Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,150   -0,021   (-1,76%) Dagrange 1,110 - 1,192 1.162.892   Gem. (3M) 1,5M

Ebusco 2024

12.756 Posts
Pagina: «« 1 ... 626 627 628 629 630 ... 638 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Daarom 18 december 2024 12:31
    quote:

    Butterfly schreef op 18 december 2024 12:23:

    www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel...

    HCM---- aandelen ---------converteerbare obligatie (%,long in Ebusco)

    ........................Aandelen-------C.O.------------------totaal
    18-12-2023----..232.994-------5.888.000----------9,56%
    25-11-2024---14.742.973----10.620.322---------38,74%
    28-11-2024---13.061.738-----10.620.322---------36,17%
    06-12-2024-----9.077.760-----10.620.322---------30,09%
    09-12-2024-----8.514.413-----10.620.322---------29,23%
    17-12-2024-----6.460.761-----10.620.322---------26,09%
    Ze zitten met hun ‘normale aandelen’ net onder de 10 procent en ik denk dat dit hun doel was. Je ziet ook gelijk terug in het volume en geen dumps meer.
    Als ze nu klaar zijn met verkopen dan kan de koers weer gestaag omhoog!!
  2. forum rang 5 StoplossBurner 18 december 2024 12:33
    quote:

    lucas D schreef op 18 december 2024 12:22:

    www.ebusco.com/ebusco-announces-organ...

    ...
    De informatie in dit persbericht kan voorwetenschap zijn in de zin van artikel 7(1) van de Europese Verordening Marktmisbruik (MAR). Dit persbericht werd verspreid op 18 december 2024 om 07:30 uur.
    Goedemorgen!
  3. Butterfly 18 december 2024 12:41
    quote:

    Daarom schreef op 18 december 2024 12:31:

    [...]

    Ze zitten met hun ‘normale aandelen’ net onder de 10 procent en ik denk dat dit hun doel was. Je ziet ook gelijk terug in het volume en geen dumps meer.
    Als ze nu klaar zijn met verkopen dan kan de koers weer gestaag omhoog!!
    De reden dat ik het hier heb neergezet is een reactie
    op Gaasp en Ron Kerstens.

    5%, wat er gezegd ook wordt is "maar" 500.000 aandelen.
    En dat dit tegen bv €0.82 zou zijn.
    Dat heet durfkapitaal!
    En het goedkoper "krijgen" van de aandelen is heel normaal.
  4. forum rang 5 Daarom 18 december 2024 12:44
    quote:

    zeurpietje schreef op 18 december 2024 11:24:

    Beste Daarom. Ik hoop nog steeds op een antwoord op mijn vraag van 9.15 uur.
    En zie ook de post van Lucas D 12:22.

    Dit schept bakken met vertrouwen bij klanten, leveranciers, investeerders en hopelijk ook bij aandeelhouders. Bij mij in ieder geval zeker!!
  5. In de sterren staat geschreven 18 december 2024 13:07
    quote:

    StoplossBurner schreef op 18 december 2024 10:54:

    [...]

    Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. Maar het positieve bericht waar Daarom zo om smeekte is dan vandaag al gekomen; liefst 95 bussen uit de al penibele order portefeuille geschrapt, waarschijnlijk vergezeld met een hoop imago schade bij die klanten + terechte schade claims. En dan nog nieuw management dat wegloopt en vervangen wordt door Ebusco 1.0 management lid. Dan kan alleen maar geweldig zijn toch?

    Wacht nog op het moment dat ze Venray als overgebleven lokatie aanwijzen in NL en niet Deurne; dat helpt het 'natuurlijk' verloop wel een handje en dus de kostenbesparing op korte termijn. Je houdt dan wel een nog doodlopender bedrijf over voor zover dat nog kan overigens.

