Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Sopheon« Terug naar discussie overzicht

Distributie Accolade: zelf of reseller?

17 Posts
| Omlaag ↓
  1. MeawandMoo1 21 maart 2006 20:59
    Vandaag heeft Sopheon met een officieel bericht een reseller aangekondigd: Sopheon France.

    Heeft dat eigenlijk wel voordelen om de distributie in Frankrijk middels een reseller plaats te laten vinden? Indien je zelf het produkt verkoopt, kan je toch een veel beter resultaat behalen?
    Tja, klinkt wel logisch, maar ben je als aandeelhouder wel gebaat met een nieuw kantoor?

    Indien Sopheon de verkoop in Frankrijk in eigenbeheer zou nemen, heeft dat een enorme impact op het financiële vermogen. De huidige financiële kaspositie van Sopheon is niet één van het bedrijf z’n sterkste kanten. Ook in personele omvang is Sopheon beperkt in zijn slagkracht. Gemakshalve heeft Sopheon circa 60 personen in dienst die voornamelijk gefixeerd zijn op de Amerikaanse, Engelse en Nederlandse markt. Dat zou betekenen: meer mensen en hogere investeringen waarbij het rendement zich niet in korte termijn uitbetaald. Zelfs op langere termijn mag je je vraagtekens zetten of een eigen kantoor in bijvoorbeeld Frankrijk zou terugbetalen.

    Een bedrijf die als reseller van Accolade in een land wil optreden moet daarvoor kunnen aantonen dat zij contacten hebben met potentiële afnemers. In Zuid Afrika heeft dit fenomeen eveneens plaatsgevonden en is de verkoop van Accolade terecht gekomen bij de best verkopende partij. Met de huidige constructie wordt met minimale investering de naamsbekendheid verder uitgebreid. De berichtgeving lezende, denk ik dat de huidige reseller met 30 geïnteresseerde bedrijven is gekomen en bereid geweest is om Sopheon voor 20% deel te laten nemen.

    Met Sopheon France als reseller is een ingang in een nieuwe markt gevonden waarbij de drempel verlaagd is om in contact te komen met de juiste personen binnen een bedrijf. Bij een ontluikende groeimarkt is adequaat en slagvaardig optreden van essentieel belang. Iets wat ik in 2004 /begin 2005 gemist heb en hoop dat in 2006 wel gerealiseerd wordt. In deze fase moet de concurrentie op achterstand gezet worden.
    Daarnaast geldt ook, dat met het ontluiken van een groeimarkt, raamcontracten hoger komen te liggen. Halverwege vorig jaar werd al melding gemaakt van de eerste contracten die significant hoger liggen dan historisch was afgesloten. Dat betekent wel dat contractonderhandelingen over een langere tijdsperiode zal gaan. Het inzetten van resellers zal de “gross margin” bij de contractondertekening verlagen maar geeft Sopheon wel de mogelijkheid zich te concentreren op technologische verbeteringen. Daarnaast zal de implementatie in verschillende fasen (kan meerdere jaren duren) worden uitgevoerd. Heeft de implementatie plaatsgevonden, dan is Sopheon verzekerd van jarenlange opbrengsten (Service en Onderhoud), hetgeen de basis van de business moet worden: continuïteit.

    Stel nu dat de meeste bedrijven voorzien zijn van een PLM/PPM oplossing, dan is het makkelijk en vele malen goedkoper om van een reseller afscheid te nemen. Je hebt niet te maken met een enorm uitgedijd verkoopapparaat die je met een gouden handdruk de laan uit moet sturen.
    Ook een overname blijft interessant. Indien de biedende partij geen distributienetwerk heeft, dan krijgt deze toegang tot een distributienetwerk. Heeft de biedende partij al een distributienetwerk, dan is eenvoudig van een reseller afscheid te nemen.

    De keuze voor meer resellers wordt derhalve door mij ondersteund.
  2. [verwijderd] 21 maart 2006 21:02
    quote:

    MeawandMoo1 schreef:

    Vandaag heeft Sopheon met een officieel bericht een reseller aangekondigd: Sopheon France.

