Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,110   +0,330   (+2,23%) Dagrange 14,720 - 15,365 2.180.412   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2024

42.396 Posts
Pagina: «« 1 ... 1829 1830 1831 1832 1833 ... 2120 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 xof 16 oktober 2024 08:42
    quote:

    Leon57 schreef op 16 oktober 2024 07:44:

    we kunnen allemaal wel extreem negatief zijn maar feit is
    2024 2023 2022 2021
    AEITDA 450 324 19 -350
    FOCF 125 20 -166 -423

    Dit is toch een behoorlijke jaarlijkse vooruitgang
    Ik ben het met je eens.

    Krimp is natuurlijk een negatief punt, maar mijn indruk is dat ze selectiever zijn waar men JET diensten aanbiedt. Het gaat om dichtheid.

    Een deel vd krimp komt door bv sluiten verlieslatende diensten, oa NieuwZeeland en Frankrijk.

    Ik zie liever een positieve kasstroom, dan groei tegen elke prijs.

    De markt zal echter krimp zwaar laten wegen, helaas.
  2. forum rang 4 Moneyball 16 oktober 2024 08:43
    Wat een commotie en paniekvogels hier op het forum.

    Prestaties zijn in lijn met de eigen Outlook en die wordt gehandhaafd. Als je goed kijkt naar de kwartaalupdates van laatste twee jaar, dan zie je dat de resultaten zelden grote verschillen hebben met de eigen voorspelling van JET. En die voorspelbaarheid (met soms een kleine plus of min qua volume) is wat grote investeerders wensen. Het tekent dat je in control bent.

    De teleurstelling zit m.i. meer in de hoop van beleggers op meer. Dat is echter niet gebaseerd op harde outlook van JET zelf.

    Overigens vind ik het ontbreken van groei in orders ook niet positief. Dat moet wel gaan draaien. Maar de resultaten zijn niet heel verschillend van verwachtingen. Denk toch wel een flinke min vandaag.
  3. forum rang 4 bedoekt 16 oktober 2024 08:45
    quote:

    TraderT123 schreef op 16 oktober 2024 08:15:

    [...]

    Zetten ze in op groei is het niet goed. Zetten ze in op winst is het weer niet goed.

    www.retaildetail.nl/news/food/just-ea...
    Inderdaad. Onder druk van de markt is het ondergroei pad verlaten voor positieve FCF en Winst (Ebitda = winst vóór aftrek van rentekosten, belastingen, afschrijving en afboekingen)

    Ebitda stijgt naar 450 miljoen dit jaar.
  4. Hapipa 16 oktober 2024 08:47
    Even gekeken. Cijfers zijn niet alleen op het eerste gezicht matig, maar helaas ook op het tweede gezicht. Kan er eigenlijk niets positiefs in vinden. Wanneer wordt de focus nou eindelijk eens gelegd op groei? Alle peers groeien en sommigen niet zo zuinig ook, met bijpassende waarderingen.

    Tijdje geleden geluisterd naar de discussie op een podcast of JET niet stiekem een deep value aandeel is in plaats van een groei aandeel. Een groei aandeel is het al niet meer sinds Covid is teruggedrongen. En als ik eerlijk ben is van een deep value ook geen spraken. Hoe kom je in godsnaam kwartaal na kwartaal weg met onder aan de streep krimp terwijl je links en rechts voorbij geknald wordt? Het wordt hoog tijd dat ze de focus weer verleggen naar groei maar inmiddels twijfel ik er aan of dit bestuur daartoe in staat is
  5. forum rang 4 VanDam75 16 oktober 2024 08:55
    quote:

    Moneyball schreef op 16 oktober 2024 08:43:

    Wat een commotie en paniekvogels hier op het forum.

    Prestaties zijn in lijn met de eigen Outlook en die wordt gehandhaafd. Als je goed kijkt naar de kwartaalupdates van laatste twee jaar, dan zie je dat de resultaten zelden grote verschillen hebben met de eigen voorspelling van JET. En die voorspelbaarheid (met soms een kleine plus of min qua volume) is wat grote investeerders wensen. Het tekent dat je in control bent.

    De teleurstelling zit m.i. meer in de hoop van beleggers op meer. Dat is echter niet gebaseerd op harde outlook van JET zelf.

    Overigens vind ik het ontbreken van groei in orders ook niet positief. Dat moet wel gaan draaien. Maar de resultaten zijn niet heel verschillend van verwachtingen. Denk toch wel een flinke min vandaag.
    Exact wat het nieuwe beleid is van afgelopen jaren: focus op kostenverlaging en dan winstgevende ordergroei. En dit met handhaving posities in Europa en uki. Mooi om te zien dat er duidelijk beleid is wat stap voor stap gevolgd wordt én wat (stijgende aebitda) oplevert. Niet langer als kip zonder kop alle nieuwe speeltjes (markten ) willen graaien zoals start-ups nog wel eens willen doen. JET IS eindelijk volwassen aan t worden.
  6. forum rang 4 Leon57 16 oktober 2024 08:56
    quote:

    Analyse schreef op 16 oktober 2024 08:35:

    [...]
    Welke winst? Adjusted Ebitda is heel ver weg van winst.
    Maar ze zullen dit jaar al behoorlijk in de buurt van winst maken komen.
    Denk dat 2025 al ( bijna) winstgevend wordt
    En, zoals terecht opgemerkt, GH zorgt wel voor verlies tgv afschrijvingen. Maar dat heeft JET niks gekost. Dat is door de aandeelhouder betaald
  7. boialvo1978 16 oktober 2024 09:08
    gelooft u dit zelf??? Is de wens niet de vader van de gedachte? Het is en blijft een flut aandeel met een nog slechtere CEO aan de macht. meneer Groen moet maar ophoepelen en de AFM moet de zaak eens nader onderzoeken, maar och, ik heb ervaring met de AFM in een andere kwestie, de AFM is een tandeloze tijder met een grote mond en op het eind doen ze helemaal.....niks!
42.396 Posts
Pagina: «« 1 ... 1829 1830 1831 1832 1833 ... 2120 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.