Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,425   +0,175   (+1,43%) Dagrange 12,300 - 12,700 1.357.874   Gem. (3M) 1,7M

Just Eat Takeaway 2024

45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1706 1707 1708 1709 1710 ... 2264 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Darth Trader 17 september 2024 09:42
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 september 2024 22:48:

    [...]

    De groei in boodschappen en maaltijden zorgt wel voor omzet maar niet voor winst. Zie de quote van Jimnotaris hierover:

    "Boodschappen en andere toevoegingen zijn nauwelijks/niet rendabel te krijgen en restaurants die nu worden toegevoegd zijn niet de grote omzetmakers (anders waren ze allang aangesloten) en vaak in lastig bereikbare buitengebieden(extra bezorgkosten)."
    Groei is toch wat groeiaandelen als JET koerstechnisch een positieve stimulans geeft. Het is uiteindelijk een wassen neus als de winst uitblijft. Maar (het gebrek aan) groei is toch wel waar JET keihard op wordt afgestraft. Dus misschien toch een stukje aandeelhouderswaarde als op deze manier groei in de papieren wordt gezet.
  2. forum rang 6 Eagle1959 17 september 2024 10:27
    55% van de aandelen dus in handen van plus 3% bezitters. Pakweg 90 a 100 miljoen aandelen voor de rest. Pakweg 15 tot 20% short is 35 tot 40 miljoen aandelen geleend om de koers te drukken. Wanneer zou het risico voor de shorters te groot worden om koersen onder de 12,- te mogen verwachten. Dat is toch waar het om gaat als je alleen kijkt naar de shortpositie in JET. Shorten lijkt dus niet logisch en toch gebeurt het op heel grote schaal bij JET. Dit shorten in JET is een gezamenlijke optreden van grote investeerders en alleen door deze gezamenlijke actie zijn hun risico's beperkt. Als deze kracht om de koers te drukken om daarmee geld te verdienen draait naar hogere koersen om geld te verdienen dan zal het heel hard kunnen gaan met de koers. Blijf maar rustig wachten en wat bijkopen...
  3. forum rang 4 Leon57 17 september 2024 10:39
    quote:

    Eagle1959 schreef op 17 september 2024 10:27:

    55% van de aandelen dus in handen van plus 3% bezitters. Pakweg 90 a 100 miljoen aandelen voor de rest. Pakweg 15 tot 20% short is 35 tot 40 miljoen aandelen geleend om de koers te drukken. Wanneer zou het risico voor de shorters te groot worden om koersen onder de 12,- te mogen verwachten. Dat is toch waar het om gaat als je alleen kijkt naar de shortpositie in JET. Shorten lijkt dus niet logisch en toch gebeurt het op heel grote schaal bij JET. Dit shorten in JET is een gezamenlijke optreden van grote investeerders en alleen door deze gezamenlijke actie zijn hun risico's beperkt. Als deze kracht om de koers te drukken om daarmee geld te verdienen draait naar hogere koersen om geld te verdienen dan zal het heel hard kunnen gaan met de koers. Blijf maar rustig wachten en wat bijkopen...
    exact, is precies wat ik recent ook al gepost had
  4. forum rang 7 Hendrik Roo 17 september 2024 10:47
    quote:

    Eagle1959 schreef op 17 september 2024 10:27:

    55% van de aandelen dus in handen van plus 3% bezitters. Pakweg 90 a 100 miljoen aandelen voor de rest. Pakweg 15 tot 20% short is 35 tot 40 miljoen aandelen geleend om de koers te drukken. Wanneer zou het risico voor de shorters te groot worden om koersen onder de 12,- te mogen verwachten. Dat is toch waar het om gaat als je alleen kijkt naar de shortpositie in JET. Shorten lijkt dus niet logisch en toch gebeurt het op heel grote schaal bij JET. Dit shorten in JET is een gezamenlijke optreden van grote investeerders en alleen door deze gezamenlijke actie zijn hun risico's beperkt. Als deze kracht om de koers te drukken om daarmee geld te verdienen draait naar hogere koersen om geld te verdienen dan zal het heel hard kunnen gaan met de koers. Blijf maar rustig wachten en wat bijkopen...
    Klopt Eagle1959, partijen als Baupost zitten met een Gak van rond de EUR 60. Zij zijn een onderdeel van het grote geld en hebbeb echt wel een strategie om hun investering renderend te krijgen. Verder valt mij op dat de volumes per dag erg verchillen. Je vraagt je dan af wie er op zo'n dag aan de knoppen draait en met welke doel.
  5. forum rang 5 Henkie 1960 17 september 2024 10:56
    Flink heeft in een financieringsronde 150 miljoen dollar opgehaald.De flitsbezorger gebruikt een deel van het geld om zo'n 10 nieuwe locaties in Nederland te openen.Het opgehaalde kapitaal bestaat voor 115 miljoen dollar uit eigen vermogen en voor 35 miljoen dollar uit leningen. (FD)
  6. HD_Erik 17 september 2024 11:37
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 17 september 2024 10:58:

    Flink is toch ook een concurrent van Jet, vind ik.Brengt ook o.a katten en hondenvoer , en de gewone boodschappen rond.
    Je kan via de jet app gewoon bij flink bestellen, dus dan is jet market place en flink bezorger ;) hoge marge orders
  7. forum rang 5 Johnson 17 september 2024 13:00
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 17 september 2024 10:47:

    [...]

    Klopt Eagle1959, partijen als Baupost zitten met een Gak van rond de EUR 60. Zij zijn een onderdeel van het grote geld en hebbeb echt wel een strategie om hun investering renderend te krijgen. Verder valt mij op dat de volumes per dag erg verchillen. Je vraagt je dan af wie er op zo'n dag aan de knoppen draait en met welke doel.
    We moeten er maar in blijven geloven en rustig afwachten wat er de komende maanden nog kan gebeuren.
45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1706 1707 1708 1709 1710 ... 2264 »» | Laatste |Omhoog ↑