Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,981   -0,027   (-2,63%) Dagrange 0,957 - 0,998 2.869.957   Gem. (3M) 1,5M

2025 Het jaar van de waarheid

2.344 Posts
Pagina: «« 1 ... 99 100 101 102 103 ... 118 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Barbar 24 februari 2025 14:02
    Pakketbezorger DHL plaatst dit jaar zo'n 1.250 pakketautomaten, een verdubbeling van het huidige aantal.
    De automaten komen op strategische locaties, zoals supermarkten, warenhuizen, bouwmarkten, tankstations, sportscholen en voetbal- en hockeyclubs. Ze verminderen het aantal vervoersbewegingen en maken het voor consumenten efficiënter om pakketten af te halen.
    Volgens DHL spelen pakketautomaten een ‘sleutelrol’ in de toekomst van bezorging, vooral vanwege het gemak en de brede beschikbaarheid. Momenteel heeft ongeveer een kwart van de 5.000 servicepunten een automaat. Dat aantal groeit naar 2.500. Nu wordt al meer dan 10 procent van de pakketten via een servicepunt verzonden.
    Daarnaast kondigt DHL een samenwerking aan met Intrapost. Samen bieden ze een complete post- en pakketoplossing voor de zakelijke markt.

    Dhl duikt nu ook in die postmarkt, mooi Pim vond het er niet toe doen en ze houden er geen rekening mee in de strategie..
  2. RCs 24 februari 2025 14:02
    DHL breidt postbezorging uit net nu PostNL om overheidssteun vraagt
    DHL wil in Nederland meer gaan doen dan alleen pakketjes bezorgen. In samenwerking met de zakelijke postbezorger Intrapost uit Den Bosch wil de dochteronderneming van Deutsche Post zich nu ook gaan richten op de bezorging van post voor consumenten en zakelijke klanten. En wel binnen 24 uur. Dat meldt Het Financieele Dagblad.

    De timing van het besluit is pikant, omdat PostNL al maanden aan de bel trekt over hun postbedrijf, uitvoerder van de Universele Postdienst in Nederland. Afgelopen vrijdag vroeg het bedrijf om tijdelijke overheidssteun, omdat sinds dit jaar die wettelijke verplichting van het bedrijf om post vijf dagen per week binnen 24 uur te bezorgen verlieslatend zou zijn geworden. Kamerleden zeiden daarop tegenover het AD „alternatieven voor PostNL” onderzocht te willen hebben.

    Lees ook
    PostNL vraagt om 68 miljoen euro. ‘We zijn aan het eind gekomen van wat wij zelf als bedrijf kunnen doen’
    Een medewerker van PostNL doet zijn ronde in Waddinxveen. Foto Bart Maat/ANP
    Volgens het FD is DHL, dat in Nederland ooit vervoerder Van Gend en Loos overnam, van plan om ook verder de concurrentie aan te gaan met PostNL op het vlak van pakketbezorging. Zo moeten er meer pakketkluizen van het merk komen. Het bedrijf zegt al een op de tien pakketjes via een kluis te bezorgen.

    PostNL maakte maandagochtend de definitieve jaarcijfers bekend, nadat het bedrijf in januari al met een tussentijdse update kwam omdat de resultaten tegenvielen. Dat bevestigt het bedrijf nu: de pakketdivisie had een lastig jaar, omdat ondanks de groei van 10,5 procent de winstmarge onder druk stond. Dat komt doordat het aantal grote klanten harder steeg dan het aantal kleinere klanten, en grotere klanten krijgen meer korting.
  3. RCs 24 februari 2025 14:18
    DHL wil in Nederland meer gaan doen dan alleen pakketjes bezorgen. In samenwerking met de zakelijke postbezorger Intrapost uit Den Bosch wil de dochteronderneming van Deutsche Post zich nu ook gaan richten op de bezorging van post voor consumenten en zakelijke klanten. En wel binnen 24 uur. Dat meldt Het Financieele Dagblad.
  4. Jadadde 24 februari 2025 14:19
    quote:

    Barbar schreef op 24 februari 2025 14:02:

    Pakketbezorger DHL plaatst dit jaar zo'n 1.250 pakketautomaten, een verdubbeling van het huidige aantal.
    De automaten komen op strategische locaties, zoals supermarkten, warenhuizen, bouwmarkten, tankstations, sportscholen en voetbal- en hockeyclubs. Ze verminderen het aantal vervoersbewegingen en maken het voor consumenten efficiënter om pakketten af te halen.
    Volgens DHL spelen pakketautomaten een ‘sleutelrol’ in de toekomst van bezorging, vooral vanwege het gemak en de brede beschikbaarheid. Momenteel heeft ongeveer een kwart van de 5.000 servicepunten een automaat. Dat aantal groeit naar 2.500. Nu wordt al meer dan 10 procent van de pakketten via een servicepunt verzonden.
    Daarnaast kondigt DHL een samenwerking aan met Intrapost. Samen bieden ze een complete post- en pakketoplossing voor de zakelijke markt.

