Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel KPN Koninklijke AEX:KPN.NL, NL0000009082

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,693   0,000   (0,00%) Dagrange 3,687 - 3,712 17.728.257   Gem. (3M) 8,4M

Sector draad

1.744 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 88 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 20 november 2009 22:41
    KPN: storing is voorbij
    20 november 2009, 22:27 | ANP
    DEN HAAG (AFN) - De storing bij het landelijke netwerk van telecombedrijf KPN was vrijdagavond rond 21.00 uur verholpen, zo liet een woordvoerder weten.

    Sinds 11.00 uur in de ochtend had KPN last van een storing die ontstond na een tijdelijke onderbreking van de stroomvoorziening. Een aantal diensten lag er daarna uit. Toen werd geprobeerd die opnieuw op te starten ,,is er iets niet goed gegaan''.

    ,,Een flink aantal mobiele bellers'' had last van de storing, maar ook andere diensten ondervonden hinder. Zo lag het zakelijke internetverkeer bij 1200 bedrijven eruit. Mensen met BlackBerry's en mobiel internet ondervonden ook hinder.

    Eerder deze week werd het netwerk van Vodafone getroffen door een storing.

  2. forum rang 10 voda 26 november 2009 16:33
    Opta stelt tarieven kabelbedrijven vast
    26 nov 2009, 11:48 uur

    DEN HAAG (AFN) - De Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta) heeft de tarieven vastgesteld die de kabelbedrijven UPC en Ziggo hun concurrenten in rekening mogen brengen voor het gebruik van hun kabelnetwerken. UPC mag daarvoor 8,84 euro per maand per klant in rekening brengen, Ziggo 8,46 euro. Dat heeft de Opta donderdag bekendgemaakt.

    De tarieven zijn veel lager dan waar UPC en Ziggo, die samen het overgrote deel van de Nederlandse markt beheersen, op hadden ingezet. Ziggo had de gebruikers van zijn netwerk 11,05 euro in rekening willen brengen, UPC kwam uit op 12 euro. Het gaat om een voorlopig besluit van de Opta. De definitieve beslissing over de tarieven neemt de toezichthouder in maart volgend jaar, waardoor de kabelmarkt wordt opengebroken. Dan ontstaat bij de tv-kabel een soortgelijke situatie als bij de telefoonkabel van KPN, die ook moet toestaan dat een concurrent als Tele2 gebruik maakt van zijn netwerk.

    De nieuwe tarieven voor UPC en Ziggo verschillen omdat de kabelbedrijven verschillende verkoopprijzen en -kosten hebben. De tarieven gelden als inkoopprijs wanneer alternatieve aanbieders het analoge televisiepakket willen doorverkopen, aldus de Opta.

    UPC laat weten het niet eens te zijn met het besluit. ,,Het nu vastgestelde tarief is te laag en gebaseerd op een rekenmethode die de afgelopen maanden steeds is veranderd. Wij zullen hiertegen in beroep gaan'', aldus het kabelbedrijf. Volgens de Opta kunnen marktpartijen tot 7 januari reageren op het besluit. ,,Wij zullen goed kijken naar de kritiek van UPC'', aldus een woordvoerder van de Opta.

  3. forum rang 10 voda 28 november 2009 16:07
    Heemskerk wil hogere boetes telecomsector
    28 november 2009, 12:03 | ANP
    AMSTERDAM (ANP) - Telecombedrijven worden minder gecontroleerd, maar bedrijven die misbruik van die ruimte maken en in de fout gaan, moeten harder worden aangepakt met hogere boetes.

    Staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) heeft telecomwaakhond OPTA gevraagd het boetebeleid op een lijn te brengen met dat van de NMa (Nederlandse Mededingingsautoriteit).

