Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,130   +0,120   (+0,86%) Dagrange 13,735 - 14,165 1.882.679   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

44.674 Posts
Pagina: «« 1 ... 489 490 491 492 493 ... 2234 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 FEBU 23 maart 2024 16:36
    quote:

    SEVA_ schreef op 23 maart 2024 15:35:

    [...]

    Baupost kocht bij op 20. GAK ergens rond de 45.
    Ben benieuwd of ze voor de AvA nog iets laten horen. Ze zullen niet blij zijn en aandringen op fusie of verkoop van assets. Jitse gaf toe te laat te zijn met verkoop van Grub, hopelijk maakt die zelfde fout niet nogmaals
  2. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 23 maart 2024 17:40
    quote:

    Ruval schreef op 23 maart 2024 16:30:

    [...]
    Feecap discussie is cruciaal voor waardebepaling Grub.

    En ik denk dat alle spelers elkaar beetje gevangen houden en wachten tot iemand zijn strategische kaarten op tafel legt. Een eerste stap kan tot veel M&A activiteiten leiden in deze business. Als Jitse het slim speelt (en hij heeft meer tijd dan veel concurrenten) dan gaat hij veel waarde creëren en staan we op substantieel hogere koersen. Het pokerspel duurt enorm lang maar het wachten zal m.i. beloond worden
    Wat noem jij substantieel hogere koersen, 125+ euro?
  3. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 23 maart 2024 17:42
    quote:

    Tis wa! schreef op 23 maart 2024 15:53:

    NYC's limiet voor bezorgkosten: moet deze blijven of moet deze verdwijnen?
    23 maart 2024
    Levering

    Zaken & Geld
    Restaurants hebben jarenlang geleden onder wat wij (onliefdevol) ‘ongekende omstandigheden’ noemen. In een poging de druk in de industrie te verlichten hebben steden in de VS een reeks pro-restaurantmaatregelen getroffen, met name door de overheid opgelegde maximumbedragen voor bezorgkosten.

    New York City (NYC) blijft een van de meest besproken onderwerpen in de discussie over bezorgkosten, en haalt opnieuw de krantenkoppen nu lokale overheden overwegen hun plafondstructuur aan te passen.

    Hier vindt u alles wat u moet weten over de limieten voor bezorgkosten in NYC, vanaf het allereerste begin.



    Waar het begon
    Als reactie op de pandemiegerelateerde restaurantstrijd heeft de gemeenteraad van New York op 13 mei 2020 een wetsvoorstel aangenomen dat de vergoedingen van derden tijdens noodtoestanden beperkt. In het wetsvoorstel stond dat bezorgapps van derden negentig dagen lang niet meer dan 20% aan kosten in rekening mochten brengen – 15% per bestelling voor bezorging en 5% voor niet-transactiekosten – waarbij overtreders boetes kregen van meer dan $ 1.000 per dag.

    Terwijl restauranthouders hun dankbaarheid uitten voor dit soort financiële (en emotionele) verlichting, volgden steden in het hele land dit voorbeeld, waarbij plaatsen van Chicago en Baltimore tot San Francisco en Denver ook hun eigen limieten voor bezorgkosten hanteerden.



    Wat gebeurt er nu
    Snel vooruit naar nu, en de gemeenteraad van New York heeft het weer over plafonds voor bezorgkosten. Deze keer is echter niet iedereen er even blij mee.

    De raad heeft zijn tarieflimiet sinds juli 2023 herzien. De voorgestelde wijzigingen zouden de vergoeding verhogen van de huidige limiet van 20% – 15% levering + 5% niet-transactiekosten – naar een limiet van 30% – 15% levering + maximaal 15%. % niet-transactiekosten. De 15% niet-transactiekosten zouden optioneel zijn voor restaurants, maar bieden hen mogelijkheden om de zichtbaarheid op de app te vergroten met betaalde marketing en promoties .

    De voorgestelde verhoging heeft de gemeenteraad in het midden verdeeld. 25 van de 51 raadsleden willen de pet omhoog doen, en de overige 26 leden willen de pet houden… of ze zitten ergens op het hek.



    Het perspectief van de apps
    In de gesprekken van dit jaar zijn bezorgapps nu een stuk luider dan in 2020.

    Ondanks dat hij actief probeert het bedrijf te verkopen, heeft Jitse Groen, CEO van Grubhub, het voortouw genomen in het gesprek over cap-wijzigingen voor zowel apps van derden als restaurants.

    Als je het Groen vraagt , is het verhogen van de vergoedingslimiet in NYC naar 30% een slim idee voor iedereen.

    Groen zegt dat een hogere vergoeding “vooral ten goede zal komen aan kleine bedrijven die eigendom zijn van immigranten en families [die] geen toegang hebben tot dezelfde marketingmiddelen als grote merken.” Het perspectief van Groen is in wezen dat het betalen van apps van derden voor marketing een tijd- en stressbesparing oplevert, waardoor de druk wordt weggenomen van restauranteigenaren die toch al onder druk staan.



    Het perspectief van de restauranthouder
    Net als de gemeenteraad van New York zijn restauranteigenaren echter verdeeld over de impact van de vergoedingen.