    Dhl duikt nu ook in die postmarkt, mooi Pim vond het er niet toe doen en ze houden er geen rekening mee in de strategie..
    Zou misschien nog kunnen dat Dhl een bod doet op de postmarkt van PNL. Dan zijn we van dat al vanaf.
  5. forum rang 6 trab33 24 februari 2025 15:22
    denk dat shortposities afgebouwd zullen worden . Volgens mij zit er in totaal een 4 a 4.5 % short wat toch een hoog getal is als je weet dat er bijna 50 % bij de grootaandeelhouders zit .
    Feit is wel dat tijd in hun voordeel speelt wan de komende 6 maand staat er weinig te gebeuren wat de koers betreft .
    Maar bodem is zeker gezet en we zullen langzaamaan hogere regionen opzoeken .
    Postnl biedt volgens mij een veilige haven voor wie zijn centjes 1 a 2 jaar kan missen
  6. forum rang 5 prinszicht 24 februari 2025 15:29
    quote:

    Krieghoff schreef op 24 februari 2025 14:01:

    [...]

    Je had vanaf 0,91 alweer 0,20 kunnen pakken prins.
    Dat klopt. Maar dat had ik ook kunnen doen op 2 euro en iedereen riep dat de bodem gezet was. En dat K ieder moment zou toeslaan. Sindsdien krijgen we elke paar maanden extra nieuws van het mt en het is nimmer positief. Neemt niet weg dat ik de boot heb gemist maar dat tot op heden niet betreur. Kan altijd nog een moment komen maar dat is dan de prijs voor je eigen visie. AEX ATH en PostNL ATL. Op 2 duppies na. Er is heel weinig nodig voor een correctie……
  7. forum rang 6 trab33 24 februari 2025 15:38
    quote:

    prinszicht schreef op 24 februari 2025 15:29:

    [...]

    Dat klopt. Maar dat had ik ook kunnen doen op 2 euro en iedereen riep dat de bodem gezet was. En dat K ieder moment zou toeslaan. Sindsdien krijgen we elke paar maanden extra nieuws van het mt en het is nimmer positief. Neemt niet weg dat ik de boot heb gemist maar dat tot op heden niet betreur. Kan altijd nog een moment komen maar dat is dan de prijs voor je eigen visie. AEX ATH en PostNL ATL. Op 2 duppies na. Er is heel weinig nodig voor een correctie……
    zal eerder andersom werken , welk nieuws kan er nu nog een correctie van 20 cent teweegbrengen (denk alleen een mondiale gebeurtenis ) maar andersom zie ik de kans groter dat er nieuws naar buiten komt die de koers hoger zet
  8. forum rang 5 Lector 24 februari 2025 15:41
    quote:

    prinszicht schreef op 24 februari 2025 15:29:

    [...]

    Dat klopt. Maar dat had ik ook kunnen doen op 2 euro en iedereen riep dat de bodem gezet was. En dat K ieder moment zou toeslaan. Sindsdien krijgen we elke paar maanden extra nieuws van het mt en het is nimmer positief. Neemt niet weg dat ik de boot heb gemist maar dat tot op heden niet betreur. Kan altijd nog een moment komen maar dat is dan de prijs voor je eigen visie. AEX ATH en PostNL ATL. Op 2 duppies na. Er is heel weinig nodig voor een correctie……
    Tja Prinszicht, jij zit ook al langer in dit flut aandeel. In theorie is dit bagger bedrijf (de bagger veroorzaken ze overigens zelf) al honderd keer overgenomen, € 5,85/aandeel waard, een internationale speler met aanzien en geleid door een topvrouw.
    In de praktijk is het nagenoeg een pennystock, minder waard dan een postzegel, internationaal een nobody en nationaal de schandvlek van Nederland, geleid door een tobvrouw die ook nog eens met volle zakken naar de uitgang rent omdat ze de bagger die ze veroorzaakt heeft nooit meer kan opruimen.
    Wij hebben beiden de boot gemist op veel vlakken, maar de boot waar we op zijn blijven zitten bleek een liegende, zichzelf verrijkende, "dame" te zijn.
  9. forum rang 5 Lector 24 februari 2025 15:44
    quote:

    trab33 schreef op 24 februari 2025 15:22:

    denk dat shortposities afgebouwd zullen worden . Volgens mij zit er in totaal een 4 a 4.5 % short wat toch een hoog getal is als je weet dat er bijna 50 % bij de grootaandeelhouders zit .
    Feit is wel dat tijd in hun voordeel speelt wan de komende 6 maand staat er weinig te gebeuren wat de koers betreft .
    Maar bodem is zeker gezet en we zullen langzaamaan hogere regionen opzoeken .
    Postnl biedt volgens mij een veilige haven voor wie zijn centjes 1 a 2 jaar kan missen
    De bodem is nog lang niet gezet, heel veel van uw voorgangers dachten dat ook en kochten (bij).
    PostNL is met name een lege haven (veel boten zijn al gezonken) en ik moet mijn centjes als 11 jaar missen dus die 1 of 2 jaar kan er ook nog wel bij.
    Gefeliciteerd als u wél op € 1,00 of lager bent ingestapt, de meesten hier zijn dat niet en hebben het bekende riedeltje al heel vaak gehoord.
  10. forum rang 5 prinszicht 24 februari 2025 15:59
    quote:

    trab33 schreef op 24 februari 2025 15:38:

    [...]
    zal eerder andersom werken , welk nieuws kan er nu nog een correctie van 20 cent teweegbrengen (denk alleen een mondiale gebeurtenis ) maar andersom zie ik de kans groter dat er nieuws naar buiten komt die de koers hoger zet
    Je geeft zelf antwoord op de vraag die je stelt. Met de huidige Outlook heb je weinig tegenwind nodig om de prognoses niet te halen. Of anders, 2024 is de omzet gegroeid en de marge gedaald. Economisch zat het niet tegen. Wat nu als de vraag naar dure producten afneemt en je gedwongen wordt te leveren voor de grote klanten. Goedkope rommel met een negatieve marge. Dat heet economies of scale en die is negatief bij PostNL. Heb jij iets van pimmetje gehoord over aanpassing prijsbeleid parcels? Nee. Heeft ie al jaren last van, kan in een kwartaal zelf niet goed inschatten en daar moet ie tot en met september nog over denken….. en ik kan je verklappen, tis niet de eerste CMD van PostNL waar onrealistische plannen worden gepresenteerd.
  11. RCs 24 februari 2025 16:07
    Samenvatting Potentiele besparingen PostNL
    10% minder brievenbussen

    Jaarlijkse besparing: €2,85 miljoen
    Reductie: Circa 570 minder brievenbussen, lagere onderhouds- en logistieke kosten.
    Overgang naar 3 bezorgdagen per week

    Jaarlijkse besparing: €200 miljoen
    Personeelsimpact: 6.400 postbezorgers minder nodig door vermindering van bezorgfrequentie.
    Totale geschatte jaarlijkse besparing: €202,85 miljoen

    Dit scenario levert significante kostenreducties op en draagt bij aan de financiële duurzaamheid van PostNL.
  12. RCs 24 februari 2025 16:08
    Potentiële kostenbesparingen
    Arbeidskosten en Efficiëntieverbetering

    PostNL heeft structurele initiatieven lopen om de personeelskosten te verlagen, inclusief de optimalisatie van het sorteer- en bezorgproces en verdere digitalisering?
    .
    Er is een besparingsprogramma van €40 miljoen in 2024, gericht op het verminderen van personeelskosten en procesverbeteringen?
    .
  13. RCs 24 februari 2025 16:13
    Quick scan jaarverslag: revenue + 90mln. Parcels + 110mln echter een bijdrage van + 2 mln. Was al bekend, kortom voor de CCO account management KPI's geven op marge en targets waar men duizelig van wordt. Externa contractors + 111mln. Het is ook niet vreemd dat het resultaat lager is, kortom scherper inkopen en stevig uitonderhandelen. Long term debt stevig toegenomen echter short term debt drastisch afgenomen van 368 mln naar 10 mln. Ik schrik echter ook van de uitgaven voor training. Gemiddelde kosten per FTE 825,- * 33.000 betekent 27 mln aan opleidingskosten. Daarnaast hebben ze als je de uren omrekent 550 FTE een jaar lang in de klas. Toch ben ik positief, zeker met de schattingen (dank je Chat GPT) als de postwet wordt aangepast. De grootaandeelhouders en investeringsbanken weten dit ook. Als Pim stevig door de winkel gaat na April en de Postwet wordt aangepast gaan we zeker indien het resultaat fors toeneemt fatsoenlijke koersen en een nog aardiger dividend tegemoet zien
  14. Rayman007 24 februari 2025 17:08
    quote:

    kerirale schreef op 24 februari 2025 14:47:

    Beste,

    Heb wat PNL C 0.80 paar weken terug gekocht en deze staan nu in de min
    0.06 cent. Terwijl het aandeel een dikke 4% in de plus staat.
    Kan iemand hiervoor een verklaring geven.
    Alvast bedankt
    Om welke expiratiedatum gaat het? En die min 0,06 cent en plus 4% die je noemt is sinds aankoop?
2.344 Posts
Pagina: «« 1 ... 99 100 101 102 103 ... 118 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.