Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,400   -0,170   (-1,09%) Dagrange 15,280 - 15,610 85.060   Gem. (3M) 194,5K

AMG 2024

8.231 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 412 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 christo1 19 januari 2024 17:58
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 19 januari 2024 17:39:

    [...]

    Het gevoel van mensen is dat het met de EV juist minder gaat, mede door ambivalente overheden met zwalkend beleid. Dat automobilisten én leasemaatschappijen van EV weer overstappen op fossiel wordt ervaren als een veeg teken.
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 19 januari 2024 17:59
    quote:

    Xynix schreef op 19 januari 2024 17:41:

    Mocht er een partij zijn die serieus overweegt AMG in te lijven, dan lijkt er voor zo'n partij geen beter moment denkbaar dan NU. Maar de kans op slagen van een bod is dan wel echt klein.
    Nou hopelijk snel een overname bod aangezien We gewoon nog minder koerswaarde staan als alle bezittingen bij elkaar .
  3. forum rang 4 tmaster 19 januari 2024 18:07
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 19 januari 2024 17:40:

    Lithiummarkt is geheel door het putje aan het gaan.
    Ik krijg dagelijks alarmen van mijn Li watchlist binnen van extreme dalingen miners.
    Bijvoorbeeld LAC Lithium Americas was ooit het boegbeeld van de Li aandelenbeurs VS. Als je ziet waar deze zich nu dagelijks naar manoeuvreert. Vandaag weer -11%.
    AMG doet gewoon mee, komt er niet onderuit.
    Maar Vanadium, net zo belangrijk, zit al in een stijgende lijn

    www.asianmetal.com/VanadiumPrice/Vana...
  4. forum rang 6 christo1 19 januari 2024 18:10
    quote:

    Xynix schreef op 19 januari 2024 17:41:

    Mocht er een partij zijn die serieus overweegt AMG in te lijven, dan lijkt er voor zo'n partij geen beter moment denkbaar dan NU. Maar de kans op slagen van een bod is dan wel echt klein.
    Niet zeker als het een goed moment is, als de lithium-ion technologie achterhaald is binnen twee jaar koopt men misschien een kat in een zak.

    Alles hangt af of die solid state batterijen op korte termijn kunnen opgeschaald worden naar productie rijp, ik hoor hier en daar wel geluiden over die solid state batterijen maar het is wel de natrium-ion technologie die reeds productie rijp is met een fabriek die northvolt gaat bouwen voor de nieuwe generatie elektrische wagens.

    En als die natrium-ion technologie echt doorbreekt in Europa dan heeft China een groot probleem met al hun fabrieken op basis van lithium-ion technologie, en hun interne markt is niet groot genoegd om al hun fabrieken winstgevend te houden, vandaar dat de lithium prijzen gekelderd zijn, die hoge prijzen zien we in de nabije toekomst niet meer terug lijkt me anders prijzen ze lithium uit de markt tov alternatieven.

    Mijn persoonlijke visie.

    Trouwens lithium prijzen stabiel op laag niveau, dus we moeten nog de jaarcijfers krijgen maar je mag er al vanuit gaan dat Q1 2024 zeer teleurstellend zal zijn en Q2 2024 door de productie onderbreking nog slechter zal zijn tenzij de lithium prijzen de hoogte in schieten.......

    Mvg.
  5. forum rang 4 geldmaker 19 januari 2024 19:04
    quote:

    christo1 schreef op 19 januari 2024 18:10:

    [...]

    Niet zeker als het een goed moment is, als de lithium-ion technologie achterhaald is binnen twee jaar koopt men misschien een kat in een zak.

    Alles hangt af of die solid state batterijen op korte termijn kunnen opgeschaald worden naar productie rijp, ik hoor hier en daar wel geluiden over die solid state batterijen maar het is wel de natrium-ion technologie die reeds productie rijp is met een fabriek die northvolt gaat bouwen voor de nieuwe generatie elektrische wagens.

    En als die natrium-ion technologie echt doorbreekt in Europa dan heeft China een groot probleem met al hun fabrieken op basis van lithium-ion technologie, en hun interne markt is niet groot genoegd om al hun fabrieken winstgevend te houden, vandaar dat de lithium prijzen gekelderd zijn, die hoge prijzen zien we in de nabije toekomst niet meer terug lijkt me anders prijzen ze lithium uit de markt tov alternatieven.

    Mijn persoonlijke visie.

    Trouwens lithium prijzen stabiel op laag niveau, dus we moeten nog de jaarcijfers krijgen maar je mag er al vanuit gaan dat Q1 2024 zeer teleurstellend zal zijn en Q2 2024 door de productie onderbreking nog slechter zal zijn tenzij de lithium prijzen de hoogte in schieten.......

