Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,370   +0,073   (+5,60%) Dagrange 1,280 - 1,520 5.273.271   Gem. (3M) 861,9K

Ebusco 2024

11.421 Posts
Pagina: «« 1 ... 477 478 479 480 481 ... 572 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DiamondHands 7 november 2024 10:27
    quote:

    €URO-Trader schreef op 7 november 2024 09:46:

    www.wyniasweek.nl/elektrisch-rijden-w...
    Maarten van Andel heeft zeker valide punten als het gaat om de uitdagingen en beperkingen binnen de energietransitie en de mobiliteitssector. Echter, de oplossing die hij voorstelt – auto’s die extreem efficiënt rijden, bijvoorbeeld 1 op 50 – mist een realistische basis en implementatieplan. Het probleem met traditionele verbrandingsmotoren, die al meer dan 120 jaar in ontwikkeling zijn, ligt in hun inherente inefficiëntie. Deze motoren halen gemiddeld een efficiëntie van ongeveer 30%, waarbij het merendeel van de energie verloren gaat als warmte. Ter vergelijking, elektromotoren zijn veel efficiënter, met een rendement dat zelfs in het slechtste geval rond de 95% ligt. Dit maakt elektrische voertuigen veel effectiever in energiegebruik.

    Het draait echter niet enkel om het milieu; economische motieven spelen ook een grote rol. Uit talrijke studies blijkt dat elektrische bussen (ebussen) veel efficiënter zijn dan hun diesel-tegenhangers als we kijken naar de Total Cost of Ownership (TCO). Ze gaan langer mee, zijn minder onderhoudsgevoelig en zorgen voor lagere operationele kosten. Bovendien produceren ze geen lokale uitstoot, wat bijdraagt aan een schonere leefomgeving en indirect gunstiger is voor belastingbetalers door lagere gezondheids- en milieuvervuilingskosten.

    Een van de voordelen van de huidige lithium-ion batterijen is hun duurzaamheid en herbruikbaarheid. Na een levensduur van ongeveer 10 tot 12 jaar in voertuigen, kunnen deze batterijen worden hergebruikt in stationaire energieopslag (de zogenaamde ‘second life’). Nog belangrijker is dat ze voor 99% recyclebaar zijn, wat zorgt voor een circulaire economie en vermindering van grondstofverspilling.

    Het argument dat de huidige auto’s niet aan de efficiëntie-eis van 1 op 50 voldoen, komt deels door de beperkingen van verbrandingsmotoren en de focus op winstmaximalisatie binnen de auto-industrie. Gelukkig worden de nieuwste ontwikkelingen in batterijtechnologie en productie steeds ethischer en duurzamer. Cobalt, bijvoorbeeld, wordt in toenemende mate vermeden om ethische en veiligheidsredenen, en fabrikanten zoeken actief naar alternatieve oplossingen.

    Al met al biedt de overstap naar elektrische voertuigen en batterijen met een hoog rendement een veelbelovend pad voor een duurzame toekomst. De uitdaging blijft om de technologieën betaalbaar, efficiënt en toegankelijk te maken, maar de vooruitgang in batterijrecycling en vermindering van problematische grondstoffen zoals cobalt wijst erop dat de sector zich in de goede richting beweegt.
  2. forum rang 4 putdeksel 7 november 2024 13:00
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 7 november 2024 12:56:

    Ze mogen nu wel niet te lang meer w88 met die emissiekoers en voorwaarden.

    Want de pump is geweest de afgelopen dagen en de dump is zo te zien begonnen sinds de high op 4,75 van gisteren.
    als ze operationeel zo sterk waren, hadden ze misschien niet in deze situatie gezeten :-)
  3. forum rang 7 lucas D 7 november 2024 15:41
    Schreef deze week mijn inschatting van de emissie koers, tussen € 3,00 - € 3,30.
    Ging er daar nog aan voorbij dat er eerst nog een overeenkomst moet zijn voor de claim emissie.
    Daarom deze bijstelling die uiteraard alleen geld als de overeenkomst met de investerende leverancier er komt.
    Die investering is namelijk het startschot voor Ebusco / aandeelhouders om de claimemissie te laten slagen.
    Zonder deze investering van de onbekende leverancier komt er niet eens een claimemissie.
    Dat is waarom de koers wat daalt en nog wat verder gaat dalen, onzekerheid.
    Vandaar mijn bericht over geduld en de 2e helft van de maand. Want dan moet het allemaal gebeuren.
    Er van uitgaande dat stap 1 en stap 2 beiden doorgaan stel ik mijn verwacht emissie prijs bij.