    Heeft dat eigenlijk wel voordelen om de distributie in Frankrijk middels een reseller plaats te laten vinden? Indien je zelf het produkt verkoopt, kan je toch een veel beter resultaat behalen?
    Tja, klinkt wel logisch, maar ben je als aandeelhouder wel gebaat met een nieuw kantoor?

    Indien Sopheon de verkoop in Frankrijk in eigenbeheer zou nemen, heeft dat een enorme impact op het financiële vermogen. De huidige financiële kaspositie van Sopheon is niet één van het bedrijf z’n sterkste kanten. Ook in personele omvang is Sopheon beperkt in zijn slagkracht. Gemakshalve heeft Sopheon circa 60 personen in dienst die voornamelijk gefixeerd zijn op de Amerikaanse, Engelse en Nederlandse markt. Dat zou betekenen: meer mensen en hogere investeringen waarbij het rendement zich niet in korte termijn uitbetaald. Zelfs op langere termijn mag je je vraagtekens zetten of een eigen kantoor in bijvoorbeeld Frankrijk zou terugbetalen.

    Een bedrijf die als reseller van Accolade in een land wil optreden moet daarvoor kunnen aantonen dat zij contacten hebben met potentiële afnemers. In Zuid Afrika heeft dit fenomeen eveneens plaatsgevonden en is de verkoop van Accolade terecht gekomen bij de best verkopende partij. Met de huidige constructie wordt met minimale investering de naamsbekendheid verder uitgebreid. De berichtgeving lezende, denk ik dat de huidige reseller met 30 geïnteresseerde bedrijven is gekomen en bereid geweest is om Sopheon voor 20% deel te laten nemen.

    Met Sopheon France als reseller is een ingang in een nieuwe markt gevonden waarbij de drempel verlaagd is om in contact te komen met de juiste personen binnen een bedrijf. Bij een ontluikende groeimarkt is adequaat en slagvaardig optreden van essentieel belang. Iets wat ik in 2004 /begin 2005 gemist heb en hoop dat in 2006 wel gerealiseerd wordt. In deze fase moet de concurrentie op achterstand gezet worden.
    Daarnaast geldt ook, dat met het ontluiken van een groeimarkt, raamcontracten hoger komen te liggen. Halverwege vorig jaar werd al melding gemaakt van de eerste contracten die significant hoger liggen dan historisch was afgesloten. Dat betekent wel dat contractonderhandelingen over een langere tijdsperiode zal gaan. Het inzetten van resellers zal de “gross margin” bij de contractondertekening verlagen maar geeft Sopheon wel de mogelijkheid zich te concentreren op technologische verbeteringen. Daarnaast zal de implementatie in verschillende fasen (kan meerdere jaren duren) worden uitgevoerd. Heeft de implementatie plaatsgevonden, dan is Sopheon verzekerd van jarenlange opbrengsten (Service en Onderhoud), hetgeen de basis van de business moet worden: continuïteit.

    Stel nu dat de meeste bedrijven voorzien zijn van een PLM/PPM oplossing, dan is het makkelijk en vele malen goedkoper om van een reseller afscheid te nemen. Je hebt niet te maken met een enorm uitgedijd verkoopapparaat die je met een gouden handdruk de laan uit moet sturen.
    Ook een overname blijft interessant. Indien de biedende partij geen distributienetwerk heeft, dan krijgt deze toegang tot een distributienetwerk. Heeft de biedende partij al een distributienetwerk, dan is eenvoudig van een reseller afscheid te nemen.

    De keuze voor meer resellers wordt derhalve door mij ondersteund.
    Goede onderbouwing.
  3. forum rang 4 vreemdvermogen 21 maart 2006 21:16
    Een aanbeveling Maewandmoo1. Die 20% participatie is niet zomaar genomen. Sopheon houdt hiermee volgens ias28 norm een flinke vinger in de pap. Bovendien zijn die Fransen behoorlijk chauvinistisch en laten zich liever door landgenoten in eigen taal bedienen. De naam Sopheon staat hiermee wel volop in de picture, de investering is geringer. Ik denk dat het een heel slimme zet is van Barry e.a.

    jan
  4. [verwijderd] 22 maart 2006 16:19
    Toch gek dat zo'n draadje direct de kelder in gaat.