    Mvg.
    Wij weten het je hebt je aandelen verkocht maar sindsdien blijf je maar bezig met je down post.
    Zeer opvallend..zacht uitgedrukt..
  6. forum rang 6 christo1 19 januari 2024 19:54
    quote:

    geldmaker schreef op 19 januari 2024 19:04:

    [...]

    Wij weten het je hebt je aandelen verkocht maar sindsdien blijf je maar bezig met je down post.
    Zeer opvallend..zacht uitgedrukt..
    Een gewaarschuwd persoon is meer waard, denk je dat ik met plezier mijn aandelen verkocht heb met verlies, ik doe niet aan zelfkastijding.

    Een beetje logisch redeneren dat maakt dat je voorzichtig bent momenteel.

    Als Europa en zeker Duitsland inzet op de nieuwe generatie elektrische wagens met een zak geld om northvolt aan te trekken voor de bouw van natrium-ion batterijen gaat bij mij een belletje rinkelen.

    En dan nog niet te spreken over de constante daling van de lithium prijzen die de korte termijn resultaten zeer negatief beïnvloeden.

    Geef me eens één reden om op korte termijn positief te zijn over AMG of concurrenten, ik ken er geen.

    Spodumene uitbreiding is momenteel een maat voor niets, nog geluk dat AMG vanaf Q3 een hoger volume draait voor hun spodumene..........maar aan de huidige prijzen brengt dit niet veel op, de raffinaderij is nog in opstartfase en goedkeuring van product kan nog mislopen of vertraging hebben en wat brengt dat op voor AMG aan huidige prijzen.

    Ik hoop natuurlijk om AMG lager in te kopen anders zou ik er niet verkocht hebben maar het zal dan wel in de low 10+ zijn en natuurlijk kan er ondertussen een overname zijn maar dan moet de overnemer iets zien wat de markt momenteel niet ziet.

    Mvg.
  7. forum rang 4 HogerOfLager 19 januari 2024 20:07
    Natrium-ion als vervanger van lithium-ion is vooralsnog niet aan de orde. 9% van de EV over 10 jaar. Tjonge.

    Fabrikanten voorspellen dat natrium-ion batterijen ongeveer 9% van de wereldwijd verkochte EV’s zouden kunnen aandrijven tegen 2033. De recente daling van de lithiumprijzen kan het kostenvoordeel van natrium-ion batterijen verminderen. Toch blijven natrium-ion accu’s een veelbelovend en kosteneffectief alternatief voor lithium accu’s, omdat ze minder afhankelijk zijn van schaarse materialen
    innovationorigins.com/nl/natrium-ion-...
  8. forum rang 6 T. Edison 19 januari 2024 20:44
    quote:

    tmaster schreef op 19 januari 2024 18:07:

    [...]

    Maar Vanadium, net zo belangrijk, zit al in een stijgende lijn

    www.asianmetal.com/VanadiumPrice/Vana...
    Was vanadium ook eerder begonnen met dalen in prijs 't.o.v. lithium?
    Dan zou het een mooie indicator zijn.
    Vanadium is voo AMG een hele belangrijker pijler, dus een prijsstijging van vanadium klinkt gunstig !
  9. DeJef 19 januari 2024 20:58
    quote:

    christo1 schreef op 19 januari 2024 19:54:

    [...]

    Geef me eens één reden om op korte termijn positief te zijn over AMG of concurrenten, ik ken er geen.

    Ik wil wel 1 reden geven: extreem negatief sentiment. En ik geloof dat lange termijn resultaten sterk kunnen verbeteren door te investeren wanneer korte termijn sentiment extreem slecht is. Dat leidt tot extreme risico-aversie en irrationeel gedrag.
  10. forum rang 4 HogerOfLager 19 januari 2024 21:13
    Het Internationaal Energieagentschap verwacht dat de vraag naar lithium de komende twee decennia met zo'n 90% zal stijgen
    De omvang van de wereldwijde markt voor Li-ion-accu’s zal naar verwachting nog sneller groeien dan eerder werd verondersteld. McKinsey & Company houdt er rekening mee dat de markt tegen 2030 een waarde heeft van meer dan $400 miljard.
    Volgens het Duitse vakblad Automobilwoche zal China in 2025 meer dan een derde van de wereldwijde lithiumvoorraad in handen hebben.
  11. NickieToTheT 20 januari 2024 00:24
    quote:

