Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,110   +0,024   (+0,30%) Dagrange 7,980 - 8,210 341.754   Gem. (3M) 1,4M

Air France-KLM 2024

499 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 25 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 prince john 25 juli 2024 13:23
    quote:

    Cacla schreef op 25 juli 2024 12:33:

    [...]

    Welk lichtpuntje bedoel je? Je stuurt een link naar de AFKLM newsroom...
    Goedemiddag Cacla,

    ...als je op de link klikt dan kun je cijfertjes zien ;)...ff downloaden en huppakee!
    Het(de) lichtpuntje(s) wat Sanderw123 zag en waar jij zelf;) aan refereerde...:).

    Suc6!

    mvrgr,

    John
  2. Cacla 25 juli 2024 14:06
    quote:

    prince john schreef op 25 juli 2024 13:23:

    [...]

    Goedemiddag Cacla,

    ...als je op de link klikt dan kun je cijfertjes zien ;)...ff downloaden en huppakee!
    Het(de) lichtpuntje(s) wat Sanderw123 zag en waar jij zelf;) aan refereerde...:).

    Suc6!

    mvrgr,

    John
    Ja ik weet waar ik moet kijken voor de resultaten.
    Als ik het goed lees heeft AFKLM een verlies gemaakt van €1,63 per aandeel? In 6 maanden tijd!
  3. forum rang 6 prince john 25 juli 2024 15:51
    quote:

    Cacla schreef op 25 juli 2024 14:12:

    Ik moet dan ook meteen even mijn eerdere statement bijstellen. Het negatieve eigen vermogen per aandeel is €12,76 volgens mijn berekening...
    ...en...alle ratio's, berekeningen die "men" er op los laat...snijden geen hout...rara hoe kan dat ?
    Weet wel dat er vele, vele, vele miljarden mee gemoeid zijn...direct of indirect.
    Denk dat alle zielige miljardairtjes er blij mee zijn...áls ze überhaupt al blij kúnnen zijn ;)

    Sucseven!

    mvrgr,

    John
  4. Aandelenliefhebber1 25 juli 2024 18:54
    quote:

    Fred 62 schreef op 25 juli 2024 09:47:

    [...]

    Er is achteraf altijd wel een verklaring.
    Een vulkaan , slecht weer , Covid , dure brandstof , staking
    computerstoring of een Olympische spelen ergens.
    Een bedrijf besturen is vooruit zien Sander.

    Ik begrijp dat het geen makkelijke handel is.
    Concurrentie is moordend en veel onvoorspelbare
    zaken die de winstgevendheid aantasten.

    Het is een slecht geleid bedrijf met te duur personeel
    die valt of staat met hulp van de overheid [ lees , mijn belasting centen ]
    En een schuld die niet of nauwelijks afgelost maar juist
    doorgerold of opgehoogd wordt.

    Op den duur onhoudbaar lijkt me.

    Mvg

    Fred
    Zeker slecht geleid, Mevrouwtje Rintel weer vandaag in het FD:

    KLM-ceo Rintel: ‘Capaciteits­problemen houden aan tot in 2026’

    Topvrouw Marjan Rintel is teleurgesteld over de kwartaalcijfers van KLM. Er zijn al kostenbesparingen in gang gezet, en na de zomer komt er een nieuw pakket bezuinigingen aan.


    Mevrouw de CEO is teleurgesteld over de performance van haar eigen bedrijf.. Doé er dan wat aan beste Rinkel de Rintel.. Ik noem: kostenbesparing: Onmiddellijk schrappen onrendabele vluchten, en voor de helft van het geld een leger Ryan air piloten aannemen die staat te springen voor hen nog steeds een 2x zo hoog salaris van van 120K als gezagvoerder.. Schiphol een grote bek geven en dreigen als een KLM uit te wijken naar Parijs of een andere grote luchtvaart haven Hub.. In ieder geval niet klakkeloos 38% hogere landingsrechten accepteren in één jaar, zonder enige vorm protest.. Mevrouwtje Rintel stond erbij en keek er na..

