Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,614   +0,144   (+3,22%) Dagrange 4,492 - 4,660 561.639   Gem. (3M) 319,7K

Februari 2025 . Stelt Tom Tom nooit teleur in het teleurstellen ?

861 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 44 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DYEX 14 februari 2025 12:57
    quote:

    pwijsneus schreef op 14 februari 2025 11:49:

    [...]

    Market cap -/- cash = ~ 250 miljoen

    Denk je dat private equity of andere investeerds dat risico durven nemen? Gezien de gegeven outlook zijn er nog wel wat uitdagingen.

    Zoals Teslin en JdM? Ja hoor en zeker op dit niveau! Als je nu gaat meekopen met HG en CV en de shorters zien de prijs snel oplopen naar € 5,- of € 6,-, dan kun je toch flink rendement halen.

    Een soort mini-Porsche. Dan ben je ook de shorters voor eens en altijd kwijt. En sommige posters hier ook. Wat een win-win-win-situatie.
  2. forum rang 6 JustRevisited 14 februari 2025 13:00
    quote:

    pwijsneus schreef op 14 februari 2025 11:49:

    [...]

    Market cap -/- cash = ~ 250 miljoen

    Denk je dat private equity of andere investeerds dat risico durven nemen? Gezien de gegeven outlook zijn er nog wel wat uitdagingen.

    More focus on short term threats than long term opportunities werd in de conference call aangegeven geloof ik.....

    De belangrijkste dingen over Enterprise en Automotive. Letterlijk vertaald door Claude.ai zonder mijn tussenkomst.

    Hier is de integrale vertaling met een korte introductie voor beide segmenten:

    [Integrale vertaling van de Enterprise tekst]

    Als ik kijk naar de offerte pijplijn in Enterprise, is die breder dan ooit tevoren, dieper dan ooit tevoren. Dat geeft me vertrouwen dat we ook in 2025 op dat groeitraject zullen doorgaan. Ik denk dat de onderliggende zaken er eigenlijk best goed uitzien. En als je kijkt naar de samenstelling van die pijplijn, dan gaat het om een breed scala aan dealgroottes. Uiteraard is de meerderheid relatief klein, maar er zijn een handvol opportunities die echt de potentie hebben om de omzet een stap hoger te brengen, ook in 2025, qua omvang. Nu is het altijd lastig te voorspellen wanneer je ze wint en of je ze wint, dus we zijn daar ook een beetje voorzichtig in in onze voorspellingen.

    [Integrale vertaling van de Automotive tekst]

    Wat we vooral in de tweede helft van 2024 hebben gezien, zijn enorme schommelingen van maand tot maand in de royalty-inkomsten die autofabrikanten aan ons terug rapporteren. Dat zie je vervolgens ook weer terug in de operationele omzet die wij rapporteren. Als je alleen kijkt naar de operationele prestaties in Q4 en die vergelijkt met Q3, was er van kwartaal op kwartaal stijging van 27%. Maar dat is natuurlijk op een zeer laag basisniveau dat we in het derde kwartaal hebben geregistreerd.

    De schommeling in Automotive is dus groot. Er is veel gaande met deze OEM's. En dat gaat niet alleen om lagere autoproductie, maar ook om de macro-economische zorgen die spelen.

    Fundamenteel zien we dezelfde mate van interesse bij autofabrikanten voor de adoptie van onze producten, en waarschijnlijk meer interesse dan we ooit eerder hebben gezien. Maar we moeten door de tegenwind heen die we momenteel ondervinden. Dus ik kan niet verder ingaan op wat we verder verwachten.

    Ik denk op dit moment, terwijl we dit gesprek voeren, dat we op het hoogtepunt van onzekerheid zitten wat er in de markt gebeurt. Bovenop alle branche-specifieke vragen en uitdagingen hebben we de geopolitieke situatie die zich in real-time ontwikkelt. (Trump en importheffingen)

    U heeft gelijk, het is een beetje onduidelijk en het is moeilijk te zeggen wat er gaat gebeuren. Ik denk dat heel weinig mensen precies begrijpen waar we aan het eind van dit jaar zullen eindigen.