    BTW, ik heb wel wat op en aanmerkingen MwM. Met name deze:'De berichtgeving lezende, denk ik dat de huidige reseller met 30 geïnteresseerde bedrijven is gekomen en bereid geweest is om Sopheon voor 20% deel te laten nemen'

    Inmiddels kent iedereen het belang van een 20% deelname. Ik kom daar later op terug.

    Dan de 30 geïnteresseerde bedrijven. Deze komen niet uit de lucht vallen.
    - Indien deze klanten zich bij Sopheon zouden melden dan kunnen deze prima middels bv mensen van Tata bewerkt worden. Geen enkel probleem. Er moet dus meer achter zitten.
    - Twee willekeurige mensen die met 30 potentials op de proppen komen en vragen of ze als reseller mogen optreden gaat er ook niet zomaar in.

    Vorig jaar is er al geld opgehaald en toen speelde deze kans al. In mijn optiek is het spel iets complexer. Ik denk dat het weldegelijk om suppliers van Airbus gaat. Ik hou Antenna nog even buiten spel en heb het dus puur over Accolade. De suppliers van Airbus hebben vorig jaar deelgenomen aan congressen en hebben daar vernomen hoe men compliant kan zijn/worden/blijven. Daarop heeft Airbus overleg gehad met Sopheon en daarop heeft Sopheon besloten (na marktonderzoek) een reseller-vestiging in Frankrijk (waar dus veel suppliers zitten voor Toulouse) op te gaan zetten. Men is in samenspraak met Airbus op zoek gegaan in- en extern naar mensen die hier voor 80% in wilde stappen en men heeft deze gevonden. Men wilde daar op voorhand de goede naam aan koppelen voor Airbus. Airbus heeft ten slotte het product Accolade in de vitrine gezet bij haar leveranciers. Waarborging voor Airbus vind plaats door een belang van 20% te nemen met bijbehorende zeggenschap.

    Airbus kan het product dus ook blijven 'vekopen' aan relaties met het bericht dat het product (inclusief ondersteuning) nu ook speciaal voor relaties beschikbaar is vanuit een vestiging te Frankrijk (met de lokale voordelen van het communiceren in het Frans en de alcohol tijdens de lunch)

    Dit zijn puur mijn gedachten en ik heb nergens bevestiging voor.

    vr gr K.
  5. Lord Enki 22 maart 2006 16:53
    quote:

    eIrish K schreef:

    Toch gek dat zo'n draadje direct de kelder in gaat.

    BTW, ik heb wel wat op en aanmerkingen MwM. Met name deze:'De berichtgeving lezende, denk ik dat de huidige reseller met 30 geïnteresseerde bedrijven is gekomen en bereid geweest is om Sopheon voor 20% deel te laten nemen'

    Inmiddels kent iedereen het belang van een 20% deelname. Ik kom daar later op terug.

    Dan de 30 geïnteresseerde bedrijven. Deze komen niet uit de lucht vallen.
    - Indien deze klanten zich bij Sopheon zouden melden dan kunnen deze prima middels bv mensen van Tata bewerkt worden. Geen enkel probleem. Er moet dus meer achter zitten.
    - Twee willekeurige mensen die met 30 potentials op de proppen komen en vragen of ze als reseller mogen optreden gaat er ook niet zomaar in.

