Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,105   +0,150   (+1,25%) Dagrange 11,925 - 12,290 1.412.416   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1787 1788 1789 1790 1791 ... 2264 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 kassa! 10 oktober 2024 11:23
    quote:

    Fender bass schreef op 10 oktober 2024 10:54:

    [...]

    Precies mijn gedachten, blijven zitten op de FOMO van anderen. Wat is dat Jet toch een sprokkelaar met die dienstjes als brillen, sexspeeltjes en kruidenierswaren bezorgen.

    Waarom wordt er bij dat soort samenwerkingen nou zo blij gereageerd? Je ziet toch steevast dat het niets met de koers doet en het bedrijf steeds meer een lachertje wordt?
    Straks hebben ze geen tijd meer om het meest lucratieve te bezorgen, maaltijden.
  2. forum rang 4 Darth Trader 10 oktober 2024 11:27
    quote:

    Johnnepon schreef op 10 oktober 2024 11:04:

    [...]

    Waarom geen groei EN verbetering van winstgevendheid zoals alle peers laten zien?
    Blijkbaar krijgen ze dit tot dusver niet genoeg voor elkaar. Hopelijk zullen de verbeterde app en AI marketingtools e.d. een bijdrage gaan leveren samen met een aantal van de grotere samenwerkingen.
  3. forum rang 7 déjà vu 10 oktober 2024 11:28
    quote:

    WeerMis schreef op 10 oktober 2024 09:24:

    Na Stevie is ook Seva weggehoond, waar halen we nu onze realistische info vandaan? Ik vind het niet op Internet
    Ik vind alle reacties een beetje overdreven. Natuurlijk zijn de berichten van Seva inhoudelijk en waardevol. Als je goed leest heeft Seva zelf een andere keus gemaakt, niet dus weggegaan omdat enkele posters een andere mening over hem gaven.
  4. forum rang 4 VanDam75 10 oktober 2024 11:46
    quote:

    Johnnepon schreef op 10 oktober 2024 11:04:

    [...]

    Waarom geen groei EN verbetering van winstgevendheid zoals alle peers laten zien?
    Omdat kostenbesparing en winst werd geeist door aandeelhouders. Kostenbesparing staat vaak (niet altijd) haaks op groei wat vaak wordt gerealiseerd met kortingen die in principe niet rendabel zijn.

    Kostenbesparing en winst hebben nu de focus. Top! Imo
  5. forum rang 7 Fender bass 10 oktober 2024 11:50
    quote:

    kassa! schreef op 10 oktober 2024 11:23:

    [...]

    Straks hebben ze geen tijd meer om het meest lucratieve te bezorgen, maaltijden.
    Dat bezorgen van drank snap ik dan weer wel. Dat zit in dezelfde sfeer, je wil het snel hebben en wilt er geen moeite voor doen. En dat mag dan ook wel wat kosten.

    Die andere business is volgens mij kansloos.
  6. forum rang 6 Jimnotaris 10 oktober 2024 11:56
    quote:

    kassa! schreef op 10 oktober 2024 11:23:

    [...]

    Straks hebben ze geen tijd meer om het meest lucratieve te bezorgen, maaltijden.
    De druk om te groeien is groot, maar de markt voor maaltijdbezorging groeit in Europa niet of nauwelijks. Dan krijg je rare en onzinnige berichten over pepernoten en "easytoys¨ e.d. Echte en waardevolle groei krijg je alleen als er een aantal partijen zich terugrekken.
  7. forum rang 7 Hendrik Roo 10 oktober 2024 12:14
    quote:

    Jimnotaris schreef op 10 oktober 2024 11:56:

    [...]

    De druk om te groeien is groot, maar de markt voor maaltijdbezorging groeit in Europa niet of nauwelijks. Dan krijg je rare en onzinnige berichten over pepernoten en "easytoys¨ e.d. Echte en waardevolle groei krijg je alleen als er een aantal partijen zich terugrekken.
    Abtje.
  8. forum rang 7 Hendrik Roo 10 oktober 2024 12:18
    quote:

    déjà vu schreef op 10 oktober 2024 11:28:

    [...]

    Ik vind alle reacties een beetje overdreven. Natuurlijk zijn de berichten van Seva inhoudelijk en waardevol. Als je goed leest heeft Seva zelf een andere keus gemaakt, niet dus weggegaan omdat enkele posters een andere mening over hem gaven.
    Persoonlijk herken ik me in de frustratie van SEVA. Teveel mensen op dit forum kunnen alleen overweg met positieve feiten. Als je feiten in het nadeel van JET benoemd ben je al snel persona non grada. Dat voelt vaak als roepen in de woestijn. Je wordt daar moe van en het voelt als een soort onvolwassen pestgedrag. Vertekken is dan beter.
  9. forum rang 4 bedoekt 10 oktober 2024 12:19
    quote:

    Jimnotaris schreef op 10 oktober 2024 11:56:

    [...]