    Geen prestatiebonussen meer, geen idiote 14% salaris CAO verhogingen meer, voor al die verwende piloten miljonairs en al helemaal zeker geen winstdeling meer voor personeel en Bestuur! Waar halen jullie het gore rotlef vandaan om dat te doen!! Zijn jullie nu helemaal gek geworden!! Aso's! Wel bij de aandeelhouders een 12 maanden geleden via een claimemissie honderden miljoenen pinnen en bij de staat om staatssteun vragen. En een koersverlies van 85% in 12 maanden presenteren naar de aandeelhouders toe van € 17.5 naar nu een luizige 8!, en dan dat soort grappen uithalen!! Knettergek, is het woord wat bij mij boven komt in deze..

    Nooit(ook in het FD-stuk niet) hoor je Rintel over de rampzalig verlopen KLM-beurskoers en hoe dat te herstellen.. En al helemaal geen woord over dividend, god verbiede..

    Dat is niet besturen, maar observeren(en zelfverrijken).. En daar hebben we helemaal niets aan..

    Exit Mevrouwtje de CEO Rintel NU!!
  5. Goofy 25 juli 2024 21:52
    quote:

    Cacla schreef op 25 juli 2024 14:06:

    [...]

    Ja ik weet waar ik moet kijken voor de resultaten.
    Als ik het goed lees heeft AFKLM een verlies gemaakt van €1,63 per aandeel? In 6 maanden tijd!
    [/quote]

    [quote alias=Cacla id=15380949 date=202407251412]
    Ik moet dan ook meteen even mijn eerdere statement bijstellen. Het negatieve eigen vermogen per aandeel is €12,76 volgens mijn berekening...
    Die € 1,63 verlies per aandeel over de periode 1-jan t/m 30 jun 2024 die klopt staat ook in de financial statements op pagina 20 en 21 onder Note 14 Earnings per share.

    Ook dat klopt als je het Equity filtert voor de perpetuals (en zo kijkt een rating bureau er ook naar) dan kom je uit op € -12,645 equity per share. € 8,332 huidige koers is dus bepaalt geen koopje.
  6. Aandelenliefhebber1 26 juli 2024 00:25
    quote:

    Goofy schreef op 25 juli 2024 21:52:

    [...]

    Die € 1,63 verlies per aandeel over de periode 1-jan t/m 30 jun 2024 die klopt staat ook in de financial statements op pagina 20 en 21 onder Note 14 Earnings per share.

    Ook dat klopt als je het Equity filtert voor de perpetuals (en zo kijkt een rating bureau er ook naar) dan kom je uit op € -12,645 equity per share. € 8,332 huidige koers is dus bepaalt geen koopje.
    KLM is dus technisch eigenlijk gewoon failliet..
    Verbaasde me dat ze stegen vandaag..
    Denk dat er nu toch partijen zich zorgen beginnen te maken over een vijandelijke overname.. De Chinezen zullen hier ook likkebaardend naar kijken..

    Bod € 12 euro en ze hebben het..262 mil. X 12 = een airline company voor een goede 3 miljard. Je flikkert het niet functionerende Bestuur er uit voor bestuurders die niet corrupt zijn en wel goed bij hen hoofd. Je dondert alle niet rendabele bestemmingen van de kaart. Je ontslaat iedereen die niet akkoord gaat met een 50% loonsverlaging. Hilton hotels zijn uitgesloten verder als personeels onderkomen(niet gelogen) Schiphol zal KLM een dutch discount geven van 40% op kosten landingsrechten anders is het Adieu Schiphol voor KLM.. En moet jij eens kijken hoe winstgevend die blauwe vogel is geworden dan..!

