Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,556   -0,044   (-2,75%) Dagrange 1,540 - 1,620 395.645   Gem. (3M) 268,3K

Ebusco 2024

5.980 Posts
Pagina: «« 1 ... 263 264 265 266 267 ... 299 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Wacko Winger 25 juni 2024 14:07
    quote:

    stot schreef op 25 juni 2024 14:03:

    5 euro kunnen we zien in 2025 als de problemen dit jaar worden opgelost en er geen grote emissie komt dit jaar
    Het zou kunnen dat het groot aantal onafgebouwde bussen die nu langzaamaan uitgeleverd kunnen gaan worden, zorgt voor een relatief gunstig kasstroom waardoor een emissie niet nodig is.

    Maar alles blijft voor zeer ongewis, mede door het trackrecord van het management.
  2. forum rang 6 Trx7 25 juni 2024 14:20
    quote:

    Wacko Winger schreef op 25 juni 2024 14:07:

    [...]

    Het zou kunnen dat het groot aantal onafgebouwde bussen die nu langzaamaan uitgeleverd kunnen gaan worden, zorgt voor een relatief gunstig kasstroom waardoor een emissie niet nodig is.

    Maar alles blijft voor zeer ongewis, mede door het trackrecord van het management.
    Erg jammer allemaal.
    Maar vind het zelf nog stees een leuke gok voor 5 a 10 k. Kan zomaar goed uitpakken, en als het fout afloopt dan is het maar zo.
  3. Daniel1981 25 juni 2024 14:21
    quote:

    StoplossBurner schreef op 25 juni 2024 11:57:

    Voor mij is de productievertraging de enige verrassing. Van 56 bussen in Q1, naar sowieso minder in Q2 (minimaal 34 (= 90-56), maar zeker geen 56); dat kan ik alleen verklaren met te acute geldproblemen zoals ik in een eerder bericht van vandaag meldde.
    In de 56 bussen Q1 zaten nog 'doorgeschoven' bussen uit Q4. Maar een run rate van 34 bussen in een kwartaal is wel echt dramatisch laag. Dan kom je uit op 136 bussen per jaar.
    Ik lees nergens in de berichtgeving dat de uitlevering gaat verdubbelen in H2.

    Ik lees deze omzetwaarschuwing als een voorbode op een nieuwe emissie die over 2/3 weken wordt aangekondigt.
  4. forum rang 4 StoplossBurner 25 juni 2024 14:33
    quote:

    stot schreef op 25 juni 2024 14:06:

    Zoals ik vanmorgen zei gebeurd helaas van 2,16 terug naar het dieptepunt van vandaag 2,00 en vandaar misschien terug naar 2,05-2,08 .

    Wilde dat ik de koers van ebusco 7 maanden geleden zo goed kon voorspellen dan was ik nooit ingestapt .
    Waarom stapte je 7 maanden geleden in als ik vragen mag? Zeker afgelopen jaar heb ik geen enkele aanleiding gezien om in te stappen. En hoe zou je daar lering van kunnen trekken voor volgende beslissingen m.b.t. kopen/verkopen aandelen?
  5. forum rang 4 StoplossBurner 25 juni 2024 14:40
    quote:

    Daniel1981 schreef op 25 juni 2024 14:21:

    [...]

    In de 56 bussen Q1 zaten nog 'doorgeschoven' bussen uit Q4. Maar een run rate van 34 bussen in een kwartaal is wel echt dramatisch laag. Dan kom je uit op 136 bussen per jaar.
    Ik lees nergens in de berichtgeving dat de uitlevering gaat verdubbelen in H2.

