Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,735   0,000   (0,00%) Dagrange 11,540 - 11,870 972.881   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1976 1977 1978 1979 1980 ... 2264 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Franky G 9 november 2024 17:37
    quote:

    Jimnotaris schreef op 9 november 2024 15:43:

    [...]

    Alles buiten de GUINAS-landen(Germany/UK/Ireland/Netherlands/Austria/Switzerland)eruit. Overige landen heeft JET te klein marktaandeel en/of te veel bezorgers in loondienst om winstgevend te worden.
    wat met Spanje mocht Glovo daar serieus in de problemen komen?
  2. forum rang 6 Ruval 9 november 2024 17:47
    quote:

    Franky G schreef op 9 november 2024 17:37:

    [...]

    wat met Spanje mocht Glovo daar serieus in de problemen komen?
    Dan is JET onbetwist marktleider in Spanje en verdubbelt resultaten. Bizar dat oneerlijke concurrentie gewoon mag doorgaan. Gewoon pure pech voor Jitse, net zoals situatie feecaps. Andere strategische keuzes zijn achteraf dure fouten van Jitse, maar dat geldt dus niet voor Spanje en feecaps
  3. forum rang 6 Mr Trade 9 november 2024 18:07
    quote:

    Franky G schreef op 9 november 2024 12:18:

    [...]

    Voor de X-ste keer. Die rechter heeft bepaald dat de stad NY mocht aangeklaagd omdat de klagers gelijk kunnen hebben dat de fee caps tegen de grondwet zijn. NY wilden die rechtszaak tegenhouden maar dat is vorig jaar dus verworpen. Meer dan dat staat er niet in het vonnis. Het is aan de volgende rechter om te bepalen of de klagers al dan niet gelijk hebben. En de voorbereidingen voor die rechtszaak lopen gewoon verder. Eind januari moet het expertenonderzoek af zijn. Maar wanneer de eigenlijke rechtszaak begint is nog niet geweten. En ondanks 28 sponsors is de aanpassing van de fee caps-wet nog altijd niet doorverwezen naar de gemeenteraad.
    Natuurlijk hebben ze de aanpassing van de fee caps-wet nog niet doorverwezen, gaat ook niet gebeuren.
    Volgens mij is dit de enige "troef" in de handen van NYC in de rechtzaak, je denkt toch niet dat ze deze op tafel gooien voordat er een schikking getroffen is?

    Ze zouden ook wel gek zijn.
  4. forum rang 6 Jimnotaris 9 november 2024 18:09
    quote:

    Franky G schreef op 9 november 2024 17:37:

    [...]

    wat met Spanje mocht Glovo daar serieus in de problemen komen?
    Spanje is maar een procent of 2 van JET(zal iets meer worden na eventueel vertek Glovo). Dus daar hoef je geen wonderen van te verwachten. Zeer onwaarschijnlijk dat het ooit winstgevend gaat worden. Zelfs al lopen alle klanten van Glovo over naar JET(wat velen hier schijnen aan te nemen als zekerheid)dan zal JET bezorgers in loondienst nemen en dat is nu juist wat Glovo niet wil omdat dat niets oplevert (ondanks het synergievoordeel van meer klanten).
  5. HD_Erik 9 november 2024 18:42
    quote:

    Jimnotaris schreef op 9 november 2024 15:43:

    [...]

    Alles buiten de GUINAS-landen(Germany/UK/Ireland/Netherlands/Austria/Switzerland)eruit. Overige landen heeft JET te klein marktaandeel en/of te veel bezorgers in loondienst om winstgevend te worden.
    Je vergeet landen als België en Polen, spanje en Italië wil ik nog wel aanzien... maar mee eens dat je de landen buiten Europa af moet stoten/verkopen... dit hangt gewoon als een molensteen om je nek en blijft het sentiment negatief beïnvloeden
  6. forum rang 6 Jimnotaris 9 november 2024 18:57
    quote:

    HD_Erik schreef op 9 november 2024 18:42:

    [...] Je vergeet landen als België en Polen, spanje en Italië wil ik nog wel aanzien... maar mee eens dat je de landen buiten Europa af moet stoten/verkopen... dit hangt gewoon als een molensteen om je nek en blijft het sentiment negatief beïnvloeden
    Van de GUINAS-landen is door JET aangegeven dat ze een positieve (A)EBITDA bijdrage leveren. Van de andere landen (ook binnen Europa) niet en gezien het geringe marktaandeel en (minstens zo belangrijk) het hoge percentage logistieke orders is het vrijwel uit te sluiten dat ze winstgevend zijn of worden.
  7. Franky G 9 november 2024 20:11
    quote:

    Jimnotaris schreef op 9 november 2024 18:57:

    [...]

    Van de GUINAS-landen is door JET aangegeven dat ze een positieve (A)EBITDA bijdrage leveren. Van de andere landen (ook binnen Europa) niet en gezien het geringe marktaandeel en (minstens zo belangrijk) het hoge percentage logistieke orders is het vrijwel uit te sluiten dat ze winstgevend zijn of worden.
    Het aantal logistieke orders. Je wil dus dat JET een maaltijdbezorger wordt dat geen maaltijden bezorgt. Het is nu al een groeibedrijf dat niet groeit maar krimpt.
  8. forum rang 6 Jimnotaris 10 november 2024 00:20
    quote:

    Franky G schreef op 9 november 2024 20:11:

    [...]