    Achterlijk gedoe nu. Veel meer reisbewegingen, na corona is iedereen weer collectief in het vliegtuig gestapt. Meer omzet. Maar KLM kan niet profiteren door PUUR mismanagement..

    Waarom moeten wij dat als KLM belegger jaar na disfunctioneel jaar vreten..? Dat slaat toch helemaal nergens op..

    Eerst zetten ze die mafklapper(letterlijk: klapper) van Camille Eurlings erop(wat wist die gek nou van luchtvaart..) en daarna nog een trits van uitgerangeerde CEO’s en prutsers uit de Den Haagse baantjes carousel. Met als triest dieptepunt deze zich zelf verrijkende en disfunctionerende Mevr Rintel.. (het heeft zelfs niets meer met functioneren te maken. Mevr is gewoon een toeschouwer. 0 beleid van gezien of iets CEO- waardigs.. RvC doet ook niets anders als de dikke onkostenvergoeding opstrijken en scheten laten op het pluche.. Maar iets van sturing.. Ho maar..

    Maar goed. Vandaag op *** Q-cijfers toch wonderbaarlijk hoger..
    10 tegen 1 dat dit staatsgedreven is op één of andere manier.. Is puur om (vijandelijke) overname biedingen tegen te gaan..
  7. Cacla 26 juli 2024 07:44
    quote:

    Aandelenliefhebber1 schreef op 26 juli 2024 00:25:

    [...]

    KLM is dus technisch eigenlijk gewoon failliet..
    Verbaasde me dat ze stegen vandaag..
    Denk dat er nu toch partijen zich zorgen beginnen te maken over een vijandelijke overname.. De Chinezen zullen hier ook likkebaardend naar kijken..

    Bod € 12 euro en ze hebben het..262 mil. X 12 = een airline company voor een goede 3 miljard. Je flikkert het niet functionerende Bestuur er uit voor bestuurders die niet corrupt zijn en wel goed bij hen hoofd. Je dondert alle niet rendabele bestemmingen van de kaart. Je ontslaat iedereen die niet akkoord gaat met een 50% loonsverlaging. Hilton hotels zijn uitgesloten verder als personeels onderkomen(niet gelogen) Schiphol zal KLM een dutch discount geven van 40% op kosten landingsrechten anders is het Adieu Schiphol voor KLM.. En moet jij eens kijken hoe winstgevend die blauwe vogel is geworden dan..!

    Achterlijk gedoe nu. Veel meer reisbewegingen, na corona is iedereen weer collectief in het vliegtuig gestapt. Meer omzet. Maar KLM kan niet profiteren door PUUR mismanagement..

    Waarom moeten wij dat als KLM belegger jaar na disfunctioneel jaar vreten..? Dat slaat toch helemaal nergens op..

    Eerst zetten ze die mafklapper(letterlijk: klapper) van Camille Eurlings erop(wat wist die gek nou van luchtvaart..) en daarna nog een trits van uitgerangeerde CEO’s en prutsers uit de Den Haagse baantjes carousel. Met als triest dieptepunt deze zich zelf verrijkende en disfunctionerende Mevr Rintel.. (het heeft zelfs niets meer met functioneren te maken. Mevr is gewoon een toeschouwer. 0 beleid van gezien of iets CEO- waardigs.. RvC doet ook niets anders als de dikke onkostenvergoeding opstrijken en scheten laten op het pluche.. Maar iets van sturing.. Ho maar..

    Maar goed. Vandaag op *** Q-cijfers toch wonderbaarlijk hoger..
    10 tegen 1 dat dit staatsgedreven is op één of andere manier.. Is puur om (vijandelijke) overname biedingen tegen te gaan..
    1 probleem met deze theorie; die enorme schuld. Wie wil er nu €3miljard betalen voor een schuld van tientallen miljarden? Geen Chinees die daar aan denkt...
  8. forum rang 7 Fred 63 26 juli 2024 08:04
    quote:

    Cacla schreef op 26 juli 2024 07:44:

    [...]

