Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,215   +0,035   (+0,68%) Dagrange 5,125 - 5,235 302.190   Gem. (3M) 261,1K

TomTom week 28 jul - 1 aug

599 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 30 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Moneyball 29 juli 2014 12:02
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 29 juli 2014 11:56:

    [...]

    Inderdaad. Maak je niet druk, laat de markt haar eigen waanzin botvieren.
    Jouw schemaatje met 2014-2016 cijfers spreekt boekdelen. Over details, een paar % meer of minder hier en daar kunnen we twisten, en dat doe ik graag, maar de grote lijn is duidelijk en m.i. ook behoorlijk zeker.

    Bij de huidige koers wordt de 'forward' k/w binnenkort 10-15 of zo. Belachelijk laag voor zo'n thans gedegen geworden groeiaandeel.


    Precies!
  2. mark60 29 juli 2014 12:09
    TOMTOM heeft de cijfers gepresenteerd dit heeft nog niet geleid tot de verwachte koersstijging. Ik had verwacht na de cijfers nog een aankondiging dit is helaas niet gebeurd en zakt het aandeel weer terug. Ik had wel verwacht dat tomtom zijn omzetverwachting naar 1 miljard zou verhogen. Iets zegt me dat het niet lang meer kan duren. Zelf verwacht ik dat we niet meer door de 5,50 heen zullen zakken. De onrust en onzekerheid die het bedrijf de laatste jaren heeft gehad nemen kwartaal op kwartaal af en het bedrijf komt er steeds beter voor te staan. Tom tom heeft aangekondigd eigen aandelen in te kopen dus schiet er nu zelfs niks mee op als de koers super hoog staat. Het is nu vakantietijd ik denk dat ze in september/october leuke en mooie aankondigingen hebben. Alleen zullen ze eerst het geld nodig hebben om al hun investering klaar te hebben zodat ze geld vrij kunnen maken om eigen aandelen in te kopen dan pas gaat de explosie plaats vinden tot die tijd is het aan sukkelen.

    Voor mij is het dus afwachten wanneer gaat Tom Tom eigen aandelen inkopen

  3. [verwijderd] 29 juli 2014 12:36
    quote:

    Cancel schreef op 29 juli 2014 12:06:

    Wat een lage omzetten,ik heb geen goed gevoel voor de beurs komende tijd.
    De gehele beurs is momenteel behoorlijk negatief. Wat TomTom betreft sluit ik zelfs een koers richting €5 niet uit, tenminste als er geen nieuws meer komt

    Het aandeel wordt elke dag lager gezet en dat is niet normaal meer. Een tussentijdse opleving is meer dan welkom.

    Ik zie het later wel weer
  4. [verwijderd] 29 juli 2014 12:43
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 29 juli 2014 11:56:

    [...]

    Inderdaad. Maak je niet druk, laat de markt haar eigen waanzin botvieren.
    Jouw schemaatje met 2014-2016 cijfers spreekt boekdelen. Over details, een paar % meer of minder hier en daar kunnen we twisten, en dat doe ik graag, maar de grote lijn is duidelijk en m.i. ook behoorlijk zeker.

    Bij de huidige koers wordt de 'forward' k/w binnenkort 10-15 of zo. Belachelijk laag voor zo'n thans gedegen geworden groeiaandeel.


    Yep.

    Heb de prognose iets aangepast. De adjusted EPS voor 2015 en 2016 erbij gezet. Ik kwam een antwoord aan Hans Slob tegen dat je op jaarbasis moet uitgaan van 10% belastingdruk. Dat is inclusief belastingvoordelen die TomTom schijnt te krijgen op R&D personeel. Zie voetnoot in bijlage.

    Mijn model is bescheiden. Bedoeld als ondergrens. Bijvoorbeeld pas over twee jaar enige consumer groei ingetekend en beperkte omzetgroei in automotive, ondanks het psa contract. En voor Telematics een groeipercentage dat onder de ambitie ligt van omzetverdubbeling in drie jaar. Die snelle groei in Telematics zou overigens mede uit toekomstige acquisities moeten komen, die ik nu niet meetel. Bij iedere acquisitie moet je het model dus al upgraden. Idem voor producten in categorieen waarin tomtom nu nog niet actief is.

    Dat maakt het dus een echt basismodel - zonder fantasie - voor de spreadsheet-fetishisten. Waar ik me zelf dus ook schuldig aan maak ;-)

    In het model kom ik op EPS van 31 cent in 2014, 37 cent in 2015 en 45 cent in 2016. De koers staat dus nu op een 'forward k/w' van 12,5 keer de verwachte adjusted EPS van 2016.

    plaatjesdump.nl/upload/fe81d944f78b10...
  5. Meryntje 29 juli 2014 13:22
    quote:

    *Justin* schreef op 29 juli 2014 12:43:

    [...]

