Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Alfen N.V. AEX:ALFEN.NL, NL0012817175

Laatste koers (eur) Verschil Volume
18,110   +0,475   (+2,69%) Dagrange 17,115 - 18,245 402.150   Gem. (3M) 458,8K

Alfen 2024

5.989 Posts
Pagina: «« 1 ... 277 278 279 280 281 ... 300 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 MIDAS 7 juli 2024 18:22
    quote:

    DeWalt schreef op 7 juli 2024 18:09:

    [...]
    Je bent dus een bullshit artist.

    Ik heb een tesla 3 longe range van 2019 en die komen met bosjes op de markt dit jaar…

    Maar niet voor €15k…
    Wel even mijn post correct lezen.
    Nu krijg je nog een normale prijs omdat de vraag op 2de hands ev groter is dan het aanbod maar in 2027-2028 zullen de kopers van 2022-2023 een veel lagere prijs krijgen.
    Verschillende redenen hiervoor van het stoppen van subsidies tot het besef dat een kilometer bereik van 300km(standaard range) een grap is waar de nieuwe wagens 600-1000km range hebben in 2027-2028.
    Dit is ook de reden dat particulieren niet snel naar een ev grijpen en er veel minder ev wagens zullen verkocht worden dan eerst ingeschat 2jaar geleden.
    Subsidies moeten er ook snel uit om weer een eerlijk speelveld te krijgen en verplicht naar ev gaat ook van tafel geveegd worden.
    Consumenten haten verplichtingen die door politiek opgelegd worden en dat is nu wel doorgedrongen.
  2. forum rang 7 DeWalt 7 juli 2024 18:49
    quote:

    MIDAS schreef op 7 juli 2024 18:22:

    [...]
    Wel even mijn post correct lezen.
    Nu krijg je nog een normale prijs omdat de vraag op 2de hands ev groter is dan het aanbod maar in 2027-2028 zullen de kopers van 2022-2023 een veel lagere prijs krijgen.
    Verschillende redenen hiervoor van het stoppen van subsidies tot het besef dat een kilometer bereik van 300km(standaard range) een grap is waar de nieuwe wagens 600-1000km range hebben in 2027-2028.
    Dit is ook de reden dat particulieren niet snel naar een ev grijpen en er veel minder ev wagens zullen verkocht worden dan eerst ingeschat 2jaar geleden.
    Subsidies moeten er ook snel uit om weer een eerlijk speelveld te krijgen en verplicht naar ev gaat ook van tafel geveegd worden.
    Consumenten haten verplichtingen die door politiek opgelegd worden en dat is nu wel doorgedrongen.
    Gelul, dit was je stelling

    Tesla y die 50-60k nieuw kosten zijn dan na 5jaar nog 15k waard

    (Ik rij naar 5 jaar en 90k km er nog prima 450km mee btw)
  3. Jan1967 7 juli 2024 19:27
    Nog een tip voor die het wil proberen in EV markt aangezien er zoveel gesproken wordt over EV hier. Polestar (PSNY) is 22% up deze week, Prijs nu 0,97 Dollar. Q2 dit jaar 80% meer verkocht als Q1 dit jaar. Naast de Polestar 2 nu ook de 3 en 4 en in 2025 de 5 plus een cabriolet. En vanaf augustus eigen produktie in USA, South Carolina (Volvo fabriek). Winst mogelijkheden.
  4. Wouter Kabouter 7 juli 2024 20:14
    Morgen: +2% open, daarna dalen naar -2%
    Dinsdag: +4%
    Woensdag: -3%
    Donderdag: +5%
    Vrijdag: -4%

    Uitleg: shorters coveren verder door, aangezien er niks wezenlijks verandert, blijft de netto koers gelijk. Bewegingen zijn aanzienlijk omdat er veel aandelen weggezet moeten worden.

    Deze voorspelling is als leek gedaan...
  5. Maximus 7 juli 2024 20:59
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 7 juli 2024 15:53:

    VEB vraagt opheldering over winstwaarschuwing Alfen
    Datum
    05 juli 2024

    winstwaarschuwing laadpalenfabrikant Alfen

    Delen

    Alfen jaagde beleggers vorige week woensdag in de gordijnen met een joekel van een winstwaarschuwing. De tegenwind bij alle drie de bedrijfssegmenten bleek aanzienlijk groter dan vijf weken eerder door het bedrijf nog naar de markt werd gecommuniceerd bij de eerstekwartaalcijfers. De VEB vraagt opheldering.

