Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,265   -0,320   (-2,36%) Dagrange 13,055 - 13,430 1.465.740   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

45.189 Posts
Pagina: «« 1 ... 1923 1924 1925 1926 1927 ... 2260 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 JETzt geht's los 30 oktober 2024 21:02
    quote:

    Jimnotaris schreef op 30 oktober 2024 20:42:

    [...]

    Ja, er zijn positieve zaken, maar er is nog veel te doen om een draai te maken:

    serieuzere kostenbesparingen op (hoofd)kantoor,
    stopzetten hopeloze markten in Zuid-Europa,
    outlook omhoog i.p.v. slechts handhaven,
    geen nietszeggende samenwerkingen die niets opleveren,
    de veruit belangrijkste markt (VS/Grubhub) eindelijk eens laten groeien.
    serieuzere kostenbesparingen op (hoofd)kantoor,
    Eens, daar valt veel te winnen.

    stopzetten hopeloze markten in Zuid-Europa,
    Is alleen Spanje en Italië. Glovo is hier de nummer 1 en Jet de nummer 2. Glovo staat op omvallen vanwege rechtszaken, dus voorlopig aanhouden.

    outlook omhoog i.p.v. slechts handhaven,
    Eens, zie punt 1

    geen nietszeggende samenwerkingen die niets opleveren,
    Dat weet je vaak pas achteraf.

    de veruit belangrijkste markt (VS/Grubhub) eindelijk eens laten groeien.
    Snoop Dog blows the competition away.
  2. forum rang 10 voda 30 oktober 2024 21:46
    Markt reageert teleurgesteld op cijfers DoorDash
    30-okt-2024 21:38

    Meer groei in vierde kwartaal.

    (ABM FN-Dow Jones) DoorDash heeft de omzet in het derde kwartaal van 2024 met dubbele cijfers zien stijgen en boekte meer winst dan verwacht. Dit bleek woensdag nabeurs uit de resultaten van de Amerikaanse maaltijdbezorger.

    De brutotransactiewaarde via de DoorDash-app steeg afgelopen kwartaal met 19 procent naar iets meer dan 20 miljard dollar, waar het bedrijf een omzet van 2,71 miljard dollar aan over hield. Op jaarbasis was dat een groei van 25 procent.

    DoorDash zelf verwachtte vooraf een orderwaarde van 19,4 tot 19,8 miljard dollar in het derde kwartaal en analisten gingen volgens FactSet uit van een omzet van 2,66 miljard dollar.

    Het totaal aantal orders kwam in het afgelopen kwartaal uit op 643 miljoen, een stijging van 18 procent op jaarbasis en 8 miljoen orders meer dan in het tweede kwartaal.

    Onder de streep resteerde een nettowinst van 162 miljoen dollar, waar dat in het derde kwartaal een jaar eerder nog een verlies van 73 miljoen dollar was. Volgens FactSet hadden analisten ook op winst gerekend, maar met 0,38 dollar per aandeel was dit fors meer dan de 0,20 dollar die analisten hadden verwacht.

    De aangepaste EBITDA kwam afgelopen kwartaal uit op 533 miljoen dollar en dit was 20 miljoen dollar boven de analistenverwachting van 513 miljoen dollar.

    Outlook

    Voor het lopende kwartaal rekent DoorDash op een brutotransactiewaarde van 20,6 tot 21,0 miljard dollar, iets meer dan waarop analisten mikken.

    De aangepaste EBITDA moet in het vierde kwartaal uitkomen tussen de 525 en 575 miljoen dollar.

    Het aandeel DoorDash daalde woensdag in de nabeurshandel op Wall Street met 1,7 procent.

    Door: ABM Financial News.
  3. forum rang 4 JdH jet realist €10 Nebius $100 30 oktober 2024 22:25
    quote:

    voda schreef op 30 oktober 2024 21:46:

    Markt reageert teleurgesteld op cijfers DoorDash
    30-okt-2024 21:38

    Meer groei in vierde kwartaal.

