Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Sopheon« Terug naar discussie overzicht

Sanofi-Aventis Consumer Healthcare implements Accolade

101 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 december 2009 00:17
    quote:

    Gijs3281 schreef:

    [quote=Geheim agent 007]
    [quote=Gijs3281]
    De stilte vanuit een bepaalde hoek spreekt ook een zekere waarheid uit.

    Ik houdt wel van die stilte en van die waarheid.

    [/quote]

    Hoe zou je de waarheid die spreekt van de stilte vanuit Sopheon willen omschrijven?
    [/quote]

    Als professioneel!

    Als je de stilte wilt doorbreken heb je een goede reden nodig, iets extra's dan normaal.

    Steeds schreeuwen hoe goed je bent werkt averechts alhoewel er bij worldonline aardig wat beleggers in zijn gestonken.

    Geef mij dan Sopheon maar, aankondigen wanneer je wat gaat openbaren en je daar aan houden.

    Gijs S.

    Mee eens, al denk ik dat Sopheon in het verleden wel degelijk aanleiding gegeven heeft om positievere verwachtingen te koesteren dan in de praktijk waar gemaakt werden.
  2. [verwijderd] 29 december 2009 04:35
    quote:

    smith&jones schreef:

    [quote=Gijs3281]
    [quote=smith&jones]
    [quote=Gijs3281]
    Goed, laten we er structureel over praten.
    Bij welke jaaromzet zie jij een neutraal tot licht positief resultaat?
    Ik vraag je dat niet om je de grond in te boren, ik wil het gewoon graag van je weten.

    Gijs S.
    [/quote]

    Het heeft helaas niet veel met de omzet te maken.
    Het product is binnen het huidige bedrijfsmodel gewoon niet winstgevend. De overhead moet eerst omlaag.

    Hoe, dat laat ik aan de knappe koppen van Soof...

    S&J.
    [/quote]

    Ik denk dat die omzet wel degelijk belangrijk is omdat de revenues een afgeleide hiervan vormen.

    Het is natuurlijk heel gemakkelijk om te beweren dat als het moeilijk gaat de boel wordt weggegeven maar dat is natuurlijk onzin.

    Dus bij een inschatting van revenue's kun je een omzet bedenken, en natuurlijk is het een twee eenheid.

    Het is overigens kul om te stellen dat het product niet winstgevend is in het huidige business model.
    Bij iedere verkoop heb je een opbrengst, het gaat er alleen om om het volume van de seats die bedrijven afnemen zo hoog te krijgen (binnen een bepaalde tijdsperiode)dat er break even wordt gespeeld en daarna winst wordt gemaakt.

    Jij bent immers ook ondernemer heb ik gelezen dus dat principe zul je kennen.

    Dus ik ben in mening als ondernemer geïntresseerd, hoe kijk je tegen de cijfers die nodig zijn aan?

    Gijs S.
    [/quote]

    De cijfers die nodig zijn, is een winst.
    Sopheon is de start-up fase al zo lang voorbij. Het verlies van 1 mio . over H1 was rampzalig groot tov de omzet / revenue.
    Het winstje over 2008 is gewoon een boekhoudkundig gecreëerd winstje om even een leuk PB te kunnen schrijven. Erg flauw van Soof, die 1 mio daarna kwam echt niet plotseling uit de lucht vallen...

    Je hebt gelijk dat de valutaire tegenwind van uit de dollar wat af lijkt te nemen, in die zin dat de daling van de dollar halt heeft gemaakt. Het GBP lijkt minder hard. En ook de dollar kan rare sprongen gaan maken, maar de essentie blijft het winstgevend verkopen van het product. Er zijn softwarebedrijven van gelijke of kleinere omvang ( vaak niet beursgenoteerd) die dat veel beter lukt.

    Ik noem de overhead omdat er nergens in de Soof-berichtgeving gerept wordt over kostenbeheersing, integendeel, er wordt bijv. trots een enorm R&D percentage genoemd.
    Het valt me op dat dat kennelijk helemaal geen issue is bij Sopheon, vreemd... Makkelijk geld van de beurs heeft het management wat lui gemaakt denk ik.

    Om nogmaals terug te komen op je cijfers-vraag: ik meen het serieus: bij de huidige manier van opereren zie ik niet goed hoe Sopheon winst kan maken, ongeacht de omzetstijging. Of het moet ineens de pan uitrijzen, maar met een miraculeuze omzetstijging van pakembeet 80% zou elk bedrijf het goed doen en kan je in die hoop blindweg elk aandeel aanschaffen. Sommigen hier doen dat ook. Een zekere weg naar afgedroogd worden op de beurs...

    (Wanneer je LT Sopheon aandeelhouder bent zijn dat essentiële vragen om aan het management te stellen, eerder dan aan een forumbezoeker als ik ).

    S&J.

    Over de R&D o.a hebben ze al eerder gemeld: deze met 5% te verminderen, evenals personeels aantal, om maar een paar voorbeelden te noemen over kostenbeheersing.
  3. Bertus S 29 december 2009 15:29
    Vooral niet vergeten:

    * The solution referenced in this case study was provided by Hype Software, a Sopheon partner and leading provider of idea management software for product development. Sopheon has embedded the Hype software into its Idea Lab™ idea development offering, making it an integral component of Sopheon’s Accolade® solution.