    In iets meer dan een maand ziet de wereld er voor Alfen compleet anders uit. Het bedrijf waarschuwde vorige week dat de omzet dit jaar waarschijnlijk 20 procent lager gaat uitvallen, en de winstverwachting (ebitda-marge) werd ruimschoots gehalveerd.

    Beleggers gooiden massaal het aandeel in de verkoop: de koers halveerde nagenoeg op de dag van de winstwaarschuwing.

    De plotse en radicale neerwaartse bijstelling van de doelen, zo vlak nadat deze nog waren herbevestigd in mei, roept de vraag op of het management wel “in control” is en grip heeft op de markten waarin het opereert.

    De VEB stuurde eerder deze week een brief naar Alfen waarin opheldering wordt gevraagd. Tot op heden heeft Alfen nog niet gereageerd.

    Vragen
    Wil Alfen het geknakte vertrouwen onder beleggers herstellen, dan is het cruciaal dat het openheid van zaken geeft.

    Bijvoorbeeld over de meest impactvolle neerwaartse bijstelling die plaatsvond bij het segment Energy Storage. Was echt niet eerder te voorzien dat een aantal klanten hun handtekening toch niet onder het contract van grote projecten zou zetten?

    Vraagtekens bij de timing van de omzetverlaging kunnen ook gesteld worden bij het laadpalenonderdeel (de verkopen van elektrische auto’s vielen al tegen) en de transformatorstations. Ten aanzien van het laatste vond Alfen een oplossing voor het vochtprobleem van zogeheten Pacto-stations, maar nu blijkt het lastig de productie op te schalen vanwege issues in de toeleveringsketen.

    Geen stip aan de horizon
    Een belangrijke reden voor de forse koersdaling is dat Alfen ook de doelen voor 2027 heroverweegt. Beleggers hebben daardoor geen enkel richtpunt meer voor de verdiencapaciteit van het concern in de toekomst.

    Wat is de reden dat Alfen het niet aandurfde een – al dan niet minder ambitieuze – verwachting te geven voor de middellange termijn, zo is één van de vragen in de brief. Ook roept de VEB op vaker en uitgebreider te rapporteren over de drie individuele bedrijfssegmenten.

    Door de tegenvallers zal Alfen in gesprek moeten met banken omdat leningvoorwaarden worden geschonden. Maar details geeft het concern niet. Zo worden de berekeningswijze van het bedrijfsresultaat voor de schuldratio, de meetmomenten en de stand van deze ratio ultimo juni niet gedeeld met beleggers.

    Ongemakkelijk
    In de brief is ook aandacht voor het feit dat de benoeming van Boudewijn Tans tot cfo (chief financial officer) in april op het laatste moment werd ingetrokken, omdat er volgens Alfen geen sprake was van een “match”. De VEB vraagt om een bevestiging van Alfen dat deze kwestie losstaat van de huidige negatieve ontwikkelingen, waaronder de verlaging van de financiële doelen.
    Ik denk dat dit een persoonlijk bommetje gaat worden voor rommelveld. Dit neigt naar onbehoorlijk bestuur. Dan is niet Alfen, maar hij persoonlijk aansprakelijk. Die timing gaat hem de das omdoen.
  6. forum rang 5 clearfederer 7 juli 2024 21:10
    quote:

    Jan1967 schreef op 7 juli 2024 19:27:

    Nog een tip voor die het wil proberen in EV markt aangezien er zoveel gesproken wordt over EV hier. Polestar (PSNY) is 22% up deze week, Prijs nu 0,97 Dollar. Q2 dit jaar 80% meer verkocht als Q1 dit jaar. Naast de Polestar 2 nu ook de 3 en 4 en in 2025 de 5 plus een cabriolet. En vanaf augustus eigen produktie in USA, South Carolina (Volvo fabriek). Winst mogelijkheden.
    Toevallig vandaag krantenartikel over tevredenheid EV's. Polestar bungelt onderaan.
  7. forum rang 6 In Holland stond een Huis... 7 juli 2024 22:12
    quote:

    DeWalt schreef op 7 juli 2024 19:02:

    Nu we blijkbaar voorspellingen aan het doen zijn over prijzen in 2027-2028 heb ik er ook nog 1!

    Alfen aandlenprijs in 2028 is €150. Nieuwe CEO en met huidige CFO. De markt zit Alfen gigantisch mee.
    Hou toch op Man met jouw speculatie's over de 'verre Toekomst' ..

    In het Kader van Speculatie Alfen doe ik anders ook een Voorspelling voor Oranje..