    Vorig jaar is er al geld opgehaald en toen speelde deze kans al. In mijn optiek is het spel iets complexer. Ik denk dat het weldegelijk om suppliers van Airbus gaat. Ik hou Antenna nog even buiten spel en heb het dus puur over Accolade. De suppliers van Airbus hebben vorig jaar deelgenomen aan congressen en hebben daar vernomen hoe men compliant kan zijn/worden/blijven. Daarop heeft Airbus overleg gehad met Sopheon en daarop heeft Sopheon besloten (na marktonderzoek) een reseller-vestiging in Frankrijk (waar dus veel suppliers zitten voor Toulouse) op te gaan zetten. Men is in samenspraak met Airbus op zoek gegaan in- en extern naar mensen die hier voor 80% in wilde stappen en men heeft deze gevonden. Men wilde daar op voorhand de goede naam aan koppelen voor Airbus. Airbus heeft ten slotte het product Accolade in de vitrine gezet bij haar leveranciers. Waarborging voor Airbus vind plaats door een belang van 20% te nemen met bijbehorende zeggenschap.

    Airbus kan het product dus ook blijven 'vekopen' aan relaties met het bericht dat het product (inclusief ondersteuning) nu ook speciaal voor relaties beschikbaar is vanuit een vestiging te Frankrijk (met de lokale voordelen van het communiceren in het Frans en de alcohol tijdens de lunch)

    Dit zijn puur mijn gedachten en ik heb nergens bevestiging voor.

    vr gr K.
    Het zou zo maar eens heel erg waar kunnen zijn.
  6. [verwijderd] 22 maart 2006 21:06
    Ik denk dat de reseller in Frankrijk verder gaat dan alleen de relatie met Airbus en wel om de volgende redenen:

    Allereerst valt mij de opmschrijving op de site op (ja, hij staat er inmiddels "weer"):
    "Sopheon France is a software reseller providing sales, implementation, and support for Sopheon's flagship solution, Accolade."

    Als je deze vergelijkt met de omschrijving van de Duitse reseller dan zie je toch een groot verschil:
    "Sopheon Vertriebs GmbH is a provider of intranet and internet solutions. Sopheon Business Applications GmbH provides a combination of application software and related expert consulting and services."

    De reseller in Frankrijk is er dus (vooralsnog) puur voor Accolade en niet voor related services (bijv. Antenna).

    Ik denk dat men zich in Frankrijk heeft gevestigd om bijvoorbeeld de Food-industrie beter te kunnen bedienen. Even onderstrepen met een citaatje: "With a highly developed food sector, France is a chief producer, processor and exporter of agricultural and other food products in the EU."

    Food is één van de industriën die bij uitstek geschikt is voor het gebruik van Accolade. De voorbeelden kennen we...

    Ook de farmaceutische industrie is er één om rekening mee te houden. En laten er daar nu toevallig veel van in Zwitserland gevestigd zijn: "Switzerland is among the world's leading producers of chemicals and pharmaceuticals."

    Dit maakt dat ik denk dat men daarom gekozen heeft voor een locatie in Frankrijk.

    Voor mij blijft echter wel de vraag openstaan: Waarom is Airbus gebaat bij gebruik van Accolade van haar suppliers?? Dat is althans de boodschap die ik uit de reactie van Elrish K. haal... (anders hoor ik het wel Jan ;-))

    Weet iemand toevallig hoeveel Airbus-suppliers er in Frankrijk zijn gevestigd??

    Gr.
    GBP
  7. MeawandMoo1 22 maart 2006 22:44
    Even een paar kleine reacties mijnerzijds:

    quote:

    eIrish K schreef:

    BTW, ik heb wel wat op en aanmerkingen MwM. Met name deze:'De berichtgeving lezende, denk ik dat de huidige reseller met 30 geïnteresseerde bedrijven is gekomen en bereid geweest is om Sopheon voor 20% deel te laten nemen'
    [/quote]
    Goeie zaak om op- en aanmerkingen te hebben.
    [quote=eIrish K]
    - Indien deze klanten zich bij Sopheon zouden melden dan kunnen deze prima middels bv mensen van Tata bewerkt worden. Geen enkel probleem. Er moet dus meer achter zitten.
    [/quote]
    Werknemers van TATA worden in het algemeen als "implementatie-aapjes" beschouwd, ook op de Nederlandse markt. Uitstekend om hetzelfde trucje meerdere malen uit te voeren. Indien een klant uiteindelijk besluit om "worldwide" te gaan, lenen zij zich uitstekend voor implementatie wereldwijd. (Dus niet enkel en slechts alleen beperkt tot de Franse markt.
    Maar voordat een bedrijf wereldwijd gaat, is er een periode van afstemming van de wensen en de breekt de pilotfase aan. Pas na een succesvolle pilotfase vindt de daadwerkelijke contractfase plaats. De daadwerkelijke implementatie vindt in het algemeen wederom in fasen plaats. Voor geïnteresseerden in Frankrijk eerst een business-unit in Frankrijk, daarna mogelijk extenties in andere landen. Pas in die laatste fase zie ik een rol voor TATA weggelegd; mits van voldoende omvang.
    [quote=eIrish K]
    - Twee willekeurige mensen die met 30 potentials op de proppen komen en vragen of ze als reseller mogen optreden gaat er ook niet zomaar in.
    [/quote]
    Ken je de 7 stadiumfasen nog op de AVA? Die 30 zie ik niet boven in de trechter, eveneens niet in het onderste deel. Een trechter wordt maandelijks herbeoordeeld. Haal voor de grap je aantekeningen hoe zo'n trechter is opgebouwd d'r eens bij. Wat betreft je opmerking: twee willekeurige mensen die als reseller willen optreden: Hoe is de markt in Portugal verdeeld? Hoe is de markt in Australië verdeeld? Beiden zijn geen grote ondernemingen. Het gaat er om wat een reseller te bieden heeft. Markten worden verdeeld aan de hand van geleverde prestaties en/of aangeboden opportunities.
    [quote=eIrish K]
    Vorig jaar is er al geld opgehaald en toen speelde deze kans al.
    [/quote]
    Leuk en aardig maar Sopheon France was destijds niet de enige kans. Als potentiële kansen zijn 2 andere oppportunities genoemd. Eén in Amerika (H-C) en één in Australië. Daarnaast zijn in de trading update 7 nieuwe opportunities geïdentificeerd. Alleen de zon gaat voor niets op. ;-)
    [quote=eIrish K]
    In mijn optiek is het spel iets complexer. Ik denk dat het weldegelijk om suppliers van Airbus gaat. Ik hou Antenna nog even buiten spel en heb het dus puur over Accolade. De suppliers van Airbus hebben vorig jaar deelgenomen aan congressen en hebben daar vernomen hoe men compliant kan zijn/worden/blijven. Daarop heeft Airbus overleg gehad met Sopheon en daarop heeft Sopheon besloten (na marktonderzoek) een reseller-vestiging in Frankrijk (waar dus veel suppliers zitten voor Toulouse) op te gaan zetten. Men is in samenspraak met Airbus op zoek gegaan in- en extern naar mensen die hier voor 80% in wilde stappen en men heeft deze gevonden. Men wilde daar op voorhand de goede naam aan koppelen voor Airbus. Airbus heeft ten slotte het product Accolade in de vitrine gezet bij haar leveranciers. Waarborging voor Airbus vind plaats door een belang van 20% te nemen met bijbehorende zeggenschap.
    [/quote]
    Toch even over Antenna: momenteel is d'r slechts alleen goedkeuring op het gebruik van passieve tags, het gebruik van actieve tags zal nog wel even op zich laten wachten. De ontwikkeling van een geschikte tag vordert echter gestaag. Om teams voor te bereiden voor de eventuele mogelijkheden en de bijbehorende ontwikkeliingen zijn verschillende teams op pilot basis al in aanraking met Antenna (CDS-Siemens - powered by Sopheon. De congressen waaraan de deelnemende subcontractors/suppliers hebben deelgenomen zijn RFID geaccentueerd, compliance van standaarden is slechts een onderdeel. Daarvoor is CM geschikter. Wat betreft Accolade, dat is vele malen geschikter om Stage Gate gerelateerde processen efficiënter te laten verlopen. Dat zijn interne processen binnen een bedrijf. De bijeenkomsten zijn gefixeert op de externe processen en de daarbij behorende comptabiliteit.
  8. [verwijderd] 24 maart 2006 18:40
    quote:

    MeawandMoo1 schreef:

    Vandaag heeft Sopheon met een officieel bericht een reseller aangekondigd: Sopheon France.