    Yep.

    Heb de prognose iets aangepast. De adjusted EPS voor 2015 en 2016 erbij gezet. Ik kwam een antwoord aan Hans Slob tegen dat je op jaarbasis moet uitgaan van 10% belastingdruk. Dat is inclusief belastingvoordelen die TomTom schijnt te krijgen op R&D personeel. Zie voetnoot in bijlage.

    Mijn model is bescheiden. Bedoeld als ondergrens. Bijvoorbeeld pas over twee jaar enige consumer groei ingetekend en beperkte omzetgroei in automotive, ondanks het psa contract. En voor Telematics een groeipercentage dat onder de ambitie ligt van omzetverdubbeling in drie jaar. Die snelle groei in Telematics zou overigens mede uit toekomstige acquisities moeten komen, die ik nu niet meetel. Bij iedere acquisitie moet je het model dus al upgraden. Idem voor producten in categorieen waarin tomtom nu nog niet actief is.

    Dat maakt het dus een echt basismodel - zonder fantasie - voor de spreadsheet-fetishisten. Waar ik me zelf dus ook schuldig aan maak ;-)

    In het model kom ik op EPS van 31 cent in 2014, 37 cent in 2015 en 45 cent in 2016. De koers staat dus nu op een 'forward k/w' van 12,5 keer de verwachte adjusted EPS van 2016.

    plaatjesdump.nl/upload/fe81d944f78b10...
    AB Justin en ook bdbw.

    Voor mij komt het op neer om de calls 2015 en 2016 kiet om te ruilen tegen aandelen.

    Groet uit Grunn.
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 29 juli 2014 14:22
    quote:

    *Justin* schreef op 29 juli 2014 12:43:

    [...]

    ...
    In het model kom ik op EPS van 31 cent in 2014, 37 cent in 2015 en 45 cent in 2016. De koers staat dus nu op een 'forward k/w' van 12,5 keer de verwachte adjusted EPS van 2016.

    plaatjesdump.nl/upload/fe81d944f78b10...
    Voor TTT alleen kom ik in 2016 al op een netto winst van ca 0,25-0,30 pa.
    Daar komt Automotive etc. nog bij, ik geloof jouw cijfers daarover graag.
    Maar ik denk dus dat je over 2016 e.v. te voorzichtig bent.

    Zeker als al die tendenzen zich in 2017 voort blijven zetten, en alles duidt daarop. Het lijkt ver weg, maar mijn grootste aankoop van TT is al meer jaren geleden dan 2017 'ver weg' is.
  7. [verwijderd] 29 juli 2014 15:31
    quote:

    JanK1 schreef op 29 juli 2014 12:36:

    [...]

    De gehele beurs is momenteel behoorlijk negatief. Wat TomTom betreft sluit ik zelfs een koers richting €5 niet uit, tenminste als er geen nieuws meer komt

    Het aandeel wordt elke dag lager gezet en dat is niet normaal meer.
    je bedoelt dat het gemanipuleerd wordt
  8. forum rang 6 boem! 29 juli 2014 15:53
    quote:

    Marie Trottoir schreef op 29 juli 2014 09:59:

    Jammer dat er hier al een paar dagen ons geen koersdoelen van 30, 40, 60 en zelfs 100 euro om de oren vliegen. Daar werd ik altijd zo vrolijk van.
    Bij deze dan: ik verwacht op basis van de ingezette transitie en de nu reeds behaalde resultaten daarin dat koersen van 20, 40, 60 80 en zelfs 100 euro mogelijk zijn.

    Ik besef dat deze voorspelling voor velen te ver gaat omdat zij absoluut geen gevoel hebben bij het extrapoleren van cijfers wanneer daar het principe van massa maakt kassa aan ten grondslag ligt.

    Voor deze ongelovigen geef ik in overweging na te denken over het doemscenario:
    De koers zal in een aantal jaren teruglopen van 8 naar resp. 6, 4, 2 en 1 euro.

  9. forum rang 6 boem! 29 juli 2014 16:10
    quote:

    *Justin* schreef op 29 juli 2014 12:43:

    [...]

    Yep.

    Heb de prognose iets aangepast. De adjusted EPS voor 2015 en 2016 erbij gezet. Ik kwam een antwoord aan Hans Slob tegen dat je op jaarbasis moet uitgaan van 10% belastingdruk. Dat is inclusief belastingvoordelen die TomTom schijnt te krijgen op R&D personeel. Zie voetnoot in bijlage.