    Maar wij maken ons slechts zorgen over de dingen die we kunnen beïnvloeden. We maken ons niet te veel zorgen over de dingen die we niet kunnen beïnvloeden. Onze focus is op winnen in Automotive, met toekomstige deals. Er zijn enkele positieve signalen. We hadden een fenomenale start van het jaar op CES, met veel demo's, veel klanten en veel aankoopsignalen die we hebben opgepikt.

    Ik denk dat de overall trend voor ons gunstig is. We zien dat autofabrikanten minder risico willen, kortere implementatietijden en beginnen meer moderne software-ontwikkelprincipes te omarmen, zoals over-the-air updates, die ons in staat stellen de end-user experience continu te verbeteren.

    Alles bij elkaar zien we, vooral uit Azië, de vereisten voor implementatie in periodes korter dan drie maanden. Dus drie maanden of korter. En dat hebben we voor elkaar gekregen. We hebben gedemonstreerd, en we kunnen positief aantonen, dat we binnen drie maanden een topoplossing hebben die draait op productiekwaliteit.

    Dat zijn de meer fundamentele trends die ons een veel betere basis geven om effectief te concurreren in de markt. Dat zijn de dingen die we kunnen beïnvloeden. Dat zijn de dingen waar we om geven.

    We zijn, denk ik, in een zeer goede positie. Ik voel dat we sterker zijn dan ooit tevoren in het verleden, qua portfolio. Er komen een hoop opportunities aan de markt in de komende 18 maanden.
    Onze focus is om een significant deel daarvan te winnen en de basis te leggen voor toekomstige groei en een echte boost te geven aan efficiëntie, productiviteit, moderne softwarepraktijken die ons een veel betere kans geven om effectief te concurreren met navigatie-oplossingen van bedrijven zoals Apple en Google.
    In dat opzicht ziet het er goed uit. Strategisch beginnen onze investeringen vruchten af te werpen, denk ik. Alle investeringen die we de afgelopen vijf of zes jaar hebben gedaan, beginnen nu rendement op te leveren. En vanuit dat perspectief is het een spannende tijd voor ons.

    Wim Gille - ABN AMRO ODDO BHF - Analist
    Samenvattend: er is kortetermijn-onzekerheid in Automotive, maar de vooruitzichten voor Automotive op middellange termijn zijn gelijk of zelfs beter
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 14 februari 2025 13:05
    quote:

    pwijsneus schreef op 14 februari 2025 10:49:

    [...]

    Ben een sterke voorstander van een nieuw inkoopprogramma. Wat mij betreft mag de hele free float uitgekocht worden voor marktconforme premie. Als de founders een blijk van vertrouwen willen geven zou dat een krachtig signaal zijn.

    Topdeal!

    (blijven dromen...)
    Marktconforme premie: 20-25%
    Na ingecalculeerd protest door VEB: 35%
    Kom je uit met de huidige koers op 5,60 -5,70

    Dan is delisting een feit.
    En zien we TT klaargemaakt worden voor een listing op Nasdag onder een andere naam.
    Is cashen voor de founders, JdM en Teslin.

    (droom die werkelijkheid kan worden...)
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 14 februari 2025 13:17
    quote:

    JustRevisited schreef op 14 februari 2025 13:00:

    [...]

    De belangrijkste dingen over Enterprise en Automotive. Letterlijk vertaald door Claude.ai zonder mijn tussenkomst.

    Hier is de integrale vertaling met een korte introductie voor beide segmenten:

    [Integrale vertaling van de Enterprise tekst]

    Als ik kijk naar de offerte pijplijn in Enterprise, is die breder dan ooit tevoren, dieper dan ooit tevoren. Dat geeft me vertrouwen dat we ook in 2025 op dat groeitraject zullen doorgaan. Ik denk dat de onderliggende zaken er eigenlijk best goed uitzien. En als je kijkt naar de samenstelling van die pijplijn, dan gaat het om een breed scala aan dealgroottes. Uiteraard is de meerderheid relatief klein, maar er zijn een handvol opportunities die echt de potentie hebben om de omzet een stap hoger te brengen, ook in 2025, qua omvang. Nu is het altijd lastig te voorspellen wanneer je ze wint en of je ze wint, dus we zijn daar ook een beetje voorzichtig in in onze voorspellingen.