    In Amsterdam onderstreepte Heemskerk zaterdag dat het kabinet bedrijven veel vrijheid geeft om te ondernemen. Maar bedrijven in de telecomsector die dat vertrouwen beschamen en een loopje nemen met bijvoorbeeld consumentenrechten, moeten hogere boetes krijgen en dat mag best pijn doen, stelde hij. De basisboete van 10 procent van de omzet van een bedrijf wordt wat hem betreft verhoogd tot 25 procent. In ernstige gevallen kan een boete van 500 procent van de 'besmette' omzet worden opgelegd, dat is nu 300 procent. Voor bedrijven die ook dan nog in de fout blijven gaan, kan de boete nog een keer worden verdubbeld.
  4. forum rang 10 voda 2 december 2009 16:23
    Opnieuw storing bij telecombedrijf Vodafone2 dec 2009, 12:23 uur

    AMSTERDAM (AFN) - Het telecombedrijf Vodafone heeft opnieuw last gehad van een storing in het netwerk. Woensdagochtend waren er problemen bij mobiel internet op mobiele telefoons en laptops. Tegen het middaguur was de storing opgelost, liet het bedrijf weten.

    Volgens Vodafone had de nieuwe storing waarschijnlijk te maken met een software-upgrade die afgelopen nacht in het UMTS-netwerk is doorgevoerd. Die is inmiddels teruggedraaid. De storing heeft geen relatie met de problemen vorige maand, aldus het bedrijf.

    Volgens Vodafone had ,,een minderheid'' van de klanten mogelijk moeite met het maken van een verbinding voor internetgebruik. De telecomaanbieder heeft in totaal 4,7 miljoen klanten.

    November

    Een deel van de klanten van Vodafone had in november bijna twee dagen lang grote moeite om te bellen en te sms'en. In september en oktober waren er ook al storingen in het datanetwerk.

    De gevolgen van de storing van vorige maand waren verstrekkend. Zo reden er urenlang geen trams tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein, omdat de communicatie tussen trambestuurders en de verkeersleiding via het netwerk van Vodafone verloopt. Ook waren er tijdens de ochtendspits langere files, omdat verkeersinspecteurs bij gebrek aan telefoonverkeer verkeersongevallen trager konden afhandelen.

  5. forum rang 10 voda 4 december 2009 15:36
    Nederlandse markt voor mobiele telefonie krimpt 1,1% in KW3


    AMSTERDAM (Dow Jones)--De Nederlandse markt voor mobiele telefonie is in het derde kwartaal van 2009 gekrompen met 1,1% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2008, zo schrijft onderzoeksbureau Telecompaper vrijdag. Het betrof de eerste daling op jaarbasis sinds 2006.

    Ten opzichte van het tweede kwartaal van dit jaar kromp de omzet in de mobiele telefoniemarkt met 2,2%. De totale omzet in de mobiele telefonie-industrie kwam uit op EUR1,63 miljard.

    Van de operators heeft Vodafone het beter gedaan dan de markt in het derde kwartaal. Het was de enige operator die een omzetgroei realiseerde op kwartaal- en op jaarbasis. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar heeft Vodafone zijn marktaandeel verbeterd met 1,0%, terwijl T-Mobile en KPN respectievelijk 0,6% en 0,4% verloren, zo blijkt uit de cijfers van het onderzoeksbureau.

    Het aantal mobiele abonnees daalde met 88.000 in het derde kwartaal, vanwege dalingen bij MVNO's (mobile virtual network operators, bedrijven die niet over een licentiebeschikken, maar mobiele telefonie verkopen over het netwerk van een andere operator) voornamelijk bij Lycamobile en Tele2.

    De positie van KPN als marktleider daalde tot beneden de 49% van alle abonnees, terwijl het marktaandeel van Vodafone steeg naar meer dan 23% en T-Mobiel terugviel tot ongeveer 28%, zo blijkt uit het onderzoek.



    Door Maaike Noordhuis; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715201; maaike.noordhuis@dowjones.com



  6. forum rang 10 voda 4 december 2009 16:12
    'Mobiel bellen veroorzaakt geen tumoren'
    4 december 2009, 6:48 | ANP
    WASHINGTON (ANP) - Het gebruik van mobiele telefoons heeft niets te maken met de ontwikkeling van hersentumoren. Dat stelden onderzoekers donderdag naar aanleiding van een onderzoek onder zestien miljoen mensen.