    Mijn model is bescheiden. Bedoeld als ondergrens. Bijvoorbeeld pas over twee jaar enige consumer groei ingetekend en beperkte omzetgroei in automotive, ondanks het psa contract. En voor Telematics een groeipercentage dat onder de ambitie ligt van omzetverdubbeling in drie jaar. Die snelle groei in Telematics zou overigens mede uit toekomstige acquisities moeten komen, die ik nu niet meetel. Bij iedere acquisitie moet je het model dus al upgraden. Idem voor producten in categorieen waarin tomtom nu nog niet actief is.

    Dat maakt het dus een echt basismodel - zonder fantasie - voor de spreadsheet-fetishisten. Waar ik me zelf dus ook schuldig aan maak ;-)

    In het model kom ik op EPS van 31 cent in 2014, 37 cent in 2015 en 45 cent in 2016. De koers staat dus nu op een 'forward k/w' van 12,5 keer de verwachte adjusted EPS van 2016.

    plaatjesdump.nl/upload/fe81d944f78b10...
    @Justin je weet dat ik me een aantal malen heb laten inspireren om de positieve punten in de ontwikkeling te benadrukken en daaraan een kwantitatieve invulling heb gegeven.

    Jij blijft uiterst voorzichtig en geeft zelf ook aan dat dit jouw minimum basisscenario is.
    Ik begrijp dat je allerminst wil worden aangemerkt als een pumper, maar zou je zo vriendelijk willen zijn om ons ook een inzicht te geven in een scenario waar alles op zijn plaats valt dus een best-case scenario.
  10. [verwijderd] 29 juli 2014 16:41
    quote:

    martinmartin schreef op 29 juli 2014 16:10:

    [...]

    @Justin je weet dat ik me een aantal malen heb laten inspireren om de positieve punten in de ontwikkeling te benadrukken en daaraan een kwantitatieve invulling heb gegeven.

    Jij blijft uiterst voorzichtig en geeft zelf ook aan dat dit jouw minimum basisscenario is.
    Ik begrijp dat je allerminst wil worden aangemerkt als een pumper, maar zou je zo vriendelijk willen zijn om ons ook een inzicht te geven in een scenario waar alles op zijn plaats valt dus een best-case scenario.
    Ok, op jouw verzoek de echte 'best case'. Enige waar ik daarin wel rekening mee houd is verdere krimp PND, en dat Europa langzaam verder herstelt.

    plaatjesdump.nl/upload/1f4e2b3b644ffa...

  11. forum rang 6 boem! 29 juli 2014 17:31
    quote:

    *Justin* schreef op 29 juli 2014 16:41:

    [...]

    Ok, op jouw verzoek de echte 'best case'. Enige waar ik daarin wel rekening mee houd is verdere krimp PND, en dat Europa langzaam verder herstelt.

    plaatjesdump.nl/upload/1f4e2b3b644ffa...

    Mooi!!
    Vindt het mooi dat je dit ook laat zien.

    In mijn beleving is dit "best scenario" van jou met een wpa van 75 ct meer in evenwicht met de toekomstmogelijkheden.

    Uiteraard moet alles nog waargemaakt worden.

    Bedankt voor het delen van jouw "BEST SCENARIO".
  12. [verwijderd] 29 juli 2014 17:43
    In dat best case scenario kun je ook uitgaan van een hogere k/w multiple omdat - in dat scenario - langdurige groei zit richting eps boven een euro. Bovendien zorgen deze groeicijfers voor meer cash en daarmee meer acquisitiemogelijlheden in oa Telematics en meer investeringen in diversificagie consumer. Is allemaal verweggistan, maar het kan.
  13. bart1805 29 juli 2014 18:39
    quote:

    martinmartin schreef op 29 juli 2014 17:31:

    [...]

    Mooi!!
    Vindt het mooi dat je dit ook laat zien.

    In mijn beleving is dit "best scenario" van jou met een wpa van 75 ct meer in evenwicht met de toekomstmogelijkheden.

    Uiteraard moet alles nog waargemaakt worden.

    Bedankt voor het delen van jouw "BEST SCENARIO".
    Wat is nu je prognose voor 2016 dan? Ik zei ooit een omzet van rond de miljard en een stabiele netto winst van 100 miljoen een knappe prestatie te vinden. 100 miljoen netto winst (dus niet adjusted) lijkt wel haast onhaalbaar. De omzet van een miljard is aan de lage kant, laat het 1,1 miljard zijn.
599 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 30 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.