    [Integrale vertaling van de Automotive tekst]

    Wat we vooral in de tweede helft van 2024 hebben gezien, zijn enorme schommelingen van maand tot maand in de royalty-inkomsten die autofabrikanten aan ons terug rapporteren. Dat zie je vervolgens ook weer terug in de operationele omzet die wij rapporteren. Als je alleen kijkt naar de operationele prestaties in Q4 en die vergelijkt met Q3, was er van kwartaal op kwartaal stijging van 27%. Maar dat is natuurlijk op een zeer laag basisniveau dat we in het derde kwartaal hebben geregistreerd.

    De schommeling in Automotive is dus groot. Er is veel gaande met deze OEM's. En dat gaat niet alleen om lagere autoproductie, maar ook om de macro-economische zorgen die spelen.

    Fundamenteel zien we dezelfde mate van interesse bij autofabrikanten voor de adoptie van onze producten, en waarschijnlijk meer interesse dan we ooit eerder hebben gezien. Maar we moeten door de tegenwind heen die we momenteel ondervinden. Dus ik kan niet verder ingaan op wat we verder verwachten.

    Ik denk op dit moment, terwijl we dit gesprek voeren, dat we op het hoogtepunt van onzekerheid zitten wat er in de markt gebeurt. Bovenop alle branche-specifieke vragen en uitdagingen hebben we de geopolitieke situatie die zich in real-time ontwikkelt. (Trump en importheffingen)

    U heeft gelijk, het is een beetje onduidelijk en het is moeilijk te zeggen wat er gaat gebeuren. Ik denk dat heel weinig mensen precies begrijpen waar we aan het eind van dit jaar zullen eindigen.

    Maar wij maken ons slechts zorgen over de dingen die we kunnen beïnvloeden. We maken ons niet te veel zorgen over de dingen die we niet kunnen beïnvloeden. Onze focus is op winnen in Automotive, met toekomstige deals. Er zijn enkele positieve signalen. We hadden een fenomenale start van het jaar op CES, met veel demo's, veel klanten en veel aankoopsignalen die we hebben opgepikt.

    Ik denk dat de overall trend voor ons gunstig is. We zien dat autofabrikanten minder risico willen, kortere implementatietijden en beginnen meer moderne software-ontwikkelprincipes te omarmen, zoals over-the-air updates, die ons in staat stellen de end-user experience continu te verbeteren.

    Alles bij elkaar zien we, vooral uit Azië, de vereisten voor implementatie in periodes korter dan drie maanden. Dus drie maanden of korter. En dat hebben we voor elkaar gekregen. We hebben gedemonstreerd, en we kunnen positief aantonen, dat we binnen drie maanden een topoplossing hebben die draait op productiekwaliteit.

    Dat zijn de meer fundamentele trends die ons een veel betere basis geven om effectief te concurreren in de markt. Dat zijn de dingen die we kunnen beïnvloeden. Dat zijn de dingen waar we om geven.

    We zijn, denk ik, in een zeer goede positie. Ik voel dat we sterker zijn dan ooit tevoren in het verleden, qua portfolio. Er komen een hoop opportunities aan de markt in de komende 18 maanden.
    Onze focus is om een significant deel daarvan te winnen en de basis te leggen voor toekomstige groei en een echte boost te geven aan efficiëntie, productiviteit, moderne softwarepraktijken die ons een veel betere kans geven om effectief te concurreren met navigatie-oplossingen van bedrijven zoals Apple en Google.
    In dat opzicht ziet het er goed uit. Strategisch beginnen onze investeringen vruchten af te werpen, denk ik. Alle investeringen die we de afgelopen vijf of zes jaar hebben gedaan, beginnen nu rendement op te leveren. En vanuit dat perspectief is het een spannende tijd voor ons.

