Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,420   0,000   (0,00%) Dagrange 5,340 - 5,470 147.736   Gem. (3M) 179,8K

Wist u dat.........................?

5.522 Posts
Pagina: «« 1 ... 134 135 136 137 138 ... 277 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 februari 2014 12:52
    quote:

    HandelsregisterKVK schreef op 25 februari 2014 12:27:

    KVK mutatie - 25 feb 2014 - nieuwe inschrijving in handelsregister:

    TomTom Telematics Sales B.V.
    Hoofdvestiging
    KvK 60077972
    Vestigingsnr. 000029308429
    De Ruijterkade 154
    Amsterdam

    Bron: www.kvk.nl/zoeken/#!zoeken&q=TomT...
    Het opslitsingsscenario in voorbereiding?

    Eigen notering van Business Solutions aan de Nasdaq?
    Of krijgen we eerst een smerige delisting door exit-boeven en hun dirty bank tegen een prikkie van ergens 6-8 euro (kans is >75% (mijn verwachting)).
  2. forum rang 6 pwijsneus 25 februari 2014 13:38
    quote:

    boemel schreef op 25 februari 2014 13:15:

    CADIAN CAPITAL MANAGEMENT, LLC een belang heeft in Trimble Navigation Limited.

    www.streetinsider.com/holdings.php?q=...
    Ze hebben een belang van 0.25% in Trimble, dat is niet genoeg lijkt me om zinvolle informatie over het bedrijf los te krijgen.

    Trimble heeft een beurswaarde van bijna 10 miljard dollar, en doen o.a. ook fleetmanagement.

    Denk dat dit louter toeval is, deze hedgefundsen hebben veelal een enorm capital om te "managen", en zitten in enorm veel fondsen.

    Goed speurwerk though!
  3. [verwijderd] 25 februari 2014 13:43
    quote:

    xynix schreef op 25 februari 2014 13:34:

    [...]
    Zou het dan niet handiger zijn geweest om er gelijk een NV van te maken? En gelijk een andere naam?
    BV is eenvoudig en nu al de naam Coordina Telematics Sales bv gebruiken zou gelijk opvallen. De bv komt straks onder een nieuw te vormen Coordina NV te hangen. De naam van de bv is overigens straks in 1 minuut weer gewijzigd.
  4. [verwijderd] 25 februari 2014 14:48
    quote:

    pwijsneus schreef op 25 februari 2014 13:38:

    [...]

    Ze hebben een belang van 0.25% in Trimble, dat is niet genoeg lijkt me om zinvolle informatie over het bedrijf los te krijgen.

    Trimble heeft een beurswaarde van bijna 10 miljard dollar, en doen o.a. ook fleetmanagement.

    Denk dat dit louter toeval is, deze hedgefundsen hebben veelal een enorm capital om te "managen", en zitten in enorm veel fondsen.

    Goed speurwerk though!
    Long Trimble short TomTom?
  5. [verwijderd] 16 maart 2014 11:03

    Miljarden beursgang Alibaba gepland
    www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-140314-331/...

    Alibaba is een Chinees internetbedrijf, marketcap groter dan Amazon, Yahoo is 24% owner. Alibaba is de partij die recent de Chinese kaartenmaker Autonavi heeft overgenomen. Autonavi en TomTom zijn joint venture partners, zij maken samen HD traffic in China en zijn samen leverancier aan Apple, Autonavi voor China en TomTom voor de rest van de wereld.
  6. [verwijderd] 16 maart 2014 12:18
    quote:

    *Justin* schreef op 16 maart 2014 11:03:

    Miljarden beursgang Alibaba gepland
    www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-140314-331/...

    Alibaba is een Chinees internetbedrijf, marketcap groter dan Amazon, Yahoo is 24% owner. Alibaba is de partij die recent de Chinese kaartenmaker Autonavi heeft overgenomen. Autonavi en TomTom zijn joint venture partners, zij maken samen HD traffic in China en zijn samen leverancier aan Apple, Autonavi voor China en TomTom voor de rest van de wereld.
    Had Yahoo (24% eigenaar) niet wat met HERE?
  7. forum rang 6 pwijsneus 16 maart 2014 17:15
    Nokia maps out Here’s separate future
    By Daniel Thomas, Telecoms Correspondent
    March 12, 2014 4:56 pm


    Nokia, the Finnish technology group, will invest further in developing its ‘Here’ mapping software as a standalone operation in the consumer and business markets following the sale of its handset division to Microsoft this month.