    In 2040 zal Oranje voor de 2e keer in de Geschiedenis Europees Kampioen worden..

    Gaat ook he-le-maal nergens over maar goed..!
  8. forum rang 6 In Holland stond een Huis... 7 juli 2024 22:22
    quote:

    DeWalt schreef op 7 juli 2024 14:45:

    [...]
    Klopt alles wordt nu negatief uitgelegd. Ook de angstporno van huis tuin en keuken shorters gaat maar door en vele minder onderlegde beleggers schrik je daar mee af.

    Toch zullen de gesprekken met de bank snel zijn afgerond verwacht ik (Rabobank zet er eens vaart achter!), en dan is het herstel naar €25+ en met wat meer richting over de inkomsten de komende tijd weer naar €40. Het is allemaal geen rocket science.
    Neen het is 'DeWalt' Science..

    Als je Zoo zeker bent ben je ook Stevig aan het uitbreiden van Posities of nietan..?!

    Das Cashen zo op e 40..

    Maar eerder denk ik dat jij een Aanschuif Tafeltje hebt tegen de Bestuurskamer van het Bedrijf..
  9. forum rang 4 watergeus 7 juli 2024 22:49
    quote:

    DeWalt schreef op 7 juli 2024 18:49:

    [...]
    Gelul, dit was je stelling

    Tesla y die 50-60k nieuw kosten zijn dan na 5jaar nog 15k waard

    (Ik rij naar 5 jaar en 90k km er nog prima 450km mee btw)
    Vast een zelfrijdende auto, want je moet wel blind zijn om in een doorgezakte plofkip te willen rijden.
  10. new kid on the block 8 juli 2024 09:23
    quote:

    Jan1967 schreef op 7 juli 2024 19:16:

    Wordt weer veel gesproken over EV hier. EV heefteen vrij goede week achter de rug, TESLA, Rivian (ook samenwerking met VW) Geely (Zeekr) gaat nog niet zo slecht voor de EV markt.

    Beste Jan, ik zou oppassen hierbij. Het gaat namelijk helemaal niet goed met Polestar. Ze hebben na een hoop getreuzel zoals het genoemd wordt in het onderstaand artikel, eindelijk de cijfers van 2023 bekend gemaakt. Daarin is te zien dat ze een verlies hebben geleden van 1,09 miljard euro. De afzet valt daarbij ook fors tegen.
    De vraag welke in dit artikel wordt gesteld of Polestar wel zal overleven.

    www.msn.com/nl-be/auto/nieuws/in-cijf...
  11. new kid on the block 8 juli 2024 09:35
    quote:

    MIDAS schreef op 7 juli 2024 16:12:

    De onverwachte winstwaarschuwing met 20% minder omzet was waarschijnlijk nog een opgepoetste boodschap en in de praktijk zou het nog lager kunnen uitvallen.
    Begrijpelijk dat alfen nu de lippen op elkaar houd om te vermijden dat de koers helemaal onderuit gaat.
    De ev markt groeit veel minder snel en ook logisch met die gekke kortingen op ev auto’s van 8000-15000eur.
    De consument weet nu dat deze markt uiterst onbetrouwbaar is en de waarde van een tweedehands ev met minder dan 600km rijbereik niet meer zal zijn dan een gek er nog voor geven wil.
    Tesla y die 50-60k nieuw kosten zijn dan na 5jaar nog 15k waard.
    Ter vergelijking een Toyota supra van 1994 bi turbo kost nu na 30jaar 100k tweedehands en de nieuwprijs was 65k in 1994.
    Beste Midas,

    Het is niet eerlijk om een Toyota Supra bi Turbo te vergelijken met een massaproduct als een Tesla. Het was niet moeilijk om te voorspelen dat deze Toyota een bepaalde waarde zou gaan krijgen bij liefhebbers. Dat is nu eenmaal het geval bij een bepaald soort wagens (lees vooral sportwagens) welke in een kleine(re) oplage op de markt worden gebracht.
    Ikzelf heb paar oudere wagens in mijn bezit en deze hebben ook meer waarde dan dat ze destijds op de markt werden gebracht. Sterker nog, het is vaak al een beetje te voorspellen welke wagens een bepaalde verzamelwaarde gaan krijgen.
    Overigens denk ik dat de door jou genoemde Supra ook nog wel voor een bedrag lager dan een ton te vinden is.
5.989 Posts
Pagina: «« 1 ... 277 278 279 280 281 ... 300 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.