    Wim Gille - ABN AMRO ODDO BHF - Analist
    Samenvattend: er is kortetermijn-onzekerheid in Automotive, maar de vooruitzichten voor Automotive op middellange termijn zijn gelijk of zelfs beter
    We waren het hierover al eerder met elkaar eens.
    De vooruitzichten die geschets worden zijn helemaal niet slecht. Integendeel.
    Ik ben uitermate tevreden dat - deze outlook- , al kan je het niet zo noemen, uitermate voorzichtig en terughoudend is. Sterkt mij in de gedachte dat de potentie voor verbetering zeer aanwezig is. Maar vingers branden aan te optimistische info in uit den boze, gezien de problematiek bij de vaste klanten en nog onvoorziene ontwikkelingen in de markt.

    Of dat al zichtbaar wordt eind 2025?
    Géén idee. Daarom ben ik zo benieuwd wat het EU-actieplan, in samenwerking met de oems en andere belanghebbenden, behelst. Het wachten is op de presentatie op 5 maart.

    p.s.
    In die zin is het inkopen van aandelen door CEO en CMO niet alleen een mooi signaal maar ook een slim gekozen periode. De kans dat het echte koersstuwing zal veroorzaken is m.i. klein. Maar ik laat me graag verrassen.
  5. forum rang 6 JustRevisited 14 februari 2025 13:39
    WB. Als Trump geen gekke dingen doet in een peace deal voor Oekraine en geen heffingen oplegt die de auto industrie raken.

    Dan heeft tomtom denk ik een beter jaar dan gedacht. Amerikaanse autofabrikanten willen ook geen importheffingen op staal of tegenreacties van Europa dus misschien kunnen die bij Trump binnendringen.

    Op 1 ding kun je rekenen, als het om geld gaat en belangen van het eigen bedrijfsleven dan luistert het Witte huis wel. Trump heeft de grote ondernemers ook nodig en wil ook economische groei laten zien om sier te maken.
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 14 februari 2025 13:56
    quote:

    JustRevisited schreef op 14 februari 2025 13:39:

    WB. Als Trump geen gekke dingen doet in een peace deal voor Oekraine en geen heffingen oplegt die de auto industrie raken.

    Dan heeft tomtom denk ik een beter jaar dan gedacht. Amerikaanse autofabrikanten willen ook geen importheffingen op staal of tegenreacties van Europa dus misschien kunnen die bij Trump binnendringen.

    Op 1 ding kun je rekenen, als het om geld gaat en belangen van het eigen bedrijfsleven dan luistert het Witte huis wel. Trump heeft de grote ondernemers ook nodig en wil ook economische groei laten zien om sier te maken.
    Dat zijn (helaas) wel een aantal 'maren'.
    Daarom ben ik ook gecharmeerd van de terughoudendheid van Titulaer en Goddijn.
    Een gokje, met ingecalculeerd risico, met dec 2026 calls is door mij al genomen.
  7. forum rang 8 Wereldbelegger 14 februari 2025 13:58
    Minister Madlener, bekend van de fatbikes en de 130km, doet ook mee met de publieke consultatie van de Europese Commissie.

    Kamerbrief over Nederlandse inzet op consultatie over Europese auto-industrie

    Kamerstuk | 13-02-2025

    Minister Madlener (IenW), staatssecretaris Jansen (Opnbaar Vervoer en Milieu) en minister Beljaarts (EZ) informeren de Tweede Kamer over de Nederlandse inzet op de publieke consultatie van de Europese Commissie over de toekomst van de Europese auto-industrie.

    www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer...
  8. JP61V 14 februari 2025 14:12
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 februari 2025 13:56:

    [...]

    Dat zijn (helaas) wel een aantal 'maren'.
    Daarom ben ik ook gecharmeerd van de terughoudendheid van Titulaer en Goddijn.
    Een gokje, met ingecalculeerd risico, met dec 2026 calls is door mij al genomen.
    Door de aandeelkoop van Goddijn denk ik niet dat hij terughoudend is.
    Wel leuk hoor dat je gaat gokken.
    Helemaal bijzonder dat je alle risico al weet.
    Als een echte gokker.

    Blufpoker is je favoriet denk ik.
  9. forum rang 6 hvasd2 14 februari 2025 14:28
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 februari 2025 13:56:

    [...]