    Nog niks van mijn Ebusco bron vernomen overigens.
    Kun je aan je bron, als hij er nog werkt, vragen hoeveel man personeel er nog in dienst zijn van Ebusco? Kennelijk hebben er al veel het bedrijf verlaten nu "als onderdeel van werkstroom 4 van het Turnaroundplan om over te stappen op en het OED-model te verduidelijken, heeft het bedrijf besloten het Executive Committee te ontbinden en het bedrijf rechtstreeks vanuit de Raad van Bestuur te leiden."
    "Als gevolg van de slankere organisatiestructuur zullen de rollen van Chief Technology Officer (zoals eerder aangekondigd op 24 oktober 2024), Chief Human Resources Officer (CHRO) en Chief Commercial Officer (CCO) niet langer bestaan. De directe rapporten van de CHRO worden overgedragen aan Christian Schreyer als CEO en de afdelingen Engineering, Sales en After Sales zullen rapporteren aan de COO."
    Al die personele kosten die wegvallen zou de koers moeten helpen omhoog te gaan. Of zijn er twijfels of het slanke bestuur de uitgebreide span of control aan kan? Of kunnen ze nog steunen op het echelon onder de Chiefs?
  6. forum rang 4 zeurpietje 18 december 2024 13:16
    quote:

    Daarom schreef op 18 december 2024 12:07:

    [...]

    Het punt wat jij maakt gaat over vertrouwen en met name in het voortbestaan van Ebusco.

    De kwaliteit van de bussen staat niet ter discussie (aftersales moet trouwens verbeteren). De 3.0 versie is erg gewild (lichter en langere actieradius).

    Ebusco moet het vertrouwen terugwinnen in levensvatbaar, bestelde bussen tijdig kunnen leveren en gedegen after sales.

    Het huidige management zet hier gedegen stappen in. Dit geeft vertrouwen richting klanten, investeerders en partners.

    Ik zie dit management de juiste stappen nemen die het vorige management had moeten maken. Hierom ben ik ingestapt als aandeelhouder.
    Bedankt voor je antwoord. Je begrijpt dat ik zelf geen aandelen heb maar als oud beurshandelaar ben ik altijd benieuwd wat voor argumenten men gebruikt waarom een aandeel zal dalen of stijgen. Blijf dit met veel interesse volgen en wens jou veel succes met je aandelen.
  7. forum rang 7 lucas D 18 december 2024 13:18
    quote:

    In de sterren staat geschreven schreef op 18 december 2024 13:07:

    [...]

    Kun je aan je bron, als hij er nog werkt, vragen hoeveel man personeel er nog in dienst zijn van Ebusco? Kennelijk hebben er al veel het bedrijf verlaten nu "als onderdeel van werkstroom 4 van het Turnaroundplan om over te stappen op en het OED-model te verduidelijken, heeft het bedrijf besloten het Executive Committee te ontbinden en het bedrijf rechtstreeks vanuit de Raad van Bestuur te leiden."
    "Als gevolg van de slankere organisatiestructuur zullen de rollen van Chief Technology Officer (zoals eerder aangekondigd op 24 oktober 2024), Chief Human Resources Officer (CHRO) en Chief Commercial Officer (CCO) niet langer bestaan. De directe rapporten van de CHRO worden overgedragen aan Christian Schreyer als CEO en de afdelingen Engineering, Sales en After Sales zullen rapporteren aan de COO."
    Al die personele kosten die wegvallen zou de koers moeten helpen omhoog te gaan. Of zijn er twijfels of het slanke bestuur de uitgebreide span of control aan kan? Of kunnen ze nog steunen op het echelon onder de Chiefs?
    Er is geen bron!

    Niemand mag meer naar buiten brengen dan wat in de persberichten staat en voor iedereen toegankelijk is.
  8. forum rang 4 kweetnie 18 december 2024 13:24
    quote:

    zeurpietje schreef op 18 december 2024 09:15:

    @ Daarom. Jij verdiept je nogal in Ebusco. Kun jij uitleggen waarom een Eusco-bus zoveel beter is dan een bus van een van de gerenomeerde merken. Was ik een busondernemer zou ik toch wel heel erg aanhikken tegen het feit dat het voortbestaan van Ebusco ter discussie staat. Waar kan ik dan terecht voor onderhoud en software-updates. Gezien de grote vraag naar electrische bussen zou je toch verwachten dat de onverkochte bussen bij Ebusco zo zouden zijn verkocht. Dit zet mij toch aan het denken.
    @zeurpietje, bij deze toch even nog een reactie hier op.

    Ook al staat het voorbestaan ter discussie (de een denkt van wel, een ander weer niet) wil niet zeggen dat je zekerheid hebt bij een andere bussenbouwer. Kijk eens naar wat er nog niet zo heel lang geleden met van Hool is gebeurd. Zekerheid heb je eenmaal nooit blijkt wel.
  9. forum rang 7 Branco P 18 december 2024 13:34
    quote:

    kweetnie schreef op 18 december 2024 13:24:

    [...]

