was in distress, ongewild en het zakte door haar hoeven, ik kan me best voorstellen dat je dan als groot aandeelhouder denkt, we worden hier afgestraft door sentiment of de short fondsen of wat dan ook, we nemen het weer privé, ik heb daar begrip voor, zou dat zelf ook overwegen als ik in zo'n positie zat.

    we hebben het over NU en de stelling is , we hebben een Beursgenoteerd bedrijf van goede naam die een waarde heeft van om en nabij 2 miljard, we lichten daar een onderdeel uit voor waarde 5/6 ( dat is dan 'the expected value ' , welke niet in de huidige notering tot uiting komt en we gaan dat separaat met een paar nieuwe aandeelhouders naar een andere Beurs brengen voor 10 miljard
    ik vraag dan " leg me dat eens uit " , want dan weet ik nog wel een paar bedrijven die die piste willen bewandelen.
    Het is wel een gegeven dat er momenteel een oververhitting plaatsvindt in met name silicon valley. De sporthorloges van fitbit gaan naar de beurs en de ipo prijs gaat ineens van 2 naar 4 miljard. En kijk hoeveel geld er tegen uber aangegooid is.

    Op SA maakte iemand de comment: als de nieuwe tomtom action camera door een start-up uit silicon valley was ontwikkeld (=goed product) dan had het zo voor een miljard naar de beurs gekund.

    Alleen Europa is het oude continent, oud en bezig met pensioenen. Goddijn zei niet voor biets dat tomtom zowat het enige consumenten electronica merk uit Europa is. Nu ook nokia weg is.
  5. [verwijderd] 18 juni 2015 16:10
    quote:

    Dokus_ schreef op 18 juni 2015 16:07:

    [...]

    die duitse krant sprak toch over "gesprekken om een DD te gaan doen".
    Die gesprekken kunnen ook negatief zijn geweest,maw geen DD
    waar haalt iedereen vandaan dat er al in de boeken is gekeken?
    Volgens mij zei het bericht dat de Duitsers en tomtom sinds drie weken met elkaar spreken en dat deze week de due diligence zou zijn.

    Dat is ook logisch want uiterlijk vandaag moeten de duitsers hun keuze maken.

    Qua timing passen al die geruchten op elkaar.
  6. [verwijderd] 18 juni 2015 16:12
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 18 juni 2015 14:49:

    zou wat zijn als er vanavond staat: Nokia announce> Facebook the winner of the bidding for the price 5 Miljard Dollar
    ik neem mijn aandeeltjes mee naar morgen
    ik verwacht nabeurs of voorbeurs morgen gewoon spetterend Nokia nieuws
    Het maakt weinig indruk op de goeigemeente, dat Nokia uitspreekt, dat men het liefst de kaartendivisie aan het Duitse consortium te verkopen.
    Het bericht komt vlak voor sluitingstermijn. TT beleggers maken er direct van, de partijen die nog op het vinketouw zitten verhogen nog snel hun bod. Dat hopen ze maar ze weten het natuurlijk niet zeker.
    Het gekke is, dat Uber,een investeringspartij en een Chinese partij bij het bod van het Duitse consortium mogelijk betrokken zijn.
    Maar zolang niets zeker is, kunnen de TT beleggers hun fantasieen nog rijkelijk tentoonspreiden.
  7. [verwijderd] 18 juni 2015 16:16
    quote:

    R8GT schreef op 18 juni 2015 15:38:

    bedankt voor t antwoord
    mijn vraag is op een aanmerking van Groeibriljant

    de delisting destijds was toen TT een bedrijf was in distress, ongewild en het zakte door haar hoeven, ik kan me best voorstellen dat je dan als groot aandeelhouder denkt, we worden hier afgestraft door sentiment of de short fondsen of wat dan ook, we nemen het weer privé, ik heb daar begrip voor, zou dat zelf ook overwegen als ik in zo'n positie zat.