    Sommige restauranteigenaren zijn het met Groen eens.

    Dawn Kelly , de CEO van The Nourish Spot in Queens, NY, beschouwt bezorgapp-platforms zoals Grubhub als een ‘sterke zakenpartner’ vanwege hoe moeilijk marketinginspanningen kunnen zijn.

    “Het is niet meer zo eenvoudig als een advertentie in de plaatselijke krant plaatsen,” zegt Kelly, “en we hebben niet de grote budgetten en het deskundige personeel om geavanceerde campagnes te voeren om ons merk onder de aandacht van een nieuw publiek te brengen.”

    Andere restauranthouders (of bondgenoten van restaurants) zijn minder overtuigd.

    Andrew Rigie , uitvoerend directeur van de NYC Hospitality Alliance, zegt dat hij “het lobbypraatje van Grubhub [niet] koopt.”

    Rigie's samenvatting van Grubhubs pro-fee-standpunt is niet zo opbeurend als ze misschien hadden gewild: “Laten we kleine restaurants, die eigendom zijn van immigranten, veel meer geld vragen, zodat we ze kunnen helpen concurreren met de grote restaurantketens die het zich kunnen veroorloven om ons de hogere vergoedingen.”



    Afronden
    Vanaf augustus 2023 is er nog steeds geen beweging vanuit de gemeenteraad van New York.

    Terwijl de hele stad in spanning zit, stromen er gemengde emoties door de industrie. De meeste restauranteigenaren rekenen erop dat er niets verandert , in de hoop dat de lagere vergoeding hen in de groene markt zal houden. Andere belanghebbenden zoals Groen strijden om de tegenovergestelde stem (en hebben er “redelijk vertrouwen in dat [de vergoedingsplafonds] zullen aflopen”).

    Dus of je nu een hoopvolle restaurateur bent of een al te zelfverzekerde CEO... wat gebeurt er nu?

    We wachten.

    Foto van Melissa Mertsis
    Geschreven door
    Melissa Mertsis
    Melissa is een freelanceschrijver voor Craver.
    Waar heb je dit stuk vandaan gehaald?
  4. Tis wa! 23 maart 2024 18:50
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 23 maart 2024 17:42:

    [...]

    Waar heb je dit stuk vandaan gehaald?

    NYC's Delivery Fee Cap: Should It Stay or Should It Go?

    Craver
    localbites.craverapp.com › ...
    ·
    Vertaal deze pagina
    The bill stated that, for 90 days, third-party delivery apps could not charge more than 20% in fees — 15% per order for delivery, and 5% for non-transaction ...
  5. forum rang 5 Daarom 24 maart 2024 08:19
    Vorige week in Groningen zoveel oranje gezien dat het mij deed denken aan de corona tijd.
    Dit weekend in Amsterdam, is nooit een JET bolwerk geweest. Zie wel dat ze hier ook marktaandeel winnen. Volgens mij is het nu 50/50 met Uber Eats.
    Ik denk dat Jet op 17 april positief gaat verrassen. Het 2e kwartaal met het EK voetbal en alle andere sportwedstrijden (sportzomer inclusief Olympische Spelen) gaat sowieso veel beter worden als 2023.
    Ik hoop dat de aanhouder wint, ook bij Jet!!
  6. forum rang 6 Ruval 24 maart 2024 08:49
    quote:

    Daarom schreef op 24 maart 2024 08:19:

    Vorige week in Groningen zoveel oranje gezien dat het mij deed denken aan de corona tijd.
    Dit weekend in Amsterdam, is nooit een JET bolwerk geweest. Zie wel dat ze hier ook marktaandeel winnen. Volgens mij is het nu 50/50 met Uber Eats.
    Ik denk dat Jet op 17 april positief gaat verrassen. Het 2e kwartaal met het EK voetbal en alle andere sportwedstrijden (sportzomer inclusief Olympische Spelen) gaat sowieso veel beter worden als 2023.
    Ik hoop dat de aanhouder wint, ook bij Jet!!
    Ik ben zelf afgelopen week in Den Bosch, Breda én Eindhoven geweest en heb zelfde ervaring. Opvallend veel JET.

    Leuk natuurlijk, maar dat zegt niets. Kan ook zijn dat ik er nu meer op let en dus ‘opeens’ overal oranje koeriers zie.

    Cijfers 17 april zijn hopelijk een bevestiging dat de goede lijn wordt doorgetrokken, maar ook dit zal niet dé gamechanger zijn qua koers.

