Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,128   +0,098   (+2,43%) Dagrange 4,010 - 4,220 522.853   Gem. (3M) 256,7K

Februari 2025 . Stelt Tom Tom nooit teleur in het teleurstellen ?

386 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 20 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Wereldbelegger 4 februari 2025 10:56
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 4 februari 2025 10:47:

    [...]

    Dit kan men toch niet met droge ogen aan de aandeelhouders verkopen?!
    De lage beurswaarde van TomTom is totaal niet in verhouding met de bedrijfswaarde.

    Vanmiddag een bericht dat TomTom voor >€7,50 wordt verkocht is het beste wat ons nu kan overkomen.
    En dan ga je dromen over een premie van 76,5% op de huidige koers?
    Is het daarom dat je "koopkansen" ziet vandaag?

    Zoals je zelf schrijft: "Opwaarts potentieel is nu groot"
    Dus jouw advies is (bij) kopen voor een dirty exit?
  2. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 4 februari 2025 11:05
    Van Kempen kan zijn geluk niet op vandaag!

    Maar de dag is nog niet om en ik kan me niet voorstellen dat TomTom vanmiddag niet met een toelichting komt ( na alle eerdere positieve signalen) die de koers weer deels ( flink) doet herstellen.

    Sowieso is het communiceren van TomTom en de all time koersdaling een goede reden voor een onderzoek door de AFM
  3. forum rang 5 xof 4 februari 2025 11:09
    Teslin heeft ook weer wat uit te leggen aan hun achterban. Hun 7,5% verdampt snel, een verdere optelsom van bleeders.

    Accel, Accyss, Ebusco, TKH, TT etc.

    Ik ben niet in de gelegenheid om de call bij te wonen, maar ga zeker terugluisteren.

    Stel VEB of Teslin vragen.

    Waarom geen winstwaarschuwing terwijl in Dec nog gerept wordt over "unprecedented dealactivity", "Visibility of Pipeline", Enterprise deals etc.

    Corinne en Willem ook op de CES praatstoel.

    AFM kom er maar in
  4. Benjamin G. 4 februari 2025 11:45
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 4 februari 2025 10:52:

    [...]

    Mooie theorie, leest als een doordacht complot richting de kleine belegger.
    Een filmscenario of netflixserie waardig.

    alleen één vraag: wat doen al die particuliere beleggers toch al die jaren in dit derde divisie fonds?
    Zijn die zo goedgelovig dat ze zo gemakkelijk bij de neus worden genomen? Of is het toch geloof in wonderen?
    Je maakt er weer een feestje van. Beetje een onzinnig feestje voor een belegger.

    De simpele constatering is dat de outlook niet congruent is met eerdere en recente uitspraken. Xof maakt dat ook klip en klaar duidelijk.

    Hoe kan het dat de uitspraken en de outlook zo uiteenlopen? Dat is wat ik wil weten. Deze outlook past niet bij tegenwind maar past bij een serieus concurrentieprobleem. Onvoldoende competitief vermogen. Is dit bestuur wel in staat de kansen die ze zelf zien ook te verzilveren of roepen ze maar wat. Prima en heel knap alle investeringen in R&D, knap ook om van hardware naar softwarebedrijf te gaan, knap ook om een licence to operate te hebben, maar waar en wanneer worden de centjes verdiend?
  5. forum rang 6 tatje 4 februari 2025 11:50
    quote:

    xof schreef op 4 februari 2025 11:28:

    "Next year we can begin starting to reap the fruits".....

    Dit was Corinne 5 Dec jl, nu wordt de outlook verlaagd...

    Hoe kun je dit "accelerating" noemen of Harold "increase dealactivity Enterprise"
    Logisch !

    deals worden afgesloten in 2025 en dat wordt pas omzet in 2026 2027.

    Dus als je deals afsluit in 2025 raap je het fruit op.

    Maar loopt pas in 2026 in de omzet.

    De outlook 2025 laat hetzelfde zien.

    Deals in 2025 die pas 2026 in de omzet lopen.

    trouwens de outlook 2025 is ook heel mager.

    ONDERKANT

    Omzet 505
    Marge 85%
    429
    opex zonder D en A 480
    ebitda - 51
    D en A 20
    ebit - 71

    BOVENKANT
    omzet 565
    marge 85%
    480
    opex zonder D en A 480
    ebitda 0
    D en A 20
    ebit - 20

    Dus de ebit zal in 2025 tussen de - 71 en - 20 liggen.
    Misschien is de gross margin groter dan 85%
    dan wordt voor elk procent hoger de ebit 6 gunstiger, ook de ebitda.

    2025 wordt gewoon een drama jaar !

    Ik kan het niet leuker maken.

    Een deal is oogsten alleen zie je het niet terug in de cijfers 2025

    Laten we hopen dat 4,30 de onderkant is.

    Zonder freeze zouden ze kunnen doordouwen tot onder de 4

    Afwachten
  6. Kuiken 4 februari 2025 12:06
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 4 februari 2025 10:52:

    [...]