    Het onderzoeksteam analyseerde hoeveel hersentumoren er tussen 1974 en 2003 jaarlijks werden aangetroffen bij volwassen patiënten in Scandinavië. Hoewel het gebruik van mobiele telefoons dramatisch steeg in de jaren negentig, blijkt uit niets dat dit leidde tot een toename in de hoeveelheid tumoren. ,,Als we aannemen dat het vijf tot tien jaar zou duren voordat een tumor zich als gevolg van mobiel bellen heeft ontwikkeld, hadden we tussen 1998 en 2003 een toename moeten zien'', aldus de onderzoekers.

    Er was volgens de onderzoekers weliswaar sprake van een kleine, regelmatige toename in de hoeveelheid aangetroffen hersentumoren, maar die begon in 1974, lang voordat mobiele telefoons werden gebruikt. De onderzoekers hielden nog wel een slag om de arm. ,,Het is mogelijk dat het langer dan tien jaar duurt voordat de tumoren zijn ontwikkeld. Gezien de hoeveelheid mobiele telefoons die wereldwijd wordt gebruikt, is er voldoende reden om de ontwikkeling van hersentumoren op de lange termijn te onderzoeken'', waarschuwde het onderzoeksteam.
  7. forum rang 10 voda 11 december 2009 16:06
    Meer aanbieders mobiel internet door veiling
    11 dec 2009, 16:02 uur

    DEN HAAG (AFN) - Mobiel internet met de snelheid en de (beeld-)kwaliteit die we kennen van de breedbandverbinding in huis of kantoor. Dat komt een stap dichterbij door een veiling van nieuwe etherfrequenties, die voorjaar 2010 plaatsvindt. Bedrijven kunnen tot 8 januari hun interesse daarvoor aangeven, maar nu al is duidelijk dat er een aantal nieuwkomers komt op deze markt.

    De vorige grote veiling van frequenties, de zogeheten UMTS-veiling in het jaar 2000, spekte de schatkist met 5,9 miljard gulden of wel een kleine 3 miljard euro. De overheid wil met de nieuwe veiling, de zogeheten 2,6 GHz-veiling, niet opnieuw het onderste uit de kan te halen.

    ,,We hebben geleerd van de UMTS-veiling,'' zegt staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken). ,,De veiling in 2000 vond nog plaats in de tijd van de internet-hype. Bedrijven hebben toen zoveel geboden dat ze later in financiële nood kwamen. Dat is misschien goed voor de belastingbetaler, maar de burger als consument schiet er weinig mee op. Een hoog bod op de frequenties leidt tot een hogere kostprijs voor bedrijven en uiteindelijk betalen de gebruikers daarvoor.''

    Meer concurrentie

    Heemskerk wil met de veiling komen tot meer concurrentie. Nederland heeft nu drie grote aanbieders van mobiele communicatie, KPN, Vodafone en T-Mobile. De veiling wordt zodanig vormgegeven dat de grote drie in totaal niet meer dan een kleine 29 procent van de nieuw uit te geven frequenties in handen kunnen krijgen. Bij de resterende ruim zeventig procent worden de porties zo verdeeld dat een enkele onderneming niet meer in handen kan krijgen dan 22 procent. Een rekensommetje leert dat er dus minstens vier nieuwe bedrijven komen op deze markt, maar mogelijk meer. De veiling lijkt interessant voor kabelbedrijven als Ziggo en UPC, die hiermee hun aanbod kunnen verbreden, voor een prijsvechter als Tele 2 of voor een bedrijf als Worldmax, dat in Amsterdam al dit soort diensten aanbiedt.

    De veiling moet leiden tot meer aanbieders en daamee tot meer concurrentie, benadrukt PvdA-bewindsman Heemskerk. De eerste winnaar van de veiling is wat hem betreft dan ook bekend, dat is de consument. Ook de eerste verliezer is al bekend: het Kurhaus-hotel in Scheveningen. Dat chique onderkomen was tijdens de veiling in 2000 wekenlang het toneel van bieders op de UMTS-frequenties, die uiteindelijk met een gesloten enveloppe op de proppen moesten komen. Nu hoeft het Kurhaus die klanten niet te verwachten. Het veilen gaat dit keer via internet en nu zal de adrenaline dus harder stromen in de directiekamers van de biedende ondernemingen, waar de staf zich verzamelt rond de pc.