    De echte gamechanger is afschaffing feecaps of er komt op een dag om 7.30 uur in de mailbox -> persbericht met strategisch nieuws JET. Ook een verhoging van de EBITDA Outlook zal kunnen verrassen. Dit laatste zal wellicht na de zomer kunnen zijn als er meer zicht is op hele jaar 2024.
  7. Thomas91 24 maart 2024 12:46
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 24 maart 2024 11:38:

    Het maakt niet veel uit of je nu veel Jet fietsen ziet of niet.Ik lees: Jet leunt in Noord-Europa zwaar op het zgn marktplaatsmodel.Dat levert Jet veel meer op dan zelf bezorgen.Wat dat precies is?Googel/ en lees:IEX / maaltijdbezorgdiensten: eten of gegeten worden.
    Marktplaatsmodel kan ook met thuisbezorgd kleding/spullen worden bezorgd dat kan je gewoon afnemen als ondernemer. Het zijn dus niet alleen maar bezorgers in dienst van thuisbezorgd.
  8. forum rang 7 Gotcha70 24 maart 2024 14:18
    quote:

    Ruval schreef op 24 maart 2024 08:49:

    [...]

    Cijfers 17 april zijn hopelijk een bevestiging dat de goede lijn wordt doorgetrokken, maar ook dit zal niet dé gamechanger zijn qua koers.

    Dit is tenminste realistisch commentaar. Ik ga uit van een herstel richting de 15+ of net boven de 16 maar als de koers de komende week niet begint te herstellen is dat waarschijnlijk ook nog te optimistisch. Koersdoelen van 20+ vanaf volgende maand kan je best negeren.
  9. forum rang 7 Gotcha70 24 maart 2024 15:14
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 24 maart 2024 14:57:

    Opvallend hoe vaak het op dit forum over de ontwikkeling van de koers gaat. In plaats van de ontwikkeling van het bedrijf.
    omdat er hier veel met een GAK zitten dat vele malen hoger ligt dan de huidige koers. En die zitten te hopen dat de snelle stijging van begin vorige jaar (richting € 28) zich zal herhalen.
  10. forum rang 6 Krentenmenten 24 maart 2024 15:18
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 24 maart 2024 14:57:

    Opvallend hoe vaak het op dit forum over de ontwikkeling van de koers gaat. In plaats van de ontwikkeling van het bedrijf.
    mijn gemiddelde ligt ver onder de € 14,50…., ben ook ingestapt voor de ontwikkeling die in het lopende kwartaal gaat plaatsvinden…….
  11. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 24 maart 2024 15:54
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 24 maart 2024 14:57:

    Opvallend hoe vaak het op dit forum over de ontwikkeling van de koers gaat. In plaats van de ontwikkeling van het bedrijf.
    IK ben het volledig met je eens Hendrik Roo, maatgoed ik kan ook makkelijk praten met een GAK onder de 14 euro! Ik heb het idee dat het bedrijf ge-wel-dig doet en dat de komende jaren de winst gigantisch gaat worden en daarom verwacht ik dat de koers vanzelf boven de 100 euro komt!!
  12. forum rang 6 Ruval 24 maart 2024 15:56
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 24 maart 2024 15:54:

    [...]

    IK ben het volledig met je eens Hendrik Roo, maatgoed ik kan ook makkelijk praten met een GAK onder de 14 euro! Ik heb het idee dat het bedrijf ge-wel-dig doet en dat de komende jaren de winst gigantisch gaat worden en daarom verwacht ik dat de koers vanzelf boven de 100 euro komt!!
    GAK €13,45 (21/k stuks)

    Op zich is het niet onlogisch dat er op een beleggingsforum over de koers wordt gesproken. Er er zitten ook behoorlijk wat traders hier. Zelf ben ik een LT belegger en verkoop ik niet onder de € 35. Hopelijk wordt mijn LT heel snel gerealiseerd:-)
  13. forum rang 7 Fender bass 24 maart 2024 15:59
    Gak van 16,25. Klaar om direct te verkopen wanneer dat behaald is.
    Ik denk dat er velen zo in zitten.

    Ik ben er uit opportunisme ingestapt. Ik geloof helemaal niet in het verdienmodel, het is compleet niet schaalbaar. Er moeten steeds arme sloebers, werkstudenten bij om een beetje meer te bezorgen.
    Afgelopen week zag ik ze weer in de steden die bezocht heb, zo kansloos allemaal met een lauwe pizza op hun rug steil omhoog fietsend (ik was in Arnhem en Nijmegen).

    Maar ik geloof wel dat het wel wat omhoog zal gaan. Er wordt natuurlijk prima omgezet.
  14. forum rang 6 Ruval 24 maart 2024 16:10
    quote:

    Fender bass schreef op 24 maart 2024 15:59:

    Gak van 16,25. Klaar om direct te verkopen wanneer dat behaald is.
    Ik denk dat er velen zo in zitten.
    Niet schaalbaar?

    Platform JET is mega schaalbaar. Bezorging geloof ik wel, maar platform heeft toch al lang bewezen dat het schaalbaar is?
  15. forum rang 6 4finance 24 maart 2024 16:11
    quote:

    Fender bass schreef op 24 maart 2024 15:59:

    Gak van 16,25. Klaar om direct te verkopen wanneer dat behaald is.
    Ik denk dat er velen zo in zitten.
    Vele blijven zitten. Het verrassing effect is hier groot.
    Elk moment kan je s'ochtends je mailbox open maken en dan ...... ;-) Zit je er niet in.
44.674 Posts
Pagina: «« 1 ... 489 490 491 492 493 ... 2234 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.