    we hebben het over NU en de stelling is , we hebben een Beursgenoteerd bedrijf van goede naam die een waarde heeft van om en nabij 2 miljard, we lichten daar een onderdeel uit voor waarde 5/6 ( dat is dan 'the expected value ' , welke niet in de huidige notering tot uiting komt en we gaan dat separaat met een paar nieuwe aandeelhouders naar een andere Beurs brengen voor 10 miljard
    ik vraag dan " leg me dat eens uit " , want dan weet ik nog wel een paar bedrijven die die piste willen bewandelen.
    Zo slecht was het destijds ook allemaal niet hoor. Het was crisis en er was paniek maar TomTom heeft vooral veel afgeboekt op de waarde van de Maps. Uiterst discutabel als je kijkt naar de potentie van die Maps. (accountants snappen weinig van de waarde in de toekomst dus die zijn met de bestaande contracten als leidraad vrij eenvoudig een foute richting in te sturen c.q. om de tuin de leiden)
    Daarnaast is er jaren fors geinvesteerd in nieuwe producten. Dat is niet of nauwelijks geactiveerd. Ook is de spaarpot deferred revenue gevuld.

    Die delisting was idd serieus. Stond in diverse bladen. Ik heb dan ook telkens geroepen dat het een smerige delisting tegen een prikkie zou zijn door exit-boeven en hun dirty bank. Dat het een groter schandaal zou worden dan Nina Brink en Goddijn dan met een dergelijk blazoen verder zou moeten.
    Een smerige delisting tegen een prikkie kan door de huidige enorme onderwaardering nog steeds. Verkoop je het in delen door en maak je het dubbele. Stel dat er nu een bod komt van 15 euro door de grootaandeelhouders? De verborgen waarde van de kaarten wordt gelukkig binnenkort wat zichtbaarder. En ik geloof niet dat de overige aandeelhouders zich nu nog in de maling laten nemen.

    Als je kijkt naar de potentie van de Maps en aanverwante services kan TomTom is samenwerking met de autobouwers en Apple vrij eenvoudig 10 miljard ophalen (Apple, VW, BMW, Mercedes investeren allen een bedrag van 1 miljard en verkrijgen daarvoor ieder 10% van de aandelen; TomTom 40% tegen inbreng van de Maps en 20% free float). Als het verhaal maar goed is en er een boegbeeld is om dit neer te zetten. Dan moet je vooral kijken naar semi-automatisch rijden en een concurrent neerzetten van Uber (maar dan zonder hardware; die wordt door de autofabrikanten geleverd).
    Misschine moet je er 15 miljard van maken en de free float vergroten. Ik wil die aandelen wel hebben.
  8. [verwijderd] 18 juni 2015 16:19

    Justin, je weet wat ik bedoel, we hebben het hier over een bedrijf wat al aan de Beurs noteert
    natuurlijk krijg je in Amerika de aandeelhouder veel meer mee op een goed verhaal, dat zit ingebakken in hun cultuur
    als je op een beetje station rondloopt zie je alle beursnoteringen voorbij komen, heb je kantoren van Merrill.
    De dokter, de tandarts, de huisvrouw, de bartender iedereen rommelt wat in stocks en bonds, iedereen uit de Middenklasse daar heeft een Broker en een Shrink
  9. [verwijderd] 18 juni 2015 16:23
    quote:

    R8GT schreef op 18 juni 2015 16:19:

    Justin, je weet wat ik bedoel, we hebben het hier over een bedrijf wat al aan de Beurs noteert
    natuurlijk krijg je in Amerika de aandeelhouder veel meer mee op een goed verhaal, dat zit ingebakken in hun cultuur
    als je op een beetje station rondloopt zie je alle beursnoteringen voorbij komen, heb je kantoren van Merrill.
    De dokter, de tandarts, de huisvrouw, de bartender iedereen rommelt wat in stocks en bonds, iedereen uit de Middenklasse daar heeft een Broker en een Shrink
    Ja maar los van de dokter en tandarts heb je ook zeer actief private equity.

    Zeker in de telematics markt. De eigenaars van Masternaut heet fleetcor en tig PE partijen die daar in zitten.

    Als tomtom telematics te koop is hoeven ze daar maar 1 seconde over te denken.

    Twee partijen met 500K abonnees mergen tot 1 met een miljoen abonnees. Dan absoluut marktleider die iedereen uit de markt kan drukken vanwege lage variabele kosten per user.
  10. [verwijderd] 18 juni 2015 16:30
    quote:

    *Justin* schreef op 18 juni 2015 16:23:

    [...]

    Ja maar los van de dokter en tandarts heb je ook zeer actief private equity.

    Zeker in de telematics markt. De eigenaars van Masternaut heet fleetcor en tig PE partijen die daar in zitten.