    @zeurpietje, bij deze toch even nog een reactie hier op.

    Ook al staat het voorbestaan ter discussie (de een denkt van wel, een ander weer niet) wil niet zeggen dat je zekerheid hebt bij een andere bussenbouwer. Kijk eens naar wat er nog niet zo heel lang geleden met van Hool is gebeurd. Zekerheid heb je eenmaal nooit blijkt wel.
    Het failliete Van Hool werd wel overgenomen door VDL dus daar kunnen de exploitanten met hun Van Hool bussen nu terecht.
  10. forum rang 5 Daarom 18 december 2024 14:08
    quote:

    zeurpietje schreef op 18 december 2024 13:16:

    [...]Bedankt voor je antwoord. Je begrijpt dat ik zelf geen aandelen heb maar als oud beurshandelaar ben ik altijd benieuwd wat voor argumenten men gebruikt waarom een aandeel zal dalen of stijgen. Blijf dit met veel interesse volgen en wens jou veel succes met je aandelen.
    Dankjewel!
  11. forum rang 6 Goedekans 18 december 2024 14:10
    quote:

    Butterfly schreef op 18 december 2024 12:41:

    [...]

    De reden dat ik het hier heb neergezet is een reactie
    op Gaasp en Ron Kerstens.

    5%, wat er gezegd ook wordt is "maar" 500.000 aandelen.
    En dat dit tegen bv €0.82 zou zijn.
    Dat heet durfkapitaal!
    En het goedkoper "krijgen" van de aandelen is heel normaal.
    Hoe kom je daar op?
    5% is 500.000 aandelen , geeft dus 10 miljoen aandelen ?
    Ik begreep 5% over het totaal aantal aandelen van circa 65 miljoen.
  12. forum rang 7 lucas D 18 december 2024 14:11
    Grootaandeelhouders moeten wel oppassen!

    Zij zijn niet degene die de koers stuwen, dat zijn de te verhandelde aandelen!
    Aandelen die in vaste handen zijn dragen daar niet aan bij.
    Daarmee zeg ik niet dat grootaandeelhouders niet handelen, maar dat kunnen ze pas na verkoop van wat aandelen.
    En dat draagt niet bij aan een hogere koers.

    Het is dan ook zaak degene die aandelen verhandelen te koersteren en goed op de hoogte te houden.
  13. Butterfly 18 december 2024 14:12
    Zover ik het heb gelezen zijn doe aandelen van die
    converteerbare obligatie al meegenomen in het totaal
    aantal aandelen, die 65.000.000
    Dus volgens jou komen er nog meer aandelen bij.

    Graag de link plaatsen waar dit dan beschreven staat.
    Want dat zou volgens jou betekenen dat er nadat de obligatie
    is geconverteerd er 130.000.000 aandelen uitstaan.
  14. Butterfly 18 december 2024 14:16
    quote:

    Goedekans schreef op 18 december 2024 14:10:

    [...]

    Hoe kom je daar op?
    5% is 500.000 aandelen , geeft dus 10 miljoen aandelen ?
    Ik begreep 5% over het totaal aantal aandelen van circa 65 miljoen.
    Heights Capital Management, Inc. - Ebusco Holding N.V. - Deurne

    Hieronder vindt u informatie uit het register substantiële deelnemingen en bruto shortposities. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

    Linkedin delen Deel Twitter Deel Facebook RSS delen E-mail delen
    Datum meldingsplicht
    17 dec 2024
    Meldingsplichtige
    Heights Capital Management, Inc.
    Uitgevende instelling
    Ebusco Holding N.V.
    Plaats
    Deurne
    Vorige register resultaat
    Volgende register resultaat
    Verdeling in aantallen (longpositie)
    Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Afwikkeling
    Gewoon aandeel 6.460.761,00 6.460.761,00 Reëel Reëel Middellijk
    (CVI Investments, Inc.) Fysieke levering
    Converteerbare obligatie 10.620.322,00 10.620.322,00 Potentieel Potentieel Middellijk
    (CVI Investments, Inc.) Fysieke levering
    Procentuele verdeling (longpositie)
    Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
    Kapitaalbelang 26,09 % 0,00 % 0,00 % 9,87 % 16,22 %
    Stemrecht 26,09 % 0,00 % 0,00 % 9,87 % 16,22 %
12.756 Posts
Pagina: «« 1 ... 626 627 628 629 630 ... 638 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.