Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Is Binck nog wel de juiste broker?

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 hirshi 9 februari 2015 02:48
    Is Binck nog wel de juiste broker?

    Ik vraag me dat steeds meer af,.

    Ooit waren ze de goedkoopste, maar ze zijn wat dat bereft aan alle kanten ingehaald.

    Nu hebben ze weer iets nieuws bedacht om de klanten weg te jagen.
    Gewoon inloggen om een order op te geven is vanaf woensdag niet meer mogelijk.

    Eerst inloggen - vervolgens moet er een code aangevraagd worden.
    Die wordt dan per SMS verstuurd. Die code moet vervolgens ingevoerd worden anders is handelen niet mogelijk.

    Wij hebben een Spaanse telefoonkaart. Als ik in Nederland ben moet ik dus inloggen - daarna een code aanvragen - waarna mijn partner mij een SMS of mail moet sturen waarna ik pas kan inloggen om te handelen.

    Totaal onwerkbaar.
    Steeds instelingen wijzigen is de oplossing.
    Maar daar heb ik ook helemaal geen trek in.

    Snel naar De Giro - of hanteren ze daar dezelfde klantonvriendelijke onzin? - Zoniet dan gaat het Binck heel veel klanten kosten, voorspel ik alvast.

    Even niet in dit aandeel beleggen in dat geval.

    Groet.

  2. forum rang 5 DurianCS 9 februari 2015 08:17
    quote:

    hirshi schreef op 9 februari 2015 02:48:

    Is Binck nog wel de juiste broker?

    Ik vraag me dat steeds meer af,.

    Ooit waren ze de goedkoopste, maar ze zijn wat dat bereft aan alle kanten ingehaald.

    Nu hebben ze weer iets nieuws bedacht om de klanten weg te jagen.
    Gewoon inloggen om een order op te geven is vanaf woensdag niet meer mogelijk.

    Eerst inloggen - vervolgens moet er een code aangevraagd worden.
    Die wordt dan per SMS verstuurd. Die code moet vervolgens ingevoerd worden anders is handelen niet mogelijk.

    Wij hebben een Spaanse telefoonkaart. Als ik in Nederland ben moet ik dus inloggen - daarna een code aanvragen - waarna mijn partner mij een SMS of mail moet sturen waarna ik pas kan inloggen om te handelen.

    Totaal onwerkbaar.
    Steeds instelingen wijzigen is de oplossing.
    Maar daar heb ik ook helemaal geen trek in.

    Snel naar De Giro - of hanteren ze daar dezelfde klantonvriendelijke onzin? - Zoniet dan gaat het Binck heel veel klanten kosten, voorspel ik alvast.

    Even niet in dit aandeel beleggen in dat geval.

    Groet.
    Wen er maar aan, want deze tweestapsverificatie dreigt de toekomst te worden. Uiteraard voor jouw veiligheid ;-) Ook bij Digid schijnen ze dat soms af te willen dwingen. Bij Interactive Brokers hebben ze gekozen voor het toevoegen van een extra kaartje waar je iets moet intikken. Moet je wel altijd en overal dit kaartje bij je hebben, maar dat is te overzien.
  3. [verwijderd] 9 februari 2015 08:37
    Bij Alex hebben ze dat al eerder ingevoerd.
    Je hebt de code hier alleen nodig als je bij je rekeninggedeelte daadwerkelijk wat gaat doen.
    De handelsapplicatie gebruiken en de geldrekening raadplegen kunnen dus zonder verificatiecode.

    Bij Lynx heb ik de extra code voor de handelsrekening laten uitschakelen.
    Dus ook hier hoef ik alleen bij het rekeninggedeelte de extra inlogcodes te gebruiken.
    Het zijn 224 letter/cijfer combinaties op een kaartje ter grootte van een bankpasje, daar is goed over nagedacht........,dus niet.
  4. forum rang 6 hirshi 11 februari 2015 16:34
    Omslachtige procedure om aan- en verkopen te verrichten zou vandaag ingevoerd worden.
    Niets van gemerkt. Na mijn klacht en een langdurig gesprek met de heer B. van Binckbank kennelijk uitgesteld.
    Gewoon klantvriendelijk inloggen blijft trouwens gewoon mogelijk is me verzekerd.
    Moet wel om verzocht worden.

    Groet.
  5. [verwijderd] 11 februari 2015 16:53
    Wat ik eigenlijk nog het meest vind tegenvallen aan Binck is dat je in de min komt te staan als je in USD een aankoop doet. Je moet eerst handmatig dollars naar een USD rekening overmaken. Als je dit niet doet sta je in de min op je dollar rekening en betaal je dus rente over die 'schuld'.
    Bij DeGiro werken ze met een automatische conversie, AutoFX genaamd. Ik weet niet of ze hiermee ook een bepaald voordeel voor zichzelf kunnen genereren, zou best kunnen. Ik voelde me daardoor bij Binck iig redelijk beroofd als (toen) beginnend belegger. Ook de transactiekosten bij Binck tikken zwaar aan, met eigenlijk weinig voordeel t.o.v. DeGiro, voor mij dan (handel alleen in opties).

    Ik had bij Binck vaak het gevoel dat ze er alles aan doen om wat van je geld af te snoepen, naar gevoel iig.
  6. forum rang 10 voda 11 februari 2015 19:41
    quote:

    hirshi schreef op 11 februari 2015 16:34:

    Omslachtige procedure om aan- en verkopen te verrichten zou vandaag ingevoerd worden.
    Niets van gemerkt. Na mijn klacht en een langdurig gesprek met de heer B. van Binckbank kennelijk uitgesteld.
    Gewoon klantvriendelijk inloggen blijft trouwens gewoon mogelijk is me verzekerd.
    Moet wel om verzocht worden.

    Groet.

    Oud nieuws, dit had ik al veel eerder vermeld in de Alex draad in de KK.
    Je loopt achter hoor! Zet er nog een tandje bij!
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.