    1 probleem met deze theorie; die enorme schuld. Wie wil er nu €3miljard betalen voor een schuld van tientallen miljarden? Geen Chinees die daar aan denkt...
    Airfrance -KLM zal bij de eerste flinke tegenvaller
    een [nog] groter staatsbedrijf worden.
    Bij hoeveel % moet je een bod doen op heel de toko?
  9. Aandelenliefhebber1 26 juli 2024 09:47
    quote:

    Fred 62 schreef op 26 juli 2024 08:04:

    [...]

    Airfrance -KLM zal bij de eerste flinke tegenvaller
    een [nog] groter staatsbedrijf worden.
    Bij hoeveel % moet je een bod doen op heel de toko?
    Bij 30% dan moet je verplicht bod doen op alles..

    Ps. Ik heb de VEB ook maar eens een e-mail gestuurd met een klacht over de huidige wandel & handel van dit bestuur.. en ik raad iedereen aan dit ook te doen..

    Vooral als je VEB-lid bent. Kan via de site van hen of een e-mail naar info@veb.net
  10. forum rang 6 prince john 26 juli 2024 11:11
    Goedemorgen Allemaal :),

    Het is altijd de schuld van iemand anders...;)

    Debt to equity ratio 3,436.2%!

    Debt €4.85b

    De internationale anaalisten komen er ook niet uit...gemiddeld koersdoel zo rond de 12,-...;)maar de getallen liggen flink uiteen...en zijn errug optimistisch qua...

    Ik kom er ook niet uit...jullie ?
    Nogmaals, ik weet wel dat er miljarden en miljarden mee zijn gemoeid en niet alleen die paar miljardjes van AF ;)...tis volgens mij een ietsie pietsie ander spellutju ;)

    Sucseven!

    mvrgr,

    John
  11. Aandelenliefhebber1 26 juli 2024 12:18
    www.telegraaf.nl/video/1036332228/na-...
    Bij de televaag zijn ook niet bepaald positief over het reilen & zeilen bij KLM..

    Waarom mag er zoveel aandeelhouderswaarde en belastinggeld verbrand blijven worden bij KLM door mismanagement en slechte regelgeving?

    Ben heel benieuwd wat er gebeurd met KLM, onze fijne nationale onrendabele propositie in het vizier van onze gebleekte vriend Wilders komt..

    [Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen aangepast.]

    [...]
    Draai ze maar het faillissement in. Ben ik alles kwijt.
    Maar zijn tenminste ook al die 3x te veel betaalde en aarsverwende piloten en flight crew hun baan kwijt. .

    10 uur vliegen naar Bangkok, dan zitten ze vervolgens op onze kosten 4 acclamatie dagen in een freaking 5 sterren Hilton hotel voor € 350 per nacht.. En dan houden ze gewoon vakantie hoor! uitjes betaald door ons, beetje skiën in de zandduinen van Dubai dat soort werk.. Van aandeelhouders geld(emissie) en belastinggeld..

    Knettergek zijn ze daar!! 275.000 euro pakt een gezagvoerder bij de KLM..
    www.glassdoor.nl/Salarissen/KLM-gezag...,16.htm
    Heb ik nog niet over winstdeling en andere onkostenvergoeding..

    Stelletje enorme hufters dat het zijn bij de blaauwe KLM familie.. Ja blauw van het zuipen op onze kosten in oorden in den vreemde in 6 sterren resorts..

