Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,128   +0,098   (+2,43%) Dagrange 4,010 - 4,220 522.853   Gem. (3M) 262K

Oktober, HG show us the money!

603 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pwijsneus 16 oktober 2024 07:46
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 oktober 2024 07:27:

    Dus TT betaalt (pas) per afgeleverd voertuig?
    Ik dacht dat het gestaffeld ging, zoiets zei Justin een keer.


    Eigenlijk snap ik steeds minder van die Automotive contracten. Dit ook na de onbegrijpelijke uitleggen van Taco twee jaar geleden over al dan niet lineair of steeds weer aanpassend inboeken (unbilled, gedeferred of echt?) van al dan niet uitgestelde orders. Of waren het nog geen (echte) orders?

    Misschien moeten we alleen nog maar afgaan op wat de accountants en de fiscus als echte IFRS omzet en echte winst beschouwen, en de rest vergeten. Of als zoethoudertjes beschouwen?
    Altijd zelf blijven nadenken, waarom zou je forum berichten voor waarheid aannemen zoals; het orderboek is hard, terwijl dat aantoonbare onzin is.

    In huidige contracten ligt fee * per auto* vast, voor het *volume* is TT volledig afhankelijk van de resultaten van de autobouwers. En die staan nu eenmaal onder druk, dus dat gaan we ook terugzien in het orderboek.
  2. DYEX 16 oktober 2024 07:50
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 oktober 2024 07:27:

    Dus TT betaalt (pas) per afgeleverd voertuig?
    Ik dacht dat het gestaffeld ging, zoiets zei Justin een keer.

    Eigenlijk snap ik steeds minder van die Automotive contracten. Dit ook na de onbegrijpelijke uitleggen van Taco twee jaar geleden over al dan niet lineair of steeds weer aanpassend inboeken (unbilled, gedeferred of echt?) van al dan niet uitgestelde orders. Of waren het nog geen (echte) orders?

    Misschien moeten we alleen nog maar afgaan op wat de accountants en de fiscus als echte IFRS omzet en echte winst beschouwen, en de rest vergeten. Of als zoethoudertjes beschouwen?
    Er zijn zo wel wat ingrediënten voor een boekhoudschandaal.
  3. forum rang 6 pwijsneus 16 oktober 2024 10:17
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 oktober 2024 10:09:

    [...]
    Waar staat dat?
    corporate.tomtom.com/static-files/302...

    Taco Titulaer - TomTom NV

    .... There are various components. You have the end marketthat is softer, together with destocking,
    especially in the US, that have an effect on production levels.

    I think there is also a certain effect of true-ups. So,for certain royalty reports we provide in our accounts, and then later we get the true usage reports, and they can be lower. So, some part of what happened in Q3 is also a belated effect of what already happened earlier in the year. So, if you look ahead towards Q4, I still think that there continues to be pressure on operational revenue, but not as severe as what we’ve witnessed in Q3. So, that will probably be more single-digit, and not double-digit.

    On the order intake. So, for the backlog movements, there are indeed, as you said, three components. The first is the reported revenue in the given year, second is the order intake, and the third isthe adjustments that we have to make for volumes in the future. Now, the contracts that we have in Automotive are fixed on price, but not on volume. So, what we expect will happen is that there will be adjustments on the expectations OEMs have for the future. On overall car production, but also on the mix between internal combustion and EV. And EV tends to have a higher correlation with take rates of navigation. So, if there’s less EV in the mix, that also has a relative effect on the attachment rate.

    So, there will be an adjustment. For now, it is too early to call that exactly, or to name that precisely, because normally, the sequence is that by year-end, you get all the updates of all our customers and then we can make a more accurate picture.

    On the deal activity. Deal activity tends to be back-end loaded, and there’s a lot happening in Q4. So, also there, it is early. But we also see there is that the use case istransitioning more to the vehicle, next to the driver that needs digital mapping for navigation into the vehicle. So, the use case is also more and more for the vehicle itself, for safety features and autonomous driving.

    So, the type of requests and the type of RFQs is changing. I don’t hear or feel that there is a market share story going on, but what we are witnessing is some delay in decision-making. That is true. But about the overall size of the order intake, it is also too early to say something.

    There is a lot pending at this moment, and it also highly depends on whether that falls into December or January, for us to quantify the overall size.

    -------

    There you have it.
  4. forum rang 6 tatje 16 oktober 2024 10:25
    Wat een drukte om A.

    Ik denk dat E groter wordt dan A

    Uitspraak van Harold bij interview VEB over E .

    2,5 miljard in 2025 dat is niet veel

    Harold : nee die markt is veel groter , op den duur 10 tot 15 miljard.

    Als dan 85 tot 90% addressable is.

    2023 A 342 E 148,4
    2024 A 338 E 162,0 ( schatting )
    2025 A 338 E 200,0 ( schatting )

    Trouwens zonder stuur gaat misschien over 100 jaar werkelijkheid worden.

    A zal dus voor Tom Tom een beperkte markt worden.

    De tijd zal het leren :-)
  5. forum rang 6 pwijsneus 16 oktober 2024 10:56
    quote:

    tatje schreef op 16 oktober 2024 10:25:

    Wat een drukte om A. Ik denk dat E groter wordt dan A Uitspraak van Harold bij interview VEB over E . 2,5 miljard in 2025 dat is niet veel Harold : nee die markt is veel groter , op den duur 10 tot 15 miljard. Als dan 85 tot 90% addressable is.

    2023 A 342 E 148,4
    2024 A 338 E 162,0 ( schatting )
    2025 A 338 E 200,0 ( schatting )

    Trouwens zonder stuur gaat misschien over 100 jaar werkelijkheid worden.

    A zal dus voor Tom Tom een beperkte markt worden.

    De tijd zal het leren :-)
    200 is toch nog steeds minder dan 338?

    Je gaat wel uit van 7,6% groei, dat is al meer realistisch dan de dubbelcijferige groei die ik hier voorbij zie komen. Analisten gaan zelfs uit van 8% groei in '25, maar eerder werdt uitgegaan van >10%, dus zo zie je maar. Met zo'n 7% groei gaat in 2045 misschien E een keer A inhalen? Of verwacht je dat A zo ontzettend gaat krimpen dat E het daardoor vanzelf gaat inhalen?
  6. forum rang 6 tatje 16 oktober 2024 16:05
    Het nieuwe van de cijfers is eraf na 3 beursdagen.

    Te zien aan de aandelen omzet.

    Dus zeker weer tot de jaarcijfers tussen mijn 4,80 - 5,20 met uitschieters, die na enkele dagen weer gecorrigeerd worden.

    Denk dat het Tom Tom ook niet slecht uitkomt.

    Daar alles 6 tot 18 maanden wordt verschoven :-)

    Tenminste A, E gaat de kar trekken

    Voor eind 2025 ga ik toch voor 7 !
  7. bikkelharde winst 16 oktober 2024 16:17
    quote:

    tatje schreef op 16 oktober 2024 16:12:

    Volkswagen is reeds een deal, alleen de SOP is vertraagd.

    Verwachten dus nieuwe A deals tussen 6 en 18 maanden.

    Gaat de deal in productie , dan komen de centjes.

    26 27 volgens Harold.
    Voorlopig zijn de centjes vooral in Harold's zakken verdwenen.
603 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.