    (ABM FN-Dow Jones) DoorDash heeft de omzet in het derde kwartaal van 2024 met dubbele cijfers zien stijgen en boekte meer winst dan verwacht. Dit bleek woensdag nabeurs uit de resultaten van de Amerikaanse maaltijdbezorger.

    De brutotransactiewaarde via de DoorDash-app steeg afgelopen kwartaal met 19 procent naar iets meer dan 20 miljard dollar, waar het bedrijf een omzet van 2,71 miljard dollar aan over hield. Op jaarbasis was dat een groei van 25 procent.

    DoorDash zelf verwachtte vooraf een orderwaarde van 19,4 tot 19,8 miljard dollar in het derde kwartaal en analisten gingen volgens FactSet uit van een omzet van 2,66 miljard dollar.

    Het totaal aantal orders kwam in het afgelopen kwartaal uit op 643 miljoen, een stijging van 18 procent op jaarbasis en 8 miljoen orders meer dan in het tweede kwartaal.

    Onder de streep resteerde een nettowinst van 162 miljoen dollar, waar dat in het derde kwartaal een jaar eerder nog een verlies van 73 miljoen dollar was. Volgens FactSet hadden analisten ook op winst gerekend, maar met 0,38 dollar per aandeel was dit fors meer dan de 0,20 dollar die analisten hadden verwacht.

    De aangepaste EBITDA kwam afgelopen kwartaal uit op 533 miljoen dollar en dit was 20 miljoen dollar boven de analistenverwachting van 513 miljoen dollar.

    Outlook

    Voor het lopende kwartaal rekent DoorDash op een brutotransactiewaarde van 20,6 tot 21,0 miljard dollar, iets meer dan waarop analisten mikken.

    De aangepaste EBITDA moet in het vierde kwartaal uitkomen tussen de 525 en 575 miljoen dollar.

    Het aandeel DoorDash daalde woensdag in de nabeurshandel op Wall Street met 1,7 procent.

    Door: ABM Financial News.
    “Onder de streep resteerde een nettowinst van 162 miljoen dollar”

    Een NETTOWINST nogmaals voor de mensen die ervan houden om de concurrentie weg te zetten als een stel koekenbakkers en beweren dat JET als enige winstgevend kan worden.

    Edit: 10q met internationale omzet nog niet gereleased helaas. Ga morgen weer checken.
  4. forum rang 7 Hendrik Roo 30 oktober 2024 22:34
    quote:

    voda schreef op 30 oktober 2024 21:46:

    Markt reageert teleurgesteld op cijfers DoorDash
    30-okt-2024 21:38

    Meer groei in vierde kwartaal.

    (ABM FN-Dow Jones) DoorDash heeft de omzet in het derde kwartaal van 2024 met dubbele cijfers zien stijgen en boekte meer winst dan verwacht. Dit bleek woensdag nabeurs uit de resultaten van de Amerikaanse maaltijdbezorger.

    De brutotransactiewaarde via de DoorDash-app steeg afgelopen kwartaal met 19 procent naar iets meer dan 20 miljard dollar, waar het bedrijf een omzet van 2,71 miljard dollar aan over hield. Op jaarbasis was dat een groei van 25 procent.

    DoorDash zelf verwachtte vooraf een orderwaarde van 19,4 tot 19,8 miljard dollar in het derde kwartaal en analisten gingen volgens FactSet uit van een omzet van 2,66 miljard dollar.

    Het totaal aantal orders kwam in het afgelopen kwartaal uit op 643 miljoen, een stijging van 18 procent op jaarbasis en 8 miljoen orders meer dan in het tweede kwartaal.

    Onder de streep resteerde een nettowinst van 162 miljoen dollar, waar dat in het derde kwartaal een jaar eerder nog een verlies van 73 miljoen dollar was. Volgens FactSet hadden analisten ook op winst gerekend, maar met 0,38 dollar per aandeel was dit fors meer dan de 0,20 dollar die analisten hadden verwacht.