    Deze week bleek de veiling bij een test technisch goed te werken, zegt Hans Houdijk, die bij het Agentschap Telecom als directeur operationele zaken betrokken is bij de veiling. Aan die proef deden dertien bedrijven mee, wil hij nog wel verklappen, maar namen noemt hij niet en hij laat zorgvuldig in het midden of dit ook de echte bieders blijken te zijn.

  8. forum rang 10 voda 14 december 2009 16:19
    Stockholm eerste stad met 4g-netwerk
    14 december 2009, 12:32 | ANP
    STOCKHOLM (AFN) - De Zweedse hoofdstad Stockholm is sinds maandag 's werelds eerste stad met commerciële mobiele verbindingen die tien keer sneller zijn dan de oude. IT-fabrikant Ericsson en telecomaanbieder TeliaSonera namen het vierde generatie (4g) mobiele netwerk in gebruik. Dat is de opvolger voor het 3g-netwerk (umts) dat ook in Nederland in gebruik is.

    Tijdens een proef behaalde het 4g/lte-netwerk een downloadsnelheid van 150 Mbit per seconde, maar een woordvoerder van TeliaSonera zei in november dat dit in de praktijk meestal 100 Mbit per seconde is. Dat maakt snellere dataoverdracht en highdefinitiontelevisie (hd-tv) op mobiele apparaten mogelijk. Het oude 3g-netwerk werkt - ook in Nederland - meestal niet sneller dan 7 tot 15 Mbit/sec.

    Het centrum van Stockholm en wijken met veel kantoren worden als eerste van het 4g-netwerk voorzien. Ook in de Noorse hoofdstad Oslo wordt het 4g-netwerk nog deze maand in gebruik genomen. Het Koreaanse elektronicaconcern Samsung levert in beide steden de eerste draadloze modems, een penvormig kastje (dongle) met antenne dat via de usb-poort gemakkelijk op een computer is aan te sluiten.

    Het is nog niet bekend wanneer telecombedrijven in Nederland een sneller mobiel netwerk uitrollen. Het huidige umts-netwerk volgde het gprs (2g)- en het gsm (1g)-netwerk op.
  9. forum rang 10 voda 21 december 2009 21:44
    Plaats dit maar in deze draad..... :-)

    'Pokkie Foetsie' meest irritante reclame
    21 december 2009, 21:27 | ANP
    HILVERSUM (ANP) - 'Pokkie Foetsie', een reclame van telecombedrijf KPN, is verkozen tot de meest irritante reclame van het jaar. In het tv-spotje is een dame te zien die haar telefoon kwijt is en op opgewonden toon opsomt wie ze nu allemaal niet meer kan bellen. Frans Bauer werd verkozen tot de meest irritante bekende Nederlander in een tv-reclame.

    De twee kregen daarvoor maandagavond de Loden Leeuw in het consumentenprogramma Radar. Consumenten konden de afgelopen weken stemmen via internet op voor de prijs genomineerde spotjes. In totaal zijn er ruim 66.000 stemmen uitgebracht voor de Loden Leeuw. De stemmers vonden de KPN-commercial vooral irritant omdat 'ie schreeuwerig is.

    Met 34 procent van de stemmen won de KPN Hi-commercial, ruim voor een deodorantreclame van AXE (23,8 procent) en een spotje voor Vodafone (20,8 procent). In de Axe-reclame draait een jongen zijn ogen op bijzondere wijze door zijn oogkassen om te zien of hij zweet. In de Vodafonereclame zijn mensen verkleed als dieren.

    Kim-Lian van der Meij

    BN'er Kim-Lian van der Meij kreeg 25,1 procent van de stemmen met haar reclame voor Kruidvat waarin ze een kinderachtige rol speelt. Zij behaalde daarmee de tweede plaats op de ranglijst. Derde werd Rob Geus met een commercial voor kalfsvlees.

    Pokkie Foetsie werd vorige week overigens vijfde in de verkiezing van de Ster Gouden Loekie. Dat is een verkiezing voor béste tv-commercial.
  10. [verwijderd] 22 december 2009 17:16
    quote:

    voda schreef:

    Saillant detail is dat KPN vlak na het nieuws dat Kroes in februari begint als nieuwe eurocommissaris van telecomzaken, zei dat het direct twee zaken heeft die om Brusselse actie vragen: 'De beperkte concurrentie op de Belgische grootzakelijke markt en de veiling van frequenties in Duitsland', aldus een woordvoerder.