    Bertus S.
  4. Bertus S 30 december 2009 09:14
    quote:
    Precies Nico, ere wie ere toekomt, maar wél slim van Sopheon om déze te embedden in haar eigen applicatie:

    Sopheon has embedded the Hype software into its Idea Lab™ idea development offering, making it an integral component of Sopheon’s Accolade® solution.

    Bertus S.
  5. Hendrik de tweede 30 december 2009 23:28
    quote:

    Bertus S schreef:

    [quote=tritace]
    www.iirusa.com/upload/wysiwyg/2008-M-...

    Nico
    [/quote]
    Precies Nico, ere wie ere toekomt, maar wél slim van Sopheon om déze te embedden in haar eigen applicatie:

    Sopheon has embedded the Hype software into its Idea Lab™ idea development offering, making it an integral component of Sopheon’s Accolade® solution.

    Bertus S.
    26.000 postings

    Hoe voelt dat nou??
  6. [verwijderd] 30 december 2009 23:38
    quote:

    Hendrik de tweede schreef:

    [quote=Bertus S]
    [quote=tritace]
    www.iirusa.com/upload/wysiwyg/2008-M-...

    Nico
    [/quote]
    Precies Nico, ere wie ere toekomt, maar wél slim van Sopheon om déze te embedden in haar eigen applicatie:

    Sopheon has embedded the Hype software into its Idea Lab™ idea development offering, making it an integral component of Sopheon’s Accolade® solution.

    Bertus S.
    [/quote]

    26.000 postings

    Hoe voelt dat nou??
    En allemaal zinnige,kun je over die van jou niet zeggen!
    Gelukkig 2010 voor bijna alle forumgenoten
  7. [verwijderd] 14 januari 2010 15:28
    quote:

    IEX - forummoderator schreef:

    [Modbreak IEX]: Gelieve te discussiëren over hetgeen wat jullie hier samenbrengt: Beleggen. De thread wordt afgesloten als dit niet gebeurd.]
    ik vind dat je daar een Punt hebt.
    Eigenlijk had men 9 jaar geleden al wakker moeten worden alhier, immers zolang is het al nodig om e.e.a eens te controleren op het forum.
    Over de willekeur die er destijds al was bij de uitvoering, en nog steeds aanwezig is, zal ik het dan maar niet hebben.

    Dat is mijn Punt.

    Fijne dag verder,

    Frank.
  8. forum rang 4 Ed Verbeek 20 januari 2012 23:36
    quote:

    Bertus S schreef op 23 december 2009 13:28:

    Tuesday 27 October 2009

    2009-Q4

    Prodex complete Phase 1 of NPD Process
    Automation at Sanofi Aventis Consumer Healthcare.

    www.prodex.com.au/redpaper/iss_1/Red%...

    Bertus S.
    Alsnog AB'tje van mij; maakt 23! Terecht dat dit bericht van Bertus S. zoveel aanbevelingen kreeg, want in 2011 en 2012 kunnen weer méér van de resellers als prodex verwachten.
    Zie het jaarverslag over 2010:

    "a core element of our strategy for growing through partnerships is to distribute our solutions through third-party resellers [...] During 2010, resellers generated five percent of Sopheon’s total revenues, compared to nine percent in 2009. This shift was indicative of a difficult year when we focused primarily on supporting our resellers through unusually challenging economic turbulence. [...] Supporting the growth and success of our reseller affiliates will remain a top priority for our company in the year ahead."

    En dat soof ook gaat doen wat ze zeggen heeft Gijs hierboven goed verwoord:

    "Steeds schreeuwen hoe goed je bent werkt averechts alhoewel er bij worldonline aardig wat beleggers in zijn gestonken.
    Geef mij dan Sopheon maar, aankondigen wanneer je wat gaat openbaren en je daar aan houden.
    "

    {:<)))

    Ed Verbeek

    PS
    Ook verder een leuk draadje om te lezen; het enthousiasme van toen is ook nu nog aanstekelijk.
  9. [verwijderd] 21 januari 2012 07:28
    quote:

    Ed Verbeek schreef op 20 januari 2012 23:36:

    [...]
    Alsnog AB'tje van mij; maakt 23! Terecht dat dit bericht van Bertus S. zoveel aanbevelingen kreeg, want in 2011 en 2012 kunnen weer méér van de resellers als prodex verwachten.
    Zie het jaarverslag over 2010:

    "a core element of our strategy for growing through partnerships is to distribute our solutions through third-party resellers [...] During 2010, resellers generated five percent of Sopheon’s total revenues, compared to nine percent in 2009. This shift was indicative of a difficult year when we focused primarily on supporting our resellers through unusually challenging economic turbulence. [...] Supporting the growth and success of our reseller affiliates will remain a top priority for our company in the year ahead."

    En dat soof ook gaat doen wat ze zeggen heeft Gijs hierboven goed verwoord:

    "Steeds schreeuwen hoe goed je bent werkt averechts alhoewel er bij worldonline aardig wat beleggers in zijn gestonken.
    Geef mij dan Sopheon maar, aankondigen wanneer je wat gaat openbaren en je daar aan houden.
    "

    {:<)))

    Ed Verbeek

    PS
    Ook verder een leuk draadje om te lezen; het enthousiasme van toen is ook nu nog aanstekelijk.
    Erg doorzichtig.

    Ik hoop toch van harte dat de meeste forum lezers dat ook door hebben.
101 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.