    De aangepaste EBITDA kwam afgelopen kwartaal uit op 533 miljoen dollar en dit was 20 miljoen dollar boven de analistenverwachting van 513 miljoen dollar.

    Outlook

    Voor het lopende kwartaal rekent DoorDash op een brutotransactiewaarde van 20,6 tot 21,0 miljard dollar, iets meer dan waarop analisten mikken.

    De aangepaste EBITDA moet in het vierde kwartaal uitkomen tussen de 525 en 575 miljoen dollar.

    Het aandeel DoorDash daalde woensdag in de nabeurshandel op Wall Street met 1,7 procent.

    Door: ABM Financial News.
    Schokkend hoe ver JET hier achteraan sjokt. Doordash is nu al flink winstgevend EN groeit tegelijkertijd.
  5. forum rang 4 JETzt geht's los 30 oktober 2024 22:42
    quote:

    Johnnepon schreef op 30 oktober 2024 22:25:

    [...]

    “Onder de streep resteerde een nettowinst van 162 miljoen dollar”

    Een NETTOWINST nogmaals voor de mensen die ervan houden om de concurrentie weg te zetten als een stel koekenbakkers en beweren dat JET als enige winstgevend kan worden.

    Edit: 10q met internationale omzet nog niet gereleased helaas. Ga morgen weer checken.
    Jet kan ook gemakkelijk een netto winst maken. Dat is een keuze. Stoot alle verlieslatende landen af en bezuinig op het hoofdkantoor en de advertentie kosten, en je hebt een flinke nettowinst. Ze kiezen nu voor de lange termijnstrategie. Dat is denk ik ook beter. Zeker als je nu zo goedkoop aandelen kan inkopen.
  6. forum rang 8 SEVA_ 30 oktober 2024 22:45
    quote:

    Johnnepon schreef op 30 oktober 2024 22:25:

    [...]

    “Onder de streep resteerde een nettowinst van 162 miljoen dollar”

    Een NETTOWINST nogmaals voor de mensen die ervan houden om de concurrentie weg te zetten als een stel koekenbakkers en beweren dat JET als enige winstgevend kan worden.

    Edit: 10q met internationale omzet nog niet gereleased helaas. Ga morgen weer checken.
    Pagina 12.
    d18rn0p25nwr6d.cloudfront.net/CIK-000...
  7. forum rang 4 JdH jet realist €10 Nebius $100 30 oktober 2024 22:50
    quote:

    JETzt geht's los schreef op 30 oktober 2024 22:42:

    [...]

    Jet kan ook gemakkelijk een netto winst maken. Dat is een keuze. Stoot alle verlieslatende landen af en bezuinig op het hoofdkantoor en de advertentie kosten, en je hebt een flinke nettowinst. Ze kiezen nu voor de lange termijnstrategie. Dat is denk ik ook beter. Zeker als je nu zo goedkoop aandelen kan inkopen.
    Uiteraard. Alleen denkt Jitse de DoorDash stoomtrein te stoppen door op meerdere fronten actief te blijven terwijl DoorDash in 2-4 jaar al bewezen heeft gehakt te maken van JET in Canada, VS, Oceanië etc. Zorg nu maar dat je zo sterk bent in Europa dat het financieel gezien geen nut heeft voor DoorDash om je hier ook kapot te concurreren ipv kopen(miss een andere partij dan DD)
  8. forum rang 4 JdH jet realist €10 Nebius $100 30 oktober 2024 22:53
    quote:

    SEVA_ schreef op 30 oktober 2024 22:45:

    [...]

    Pagina 12.
    d18rn0p25nwr6d.cloudfront.net/CIK-000...
    64% groei YoY voor international. Nog iets beter dan vorig kwartaal uit mijn hoofd. Natuurlijk weten we niet in welke landen DD/Wolt precies groeit, maar je kunt er vanuit gaan dat het deels ten koste van JET gaat.