    Volg het enorme jetset leven van onze blonde kelly maar eens, KLM stewarde$$ zandduin skiën, quad rijden, parasailing, leuke perks hoor. Is gewoon vakantie. Het enigste positieve is dat kelly nog wel leuk is om naar te kijken.. ;-) www.instagram.com/kellycamfferman/

    Ze mogen voor niets vliegen, zelfs de scharrels mogen ju voor niets mee
    reisbizz.nl/nieuws/klm-past-ipb-regel...

    ach etc etc. Het gaat gewoon nergens over.. De hele KLM is helemaal van God losgezongen..
    begint al met het hogere management dat nergens meer wil naar kijken en zichzelf gewoon prestatiebonussen geeft(rintel) en aan winstdelingen doet..

    fd.nl/financiele-markten/1512871/bonu...,de%20KLM%2Dtop%20geen%20bonus.
    www.rtl.nl/rtl-nieuws/rtl-z/artikel/5...

    en de aandeelhouders vreten 95% verlies in een jaar.. GVD!!

    Ik blijf hier net zo lang te keer gaan, als getroffen domkop, KLM aandeelhouder die ik ben, gaan totdat er iets veranderd bij de Blauwe Maffia Familie
    Want het zijn gewoon boefjes natuurlijk, ze voelen dat ze staats gelegaliseerd carte blanche hebben voor dit soort grappen en dat niemand ze wat kan man maken..

    Als dit soort van laakbaar gedrag ook overslaat op bijv de te volgen veiligheidsregels en protocollen bij het technisch onderhoudspersoneel.. Dan vrees ik het ergste en kunne de blauwe vogels welleens met technisch malheur uit de lucht gaan vallen binnenkort .. Dit soort van fraude sijpelt vaak vanaf bovenaf door de hele organisatie..

    www.mediacourant.nl/2020/11/guido-den...
    www.telegraaf.nl/financieel/747676392...
    login2.trouw.nl/authorize/continue?ti...
  12. Goofy 27 juli 2024 02:51
    quote:

    Aandelenliefhebber1 schreef op 26 juli 2024 00:25:

    [...]

    KLM is dus technisch eigenlijk gewoon failliet..

    Bod € 12 euro en ze hebben het..262 mil. X 12 = een airline company voor een goede 3 miljard.

    Ja Air France-KLM is al technisch failliet sinds 31 maart 2020, en weliswaar is gepoogd met perpetuals en emissies het Eigen Vermogen vermogen omhoog te krikken, juist als je die perpetuals (= rentedragende oneindige lening) eruit filtert dan blijft er een negatief EV over.

    Als je inzoomt op die perpetuals dan blijft er weinig over van oneindige leningen, er staan allerlei voorwaarden in over de te betalen rente afhankelijk van een termijn, dat is niet oneindig, zoals bijvoorbeeld ING die jaren geleden had. Gewoon 8% totdat ING ze ineens afloste.

    € 12,- is wel een hoog bod, een knock out bod zoals ik dat ken is 1/3 boven de beurskoers (= € 10,75 ==> € 2,8 Miljard) en in cash, dan blijft er weinig over voor de directie dan het te steunen. Klein probleem het eigendom van buiten Europa mag niet hoger liggen dan 50% van het aandeelhouderschap. Zie hoe Delta Airlines omging met Virgin, dat probleem werd plots opgelost door de Brexit.

    De waarde van Air France-KLM zit niet in de balans of het personeel, maar in de bestellingen die reeds geplaatst zijn door niet een Leasemaatschappij. Met het huidige tekort aan nieuwe vliegtuigen op de markt ligt de marktwaarde bij aflevering boven de aankoopprijs daar ligt een eventueel voordeel, door een sale en leaseback constructie toe te passen.
  13. forum rang 7 Fred 63 27 juli 2024 10:38
    quote:

    Goofy schreef op 27 juli 2024 02:51:

    [...]

    Ja Air France-KLM is al technisch failliet sinds 31 maart 2020, en weliswaar is gepoogd met perpetuals en emissies het Eigen Vermogen vermogen omhoog te krikken, juist als je die perpetuals (= rentedragende oneindige lening) eruit filtert dan blijft er een negatief EV over.