    Heeft dat eigenlijk wel voordelen om de distributie in Frankrijk middels een reseller plaats te laten vinden? Indien je zelf het produkt verkoopt, kan je toch een veel beter resultaat behalen?
    Tja, klinkt wel logisch, maar ben je als aandeelhouder wel gebaat met een nieuw kantoor?

    Indien Sopheon de verkoop in Frankrijk in eigenbeheer zou nemen, heeft dat een enorme impact op het financiële vermogen. De huidige financiële kaspositie van Sopheon is niet één van het bedrijf z’n sterkste kanten. Ook in personele omvang is Sopheon beperkt in zijn slagkracht. Gemakshalve heeft Sopheon circa 60 personen in dienst die voornamelijk gefixeerd zijn op de Amerikaanse, Engelse en Nederlandse markt. Dat zou betekenen: meer mensen en hogere investeringen waarbij het rendement zich niet in korte termijn uitbetaald. Zelfs op langere termijn mag je je vraagtekens zetten of een eigen kantoor in bijvoorbeeld Frankrijk zou terugbetalen.

    Een bedrijf die als reseller van Accolade in een land wil optreden moet daarvoor kunnen aantonen dat zij contacten hebben met potentiële afnemers. In Zuid Afrika heeft dit fenomeen eveneens plaatsgevonden en is de verkoop van Accolade terecht gekomen bij de best verkopende partij. Met de huidige constructie wordt met minimale investering de naamsbekendheid verder uitgebreid. De berichtgeving lezende, denk ik dat de huidige reseller met 30 geïnteresseerde bedrijven is gekomen en bereid geweest is om Sopheon voor 20% deel te laten nemen.

    Met Sopheon France als reseller is een ingang in een nieuwe markt gevonden waarbij de drempel verlaagd is om in contact te komen met de juiste personen binnen een bedrijf. Bij een ontluikende groeimarkt is adequaat en slagvaardig optreden van essentieel belang. Iets wat ik in 2004 /begin 2005 gemist heb en hoop dat in 2006 wel gerealiseerd wordt. In deze fase moet de concurrentie op achterstand gezet worden.
    Daarnaast geldt ook, dat met het ontluiken van een groeimarkt, raamcontracten hoger komen te liggen. Halverwege vorig jaar werd al melding gemaakt van de eerste contracten die significant hoger liggen dan historisch was afgesloten. Dat betekent wel dat contractonderhandelingen over een langere tijdsperiode zal gaan. Het inzetten van resellers zal de “gross margin” bij de contractondertekening verlagen maar geeft Sopheon wel de mogelijkheid zich te concentreren op technologische verbeteringen. Daarnaast zal de implementatie in verschillende fasen (kan meerdere jaren duren) worden uitgevoerd. Heeft de implementatie plaatsgevonden, dan is Sopheon verzekerd van jarenlange opbrengsten (Service en Onderhoud), hetgeen de basis van de business moet worden: continuïteit.

    Stel nu dat de meeste bedrijven voorzien zijn van een PLM/PPM oplossing, dan is het makkelijk en vele malen goedkoper om van een reseller afscheid te nemen. Je hebt niet te maken met een enorm uitgedijd verkoopapparaat die je met een gouden handdruk de laan uit moet sturen.
    Ook een overname blijft interessant. Indien de biedende partij geen distributienetwerk heeft, dan krijgt deze toegang tot een distributienetwerk. Heeft de biedende partij al een distributienetwerk, dan is eenvoudig van een reseller afscheid te nemen.