    PS: Jitse met de Wolt app kopiëren en achterover leunen ga je in Europa niet winnen op de lange termijn!
  9. forum rang 4 Jetflow 30 oktober 2024 22:55
    Volgens mij groeide de internationale omzet van Doordash met zo'n 50% wat ik kon lezen. Dat is wel een iets hoger groeitempo dan JET...

    Begin het idee te krijgen dat JET dit simpelweg niet kan winnen, zelfs niet in Europa. Ik heb geen idee wat ze daar nou zo veel beter doen bij Doordash, maar het werkt goed. Anders zouden ze niet keer op keer met 20% blijven groeien. Terwijl JET krimpt...
  10. forum rang 6 wiegveld 30 oktober 2024 22:56
    Jitse is de afgelopen 4 jaar ingehaald door een Formule 1 auto en rijdt rustig verder in z’n Trabant.
    Die houdt er echter nu snel mee op.
    Weer een bedrijfsklasse die een oppermachtig USA ding wordt.
    Jitse heeft geen keuzes gemaakt en is op alle continenten blijven klooien.
    Dan krijg je dit.
  11. forum rang 7 Hendrik Roo 30 oktober 2024 23:01
    quote:

    JETzt geht's los schreef op 30 oktober 2024 22:42:

    [...]

    Jet kan ook gemakkelijk een netto winst maken. Dat is een keuze. Stoot alle verlieslatende landen af en bezuinig op het hoofdkantoor en de advertentie kosten, en je hebt een flinke nettowinst. Ze kiezen nu voor de lange termijnstrategie. Dat is denk ik ook beter. Zeker als je nu zo goedkoop aandelen kan inkopen.
    Nee, dat is voor JET geen keuze. Als JET de broekriem nog verder aanhaalt, krimpen ze nog harder. DoorDash groeit EN maakt winst. Een beetje realisme Jetzt geht Los. De achterstand op DoorDash is gigantisch geworden. Nu DoorDash in de VS al winstgevend is en zij van Grubhub niets te duchten hebben, kunnen ze via Wolt lekker aan Lieferando beginnen te knabbelen.
  12. forum rang 4 JETzt geht's los 30 oktober 2024 23:01
    quote:

    Johnnepon schreef op 30 oktober 2024 22:50:

    [...]

    Uiteraard. Alleen denkt Jitse de DoorDash stoomtrein te stoppen door op meerdere fronten actief te blijven terwijl DoorDash in 2-4 jaar al bewezen heeft gehakt te maken van JET in Canada, VS, Oceanië etc. Zorg nu maar dat je zo sterk bent in Europa dat het financieel gezien geen nut heeft voor DoorDash om je hier ook kapot te concurreren ipv kopen(miss een andere partij dan DD)
    Je hebt het nu ineens over een totaal ander onderwerp. In bv Australië zijn ze gewoon groter dan doordash. In de VS zitten ze voornamelijk in het gebied rond New-york/ chicago. Daar zijn ze marktleider. Met behulp van Amazon gaan ze ongetwijfeld verder uitbreiden en op den duur marktaandeel terugwinnen.

    Gratis bezorgkosten, daar zijn de mensen gevoelig voor.
  13. forum rang 7 Hendrik Roo 30 oktober 2024 23:02
    quote:

    Jetflow schreef op 30 oktober 2024 22:55:

    Volgens mij groeide de internationale omzet van Doordash met zo'n 50% wat ik kon lezen. Dat is wel een iets hoger groeitempo dan JET...

    Begin het idee te krijgen dat JET dit simpelweg niet kan winnen, zelfs niet in Europa. Ik heb geen idee wat ze daar nou zo veel beter doen bij Doordash, maar het werkt goed. Anders zouden ze niet keer op keer met 20% blijven groeien. Terwijl JET krimpt...
    Precies. De cijfers spreken al jaren voor zich.
  14. forum rang 4 JdH jet realist €10 Nebius $100 30 oktober 2024 23:18
    quote:

    JETzt geht's los schreef op 30 oktober 2024 23:01:

    [...]

