Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
17,010   +0,440   (+2,66%) Dagrange 16,370 - 17,180 246.539   Gem. (3M) 299,5K

AMG Critical Materials 2025

1.394 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 70 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Lamsrust 10 februari 2025 23:06
    quote:

    Fox WIld schreef op 10 februari 2025 22:37:

    shortsell.nl/short/AMGCriticalMaterial

    Afgelooen vrijdag weer twee partijen (D.E. Shaw en PDT Partners) die verder afgebouwd hebben.
    PDT Partners speelt een spelletje. Op 22 januari jl. hebben ze hun short fors opgebouwd door de koers naar E 13 te drukken en sindsdien bouwen ze heel geleidelijk af. Dat heet geld verdienen ten koste van beleggers met een minder koersvaste visie op AMG.
  2. Piet Plezier 11 februari 2025
    AMG gaat gestaag stijgen naar aanloop van de resultaten, dit zie je meestal vlak voordat de cijfers komen. Iedereen weet dat deze koers van €15 een lachertje is en die is alleen te wijten aan de shorters lui.
    Volgens mij gaat de koers nu oplopen richting de €17 wat voor nu redelijk lijkt, gezien de conservatieve outlook.
    Mocht er ietjes betere resultaten en outllook afgegeven worden op welke manier dan ook, schiet de koers weer zo boven de €20 na bekendmaking. Alle ellende is al ingeprijsd, meer dan zelfs. Als het vertrouwen weer terug is kan het hard gaan.
    Zeker als de beurs mee gaat zitten en Trump zich koest gaat houden of eindelijk iets goeds gaat doen.
    Succes weer.
  3. Woody woodpecker 11 februari 2025 00:42
    Volgens mij heeft AMG baat bij de nieuwe 25 % duties die Trump nu wil gaan heffen op Aluminium (producten). AMG technologies heeft met haar Amerikaanse vestiging mijn inziens een groot voordeel op haar Europese en Chinese concurrenten. En aangezien ze ook in China met productie zitten hebben ze ook daar geen problemen mochten de Chinezezen weer duties op hun import gaan heffen op Aluminium producten. Dus ben even benieuwd of de sancties en heffingen stand houden, maar dat legt AMG geen windeieren ten opzichte van de concurrenten op dit vlak. Want er wordt op dit forum veel over Lithium en Vanadium gesproken, maar technologies vormt ook een grote tak binnen het AMG concern. Ik had eigenlijk verwacht dat de heffingen tot een grotere stijging van het aandeel zou moeten leiden.
  4. forum rang 6 Lamsrust 11 februari 2025 01:34
    quote:

    Piet Plezier schreef op 11 februari 2025:

    AMG gaat gestaag stijgen naar aanloop van de resultaten, dit zie je meestal vlak voordat de cijfers komen. Iedereen weet dat deze koers van €15 een lachertje is en die is alleen te wijten aan de shorters lui.
    Volgens mij gaat de koers nu oplopen richting de €17 wat voor nu redelijk lijkt, gezien de conservatieve outlook.
    Mocht er ietjes betere resultaten en outllook afgegeven worden op welke manier dan ook, schiet de koers weer zo boven de €20 na bekendmaking. Alle ellende is al ingeprijsd, meer dan zelfs. Als het vertrouwen weer terug is kan het hard gaan.
    Zeker als de beurs mee gaat zitten en Trump zich koest gaat houden of eindelijk iets goeds gaat doen.
    Succes weer.
    Eens, echter wil de EBITDA van AMG weer enige 100 den miljoenen per jaar bedragen, dan zullen de lithium en/of vanadium prijzen toch echt significant moeten stijgen. Technologies heeft een te lage EBITDA marge om echt een groot verschil te maken, dit groeit eerder gestaag door.
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 11 februari 2025 01:41
    Nu Ford innovatieve technologieën en partnerschappen omarmt, ziet de toekomst in de elektrische voertuigsector er veelbelovend uit.