    Zal geen toeval zijn. Van Kroes is bekend dat ze niet graag oude zaken op een plank achterlaat, dus vast ook niet graag oude zaken op een plank vindt. Zo is deze zaak tenminste van het begin tot het einde in haar handen.
  11. forum rang 10 voda 24 december 2009 17:52
    3,6 miljoen mensen willen niet gebeld worden
    24 december 2009, 16:43 | ANP
    DEN HAAG (ANP) - Ruim een miljoen mensen hebben zich sinds 1 oktober laten inschrijven bij het Bel-me-nietregister. Telefonische verkopers mogen hen niet langer lastigvallen. Daarmee komt het totale aantal mensen dat hun telefoonnummer laat afschermen tegen telemarketeers op 3,6 miljoen.

    Dat heeft het ministerie van Economische Zaken donderdag laten weten. Voor 1 oktober hadden al 2,6 miljoen consumenten zich aangemeld bij het bestaande Infofilter.

    Bedrijven mogen nummers die in het Bel-me-nietregister staan niet meer bellen om hun waar aan de man te brengen. Verkopers moeten ook altijd vragen of ze nog een keer mogen bellen en of de consument zijn nummer in het Bel-me-nietregister wil laten opnemen. Als de consument dat wil, moet de verkoper dat meteen regelen.
  12. gerrit 69 24 december 2009 21:21
    quote:

    voda schreef:

    3,6 miljoen mensen willen niet gebeld worden
    24 december 2009, 16:43 | ANP
    DEN HAAG (ANP) - Ruim een miljoen mensen hebben zich sinds 1 oktober laten inschrijven bij het Bel-me-nietregister. Telefonische verkopers mogen hen niet langer lastigvallen. Daarmee komt het totale aantal mensen dat hun telefoonnummer laat afschermen tegen telemarketeers op 3,6 miljoen.

    Dat heeft het ministerie van Economische Zaken donderdag laten weten. Voor 1 oktober hadden al 2,6 miljoen consumenten zich aangemeld bij het bestaande Infofilter.

    Bedrijven mogen nummers die in het Bel-me-nietregister staan niet meer bellen om hun waar aan de man te brengen. Verkopers moeten ook altijd vragen of ze nog een keer mogen bellen en of de consument zijn nummer in het Bel-me-nietregister wil laten opnemen. Als de consument dat wil, moet de verkoper dat meteen regelen.

    De NS is vanaf de nieuwe dienstregeling per 13 december voor het gehele treinpersoneel overgeschakeld naar KPN met mobiel bellen.
    KPN bood waarschijnlijk een beter contract aan, dan de andere providers.

    Groet van Gerrit
  13. [verwijderd] 29 december 2009 10:04
    heb mijn bonus binnen, valt niet tegen maar ook niet mee. omdat tt ik er genoeg van heb. maar wat kpn aangekocht. volgens een goeroe zou tnt ook interessant kunnen zijn ivm overname kans in 2010.

    maar tnt vind ik duur.

    by the way zijn weekend terug gekomen uit de Malediven
    door spanning ivm bonus was het toch de vraag of het er vanaf kon.

    voda heb nu boska/t2/ing/kpn

    nb: vrouwlief kon niet laten ing te kopen(haar rekening bij binck) dus wacht ik maar af.

    gr

    a.m

    goed uiteinde allen~

  14. forum rang 10 voda 11 januari 2010 17:56
    Onbeperkt houdbare belbundel keert terug
    11 jan 2010, 17:53 uur

    DEN HAAG (AFN) - Jaren geleden was het heel gewoon dat gekochte belbundels eeuwig konden worden ingezet. Daar is een einde aan gekomen, omdat telecomaanbieders de abonnementen hebben versoberd. T-Mobile zorgt voor een ommezwaai door belminuten en sms'jes weer onbeperkt houdbaar te maken.

    Het telecombedrijf kondigde maandag aan dat het zijn abonnementsstructuur heeft aangepakt. 'Nieuwe' voorwaarden voor belbundels maken daar onderdeel van uit, aldus de onderneming. Ze zegt een einde te maken aan een van de grootste ergernissen van eigenaren van mobiele telefoons: voorraden sms-berichten en belminuten die na verloop van tijd vervallen.