    De druk om te groeien is groot, maar de markt voor maaltijdbezorging groeit in Europa niet of nauwelijks. Dan krijg je rare en onzinnige berichten over pepernoten en "easytoys¨ e.d. Echte en waardevolle groei krijg je alleen als er een aantal partijen zich terugrekken.
    Marktconsolidatie staat te gebeuren.... met deze marktwaarde is JET een prooi
  10. forum rang 7 Hendrik Roo 10 oktober 2024 12:25
    quote:

    bedoekt schreef op 10 oktober 2024 12:19:

    [...]

    Marktconsolidatie staat te gebeuren.... met deze marktwaarde is JET een prooi
    Al jaren. Maar er niemand die de prooi lekker vindt. Jitse doet er alles aan om een overname te frustreren. En wanneer anderen wel fuseren is het gebeurd.
  11. forum rang 6 Jimnotaris 10 oktober 2024 12:47
    quote:

    bedoekt schreef op 10 oktober 2024 12:19:

    [...]

    Marktconsolidatie staat te gebeuren.... met deze marktwaarde is JET een prooi
    Er hoeven niet per se overnames plaats te vinden (is ook moeilijk i.v.m. toestemming). Jet is alleen (en als enige) "winstgevend" in landen waar ze bijna de hele markt hebben. De grootste zijn in landen met met minder bezorgorders dan Nederland en waar nr 2 en 3 ook nog eens 20 tot 30% pers stuk marktaandeel hebben gaat nooit iets worden voor geen enkele partij. JET weg uit Italie of Spanje en Uber uit Belgie zijn maar een paar voorbeelden. Ze zullen iets moeten doen, want alleen elkaar kapotconcurreren is heilloze weg.
  12. forum rang 4 JdH jet realist €10 Nebius $100 10 oktober 2024 13:50
    quote:

    bedoekt schreef op 10 oktober 2024 12:19:

    [...]

    Marktconsolidatie staat te gebeuren.... met deze marktwaarde is JET een prooi
    Ik volg deze sector al een tijdje en de enige die ik dat heb horen zeggen is Jitse Groen. Niet geheel verrassend omdat er een onderdeel in de etalage staat. Voor JET moet het en bij de concurrentie is dat niet het geval. Gewoon JET lekker laten aanmodderen. Gaat prima zo.
  13. forum rang 4 JdH jet realist €10 Nebius $100 10 oktober 2024 13:53
    quote:

    Jimnotaris schreef op 10 oktober 2024 12:47:

    [...]

    Er hoeven niet per se overnames plaats te vinden (is ook moeilijk i.v.m. toestemming). Jet is alleen (en als enige) "winstgevend" in landen waar ze bijna de hele markt hebben. De grootste zijn in landen met met minder bezorgorders dan Nederland en waar nr 2 en 3 ook nog eens 20 tot 30% pers stuk marktaandeel hebben gaat nooit iets worden voor geen enkele partij. JET weg uit Italie of Spanje en Uber uit Belgie zijn maar een paar voorbeelden. Ze zullen iets moeten doen, want alleen elkaar kapotconcurreren is heilloze weg.
    Niet als enige “winstgevend”. De consensus is dat DoorDash q3(en daarna) winstgevend is. Netto inkomen dus.
  14. forum rang 6 kassa! 10 oktober 2024 13:58
    quote:

    bedoekt schreef op 10 oktober 2024 12:19:

    [...]

    Marktconsolidatie staat te gebeuren.... met deze marktwaarde is JET een prooi
    Waarom zou je JET overnemen. Hun belangrijkste markten zijn UK/Ierland en Duitsland/Nederland.

    Huidige beurswaarde is 3 miljard met overname premie zeg 4 miljard Euro.

    Wat zou DASH of DHER(?) aan marketingkosten moeten uitgeven om JET in die landen een gevoelige tik te geven met een imploderende beurskoers als gevolg. Een miljard?
  15. forum rang 4 Darth Trader 10 oktober 2024 14:05
    quote:

    kassa! schreef op 10 oktober 2024 13:58:

    [...]

    Waarom zou je JET overnemen. Hun belangrijkste markten zijn UK/Ierland en Duitsland/Nederland.

    Huidige beurswaarde is 3 miljard met overname premie zeg 4 miljard Euro.

    Wat zou DASH of DHER(?) aan marketingkosten moeten uitgeven om JET in die landen een gevoelige tik te geven met een imploderende beurskoers als gevolg. Een miljard?
    Een gevoelige tik met een koersimplosie bij je concurrent maakt je nog geen marktleider. Dat gaat wel meer tijd en marketingbudget kosten. In UKI heeft dash uberhaubt nog geen voeten aan de grond, dus zou een overname (ze kijken niet voor niets naar Deliveroo) een snellere en efficiente route kunnen zijn.
45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1787 1788 1789 1790 1791 ... 2264 »» | Laatste |Omhoog ↑