    Nokia’s telecoms networks group, NSN, is expected by analysts to be the centre of the future business as the largest source of revenue. But the group plans to focus on its mapping business as a separate operation alongside the Advanced Technologies research unit, said Here executive vice-president Michael Halbherr.

    “We will invest in Here. We have three businesses [at Nokia] and that is not going to change,” Mr Halbherr said. “The businesses need to be successful on their own right. They need to stand alone on their own.”

    However, he said that the three businesses could work together to profit from each other’s resources and scale. Nokia has not yet revealed to the market its future structure or strategy, or even who will be chief executive after it completes the sale of its handset business to Microsoft.

    “The strategy is more important than the structure,” Mr Halbherr added.

    Nokia created Here from its various mapping and location services, including the Navteq business acquired for $8bn in 2008. The mapping software is one of the best available for mobile devices, allowing users to download detailed maps and then navigate without an internet connection.

    Here has maps in about 200 countries and voice-guided navigation in 94 countries, with indoor maps covering close to 50,000 buildings, as well as live traffic information in 33 countries.

    The business could have been sold as part of the deal with Microsoft, but Nokia decided to keep the operations and instead license the software for four years to the US group for use on smartphones.

    Mr Halbherr said the next stage for the consumer side of Nokia’s business would be to integrate the various applications that use the Here technology such as its car navigation, city guide and transport services into a single platform.

    He said the different Here apps – Transit, Explore and Drive – had been useful as the software moved from Symbian, Nokia’s own operating system, to Windows. Here is also available as an app for Android smartphones.

    There would be a “deeper integration” of social media, he added, although he declined to comment further on whether the group was talking to any companies about using the maps.

    Offering the maps to companies to use for fleet management, traffic monitoring or in-car navigation was also a key focus, he said. Here would continue to develop opportunities in developing the platform for business customers.
    “There is significant upside [in future for Here]. We are investing against future trends in enterprise and automotive,” he said.

    Here was working on the “next generation” of mapping, he said, with plans to develop further augmented reality aspects to the mapping, as well as “contextual” maps tailored for the user.

    www.ft.com/cms/s/0/adc6ef8c-a926-11e3...
  8. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 1 april 2014 00:43
    quote:

    *Justin* schreef op 16 maart 2014 11:03:

    Miljarden beursgang Alibaba gepland
    www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-140314-331/...

    Alibaba is een Chinees internetbedrijf, marketcap groter dan Amazon, Yahoo is 24% owner. Alibaba is de partij die recent de Chinese kaartenmaker Autonavi heeft overgenomen. Autonavi en TomTom zijn joint venture partners, zij maken samen HD traffic in China en zijn samen leverancier aan Apple, Autonavi voor China en TomTom voor de rest van de wereld.
    Ja, een grote jongen, Alibaba. En wat gebeurt er als zo'n grote jongen een klein map/navigatie/LSB bedrijfje (deels) overneemt? Zie:
    files.shareholder.com/downloads/ABEA-...

    De investeringen van Autonavi worden groter dan hun totale omzet, zie met name de 2013-Q4 cijfers op pg 29 onder de link. Verbazingwekkend!

    Nu is Autonavi nog klein vergeleken met TT.
    Kan je nagaan als TT eens....

    Edit: link lijkt hier niet te werken, doe nog m'n best...
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 1 april 2014 18:31
    quote:

    xynix schreef op 1 april 2014 08:52:

    BDB: klasse posts. Goed gevonden. AB!
    Die recente presentatie is idd lastig te vinden, ik stuitte er bij toeval op. De officiële Autinavi-site verwijst er niet naar, voorzover ik kan nagaan. De link naar de presentatie is ook niet zomaar te kopiëren, merkte ik.