    Als je inzoomt op die perpetuals dan blijft er weinig over van oneindige leningen, er staan allerlei voorwaarden in over de te betalen rente afhankelijk van een termijn, dat is niet oneindig, zoals bijvoorbeeld ING die jaren geleden had. Gewoon 8% totdat ING ze ineens afloste.

    € 12,- is wel een hoog bod, een knock out bod zoals ik dat ken is 1/3 boven de beurskoers (= € 10,75 ==> € 2,8 Miljard) en in cash, dan blijft er weinig over voor de directie dan het te steunen. Klein probleem het eigendom van buiten Europa mag niet hoger liggen dan 50% van het aandeelhouderschap. Zie hoe Delta Airlines omging met Virgin, dat probleem werd plots opgelost door de Brexit.

    De waarde van Air France-KLM zit niet in de balans of het personeel, maar in de bestellingen die reeds geplaatst zijn door niet een Leasemaatschappij. Met het huidige tekort aan nieuwe vliegtuigen op de markt ligt de marktwaarde bij aflevering boven de aankoopprijs daar ligt een eventueel voordeel, door een sale en leaseback constructie toe te passen.
    Een hoop maren en mitsen.
    De bakker koopt meel berekend de kostprijs van personeel
    en energie en verkoopt dat brood met een opslag van 30%.
    Simpel gesteld natuurlijk maar zo is het wel.
    Als de bakker zijn brood niet meer kan slijten omdat AH
    een goedkopere manier heeft om het brood te produceren
    moet de bakker misschien wat anders proberen , het leveren
    van een extra groot assortiment of met elk brood een knipoog
    van de verkoopster.
    Lukt dat niet dan gaat de bakker failliet dat noemen ze marktwerking.
    Met de komst van een ongelimiteerde geldschieter zou de bakker
    zijn assortiment niet aanpassen en dus ook geen knipoog want
    waar is de noodzaak , verkoop je het brood niet is dat geen
    probleem want de geldschieter denkt dat de mensen dan honger
    krijgen en dat zou niet goed zijn voor de omgeving.

    Geef Airfrance-KLM eens een ultimatum dat ze hun zaakjes
    moeten regelen of anders einde verhaal.
    Het gat wat ontstaat bij een eventueel faillissement wordt
    altijd opgevuld door anderen , personeel wordt overgenomen
    en bedrijvigheid gaat gewoon door maar dan met een andere
    sticker op het vliegtuig en misschien wat korting voor de klant.
    Misschien kunnen we dan weer eens wat belastingcenten innen
    inplaats van het erin te pompen.

    De bakker is inmiddels failliet en er zit nu een Turkse bakker.
    Die doet het goed en draagt weer bij aan de samenleving.
    Zijn belastingcentjes gaan nu gedeeltelijk ook naar de KLM.

    Groet
  14. forum rang 6 prince john 27 juli 2024 22:23
    quote:

    Fred 62 schreef op 27 juli 2024 10:38:

    [...]

    Een hoop maren en mitsen.
    De bakker koopt meel berekend de kostprijs van personeel
    en energie en verkoopt dat brood met een opslag van 30%.
    Simpel gesteld natuurlijk maar zo is het wel.
    Als de bakker zijn brood niet meer kan slijten omdat AH
    een goedkopere manier heeft om het brood te produceren
    moet de bakker misschien wat anders proberen , het leveren
    van een extra groot assortiment of met elk brood een knipoog
    van de verkoopster.
    Lukt dat niet dan gaat de bakker failliet dat noemen ze marktwerking.
    Met de komst van een ongelimiteerde geldschieter zou de bakker
    zijn assortiment niet aanpassen en dus ook geen knipoog want
    waar is de noodzaak , verkoop je het brood niet is dat geen
    probleem want de geldschieter denkt dat de mensen dan honger
    krijgen en dat zou niet goed zijn voor de omgeving.