    Mooie theorie, leest als een doordacht complot richting de kleine belegger.
    Een filmscenario of netflixserie waardig.

    alleen één vraag: wat doen al die particuliere beleggers toch al die jaren in dit derde divisie fonds?
    Zijn die zo goedgelovig dat ze zo gemakkelijk bij de neus worden genomen? Of is het toch geloof in wonderen?
    Naïef noem ik mezelf niet. Ben wel een TT- believer. Zit er al heel lang in met aandelen, maar daarvan is nu een procent of tien overgebleven, omdat het te lang te slecht met de koers gaat. Dus ik zal er niet meer erg veel rijker of erg veel armer van worden. Vind wat TT op de mat legt gewoon beter en mooier dan Google. En los van de bedrijfsvoering heb ik respect voor wat het personeel er van bakt afgezet tegen wat Google biedt. TT is aanwezig in een aantal grote partijen in de auto-industrie en zal niet zo gauw van de kaart worden geveegd. Dus veel neerwaarts potentieel is er niet. Ik zie eerder een samensmelting met HERE tot stand komen vanwege de Europese herijking van de auto-industrie. Zelfs subsidies acht ik daarbij niet uitgesloten. In zekere zin is Europese onafhankelijkheid van de VS een grotere prioriteit.
  7. forum rang 6 win some... 4 februari 2025 12:15
    In 2019 was de LT-omzet 426 mio. Op de CMD van dat jaar sprak TT de ambitie uit om dit voor 2030 te laten groeien naar 1500-2000 mio. We zijn nu halverwege en de verwachting is dat dit jaar de LT-omzet uitkomt op 440-490 mio. Er lijkt dus nogal wat ruimte te zitten tussen de gestelde doelen en de behaalde resultaten.

    Reken je de inflatie van de afgelopen 5 jaar mee, die met zo'n 25% veel hoger was dan verwacht, dan moet je eigenlijk concluderen dat in nominale bedragen gezien de LT-omzet is gekrompen.

    Van een verwachte CAGR van zo'n 15% naar een nominale krimp...... De CEO blijft gewoon zitten en de RvC zag dat het goed was. Inderdaad schaamteloos.
  8. forum rang 6 tatje 4 februari 2025 12:26
    De outlook

    ONDERKANT

    omzet 505
    stel Enterprise is 170 en consumer 70
    Dan is automotive 265

    Bovenkant 565
    stel Enterprise is 180 en consumer 75
    dan is automotive 310

    In 2024 was Automotive 328 en in 2023 zelfs 342

    ( herinneren we ons nog 40 voor 2023 en 20 voor 2024 ) als groter zichtbaarheid

    Our Automotive products have evolved into API-based updates and services in combination with an
    initial onboard map, from a predominantly onboard offering including updates. As a result of this
    change, the timing of IFRS revenue recognition for new map subscription contracts changed from Q4
    2022 onward. In the fourth quarter of 2022, the impact on reported revenue was a positive effect of
    €9.6 million, and we expect the positive impact on full-year 2023 revenue to be around €40 million.

    Ergens heeft Harold gezegd, 2023 40 2024 20 en vanaf 2025 verwaarloosbaar

    Zowel Harold als Corinne als Willem hebben het over DEALS, die pas in 2026 enz in de omzet lopen.

    Als ze in 2025 niets zeggen over de deals , weet ik genoeg.
  9. forum rang 6 JustRevisited 4 februari 2025 12:41
    quote:

    xof schreef op 4 februari 2025 11:09:

    Waarom geen winstwaarschuwing terwijl in Dec nog gerept wordt over "unprecedented dealactivity", "Visibility of Pipeline", Enterprise deals etc.

    Corinne en Willem ook op de CES praatstoel.

    AFM kom er maar in

    Beiden kunnen heel goed waar zijn: een goede deal activiteit en veel in de pijplijn en tegelijkertijd een lage zichtbaarheid over omzet op korte termijn.

    Enerzijds door een moeilijke automarkt en een mogelijke handelsoorlog die boven de markt hangt. Wat als er een 25% importheffing in de US komt op Europese auto’s?

    Ik denk dat als je nu een willekeurige autofabrikant belt — Stellantis of Volkswagen — met de vraag hoeveel afzet zij verwachten dit jaar, dat zij het ook niet weten. En op hun input baseert tomtom haar outlook.
  10. forum rang 6 tatje 4 februari 2025 12:46
    In 2023 A 342 grotere zichtbaarheid 40 dus op vergelijkingsbasis 302
    In 2024 A 328 grotere zichtbaarheid 20 dus op vergelijkingsbasis 308

    In 2025 A tussen 265 en 310 geen grotere zichtbaarheid dus op vergelijkingsbasis tussen 265 en 310.

    Denk wel dat ze backlog en de ontvangsten iets verschoven hebben, ten gunste van de backlog en FCF in 2025 .

    bv

    In 2023 rollen auto s van de band , door de grotere zichtbaarheid boek je 40 miljoen van die centen minder naar
    deferred !

    In 2024 was dit 20 miljoen

    In 2025 wordt dit verwaarloosbaar, volgens Harold.

    Ik schat Enterprise

    2023 148
    2024 161
    2025 180
386 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 20 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.