Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,999   -0,013   (-1,24%) Dagrange 0,984 - 1,017 1.016.118   Gem. (3M) 1,6M

2025 Het jaar van de waarheid

2.471 Posts
Pagina: «« 1 ... 119 120 121 122 123 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Trader Stef 6 maart 2025 15:40
    quote:

    perry1 schreef op 6 maart 2025 14:44:

    In debnemarken is al geen post meer:
    www.nu.nl/economie/6348228/deense-pos...
    Tis wederom verbazend dat PostNL, op kosten van de aandeelhouders, de postbezorging zo uit de hand heeft laten lopen. Meteen naar 72 uur bezorging anders gaat DHL het maar doen onder de huidige voorwaarden.
    Hoe Denemarken helemaal zonder post wil is mij ook niet geheel duidelijk.
  2. forum rang 6 Plein777 6 maart 2025 16:03
    Deense posterijen stoppen met briefpost
    Nog even over de posterijen. Vanochtend berichtten we al dat DHL, dat in Duitsland de postbezorging verzorgt, 8.000 banen schrapt bij de post- en pakketdivisie. Vorige week vroeg PostNL in Nederland extra financiële hulp van het ministerie van Economische Zaken voor de bezorging van brieven.

    Kortom: het gaat niet echt goed met de sector. Vanmiddag blijken de Denen nu de kroon te spannen: PostNord, het lokale staatspostbedrijf, maakt daar bekend eind 2025 z’n laatste brief te bezorgen. Vanaf 2026 doet het bedrijf dit helemaal niet meer.

    Brievenbussen ontmantelen
    „Denemarken is vandaag de dag een van de meest gedigitaliseerde landen ter wereld”, begint het persbericht, met een ondertoon van indekken. In de loop van 2025 gaat het bedrijf alle 1.500 brievenbussen in het land ontmantelen. Van niet-gebruikte postzegels kan je tot en met een deel van 2026 nog je geld terugkrijgen. Ongeveer 1.500 werknemers zullen hun baan verliezen.

    Dat gaat wel erg snel opeens. Hoewel je ook kan zeggen dat het eraan zat te komen: in 2024 stemde de Deense politiek ermee in de wettelijk plicht tot briefbezorging te schrappen.
  3. forum rang 6 win some... 6 maart 2025 16:08
    quote:

    Trader Stef schreef op 6 maart 2025 15:40:

    [...]
    Tis wederom verbazend dat PostNL, op kosten van de aandeelhouders, de postbezorging zo uit de hand heeft laten lopen. Meteen naar 72 uur bezorging anders gaat DHL het maar doen onder de huidige voorwaarden.
    Hoe Denemarken helemaal zonder post wil is mij ook niet geheel duidelijk.
    Post gaat gewoon via het pakketten-netwerk neem ik aan. Postzegel was daar al iets van 3,50 euro, dus dan kan het wel uit.
  4. forum rang 6 Trader Stef 6 maart 2025 16:14
    quote:

    win some... schreef op 6 maart 2025 16:08:

    [...]

    Post gaat gewoon via het pakketten-netwerk neem ik aan. Postzegel was daar al iets van 3,50 euro, dus dan kan het wel uit.
    ‘Gewoon’
    Ik ben geen logistiek expert maar dat behoeft enorm veel afstemming op allerlei gebied.
    Kretinsky komt steeds beter in positie.
    Hij kan nu elk moment de boel op scherp zetten. De geesten zijn nu redelijk gerijpt.
  5. forum rang 6 gpjf 6 maart 2025 16:56
    quote:

    Trader Stef schreef op 6 maart 2025 16:14:

    [...]
    ‘Gewoon’
    Ik ben geen logistiek expert maar dat behoeft enorm veel afstemming op allerlei gebied.
    Kretinsky komt steeds beter in positie.
    Hij kan nu elk moment de boel op scherp zetten. De geesten zijn nu redelijk gerijpt.
    Eerst het ACM onderzoek maar de vraag is of dat gezien de ontwikkelingen in een aantal landen in Europa nog up-to-date is . Ik heb bij Investors Post.nl gevraagd of ze een datum hadden maar die was er niet. Men zal wel mee moeten bewegen want anders wordt er hier ook straks geen post meer bezorgd.
  6. forum rang 6 Trader Stef 6 maart 2025 16:58
    quote:

    gpjf schreef op 6 maart 2025 16:56:

    [...]