    Je hebt het nu ineens over een totaal ander onderwerp. In bv Australië zijn ze gewoon groter dan doordash. In de VS zitten ze voornamelijk in het gebied rond New-york/ chicago. Daar zijn ze marktleider. Met behulp van Amazon gaan ze ongetwijfeld verder uitbreiden en op den duur marktaandeel terugwinnen.

    Gratis bezorgkosten, daar zijn de mensen gevoelig voor.
    Die Amazon deal is maar deels nieuw. Vorig jaar kon je als Prime member ook al “gratis” gebruiken van GH Plus. Wanneer gaat dat eens effect hebben? Tot nu blijft het met dubbele cijfers krimpen.

    Een simpele Google en je ziet dat in Australië app downloads in het voordeel van Uber EN DD zijn. Zeker niet meer de grootste daar.
    Hou elk kwartaal de DoorDash international omzet in de gaten en andere openbare informatie(Google trends, app downloads etc) en je ziet het patroon vanzelf. Niet vergeten dat Uber ook nog bestaat.

    Het komt misschien zo over dat ik een hekel heb aan JET, maar het is gewoon waar dat JET buiten Europa echt achter de feiten aanloopt en ik ben bang dat het door gaat zetten naar Europa omdat ze niet innoveren(minder goed personeel aantrekken) en geen duidelijke strategie hebben(afstoten). Jitse heeft zijn aandelen niet gedumpt en verdient weinig in verhouding met de aandelen die hij vasthoudt. Daarom vind ik het onbegrijpelijk dat hij zo apathisch is, maar misschien bewijst hij mijn ongelijk in de toekomst. Ik ga er op dit moment in ieder geval niet op gokken.
  15. forum rang 4 JETzt geht's los 30 oktober 2024 23:19
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 30 oktober 2024 23:01:

    [...]

    Nee, dat is voor JET geen keuze. Als JET de broekriem nog verder aanhaalt, krimpen ze nog harder. DoorDash groeit EN maakt winst. Een beetje realisme Jetzt geht Los. De achterstand op DoorDash is gigantisch geworden. Nu DoorDash in de VS al winstgevend is en zij van Grubhub niets te duchten hebben, kunnen ze via Wolt lekker aan Lieferando beginnen te knabbelen.
    De achterstand op DD is niet gigantisch. Ze zijn gewoon een iets kleinere speler. Wat doet DD dan anders dan Jet? Goedkoper? Fietsen ze sneller? Is de app beter? Nee hoor. En de jaarcijfers kunnen nog wel eens mee gaan vallen. Het afstoten van Frankrijk zal bv al een mooi voordeel op gaan leveren.

    En de broekriem kan nog veel verder worden aangehaald. Kijk alleen al naar de kosten van het hoofdkantoor en naar de marketing.
  16. forum rang 4 JdH jet realist €10 Nebius $100 30 oktober 2024 23:25
    quote:

    JETzt geht's los schreef op 30 oktober 2024 23:19:

    [...]

    De achterstand op DD is niet gigantisch. Ze zijn gewoon een iets kleinere speler. Wat doet DD dan anders dan Jet? Goedkoper? Fietsen ze sneller? Is de app beter? Nee hoor. En de jaarcijfers kunnen nog wel eens mee gaan vallen. Het afstoten van Frankrijk zal bv al een mooi voordeel op gaan leveren.

    En de broekriem kan nog veel verder worden aangehaald. Kijk alleen al naar de kosten van het hoofdkantoor en naar de marketing.
    Het probleem is dat het eerst marktleiders waren, nu een “iets kleinere speler” en later moet je het gedwongen afstoten omdat het geen geld meer kan opleveren. We zijn het er allebei over eens dat er heus wel waarde in JET zit. Alleen ik geloof dat Jitse een all or nothing type is en dat het gaat leiden tot nothing.
45.189 Posts
Pagina: «« 1 ... 1923 1924 1925 1926 1927 ... 2260 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.