    T. Edison schreef op 19 januari 2024 20:44:

    [...]Was vanadium ook eerder begonnen met dalen in prijs 't.o.v. lithium?
    Dan zou het een mooie indicator zijn.
    Vanadium is voo AMG een hele belangrijker pijler, dus een prijsstijging van vanadium klinkt gunstig !
    Was het risico van de prijs niet 'uitbesteed' omdat ze alleen recyclen? Vaste fee per gereclyde eenheid was het meen ik. Of heb ik dit verkeerd begrepen? Wel +-100mln ebitda geloof ik. (Iemand hier ooit genoemd).
  12. forum rang 8 Lepre Chaun 20 januari 2024 03:43
    Voor alle duidelijkheid: de verkoop van elektrische auto’s daalt niet, zegt Austin Devaney, Chief Commercial Officer van Piedmont Lithium Inc. PLL.

    vertelde aan MarketWatch. Hij zei dat de EV-markt blijft groeien, waarbij “het groeitempo vertraagt van ‘geweldig’ naar ‘uitstekend’.”
    Vorig jaar werden in de VS een recordaantal van 1,2 miljoen elektrische voertuigen verkocht, volgens schattingen van Kelley Blue Book, een bedrijf van Cox Automotive, waarbij het EV-aandeel van de totale binnenlandse automarkt 7,6% bedroeg, tegen 5,9% in 2022.
    Het algemene beeld van de sector “blijft helder met recordverkopen van elektrische voertuigen, nieuwe bedrijven, een uitgebreid voertuigaanbod en een groeiende oplaadinfrastructuur”, aldus Devaney.

    Het algemene beeld van de sector “blijft helder met recordverkopen van elektrische voertuigen, nieuwe bedrijven, een uitgebreid voertuigaanbod en een groeiende oplaadinfrastructuur”, aldus Devaney. Niet alleen groeit de verkoop van elektrische voertuigen, maar ook de omvang van de batterijen in de voertuigen groeit, omdat bestuurders een groter bereik willen, zei hij. Dat heeft geleid tot een toename van bijna 50% in het aantal gebruikte gigawattuur (GWh), waaronder een aanzienlijke groei in de energieopslagsector, die nu ongeveer 15% van de vraag naar batterijen uitmaakt en “snel groeit”.

    “Dit is nog steeds een opkomende industrie, die verbazingwekkende innovatie en groei doormaakt, maar ook enkele groeipijnen”, zei hij, waarbij sommige autobedrijven zich bijvoorbeeld realiseerden dat de producten die zij aanboden niet concurrerend waren op de markt. Lithiumaanbod en prijzen Voorlopig zou het lithiumaanbod de vraag kunnen overtreffen, aldus sommige analisten. Wat het aanbod betreft, zijn er verschillende ontwikkelingen geweest met betrekking tot het beschikbare aanbod van lithium, “gezien de wereldwijde opvoering en ingebruikname van aanzienlijke nieuwe capaciteit”, vertelde Gay van Benchmark Mineral aan MarketWatch.

    Het zei dat de spotprijzen voor lithiumcarbonaat tussen juni 2021 en december 2022 met meer dan 500% zijn gestegen, voordat ze in oktober 2023 met ongeveer 70% daalden.
    Na een daling van de lithiumprijzen het afgelopen jaar, omdat het aanbod groter was dan de vraag, kondigde Albemarle Corp. ALB, een van de grootste lithiummijnbouwers ter wereld, woensdag banenverlies aan als onderdeel van zijn inspanningen om de kosten te verlagen.
    De aandelen van Albemarle verloren in 2023 33%.
    “Er was eind 2022 en begin 2023 sprake van een buitensporige opslag van [lithium]voorraden in de hele toeleveringsketen, en een deel daarvan… resulteerde in een onevenwicht tussen vraag en aanbod, wat leidde tot lagere prijzen in 2023”, aldus Devaney.

    Toch zijn er verwachtingen dat de vraag in de tweede helft van dit decennium groter zal zijn dan het aanbod, zei hij. De afgelopen twee jaar zijn voor ruim 80 miljard dollar aan batterijproductieprojecten of -uitbreidingen aangekondigd, aldus Devaney. Deze projecten zouden “ongeveer 40 keer de hoeveelheid huidige lithiumhydroxidecapaciteit in de VS vereisen om aan de binnenlandse vraag te voldoen – en de capaciteit van de momenteel geplande grondstoffenproductieprojecten … komt niet in de buurt van dat doel.” Schoffstall van Sprott zei dat regeringen de inspanningen steunen om toeleveringsketens voor EV-batterijen op te bouwen en Sprott verwacht dat deze trend zich zal voortzetten.

    www.marketwatch.com/story/slowing-ev-...
8.231 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 412 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.