    Geef Airfrance-KLM eens een ultimatum dat ze hun zaakjes
    moeten regelen of anders einde verhaal.
    Het gat wat ontstaat bij een eventueel faillissement wordt
    altijd opgevuld door anderen , personeel wordt overgenomen
    en bedrijvigheid gaat gewoon door maar dan met een andere
    sticker op het vliegtuig en misschien wat korting voor de klant.
    Misschien kunnen we dan weer eens wat belastingcenten innen
    inplaats van het erin te pompen.

    De bakker is inmiddels failliet en er zit nu een Turkse bakker.
    Die doet het goed en draagt weer bij aan de samenleving.
    Zijn belastingcentjes gaan nu gedeeltelijk ook naar de KLM.

    Groet
    ...Fred, Fred, Fred....denk aan je hart;)...denk toch écht dat je het wat ruimer moet zien hoor ;).

    Fijn weekend!

    Sucseven !

    mvrgr,

    John

    ps...zal je helpen na te denken;)...waar, waarom, wanneer, hoezo etc...(ik hou het simpel) komt een vliegtuig vandaan ? ;)...denk niet van jouw Turkse bakker :)
  15. Aandelenliefhebber1 28 juli 2024 02:32
    quote:

    Goofy schreef op 27 juli 2024 02:51:

    [...]

    Ja Air France-KLM is al technisch failliet sinds 31 maart 2020, en weliswaar is gepoogd met perpetuals en emissies het Eigen Vermogen vermogen omhoog te krikken, juist als je die perpetuals (= rentedragende oneindige lening) eruit filtert dan blijft er een negatief EV over.

    Als je inzoomt op die perpetuals dan blijft er weinig over van oneindige leningen, er staan allerlei voorwaarden in over de te betalen rente afhankelijk van een termijn, dat is niet oneindig, zoals bijvoorbeeld ING die jaren geleden had. Gewoon 8% totdat ING ze ineens afloste.

    € 12,- is wel een hoog bod, een knock out bod zoals ik dat ken is 1/3 boven de beurskoers (= € 10,75 ==> € 2,8 Miljard) en in cash, dan blijft er weinig over voor de directie dan het te steunen. Klein probleem het eigendom van buiten Europa mag niet hoger liggen dan 50% van het aandeelhouderschap. Zie hoe Delta Airlines omging met Virgin, dat probleem werd plots opgelost door de Brexit.

    De waarde van Air France-KLM zit niet in de balans of het personeel, maar in de bestellingen die reeds geplaatst zijn door niet een Leasemaatschappij. Met het huidige tekort aan nieuwe vliegtuigen op de markt ligt de marktwaarde bij aflevering boven de aankoopprijs daar ligt een eventueel voordeel, door een sale en leaseback constructie toe te passen.
    Nouja, ze kunnen wel 10 of 12 bieden, maar gaan ze bij mij niet voor weg.

    Liever nog neem ik ze dan het graf mee in, de aandelen.
  16. Goofy 28 juli 2024 06:12
    quote:

    Aandelenliefhebber1 schreef op 28 juli 2024 02:32:

    [...]

    Nouja, ze kunnen wel 10 of 12 bieden, maar gaan ze bij mij niet voor weg.

    Liever nog neem ik ze dan het graf mee in, de aandelen.
    Ik hou ze ook, alleen om andere redenen:

    Tijdens de aandeelhoudersvergadering van 5 juni jongstleden, gebeurde het volgende:
    Op een vraag over de operatie van Transavia France op Orly antwoordde Ben Smith dat de activiteiten op Orly al 30 jaar lang geen cent hebben opgebracht. De enige reden dat men daar zit is vanwege de CLA van het personeel en omdat men 50% van de slots bezit en die niet aan een ander wil afstaan. Men heeft wel in 2023 de activiteiten van Air France op Orly volledig afgebouwd vanwege aanhoudende en langdurige verliezen.

    Tussen de regels door hoor je dus dat Transavia France nog nooit een cent winst heeft gemaakt voor het concern, want die opereren alleen vanaf Orly.