    De keuze voor meer resellers wordt derhalve door mij ondersteund.
    (ff omhoog zetten)
  9. [verwijderd] 24 maart 2006 18:48
    quote:

    GBP schreef:

    [quote=MeawandMoo1]
    Vandaag heeft Sopheon met een officieel bericht een reseller aangekondigd: Sopheon France.

    Heeft dat eigenlijk wel voordelen om de distributie in Frankrijk middels een reseller plaats te laten vinden? Indien je zelf het produkt verkoopt, kan je toch een veel beter resultaat behalen?
    Tja, klinkt wel logisch, maar ben je als aandeelhouder wel gebaat met een nieuw kantoor?

    Indien Sopheon de verkoop in Frankrijk in eigenbeheer zou nemen, heeft dat een enorme impact op het financiële vermogen. De huidige financiële kaspositie van Sopheon is niet één van het bedrijf z’n sterkste kanten. Ook in personele omvang is Sopheon beperkt in zijn slagkracht. Gemakshalve heeft Sopheon circa 60 personen in dienst die voornamelijk gefixeerd zijn op de Amerikaanse, Engelse en Nederlandse markt. Dat zou betekenen: meer mensen en hogere investeringen waarbij het rendement zich niet in korte termijn uitbetaald. Zelfs op langere termijn mag je je vraagtekens zetten of een eigen kantoor in bijvoorbeeld Frankrijk zou terugbetalen.

    Een bedrijf die als reseller van Accolade in een land wil optreden moet daarvoor kunnen aantonen dat zij contacten hebben met potentiële afnemers. In Zuid Afrika heeft dit fenomeen eveneens plaatsgevonden en is de verkoop van Accolade terecht gekomen bij de best verkopende partij. Met de huidige constructie wordt met minimale investering de naamsbekendheid verder uitgebreid. De berichtgeving lezende, denk ik dat de huidige reseller met 30 geïnteresseerde bedrijven is gekomen en bereid geweest is om Sopheon voor 20% deel te laten nemen.

    Met Sopheon France als reseller is een ingang in een nieuwe markt gevonden waarbij de drempel verlaagd is om in contact te komen met de juiste personen binnen een bedrijf. Bij een ontluikende groeimarkt is adequaat en slagvaardig optreden van essentieel belang. Iets wat ik in 2004 /begin 2005 gemist heb en hoop dat in 2006 wel gerealiseerd wordt. In deze fase moet de concurrentie op achterstand gezet worden.
    Daarnaast geldt ook, dat met het ontluiken van een groeimarkt, raamcontracten hoger komen te liggen. Halverwege vorig jaar werd al melding gemaakt van de eerste contracten die significant hoger liggen dan historisch was afgesloten. Dat betekent wel dat contractonderhandelingen over een langere tijdsperiode zal gaan. Het inzetten van resellers zal de “gross margin” bij de contractondertekening verlagen maar geeft Sopheon wel de mogelijkheid zich te concentreren op technologische verbeteringen. Daarnaast zal de implementatie in verschillende fasen (kan meerdere jaren duren) worden uitgevoerd. Heeft de implementatie plaatsgevonden, dan is Sopheon verzekerd van jarenlange opbrengsten (Service en Onderhoud), hetgeen de basis van de business moet worden: continuïteit.

    Stel nu dat de meeste bedrijven voorzien zijn van een PLM/PPM oplossing, dan is het makkelijk en vele malen goedkoper om van een reseller afscheid te nemen. Je hebt niet te maken met een enorm uitgedijd verkoopapparaat die je met een gouden handdruk de laan uit moet sturen.
    Ook een overname blijft interessant. Indien de biedende partij geen distributienetwerk heeft, dan krijgt deze toegang tot een distributienetwerk. Heeft de biedende partij al een distributienetwerk, dan is eenvoudig van een reseller afscheid te nemen.

    De keuze voor meer resellers wordt derhalve door mij ondersteund.
    [/quote]

    (ff omhoog zetten)
    Doe met je mee GBP om het geintje goed te maken
    Groeten Rutger
  10. [verwijderd] 24 maart 2006 18:52
    quote:

    de beleggingsspecialist schreef:

    [quote=GBP]
    [quote=MeawandMoo1]
    Vandaag heeft Sopheon met een officieel bericht een reseller aangekondigd: Sopheon France.