    T-Mobile stelt de eerste te zijn die belbundels weer onbeperkt houdbaar maakt. Volgens vergelijkingssite Bellen.com zijn er geen andere aanbieders die hetzelfde bieden. ,,T-Mobile is op dit moment een positief buitenbeentje'', aldus site-eigenaar Ben Woldring. ,,Dit is goed nieuws voor de consument. Het was met de belbundels toch een beetje alsof je bioscoopbon of boekenbon niet meer geldig is. Ik sluit niet uit dat andere providers zullen volgen.''

  15. forum rang 10 voda 13 januari 2010 16:06
    Advies telecomsector omlaag bij Execution


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Execution verlaagt het advies voor de Europese telecommunicatiesector naar underweight van neutral. Het handelshuis denkt dat de marktverwachtingen over de telecomsector veel te optimistisch zijn en dat de operationele trends onverminderd blijven verslechteren. Execution meent dat de verwachte winst per aandeel volgens de marktconsensus omlaag moet met 6% voor 2010 en met 11% voor 2011. De broker denkt dat de kasopbrengsten zullen stabiliseren maar ruim onder de niveaus van 2008 blijven. Execution verlaagt het advies voor Turkcell naar hold van buy en voor Iliad naar sell van hold. Verkoopadviezen zijn er voor KPN, BT Group, Deutsche Telekom, Belgacom en Telefonica, en koopaanbevelingen voor Vodafone, France Telecom, Cable & Wireless en Virgin Media. Woensdag omstreeks 13.50 uur noteert het aandeel KPN 0,4% lager op EUR11,93, terwijl de AEX met 0,5% stijgt. (ANT)



    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
  16. forum rang 10 voda 13 januari 2010 16:30
    PERSBERICHT: Mobistar tekent m2m-samenwerkingsakkoord met Touring voor automatische hulpverlening bij diefstal, ongeval en pech in heel Europa

    Internationaal sterke groei van m2m-kaarten - meer mobiele oproepen tussen
    machines dan tussen mensen verwacht

    13 januari 2010 - Mobistar tekent een contract voor machine-to-machine (m2m)
    toepassingen met Touring voor het project "Safe Drive". Voortaan kunnen
    chauffeurs bij diefstal, ongeval of pech in heel Europa binnen enkele seconden
    automatisch in contact treden met de hulpdiensten. De oproep gebeurt ofwel
    volledig automatisch (bij ernstige impact), ofwel via eenvoudige bediening door
    de chauffeur in de wagen (in geval van panne). Bij ernstige ongelukken worden
    mensen sneller medisch geholpen en bij een ongeval in een ongekende buurt, wordt
    de locatie van de wagen automatisch teruggevonden. Via m2m-technologie wordt de
    veiligheid en mobiliteit van de burger dus aanzienlijk verbeterd.

    Op technisch vlak bestaat de Safe-Drive dienst uit een toestel in het voertuig
    met micro, luidspreker en twee toetsen waarvan één voor urgente oproepen (SOS)
    en één voor technische oproepen in geval van panne. Daarnaast een gsm- en een
    gps- antenne, een detectiesysteem verbonden aan het chassis en een externe
    server die de door de simkaart uitgezonden signalen opvangt en doorseint naar de
    beeldschermen en de telefoons van de tele-operatoren.

    'Safe Drive' is slechts een voorbeeld van machine-to-machine(m2m)-technologie.
    Daarbij communiceren simkaarten geïnstalleerd in andere toestellen dan een gsm
    of pc met elkaar, al dan niet via een menselijke tussenkomst. Mobistar is met
    meer dan 50 % marktaandeel marktleider voor m2m-toepassingen in België.

    Mobistar ziet sinds vorig jaar een sterke groei van m2m-kaarten. Het
    Internationaal Center voor m2m van France Telecom in Brussel verwacht dat het
    aantal oproepen tussen machines wereldwijd het aantal oproepen tussen mensen
    zeer binnenkort zal overstijgen.

