Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,996   -0,042   (-1,04%) Dagrange 3,964 - 4,054 490.697   Gem. (3M) 271,2K

Februari 2025 . Stelt Tom Tom nooit teleur in het teleurstellen ?

549 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 28 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 win some... 5 februari 2025 15:39
    quote:

    Benjamin G. schreef op 5 februari 2025 14:38:

    [...]

    Terecht punt. Er wordt al wat meer geschreven of bestuur überhaupt wel in control is. Het is te gek voor woorden wat er nu gebeurt. Maar goed. We staan erbij en kijken er naar.

    Qua asset waarde. Daar hebben we eerder van geconcludeerd dat het bouwen van een HD maps fabriek enkele miljarden kost. Wil je dus from scratch beginnen dan is dat de waardering. Andere maatstaaf is de waardering van Here.

    Nu waar ik vermoed dat jouw punt zit, is hoe verdien je al die investeringen terug en waar zit het businessmodel. Dus waar Mobileye met nagenoeg geen omzet op miljarden werd gewaardeerd is dat voor TomTom nooit het geval geweest. Blijkbaar is de combinatie van ADAS systemen met software intressant.

    TomTom zelf levert ondanks haar digitale cockpit idee. Vooral diensten op een systeem. Tsja zeg het maar.
    Het ontsluiten van assetwaarde kan volgens mij alleen op het juiste moment. Toen de Duitse autobouwers Here overnamen was misschien zo'n moment. En toen het contract met Apple afliep misschien ook. Maar Goddijn heeft zeer duidelijk de route gekozen van het ontsluiten van operationele waarde. Dit door de proprietary map weg te geven aan Overture en ook door voor de resterende maplagen, traffic etc een langdurige overeenkomst met Microsoft aan te gaan. Hierdoor is het qua assets voor eventuele andere grote partijen een stuk minder interessant.

    We zien Microsoft de afgelopen jaren hard groeien, maar TT profiteert hier qua omzet nauwelijks van. Wat de vraag doet rijzen wat voor contractvoorwaarden zijn afgesproken. Mogelijk dacht Goddijn vooral te gaan groeien met partijen buiten Microsoft en zag hij de Microsoftdeal als een goede constante basis. Maar ik denk dat het voor veel partijen veel voordeliger is om van de TT diensten en tools gebruik te maken via Microsoft Azure ipv rechtstreeks zaken te doen met TT. Waardoor er van het hele groeiscenario qua omzet in ieder geval weinig terecht komt. Goddijn zijn ego lijkt me een stuk groter dan zijn strategisch inzicht
  2. forum rang 6 hvasd2 5 februari 2025 16:09
    quote:

    pwijsneus schreef op 5 februari 2025 10:36:

    Market Cap EUR 516 miljoen
    Waarde free float ~ EUR 260 miljoen
    Aanwezige cash ~ EUR >260 miljoen
    Uitgekeerd superdividend Telmatics sale 2019 founders ~ EUR 330 miljoen

    Founders kunnen de free float uitkopen, en houden ze nog wat over ook. Maar blijkbaar hebben ze er zelf ook geen vetrouwen in dat ze zelfs op een all time low niet durven handelen. Besluiteloosheid.
    Wachten loont met deze neerwaartse spiraal.
  3. DYEX 5 februari 2025 16:22
    quote:

    win some... schreef op 5 februari 2025 15:39:

    [...]

    Het ontsluiten van assetwaarde kan volgens mij alleen op het juiste moment. Toen de Duitse autobouwers Here overnamen was misschien zo'n moment. En toen het contract met Apple afliep misschien ook. Maar Goddijn heeft zeer duidelijk de route gekozen van het ontsluiten van operationele waarde. Dit door de proprietary map weg te geven aan Overture en ook door voor de resterende maplagen, traffic etc een langdurige overeenkomst met Microsoft aan te gaan. Hierdoor is het qua assets voor eventuele andere grote partijen een stuk minder interessant.

    We zien Microsoft de afgelopen jaren hard groeien, maar TT profiteert hier qua omzet nauwelijks van. Wat de vraag doet rijzen wat voor contractvoorwaarden zijn afgesproken. Mogelijk dacht Goddijn vooral te gaan groeien met partijen buiten Microsoft en zag hij de Microsoftdeal als een goede constante basis. Maar ik denk dat het voor veel partijen veel voordeliger is om van de TT diensten en tools gebruik te maken via Microsoft Azure ipv rechtstreeks zaken te doen met TT. Waardoor er van het hele groeiscenario qua omzet in ieder geval weinig terecht komt. Goddijn zijn ego lijkt me een stuk groter dan zijn strategisch inzicht
    Als die Duitse autobouwers denken dat het handig is om TT en Here samen te voegen, dan kunnen ze TT er nu bij kopen voor wisselgeld en betaalt de aankoop zichzelf ook nog een keer terug uit de synergie. De synergie direct en ook nog op termijn omdat TT en Here dan niet meer hoeven te concurreren bij elke nieuwe tender.

    Als dat soort ondernemingen zich gaan roeren dan is ook het dubbele van de huidige koers zomaar in beeld.
  4. forum rang 4 marathon 11 5 februari 2025 16:25
    quote:

    JP61V schreef op 5 februari 2025 15:58:

    Rond 1300 AD had je hier in Nederland ook roofridders die uiteraard roofden, maar ook soms ook steden in brand staken. Daarvan zijn de meeste nu van adel. Ik denk dat Harold (van) Goddijn daar door geinspireerd is geworden, en hoopt op een betere toekomst.
    Hahaha. Misschien de reïncarnatie van????
549 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 28 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.