    Dat zijn (helaas) wel een aantal 'maren'.
    Daarom ben ik ook gecharmeerd van de terughoudendheid van Titulaer en Goddijn.
    Een gokje, met ingecalculeerd risico, met dec 2026 calls is door mij al genomen.
    Ik blijf erover verbaasd dat TT als Ascx fonds zoveel optie series heeft. U gekochte optie serie qua datum is momenteel degene die het verste weg ligt.
  10. forum rang 6 JustRevisited 14 februari 2025 14:39
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 februari 2025 13:56:

    [...]

    Dat zijn (helaas) wel een aantal 'maren'.
    Daarom ben ik ook gecharmeerd van de terughoudendheid van Titulaer en Goddijn.
    Een gokje, met ingecalculeerd risico, met dec 2026 calls is door mij al genomen.
    Klopt hoor, maar ik reken dan ook maar op Amerika's welbegrepen eigenbelang. Elon wil zijn EV-tjes hier verkopen (als er überhaupt nog mensen mee geassocieerd willen worden), de big tech bedrijven willen hier hun apps en advertenties verkopen, enz enz. Handelsoorlogen kennen alleen verliezers en Trump moet ook laten zien dat Amerika 'great again' is. Het lijkt heel ver weg, maar op 3 november 2026 zijn de midterms in Amerika.

    Als de economie er dan slecht voor staat, winnen Democraten de tussenverkiezingen. Dus ze zullen zeker geen schadelijke dingen willen doen voor dat moment. Als de Democraten die midterms winnen ligt Trump aan de leiband en is tandeloos. Je moet dus 21 maanden doorkomen. Elke dag dat Trump iets raars zegt, maar niks raars doet, is meegenomen. Laat hem vooral zoveel mogelijk golfen, zoals in zijn vorige presidentschap.
  11. Biofoed 14 februari 2025 15:18
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 februari 2025 13:56:

    [...]

    Dat zijn (helaas) wel een aantal 'maren'.
    Daarom ben ik ook gecharmeerd van de terughoudendheid van Titulaer en Goddijn.
    Een gokje, met ingecalculeerd risico, met dec 2026 calls is door mij al genomen.
    Die heb ik ook een aantal aangeschaft na de cijfers van 4-2-2025, de €4. Het moet wel heel erg "worstverhangen" worden bij TT als die in de komende jaren niet iets gaan opleveren...
  12. forum rang 8 Wereldbelegger 14 februari 2025 15:43
    quote:

    JP61V schreef op 14 februari 2025 14:12:

    [...]

    Door de aandeelkoop van Goddijn denk ik niet dat hij terughoudend is.
    Wel leuk hoor dat je gaat gokken.
    Helemaal bijzonder dat je alle risico al weet.
    Als een echte gokker.

    Blufpoker is je favoriet denk ik.
    Eerst even goed lezen.
    Het gaat over de toelichting bij de cijfers op 4 febr.
    Naar aanleiding van vragen door een analist.
    Titulaer en Goddijn zijn bekend om hun terughoudendheid op zulke momenten.

    Dat jij Goddijn niet terughoudend vindt i.v.m. een privé aandelen inkoop is aan jou. Voor mij is het niet meer dan een charme offensief op een slim moment.
    - Een week NA de cijfers NA een koersval van 5,01 naar slk 4,03 op 5 febr.

    5 miljoen voor een man met een geschat vermogen van 320 miljoen.
    of 10 miljoen voor het echtpaar met een hoger - maar onbekend - vermogen.

    Ik weet niet wat je bedoelt met: dat ik alle risico al weet.
    A is dat onzin.
    B 'ingecalculeerd' is wat anders dan alle risico weten.

    Zie ook de post van biofoed hierboven.

    Blufpoker?
    Nietszeggende opmerking.
  13. forum rang 5 xof 14 februari 2025 15:46
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 februari 2025 10:31:

    [...]

    De AFM hoeft niet te reageren.
    Goddijn en Vigreaux kopen TT aandelen -in privé-.
    Melden dat vooraf en melden de resultaten van de aankoopinspanningen.
    Keurig netjes volgens de regels.

    Wat TT als bedrijf doet staat daar los van.
    Voor een eventueel inkoopprogramma door TT wordt de interne bedrijfsstructuur gevolgd.
    Echt niet..... zij zijn statutair bestuurders en hebben toegang tot vertrouwelijke inside info. Zij moeten alles melden, AFM moet opletten. J?