    Eerst het ACM onderzoek maar de vraag is of dat gezien de ontwikkelingen in een aantal landen in Europa nog up-to-date is . Ik heb bij Investors Post.nl gevraagd of ze een datum hadden maar die was er niet.
    Zeker. De ontwikkelingen gaan snel en NL heeft een onhoudbaar model
  7. forum rang 6 Alrob2 6 maart 2025 17:48
    Ik heb vandaag ook weer bijgekocht. Het sentiment is deze week gunstiger geworden. Als zelfs AirFrance-KLM een koerssprong kan maken, dan zou dat PostNL toch ook moeten kunnen.
    Ik wacht rustig af. Mijn calls maart 1.20 zullen ongetwijfeld waardeloos aflopen, maar dan zal het leed toch hopelijk geleden zijn.
  8. Rayman007 6 maart 2025 18:18
    quote:

    Trader Stef schreef op 5 maart 2025 20:44:

    [...]
    ...
    Ik ben compleet lost betreffende de timing. Het bod kan morgen komen maar ook over 2 jaar.
    ...
    [/quote]

    [quote alias=Trader Stef id=15644307 date=202503061614]
    [...]
    ...
    Hij kan nu elk moment de boel op scherp zetten. De geesten zijn nu redelijk gerijpt.
    ...
    Dat veranderde snel.
  9. Rayman007 6 maart 2025 18:19
    quote:

    Alrob2 schreef op 6 maart 2025 17:48:

    Ik heb vandaag ook weer bijgekocht. Het sentiment is deze week gunstiger geworden. Als zelfs AirFrance-KLM een koerssprong kan maken, dan zou dat PostNL toch ook moeten kunnen.
    Ik wacht rustig af. Mijn calls maart 1.20 zullen ongetwijfeld waardeloos aflopen, maar dan zal het leed toch hopelijk geleden zijn.
    Nu ook 'gewoon' aandelen bijgekocht?
  10. Rayman007 6 maart 2025 22:00
    quote:

    Alrob2 schreef op 6 maart 2025 20:40:

    [...]
    Nee calls. Aandelen van PostNL heb ik niet meer. Calls betekent meer risico en dus meer winst of verlies. Ik ga voor het eerste.
    Meer winst, ik hoop het voor je. Ik zou niet zo snel out-of-the-money calls kopen geloof ik. De downside voor PostNL lijkt me beperkt en een eventuele overname kan nog jaren duren. Maar goed, misschien is het binnenkort wel raak, wie weet ;)
  11. forum rang 4 Moneyball 6 maart 2025 23:05
    quote:

    win some... schreef op 6 maart 2025 08:37:

    [...]

    De verklaring voor dit 'ongekende niveau van prutswerk' is heel simpel. Het zijn gewoon prutsers van een ongekend niveau.
    Eens. Een excuus CEO en een boekhouder.

    HV had altijd wel weer een excuus waarom het niet goed ging. Ze runnen de hut als een overheidsbedrijf. Geld is iets vies voor ze zo lijkt.
  12. forum rang 6 win some... 7 maart 2025 00:50
    quote:

    Trader Stef schreef op 6 maart 2025 16:14:

    [...]
    ‘Gewoon’
    Ik ben geen logistiek expert maar dat behoeft enorm veel afstemming op allerlei gebied.
    Kretinsky komt steeds beter in positie.
    Hij kan nu elk moment de boel op scherp zetten. De geesten zijn nu redelijk gerijpt.
    Hoeft niet zo moeilijk te zijn. De Deense post haalt brievenbussen weg. Wanneer consumenten nog zoiets als een brief willen versturen kunnen ze deze inleveren bij een pakketpunt. Bedrijven en instellingen kunnen ook gewoon een contract afsluiten, zoals bij pakketten en op dezelfde manier aanleveren. Een brief kan gewoon als een klein pakket worden behandeld. Zolang de aantallen niet al te groot zijn, kan dit prima in het pakkettennetwerk worden geintegreerd. Weet niet hoeveel post er nog wordt verzonden in Denemarken, maar met een postzegelprijs van 3,50 euro zal het wel niet al teveel meer zijn.

    Misschien zou dit voor Nederland ook wel een goede optie zijn. Gewoon dezelfde tarieven voor pakketten hanteren bij het versturen van brieven. Versnelt de transitie naar het einde van postbezorging. Want dit komt er uiteindelijk toch wel, dus waarom niet in een keer de pleister er af trekken? Er is in Nederland nog heel veel communicatie die per post gaat, terwijl dit in veel gevallen ook prima digitaal kan. Een stuk efficiënter en een stuk duurzamer ook nog. Maar blijkbaar is de prijs voor verzenden van brieven nog niet hoog genoeg om zoiets af te dwingen.

    Postnl zou hier zelf ook iets mee kunnen doen. Voor overheidscommunicatie met burgers is er 'mijn overheid'. Voor de communicatie van bedrijven en instellingen met de consument is er geen overkoepelende digitale portal. Zoiets zou Postnl prima kunnen opzetten. Bijna heel Nederland heeft al de Postnl app. Bouw dit uit en op die manier kan ipv een scan van de envelop een scan van de brief met inhoud worden getoond. Is gemakkelijker, goedkoper, overzichtelijker, veiliger, minder arbeidsintensief en duurzamer voor zowel organisaties als hun klanten.
2.471 Posts
Pagina: «« 1 ... 119 120 121 122 123 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.