    Heeft dat eigenlijk wel voordelen om de distributie in Frankrijk middels een reseller plaats te laten vinden? Indien je zelf het produkt verkoopt, kan je toch een veel beter resultaat behalen?
    Tja, klinkt wel logisch, maar ben je als aandeelhouder wel gebaat met een nieuw kantoor?

    Indien Sopheon de verkoop in Frankrijk in eigenbeheer zou nemen, heeft dat een enorme impact op het financiële vermogen. De huidige financiële kaspositie van Sopheon is niet één van het bedrijf z’n sterkste kanten. Ook in personele omvang is Sopheon beperkt in zijn slagkracht. Gemakshalve heeft Sopheon circa 60 personen in dienst die voornamelijk gefixeerd zijn op de Amerikaanse, Engelse en Nederlandse markt. Dat zou betekenen: meer mensen en hogere investeringen waarbij het rendement zich niet in korte termijn uitbetaald. Zelfs op langere termijn mag je je vraagtekens zetten of een eigen kantoor in bijvoorbeeld Frankrijk zou terugbetalen.

    Een bedrijf die als reseller van Accolade in een land wil optreden moet daarvoor kunnen aantonen dat zij contacten hebben met potentiële afnemers. In Zuid Afrika heeft dit fenomeen eveneens plaatsgevonden en is de verkoop van Accolade terecht gekomen bij de best verkopende partij. Met de huidige constructie wordt met minimale investering de naamsbekendheid verder uitgebreid. De berichtgeving lezende, denk ik dat de huidige reseller met 30 geïnteresseerde bedrijven is gekomen en bereid geweest is om Sopheon voor 20% deel te laten nemen.

    Met Sopheon France als reseller is een ingang in een nieuwe markt gevonden waarbij de drempel verlaagd is om in contact te komen met de juiste personen binnen een bedrijf. Bij een ontluikende groeimarkt is adequaat en slagvaardig optreden van essentieel belang. Iets wat ik in 2004 /begin 2005 gemist heb en hoop dat in 2006 wel gerealiseerd wordt. In deze fase moet de concurrentie op achterstand gezet worden.
    Daarnaast geldt ook, dat met het ontluiken van een groeimarkt, raamcontracten hoger komen te liggen. Halverwege vorig jaar werd al melding gemaakt van de eerste contracten die significant hoger liggen dan historisch was afgesloten. Dat betekent wel dat contractonderhandelingen over een langere tijdsperiode zal gaan. Het inzetten van resellers zal de “gross margin” bij de contractondertekening verlagen maar geeft Sopheon wel de mogelijkheid zich te concentreren op technologische verbeteringen. Daarnaast zal de implementatie in verschillende fasen (kan meerdere jaren duren) worden uitgevoerd. Heeft de implementatie plaatsgevonden, dan is Sopheon verzekerd van jarenlange opbrengsten (Service en Onderhoud), hetgeen de basis van de business moet worden: continuïteit.

    Stel nu dat de meeste bedrijven voorzien zijn van een PLM/PPM oplossing, dan is het makkelijk en vele malen goedkoper om van een reseller afscheid te nemen. Je hebt niet te maken met een enorm uitgedijd verkoopapparaat die je met een gouden handdruk de laan uit moet sturen.
    Ook een overname blijft interessant. Indien de biedende partij geen distributienetwerk heeft, dan krijgt deze toegang tot een distributienetwerk. Heeft de biedende partij al een distributienetwerk, dan is eenvoudig van een reseller afscheid te nemen.

    De keuze voor meer resellers wordt derhalve door mij ondersteund.
    [/quote]

    (ff omhoog zetten)
    [/quote]

    Doe met je mee GBP om het geintje goed te maken
    Groeten Rutger
    Nu weet ik het ook niet meer, welke moet nu bovenaan?
    Groeten Rutger
17 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.