    Het lijkt een soort 'stille' site te zijn (virtual directory), bestemd voor Autonavi aandeelhouders (en misschien ook de pers?).
    Kent iemand zo'n fenomeen ook bij andere bedrijven?
  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 2 april 2014 08:27
    quote:

    oudgediende schreef op 1 april 2014 19:40:

    AB! vind het onbegrijplijk dat Tomtom niet als partner wordt genoemd. Wanneer Alibaba autonavi definitief heeft overgenomen lijkt mij dat apple autonav eruit zet. Welke alternatieven heeft tomtom dan voor de chinese markt! overname?
    Dat TomTom in de bovengenoemde presentatie van Autonavi niet voorkomt, verbaasde mij eerst ook. Maar bij nader inzien ook weer niet: hun joint venture 'Golden Tom' stelt qua omzet nog niks voor: €1,5 mln in 2013 (zie TT jaarverslag). En dat moeten beide partners nog delen ook.
    Dit is peanuts vergeleken bij de omzet van Autonavi: $142 mln = €103 mln in 2013, om van TT maar te zwijgen (€964 mln).

    Wat Autonavi en 'Golden Tom' gemeen hebben zijn hun relatief grote netto verliezen in 2013: $25,4 mln en €0,6 mln, respectievelijk. Het deert ze kennelijk niet, ze zitten nog in de 'opbouwfase'. Autonavi ligt er al helemaal niet wakker van, het geld klotst bij hen sinds de overname door Alibaba niet tegen maar over de plinten ($480 mln cash). Zie:
    ir.autonavi.com/releasedetail.cfm?Rel...

    En terwijl hun revenues een dalende trend vertonen, investeren ze nu meer dan hun omzet. In het laatste kwartaal van 2013 alleen al $50 mln! ("Sambal bij?")

    Wat TT betreft: die hebben in China nog geen cent verdiend, integendeel, terwijl ze daar toch al in 2011 (samen met Autonavi) begonnen zijn. De kost gaat ook hier voor de baat uit.
    Zal het in 2014 eindelijk eens wat op gaan leveren? Sinds februari jl. is TT's HD-traffic uitgerold over ca 30 steden in China. Helaas zullen we het pas over een klein jaar weten, want de resultaten van dit soort deelnemingen worden alleen in het jaarverslag gerapporteerd.

    We mogen hopen dat het daar gaat lopen, net als in Brasil. Dan kan TT de omzet in de 'Rest of World' (tot nu toe steeds ca 7-8% van TT's totaal) eindelijk eens gaan vergroten. Al zal er in 1e instantie weer veel van deze C&S omzet in deferred revenues verstopt worden, dus voor 2014 reken ik nog nergens op. (Je bent een LT-belegger of niet.)

    PS1. Waarom Apple er Autonavi uit zou gaan zetten snap ik niet. Geen enkele buitenlandse partij mag in China kaarten maken. Dus zowel TT als Apple hebben Autonavi nodig.

    PS2. De in de posts hierboven besproken presentatie van Autonavi is bij nader inzien toch gewoon op hun website te vinden. Zie ir.autonavi.com
    en dan onderaan bij Corporate Presentation.
  11. [verwijderd] 4 april 2014 09:06
    Er een storing was,
    GLONASS GNSS Constellation Suffered 11 Hours Outage
    Source: RX Networks

    All satellites in the Russian GNSS constellation GLONASS broadcast corrupt data for 11 hours on April 1st, from 1am until noon Russian time (UTC+4). This rendered the system completely unusable for millions of receivers in Russia and all over the world.

    The outage was due to false ephemeris upload to the satellites; then they had to wait 12 hours to reach communication with the next ground station.

    Unlike GPS, GLONASS lacks a granular network of globally dispersed ground stations to detect and correct this kind of problem. Russian authorities had already understood this issue and an agreement with Nicaragua has just been signed to install a GLONASS monitoring station.

    Fortunately most chipsets these days support both GLONASS and GPS, if not BeiDou (in Asia). During the outage systems which support both GLONASS and GPS (most recent smartphones) have likely felt longer times to first fix or more than usual difficulties to get a location fix in urban canyons.

    However, reports indicate that some chipsets that have both GLONASS and GPS were not able to work correctly at all.

    This kind of problem demonstrates that having several GNSS constellations operating at the same time is a must have for the LBS industry.

    When reading the first technical report about this outage we genuinely thought it was an April Fool’s Day joke. It turned out it was not
5.522 Posts
Pagina: «« 1 ... 134 135 136 137 138 ... 277 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.