    Als tomtom telematics te koop is hoeven ze daar maar 1 seconde over te denken.

    Twee partijen met 500K abonnees mergen tot 1 met een miljoen abonnees. Dan absoluut marktleider die iedereen uit de markt kan drukken vanwege lage variabele kosten per user.
    Je denkt verkeerd Justin. Bij Telematics gaat het nu niet om kostenvoordeel maar om slagkracht. De penetratiegraad is nog zo laag dat je de komende jaren die onontgonnen markt moet pakken.
    Als een klant eenmaal binnen is, blijft die bij Telematics-services zeer lang. Niet vergeten dat het ook geïntegreerd wordt in de rest van de bedrijfsvoering. Juist daarin is TomTom succesvol maar het kan nog een heel stuk beter.
  11. [verwijderd] 18 juni 2015 17:18
    Ook een optie...

    Geef 10% extra aandelen uit. Van 225 naar 250 miljoen. Dat mag tomtom jaarlijks zonder instemming aandeelhouders.

    Verkoop ze aan het consortium voor 250 miljoen. Geef ze in ruil een commissaris en belofte extra investeringen in technologie voor zelfrijdende auto's. De drie fabrikanten brengen hun business naar tomtom (300 mln omzet per jaar) en hebben een blokkerend belang indien een tech bedrijf wil bieden op tomtom. Ze zitten dan dus helemaal safe.

    Gevolg is 10% verwatering aandelen en winst per aandeel gaat van 0,20 naar 1,20 per aandeel. Koers naar minimaal 20 euro, de Duitsers verdienen dus direct hun investering dik terug. (250 mio rendement). En Tomtom heeft er een paar grote klanten bij en nokia here een forse klap toegediend.

    Logisch zou Cruyff zeggen...
  12. [verwijderd] 18 juni 2015 17:20
    quote:

    *Justin* schreef op 18 juni 2015 17:18:

    Ook een optie...

    Geef 10% extra aandelen uit. Van 225 naar 250 miljoen. Verkoop ze aan het consortium voor 250 miljoen. Geef ze in ruil een commissaris en belofte extra investeringen in technologie voor zelfrijdende auto's. De drie fabrikanten brengen hun business naar tomtom (300 mln omzet per jaar) en hebben een blokkerend belang indien een tech bedrijf wil bieden op tomtom. Ze zitten dan dus helemaal safe. Gevolg is 10% verwatering aandelen en winst per aandeel gaat van 0,20 naar 1,20 per aandeel. Koers naar minimaal 20 euro, de Duitsers verdienen dus direct hun investering dik terug. (250 mio rendement). En Tomtom heeft er een paar grote klanten bij en nokia here een forse klap toegediend.

    Logisch zou Cruyff zeggen...
    Of koop ze van JANIVO/CYRTE voor EUR15 bv
  13. [verwijderd] 18 juni 2015 17:21
    quote:

    *Justin* schreef op 18 juni 2015 17:18:

    Ook een optie...

    Geef 10% extra aandelen uit. Van 225 naar 250 miljoen. Verkoop ze aan het consortium voor 250 miljoen. Geef ze in ruil een commissaris en belofte extra investeringen in technologie voor zelfrijdende auto's. De drie fabrikanten brengen hun business naar tomtom (300 mln omzet per jaar) en hebben een blokkerend belang indien een tech bedrijf wil bieden op tomtom. Ze zitten dan dus helemaal safe. Gevolg is 10% verwatering aandelen en winst per aandeel gaat van 0,20 naar 1,20 per aandeel. Koers naar minimaal 20 euro, de Duitsers verdienen dus direct hun investering dik terug. (250 mio rendement). En Tomtom heeft er een paar grote klanten bij en nokia here een forse klap toegediend.

    Logisch zou Cruyff zeggen...
    als bonus mogen ze hun eigen CFO plaatsen om het een beetje in de gaten te houden
  14. [verwijderd] 18 juni 2015 17:22
    Dat zou ook Volkswagen kunnen doen. Misschien is dat al geregeld en is het wachten op de prijs van Here.

    Denk dat de winst 2016 +1 euro ergens op minimaal 1,50 komt te liggen. Bij een groeibedrijf in een booming markt van semi-automatisch rijden gaat ook de waardering omhoog. Ga je zo maar naar 30 X WPA 2016 = 45 euro.
4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 127 128 129 130 131 ... 250 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.