    De toepassingen worden steeds uitgebreider:
    - telematica: rekeningrijden, kilometerheffing, 'tracking & tracing'
    van wagens & vrachtwagens, containerbeheer, beveiliging tegen diefstal in de
    bouwsector, beheer van pannes in liften, simkaarten in gps-toestellen, etc.;
    - smart metering: intelligente meters rond zuinig energieverbruik in
    bedrijven en bij particulieren;
    - gezondheidszorg: monitoring op afstand van chronisch zieke patiënten
    (o.a. Alzheimer, diabetes)
    - mobiele betalingen.


    Mobistar (EURONEXT BRUSSEL: MOBB), één van de belangrijkste acteurs op de
    Belgische en Luxemburgse telecommunicatiemarkt, is actief in mobiele en vaste
    telefonie, in adsl en in andere markten met een groot groeipotentieel. Het
    bedrijf ontwikkelt innovatieve producten en diensten voor de residentiële en
    voor de professionele markt. Mobistar is genoteerd op de Beurs van Brussel en
    behoort tot de France Télécom-groep.




    Voor meer informatie, contacteer:
    Patti Verdoodt -persdienst: +32 (0)495 55 96 26 - e-mail: press@mail.mobistar.be
    <mailto:press@mail.mobistar.be>
    corporate.mobistar.be/press
    Christophe Lemaitre - Investor relations: +32 (0)2 745 72 26 -
    e-mail:ir@mail.mobistar.be <mailto:ir@mail.mobistar.be>



  17. forum rang 10 voda 15 januari 2010 16:29
    Vodafone in clinch met Consumentenbond
    15 jan 2010, 16:23 uur

    DEN HAAG (AFN) - De Consumentenbond en het telefoonbedrijf Vodafone hebben ruzie over betaalde sms-diensten. De bond liet weten helemaal klaar te zijn met ,,alle kwalijke praktijken'' en kondigde aan de ,,sms-terreur'' te gaan aanpakken via een kort geding, maandag in Den Haag. De Consumentenbond daagt T-Mobile en Vodafone, maar zegt dat het in feite een aanklacht is tegen de hele telefoniesector. Vodafone eiste vrijdag op zijn beurt een rectificatie van de Consumentenbond.

    Vodafone is het niet eens met de beschuldiging dat dit bedrijf klakkeloos geld incasseert van klanten. De onderneming verwijst naar de zogeheten SMS Gedragscode, die waarborgen zou bieden om te voorkomen dat mensen onterecht geld betalen voor de diensten.

    Vodafone beschuldigt de Consumentenbond ook van andere onjuistheden in de aankondiging van het kort geding, maar zegt het wel met de bond eens te zijn dat misleidende reclame rond sms-diensten hard dient te worden aangepakt.

  18. forum rang 10 voda 18 januari 2010 18:25
    Sms-diensten misleiden vaak jongeren
    18 januari 2010, 18:09 | ANP
    RIJSWIJK (ANP) - Er moet een einde komen aan misleidende sms-diensten voor jongeren. Uit onderzoek blijkt dat een kwart van de jongeren wel eens is opgezadeld met een ongewild abonnement op een sms-dienst. Dat blijkt maandag uit een onderzoek door Mijn Kind Online onder duizend kinderen van 8 t/m 17 jaar.

    Vaak zonder dat ze het weten zijn jongeren tussen de 10 en soms wel 250 euro kwijt aan diensten als wallpapers, ringtones en spelletjes voor de mobiele telefoon. Ook kinderen tussen 8 en 12 jaar zijn soms al de dupe van deze misleiding.

    Mijn Kind Online zegt dat er met misleidende sms-diensten miljoenen worden verdiend. ,,Ondanks een gedragscode zijn de problemen door de sms-industrie niet opgelost. Regelmatig is reclame slim verpakt in spelletjes, quizzen en prijsvragen.''

    Kind Online is een expertisecentrum voor jeugd en media en helpt ouders en scholen bij internetopvoeding.
  19. barns 19 februari 2010 11:15
    KPN en Konica Minolta Business Solutions Europe hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend voor draadloze datacommunicatie tussen verschillende apparaten. KPN levert speciale simkaarten die ervoor zorgen dat de geavanceerde kopieer- en printapparatuur van Konica Minolta overal in Europa in contact staan met Serviceafdeling.
1.744 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 88 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.