    Ik lees deze omzetwaarschuwing als een voorbode op een nieuwe emissie die over 2/3 weken wordt aangekondigt.
    Nog eens nagelezen, die 56 bussen was t/m april. Klopt dus niet wat ik beweerde. Productiesnelheid is dus vrij constant dit jaar zo'n 15 bussen per maand, waar er 45 nodig zijn om break-even te draaien. Maar hoe zie jij nog een emissie gebeuren? Wie gaat er nog kopen? Al verwater je van 70 miljoen aandelen naar 100 miljoen, daar haal je hooguit zo'n 50 miljoen mee op (en dat is nog in een optimistisch scenario). Daar ga je ook hooguit een paar maanden tijd voor uitstel van executie mee winnen. Ik zie op dit moment alleen een overname voor een ongeveer even gammel aanbod voor de huidige aandeelhouders nog als enige uitweg. Mogelijkheden aantrekken cash die broodnodig is om lopende operatie overeind te houden?

    - Lening (onwaarschijnlijk gezien de cijfers die Ebusco overlegd)
    - Emissie (wie wil het grote pakket aangeboden aandelen nog kopen?)
    - Overname (Partijen zoals ik die eerder genoemd heb)
    - Grote aandeelhouders (Bijvelds, ING, Van de Valk) die voor spotprijsjes aandeel in het bedrijf verkopen.
    - Andere vorm? Benieuwd wat dit dan zou kunnen zijn.
  6. Frankieboy 25 juni 2024 14:52
    quote:

    phu schreef op 25 juni 2024 14:27:

    Koopt geen potentiële klant meer bus bij Ebusco nu. Iets teveel onzekerheid zeg maar. Waarom het risico lopen? Dus heb er totaal geen geloof meer in.
    Loopt m.i. wel los met dat risico. Van de Fokker F27 (ja die met propellors nog, laatste gebouwd in 1987) vliegen er nog steeds een stuk of 20 rond. Fokker ging in 1996 falliet.

  7. Daniel1981 25 juni 2024 14:52
    quote:

    StoplossBurner schreef op 25 juni 2024 14:40:

    [...]

    Nog eens nagelezen, die 56 bussen was t/m april. Klopt dus niet wat ik beweerde. Productiesnelheid is dus vrij constant dit jaar zo'n 15 bussen per maand, waar er 45 nodig zijn om break-even te draaien. Maar hoe zie jij nog een emissie gebeuren? Wie gaat er nog kopen? Al verwater je van 70 miljoen aandelen naar 100 miljoen, daar haal je hooguit zo'n 50 miljoen mee op (en dat is nog in een optimistisch scenario). Daar ga je ook hooguit een paar maanden tijd voor uitstel van executie mee winnen. Ik zie op dit moment alleen een overname voor een ongeveer even gammel aanbod voor de huidige aandeelhouders nog als enige uitweg. Mogelijkheden aantrekken cash die broodnodig is om lopende operatie overeind te houden?

    - Lening (onwaarschijnlijk gezien de cijfers die Ebusco overlegd)
    - Emissie (wie wil het grote pakket aangeboden aandelen nog kopen?)
    - Overname (Partijen zoals ik die eerder genoemd heb)
    - Grote aandeelhouders (Bijvelds, ING, Van de Valk) die voor spotprijsjes aandeel in het bedrijf verkopen.
    - Andere vorm? Benieuwd wat dit dan zou kunnen zijn.
    Bedrijf staat idd met de rug tegen de muur. Ik zou ook niet weten op basis waarvan ze extra geld kunnen aantrekken. Dat zou kunnen als er een duidelijke opgaande trend is in de productie van bussen, maar het is gewoon gedaald van Q1 op Q2. En voor H2 lees ik ook weinig concreets, het moet vooral komen van 'hope'.
  8. visje 25 juni 2024 15:03
    Eigenlijk niet zo verwonderlijk dit, werk zelf bij een productie bedrijf. Ik verwacht wel dat ze nu de basis principes goed voor elkaar hebben maar voordat de swung in de productie zit moeten alle schakels in de chain even sterk zijn.

    Zou me niet verbazen als ze van de beurs worden gehaald. Bedrijf verder stroomlijnen en dan over een jaar of 5 een nieuwe IPO of onderhands verkocht.
5.980 Posts
Pagina: «« 1 ... 263 264 265 266 267 ... 299 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.