    Ga na investering leverancier uit van een emissie prijs van € 5,00 - € 5,30.

    Het is dan ook maar goed dat er een pragmatische CEO aan het roer staat.
  4. forum rang 7 Bye 7 november 2024 16:01
    quote:

    lucas D schreef op 7 november 2024 15:41:

    Schreef deze week mijn inschatting van de emissie koers, tussen € 3,00 - € 3,30.
    Ging er daar nog aan voorbij dat er eerst nog een overkomst moet zijn voor de claim emissie.
    Daarom deze bijstelling die uiteraard alleen geld als de overeenkomst met de investerende leverancier er komt.
    Die investering is namelijk het startschot voor Ebusco / aandeelhouders om de claimemissie te laten slagen.
    Zonder deze investering van de onbekende leverancier komt er niet eens een claimemissie.
    Dat is waarom de koers wat daalt en nog wat verder gaat dalen, onzekerheid.
    Vandaar mijn bericht over geduld en de 2e helft van de maand. Want dan moet het allemaal gebeuren.
    Er van uitgaande dat stap 1 en stap 2 beiden doorgaan stel ik mijn verwacht emissie prijs bij.

    Ga na investering leverancier uit van een emissie prijs van € 5,00 - € 5,30.

    Het is dan ook maar goed dat er een pragmatische CEO aan het roer staat.
    Met je berichtgeving maak je duidelijk dat ook voor jou nog steeds onduidelijk is
    wat de toekomst van Ebusco zal zijn. Geen geld is einde verhaal.
  5. forum rang 7 lucas D 7 november 2024 16:04
    quote:

    Marcel I&W schreef op 7 november 2024 16:01:

    [...]

    Met je berichtgeving maak je duidelijk dat ook voor jou nog steeds onduidelijk is
    wat de toekomst van Ebusco zal zijn. Geen geld is einde verhaal.
    Dat is wat ik denk, maar misschien klopt er wel niks van wat ik schrijf.

    Begrijp wel dat het een belangrijke leverancier is, die steekt ook zijn nek niet zomaar uit.
  6. Bestek 7 november 2024 16:14
    quote:

    lucas D schreef op 7 november 2024 16:04:

    [...]

    Dat is wat ik denk, maar misschien klopt er wel niks van wat ik schrijf.

    Begrijp wel dat het een belangrijke leverancier is, die steekt ook zijn nek niet zomaar uit.
    Of hij hoopt, door alleen de kostprijs te berekenen voor reeds geleverde goederen er redelijk ongeschonden uit te komen i.p.v. met lege handen te zitten als het failliet gaat.
    Of een andere constructie natuurlijk.
  7. forum rang 7 lucas D 7 november 2024 16:33
    quote:

    Bestek schreef op 7 november 2024 16:14:

    [...]

    Of hij hoopt, door alleen de kostprijs te berekenen voor reeds geleverde goederen er redelijk ongeschonden uit te komen i.p.v. met lege handen te zitten als het failliet gaat.
    Of een andere constructie natuurlijk.
    Het zit anders denk ik.

    Buiten alleen leverancier is het de bedoeling dat hij ook deelneemt in het bedrijf door een stevige investering.
    Hij wil daar wel bepaalde garanties voor hebben.
    BV vast contract als leverancier voor onbepaalde tijd en inflatie garantie.
    Uiteraard markt conforme prijzen. En een aandeel in de winst in procenten naar grote investering met de huidige waarde van Ebusco als start.
    De grootaandeelhouders zijn afhankelijk van de besprekingen, edoch zij zullen echter mee moeten anders komt stap 1 er niet.
    Dat is dus een voorwaarde.
  8. forum rang 7 Bye 7 november 2024 16:41
    quote:

    lucas D schreef op 7 november 2024 16:33:

    [...]

    Het zit anders denk ik.

    Buiten alleen leverancier is het de bedoeling dat hij ook deelneemt in het bedrijf door een stevige investering.
    Hij wil daar wel bepaalde garanties voor hebben.
    BV vast contract als leverancier voor onbepaalde tijd en inflatie garantie.
    Uiteraard markt conforme prijzen. En een aandeel in de winst in procenten naar grote investering met de huidige waarde van Ebusco als start.
    De grootaandeelhouders zijn afhankelijk van de besprekingen, edoch zij zullen echter mee moeten anders komt stap 1 er niet.
    Dat is dus een voorwaarde.
    Weinig concreets Lucas. Gewoon fantasie.
11.421 Posts
Pagina: «« 1 ... 477 478 479 480 481 ... 572 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.