    Het aantal logistieke orders. Je wil dus dat JET een maaltijdbezorger wordt dat geen maaltijden bezorgt. Het is nu al een groeibedrijf dat niet groeit maar krimpt.
    Nee, Logistieke orders zijn orders waar JET de bezorging verzogt i.p.v het restaurant. JET verdient aan het leveren van de order en niet aan het uitvoeren van de bestelling. De meeste bezorgingen zijn verliesposten en al helemaal als het geen maaltijden zijn maar producten met weinig marge zoals boodschappen e.d.
  9. Dutch trackers 10 november 2024 13:19
    quote:

    Jimnotaris schreef op 10 november 2024 00:20:

    [...]

    Nee, Logistieke orders zijn orders waar JET de bezorging verzogt i.p.v het restaurant. JET verdient aan het leveren van de order en niet aan het uitvoeren van de bestelling. De meeste bezorgingen zijn verliesposten en al helemaal als het geen maaltijden zijn maar producten met weinig marge zoals boodschappen e.d.
    Misschien nog een iets andere afkorting en dan naar de marktstrategie afdeling van JET sturen. GUINAS lake is een sinkhole.
  10. Dutch trackers 10 november 2024 14:36
    quote:

    andropovke schreef op 10 november 2024 14:15:

    DH brengt Talabat naar de beurs definitief net erop .
    Vorige week mooie partij gekocht op €35,40
    Ben benieuwd of er weer een een nieuw bankstel binnen wordt gedragen bij mij.

    Henkie ook weer tevreden...
    Goed voor de sector als ze die 1 miljard ophalen.
    Totale waardeTLB rond de 13 miljard. De verhoudingen binnen de sector zijn dan wel een beetje scheef te noemen.
    De vraag is ook of het genoeg is voor MW om uit de sector te stappen.
  11. forum rang 6 Mr Trade 10 november 2024 17:31
    quote:

    Degenerate schreef op 10 november 2024 16:45:

    Stel dat de verkoop van het Talabat deel zeer goed gaat, en de beurskoers van Delivery Hero nog wat oploopt. Is het dan geen optie dat er een bod in aandelen van DEH op JET volgt?
    Alles is mogelijk, denk eerder dat het in dat geval een gecombineerd bod zal worden van Prosus en DHER. Waarbij Prosus een groter deel in het geheel zal krijgen.

    Maargoed, je weet het nooit.
  12. forum rang 6 Mr Trade 10 november 2024 20:01
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 10 november 2024 17:47:

    Wat doen de koersen van Dher en Jet deze week?Dher begrijp ik wel maar Jet? Kan die blijvend stijgen?, met al dat shorters gedoe.
    Voorlopig staat JET boven de 11 met een shortpercentage dat ruim opgelopen is de afgelopen maand.
    Voor nu is het overduidelijk even niet gelukt om de koers richting de ATL (10,01) te drukken zelfs met miljoenen stukken.

    Benieuwd welke wending dit verhaaltje binnenkort weer neemt.
  13. Franky G 10 november 2024 20:41
    (ABM FN-Dow Jones) Delivery Hero heeft besloten om Talabat, haar activiteiten op het gebied van voedselbezorging en snelle handel in de Verenigde Arabische Emiraten en andere landen in het Midden-Oosten plus Noord-Afrika, in het vierde kwartaal van 2024 naar de beurs van Dubai te brengen. Dit kondigde de Duitse maaltijdbezorger zondag aan.

    "Vandaag heeft de raad van bestuur van Delivery Hero besloten, met instemming van de raad van commissarissen, om een beursgang na te streven van 15 procent van het totaal aantal uitgegeven aandelen van Talabat Holding en indirect gehouden door Delivery Hero, met als doel om alle aandelen van Talabat medio december 2024 naar de beurs van Dubai Financial Market te brengen", zei Delivery Hero in een verklaring.

    Het bedrijf kan de omvang van het aanbod wijzigen, afhankelijk van de vereiste goedkeuringen van de Securities and Commodities Authority van de Verenigde Arabische Emiraten.

    Verder blijft de uitvoering van de voorgenomen beursgang "afhankelijk van de marktomstandigheden en verdere besluiten van de raad van bestuur en de raad van commissarissen van Delivery Hero", aldus het bedrijf.

    Delivery Hero zal na de IPO een meerderheidsbelang in Talabat behouden, met een lock-up van 180 dagen na de beursnotering. Ook blijft de maaltijdbezorger de helft van de bestuurders leveren in de raad van bestuur van Talabat en blijven de activiteiten onderdeel van de geconsolideerde resultaten van Delivery Hero.

    Na de voorgenomen beursgang wil Talabat een minimum dividend uitkeren van circa 100 miljoen dollar in april 2025, waarna in oktober 2025 en april 2026 ook nog voor in totaal 400 miljoen dollar aan dividend zal worden uitgekeerd.

    Daarna is Talabat van plan om tweemaal per kalenderjaar dividend uit te keren, in elk geval met een beoogde pay-out van 90 procent.

    "Delivery Hero zou met zijn resterende meerderheidsbelang in Talabat van een dergelijk dividend profiteren", aldus het Duitse bedrijf.

    Delivery Hero zal de opbrengst van de beursgang gebruiken voor algemene bedrijfsdoeleinden en om haar kapitaalstructuur verder te optimaliseren.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    Bron: ABM Financial News
45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1976 1977 1978 1979 1980 ... 2264 »» | Laatste |Omhoog ↑