    Om het voorbeeld van de Turkse bakker van Fred62 te volgen, stel je voor U bent directeur van een dierentuin en U gaat Bokito even in persoon uitleggen dat hij al 30 jaar bananen kwijtraakt in het naastgelegen hok. En passant vertelt U ook even daarna dat U schaamteloos uw salaris gaat verhogen (is nog minder bananen voor Bokito), met een approval rate van 82,9%. Ik vind dat humor, blijkbaar vinden de aandeelhouders alles goed. Ondertussen zet ik als particulier wel mijn toekomstige aandelen waarde op 0, maar ja die jaarvergadering dat blijft genieten!

    Uit het halfjaarverslag:
    Stock market performance
    Market Capital 30 juni 2023: € 4,4 Miljard
    Market Capital 30 juni 2024: € 2,2 Miljard
    Verschil : € 2,2 Miljard

    Het goede nieuws is dat als de koers weer halveert het Market Capital met maar € 1,1 Miljard verdampt in een jaar.

    Note 23.2

    30 juni 2023 versus 30 juni 2024

    De Net Cash daalt met een Miljard (€ 8,244 Mld – € 7,214 Mld)
    De Net Debt stijgt met een Miljard (€ 5,041 Mld - € 6,192 Mld)

    Nou dat kunnen ze nog wel even volhouden, zolang de kredietkranen open blijven staan.
  17. forum rang 6 prince john 29 juli 2024 10:23
    quote:

    Goofy schreef op 28 juli 2024 06:12:

    [...]

    Ik hou ze ook, alleen om andere redenen:

    Tijdens de aandeelhoudersvergadering van 5 juni jongstleden, gebeurde het volgende:
    Op een vraag over de operatie van Transavia France op Orly antwoordde Ben Smith dat de activiteiten op Orly al 30 jaar lang geen cent hebben opgebracht. De enige reden dat men daar zit is vanwege de CLA van het personeel en omdat men 50% van de slots bezit en die niet aan een ander wil afstaan. Men heeft wel in 2023 de activiteiten van Air France op Orly volledig afgebouwd vanwege aanhoudende en langdurige verliezen.

    Tussen de regels door hoor je dus dat Transavia France nog nooit een cent winst heeft gemaakt voor het concern, want die opereren alleen vanaf Orly.

    Om het voorbeeld van de Turkse bakker van Fred62 te volgen, stel je voor U bent directeur van een dierentuin en U gaat Bokito even in persoon uitleggen dat hij al 30 jaar bananen kwijtraakt in het naastgelegen hok. En passant vertelt U ook even daarna dat U schaamteloos uw salaris gaat verhogen (is nog minder bananen voor Bokito), met een approval rate van 82,9%. Ik vind dat humor, blijkbaar vinden de aandeelhouders alles goed. Ondertussen zet ik als particulier wel mijn toekomstige aandelen waarde op 0, maar ja die jaarvergadering dat blijft genieten!

    Uit het halfjaarverslag:
    Stock market performance
    Market Capital 30 juni 2023: € 4,4 Miljard
    Market Capital 30 juni 2024: € 2,2 Miljard
    Verschil : € 2,2 Miljard

    Het goede nieuws is dat als de koers weer halveert het Market Capital met maar € 1,1 Miljard verdampt in een jaar.

    Note 23.2

    30 juni 2023 versus 30 juni 2024

    De Net Cash daalt met een Miljard (€ 8,244 Mld – € 7,214 Mld)
    De Net Debt stijgt met een Miljard (€ 5,041 Mld - € 6,192 Mld)

    Nou dat kunnen ze nog wel even volhouden, zolang de kredietkranen open blijven staan.
    ...leuk man !...en nu we het toch weer over m hebben...ben dur trouwens ook niet bij geweest ;)

    Sucseven!

    mvrgr,

    John
499 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 25 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.