    Fords gedurfde zet: gebruikmaken van Chinese EV-batterijtechnologie om voorop te blijven lopen.

    Terwijl Ford zich voorbereidt op de lancering van zijn BlueOval Battery Park in 2026, is de autofabrikant op een missie om duizenden LFP-batterijen te produceren, bedoeld om zijn aankomende reeks van meer betaalbare EV's van stroom te voorzien. Deze stap toont niet alleen Fords toewijding aan innovatie, maar ook zijn strategie om de toestroom van budgetvriendelijke Chinese elektrische auto's die de markten wereldwijd overspoelen, tegen te gaan.

    Nu de race om de EV-markt te domineren heviger wordt.

    kondorexp.co.il/uncategorized-en/9570...
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 11 februari 2025 09:06
    quote:

    Woody woodpecker schreef op 11 februari 2025 00:42:

    Volgens mij heeft AMG baat bij de nieuwe 25 % duties die Trump nu wil gaan heffen op Aluminium (producten). AMG technologies heeft met haar Amerikaanse vestiging mijn inziens een groot voordeel op haar Europese en Chinese concurrenten. En aangezien ze ook in China met productie zitten hebben ze ook daar geen problemen mochten de Chinezezen weer duties op hun import gaan heffen op Aluminium producten. Dus ben even benieuwd of de sancties en heffingen stand houden, maar dat legt AMG geen windeieren ten opzichte van de concurrenten op dit vlak. Want er wordt op dit forum veel over Lithium en Vanadium gesproken, maar technologies vormt ook een grote tak binnen het AMG concern. Ik had eigenlijk verwacht dat de heffingen tot een grotere stijging van het aandeel zou moeten leiden.
    Aluminium is totaal niet van belang voor AMG.

    Wellicht zijn de importheffingen positief voor de vanadiumprijzen, maar dat is volkomen onduidelijk.
  7. forum rang 6 Trx7 11 februari 2025 09:17
    quote:

    Lamsrust schreef op 11 februari 2025 01:34:

    [...]

    Eens, echter wil de EBITDA van AMG weer enige 100 den miljoenen per jaar bedragen, dan zullen de lithium en/of vanadium prijzen toch echt significant moeten stijgen. Technologies heeft een te lage EBITDA marge om echt een groot verschil te maken, dit groeit eerder gestaag door.
    Als prijzen nog een aantal jaar op dit niveau blijven, kan AMG dat overleven?
  8. forum rang 6 Money Never Sleeps 11 februari 2025 10:26
    quote:

    Woody woodpecker schreef op 11 februari 2025 00:42:

    Volgens mij heeft AMG baat bij de nieuwe 25 % duties die Trump nu wil gaan heffen op Aluminium (producten). AMG technologies heeft met haar Amerikaanse vestiging mijn inziens een groot voordeel op haar Europese en Chinese concurrenten. En aangezien ze ook in China met productie zitten hebben ze ook daar geen problemen mochten de Chinezezen weer duties op hun import gaan heffen op Aluminium producten. Dus ben even benieuwd of de sancties en heffingen stand houden, maar dat legt AMG geen windeieren ten opzichte van de concurrenten op dit vlak. Want er wordt op dit forum veel over Lithium en Vanadium gesproken, maar technologies vormt ook een grote tak binnen het AMG concern. Ik had eigenlijk verwacht dat de heffingen tot een grotere stijging van het aandeel zou moeten leiden.
    Zijstap: De ex-CEO van TATA aan het woord gisteren. Het gaat om een speciaal product leveren. zoals TATA dus zeer speciaal staal levert aan USA dat ze zelf niet kunnen. In 2018 werden zij uitgezonderd. Ik kan mij zoiets ook voorstellen voor bedrijven als AMG , maar denk ook maar aan Aperam of ASML. De soep wordt niet zo heet gegeten................. Alles wat ze zelf niet kunnen , moeten ze toch inkopen.
1.394 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 70 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.