Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,552   -0,025   (-4,33%) Dagrange 0,550 - 0,570 903.027   Gem. (3M) 1,6M

Ebusco 2025

3.190 Posts
Pagina: «« 1 ... 155 156 157 158 159 160 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Mohandes 28 februari 2025 16:45
    quote:

    Jons schreef op 28 februari 2025 10:29:

    [...]

    Aldus de alwetende met een, volgens eigen zeggen, aandelenberg in verschillende segmenten van hier tot Jericho, maar wel 24/7 op een forumpje van Ebusco al zijn glazenbolwijsheid spuiend.

    In internetland noemt men dit een troll. Je irriteert me met je negativiteit. Als je gelijk krijgt dat Ebusco failliet gaat zal je dit breeduit verkondigen online en dagen met een harde plasser rondlopen waar geen man of vrouw iets mee wil doen. Krijg je geen gelijk en staat Ebusco over een tijdje weer ruim boven de 5 euro, dan was jou negativiteit op het forum zogenaamd het spel waardoor jij laag in kon stappen. Het zal me niks verbazen als jij stiekem Valentijn Driessen of Angela de Jong bent.....

    Ik ken mijn pappenheimers en jij bent er daar één van.

    LEVE EBUSCO!
    Maar we weten allemaal, dat Ebusco einde oefening is.
    Dat scenario beschrijf je niet, want "realisme = negativiteit" in jouw wereld.
  2. forum rang 7 Bye 28 februari 2025 17:00
    quote:

    Mohandes schreef op 28 februari 2025 16:45:

    [...]

    Maar we weten allemaal, dat Ebusco einde oefening is.
    Dat scenario beschrijf je niet, want "realisme = negativiteit" in jouw wereld.
    En Jons is al het haasje. Hij heeft een GAK van 1.16. Dat zou rond deze tijd op de borden moeten staan. Dat was zijn verwachting. Nu staan we ongeveer op de helft, 0.57.
  3. mikies1950 1 maart 2025 10:14
    De vraag naar elektrische bussen is grenzeloos.
    Vooral terecht gestimuleerd door de Europese overheden.
    Als gevolg hiervan zullen de prijzen hoog en daardoor ook de marges op peil blijven.
    Ik lees via een berichtje van mijn geachte collega forumleden dat de Franse overheid de in Rouaan werkzame werknemers ook al financieel steunt.
    Dus meneer Schreyer wat let U om bij onze Nederlandse overheden, zowel op lokaal- , provinciaal alsook nationaal niveau aan de onderhandelingstafel plaats
    te nemen voor (tijdelijke) steun teneinde als onderneming deze moeilijke periode te overleven.
    Een onderdeel van het probleem van Ebusco is het ontbreken van voldoende werkkapitaal.
    Tussen het moment van een order voor het produceren van een bus en de afleveringsdatum hiervan zit bijna een jaar.
    Overbruggingskredieten bij banken zijn zoals wij allen weten heel duur.
    Banken zijn in mijn optiek euro rovers en kijken op een kille en zakelijke wijze naar een klant , op een zodanige wijze dat zij geen enkel of heel weinig risico lopen.
    Ik begrijp heel goed dat de leiding van Ebusco het op dit moment veel meer zoekt in financieringsmogelijkheden bij zijn eigen toeleveranciers.
    Beste forum leden en aandeelhouders: ik zou zeggen geef Ebusco nog even de tijd voor een zeker terugkerende rebound. Als Ebusco hopelijk binnenkort periodiek met een zekere regelmatige frequentie met voorzichtige positieve berichten komt dan gaat het financiele zonnetje weer schijnen voor Ebusco.
  4. knabbie 1 maart 2025 10:20
    quote:

    knabbie schreef op 27 februari 2025 22:33:

    Ik vraag mij af, of het afsluiten van de lening, onder andere te maken heeft met het feit, dat de, volgens de CEO, oorspronkelijk te leveren bussen aan NIAG in het eerste kwartaal 2025 vanwege een mogelijk niet voorziene vertraging, later worden opgeleverd?

    Uit pb van 14 november 2024

    Eerste resultaat in het opnieuw toewijzen van geannuleerde bussen die zich in een vergevorderd stadium van productie bevinden; bussen worden omgebouwd voor NIAG, gepland voor levering in Q1 2025

    Ebusco kondigt verder aan dat NIAG, een Duits openbaarvervoerbedrijf, heeft ingestemd met het vervroegen van de levering van hun bestaande bestelling van Ebusco 3.0-bussen, door de aanpassing van de bussen die oorspronkelijk voor een andere klant werden geproduceerd. Deze afspraak is gemaakt, omdat NIAG de bussen nu eerder kan ontvangen dan anders gepland. NIAG ontvangt de 19 bussen zoals besteld, evenals twee extra bussen. Deze overeenkomst zal naar verwachting een positieve impact hebben op de kaspositie van het bedrijf in Q1 2025.