    Er gelden ook lock-up periodes, ze mogen niet handelen bv 3 mnd voor cijferpublicatie.

    Het schuurt en de Godijntjes zouden dit niet moeten willen. Schijn tegen.

    Oerdom en zeker als TT in Mei zou willen inkopen, zij hebben de voorkennis.

    Het feit dat zij nu deze domme prive aankoop doen, geeft voor mij het signaal dat ze als TT niet kunnen gaan inkopen, immers dat heeft een koersopdrijvend effect en de happy few weten ervan

    De Godijntjes zitten zelf ad knoppen en aandelen in het VIP clubje zijn onderling verdeeld en de AFM kan ze niet vangen obv "acting in concert".

    Het hele zaakje stinkt.

    Gejank om vertrouwen uit te stralen.

    H&C moeten waarde creeeren door echte performance en winstmaken.

    Insider trades klinkt mooi, maar voor mij niet meer dan een valse poging om af te leiden van de dramatische performance. Ze zijn samen goed voor 500mln en niet door waardecreatie.

    Het zou H&C sieren om uit te stappen. Quasi familie onderneming. Voor ons wel te laat.

    Godijn is ex bankier, die denkt anders over het geld van anderen. De beurs als Flappentap. Hij is sluw en gaat met zn miljoenen mooi weer spelen.

    Ik vind het on-etisch om zo mn geld te verdienen en zou geen CEO willen zijn waarbij de schijn tegen me in zou gaan. Absoluut grootste waarde verbrander ad Amsterdamse beurs met Wakkie constructies om de boel juridisch en tactisch te managen.

    Ik wil mn geld terug
  14. forum rang 8 Wereldbelegger 14 februari 2025 15:55
    quote:

    hvasd2 schreef op 14 februari 2025 15:31:

    Waarom niet dec 2025 ?. tegen die tijd moet het toch wel een keer duidelijk zijn hoe de hazen gaan lopen, lijkt mij..
    beetje kort door de bocht:

    dec 25 Call 4,00 betaal je 80 cent voor
    moet in 10 maanden de koers boven de 4,80 plus kosten komen

    dec 26 Call 4,00 betaal je 105 cent voor
    moet in 22 maanden de koers boven de 5,05 plus kosten komen

    m.i.
    2025 lijkt een onzeker jaar te worden voor de automotive branche; de vaste klanten van TT.
    in 2026 kan de veelbesproken dealflow van start gaan; nieuwe kleine en grote klanten volgens Godijn.

    Dus mijn gokje met kale Calls is zo ver mogelijk in de tijd.
  15. forum rang 8 Wereldbelegger 14 februari 2025 16:01
    quote:

    Biofoed schreef op 14 februari 2025 15:18:

    [...]

    Die heb ik ook een aantal aangeschaft na de cijfers van 4-2-2025, de €4. Het moet wel heel erg "worstverhangen" worden bij TT als die in de komende jaren niet iets gaan opleveren...
    Zo denk ik er ook over.

    Daarnaast zag en zie ik niet zo snel een aantrekkelijke optieconstructie bij deze koers.

    Zelfs schrijven op aandelen is m.i. niet echt aantrekkelijk op dit moment.
    Ik hoop dat de volatiliteit weer terug komt in de koers. Dat maakt het weer wat leuker tot aan de volgende cijfers.
  16. JP61V 14 februari 2025 16:06
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 februari 2025 15:55:

    [...]

    beetje kort door de bocht:

    dec 25 Call 4,00 betaal je 80 cent voor
    moet in 10 maanden de koers boven de 4,80 plus kosten komen

    dec 26 Call 4,00 betaal je 105 cent voor
    moet in 22 maanden de koers boven de 5,05 plus kosten komen

    m.i.
    2025 lijkt een onzeker jaar te worden voor de automotive branche; de vaste klanten van TT.
    in 2026 kan de veelbesproken dealflow van start gaan; nieuwe kleine en grote klanten volgens Godijn.

    Dus mijn gokje met kale Calls is zo ver mogelijk in de tijd.
    Waar heb je dan het risico ingecalculeerd.
    Heb je ook puts gekocht?
861 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 44 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.