    De CEO heeft reeds eerder aangegeven, dat het nog een hele klus zou worden om de bestemde bussen voor NIAG in het 1e kwartaal 2025 op te leveren. Dit getuigt naar mijn mening van een gezond realisme en vooruitziende blik, waarnaar je vervolgens naar kunt handelen. Verrassingen vanwege onvoorziene omstandigheden, zijn op deze manier op te vangen.
  5. forum rang 7 Bye 1 maart 2025 12:00
    quote:

    mikies1950 schreef op 1 maart 2025 10:14:

    De vraag naar elektrische bussen is grenzeloos.
    Vooral terecht gestimuleerd door de Europese overheden.
    Als gevolg hiervan zullen de prijzen hoog en daardoor ook de marges op peil blijven.
    Ik lees via een berichtje van mijn geachte collega forumleden dat de Franse overheid de in Rouaan werkzame werknemers ook al financieel steunt.
    Dus meneer Schreyer wat let U om bij onze Nederlandse overheden, zowel op lokaal- , provinciaal alsook nationaal niveau aan de onderhandelingstafel plaats
    te nemen voor (tijdelijke) steun teneinde als onderneming deze moeilijke periode te overleven.
    Een onderdeel van het probleem van Ebusco is het ontbreken van voldoende werkkapitaal.
    Tussen het moment van een order voor het produceren van een bus en de afleveringsdatum hiervan zit bijna een jaar.
    Overbruggingskredieten bij banken zijn zoals wij allen weten heel duur.
    Banken zijn in mijn optiek euro rovers en kijken op een kille en zakelijke wijze naar een klant , op een zodanige wijze dat zij geen enkel of heel weinig risico lopen.
    Ik begrijp heel goed dat de leiding van Ebusco het op dit moment veel meer zoekt in financieringsmogelijkheden bij zijn eigen toeleveranciers.
    Beste forum leden en aandeelhouders: ik zou zeggen geef Ebusco nog even de tijd voor een zeker terugkerende rebound. Als Ebusco hopelijk binnenkort periodiek met een zekere regelmatige frequentie met voorzichtige positieve berichten komt dan gaat het financiele zonnetje weer schijnen voor Ebusco.
    De minister heeft kennis genomen van de financiële problemen die bij Ebusco bestaan en heeft daarop ook gereageerd.
  6. mikies1950 2 maart 2025 09:23
    De Chinezen gaan de bussen maken dat kunnen ze daar heel goed en goedkoop.
    Wij Hollanders verkopen ze aan de klanten.
    Ik heb geleerd in mijn leven dat alles wat je kunt laten doen dat moet je nooit zelf doen.
    Het gaat er in het zakenleven om de vraag wat blijft er onder de streep over.
    En daar hebben wij in Holland een heel mooi woordje voor namelijk Handel.
  7. forum rang 7 Fender bass 2 maart 2025 09:24
    quote:

    mikies1950 schreef op 2 maart 2025 09:11:

    Even een vraagje voor Bye :
    Wanneer is de ex dividend datum en hoe hoog is dit bedrag per aandeel ?
    Kan de dividend collector daar alvast rekening mee houden met zijn beleggingsbeleid.
    Marcel H./Bye heeft zich met z'n onbegrepen ironie weten te laten schorsen in het Rusland draadje.
    Dus zie je over een paar weken een nieuw alias hier heel druk zijn, zul je wel een onbegrijpelijk antwoord krijgen.
  8. forum rang 6 Dividend Collector 2 maart 2025 10:54
    quote:

    mikies1950 schreef op 2 maart 2025 09:11:

    Even een vraagje voor Bye :
    Wanneer is de ex dividend datum en hoe hoog is dit bedrag per aandeel ?
    Kan de dividend collector daar alvast rekening mee houden met zijn beleggingsbeleid.
    Goede vraag! Vraag ik me al tijden af. Benieuwd naar het antwoord van onze visionair Bye.
  9. SanderW123 2 maart 2025 19:25
    quote:

    Pter schreef op 1 maart 2025 12:50:

    Als ik het goed lees dan heeft Heights Capital op 25 februari zijn deelneming vergroot van 24,98% naar 45,06%
    Deelneming is nog niet vergroot, dit is een potentieel belang door een converteerbare obligatie, ik verwacht dat er wel koersdruk gaat komen als de obligatie geconverteerd wordt, aangezien ze bij de emissie ook besloten om te verkopen tot onder de 30%-grens.
3.190 Posts
Pagina: «« 1 ... 155 156 157 158 159 160 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.