Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,170   +0,100   (+0,66%) Dagrange 14,950 - 15,220 86.225   Gem. (3M) 213,9K

AMG 2024

6.961 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 349 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Just lucky 16 januari 2024 12:52
    quote:

    christo1 schreef op 16 januari 2024 12:10:

    [...]

    De huidige spodumene productie is toch verkocht aan langetermijn contracten aan een chinese afnemer pas in 2026 komt er spodumene vrij om intern of aan andere afnemer te verkopen.

    Mij lijkt het dan logisch dat die chinese afnemer niet zomaar een overname van de lithium tak zou toelaten, trouwens een eventuele overnemer zou de huidige voorwaarden en langetermijn contracten moeten overnemen wat aan de huidige prijzen niet interessant is.

    De chinezen zijn de hele lithium keten aan het manipuleren om toch de in aanbouw westerse bedrijven te ontmoedigen om te investeren zodat China zijn markt dominantie kan bestendigen zoals ze gedaan hebben met de zonnepanelen, maar ik denk dat ze op termijn daar niet in zullen slagen, maar ondertussen kan het wel heel moeilijk worden voor de westerse bedrijven indien ze geen steun ontvangen.

    Mvg.
    Huidige prijzen niet interesssnt? Op de top in 2018 stonden we te juichen bij deze destijds hoge prijzen. Kostprijs ligt op 300 a 400 per ton.
  2. forum rang 4 Mrs. Smith 16 januari 2024 15:15
    Je hoort en ziet toch steeds meer geluiden dat de analisten over enkele maanden hogere prijzen verwachten i.v.m. het doorslaan buiten de werkelijkheid om naar beneden waar het natuurlijk verleden jaar overdreven doorsloeg naar boven. En de verwachting dat er in 2030 veel meer nodig zal zijn. We gaan het zien #glazenbol. Zit met smart te wachten op een update uit Bitterfeld maar de oester wil en zal gesloten blijven kosten wat het kost :-)
  3. forum rang 4 Mrs. Smith 16 januari 2024 16:01
    quote:

    Fox WIld schreef op 16 januari 2024 15:51:

    In Bitterfeld gaat voorlopig niets gebeuren. Pas in HJ2 2024 wordt daar 10.000 ton geproduceerd.
    Yep dat is allang bekend maar in mijn ogen mag er wel wat meer ruchtbaarheid aangegeven worden als je ziet wat div. andere partijen die nog lang niet zover zijn ......
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 16 januari 2024 16:22
    Waarom dalen We eigenlijk ??/

    je leest al dat solid batterijen Volkswagen en rivalen sluiten aan bij puzzel van solid-state batterijen
    'Veel beloftes zijn niet waargemaakt en verschillende autofabrikanten en investeerders zijn verbrand'

    VW, Toyota, BMW en andere wereldwijde autofabrikanten wedijveren om het raadsel van solid-state batterijen op te lossen, die technisch ongrijpbaar blijven ondanks tientallen jaren van onderzoek en miljarden dollars aan investeringen.

    Toch blijft massaproductie een ver vooruitzicht, zelfs nadat QuantumScape eind 2022 zijn eerste prototypes naar VW en andere potentiële klanten heeft verscheept, het begin van wat doorgaans een meerjarig proces van testen en certificeren is.
    Het heeft niet gezegd wanneer het een grote commerciële productie verwacht.

    www.autoblog.com/2024/01/16/solid-sta...
  5. forum rang 7 Just lucky 16 januari 2024 18:32
    quote:

    Fox WIld schreef op 16 januari 2024 15:51:

    In Bitterfeld gaat voorlopig niets gebeuren. Pas in HJ2 2024 wordt daar 10.000 ton geproduceerd.
    Dat "hopen" we maar. Ik verwacht bij de cijfers weer een stevig winstwaarschuwing en verlaging outlook, koers van 16 a 18 is zeker mogelijk.
  6. forum rang 8 Lepre Chaun 16 januari 2024 18:40
    quote:

    Just lucky schreef op 16 januari 2024 18:32:

    [...]Dat "hopen" we maar. Ik verwacht bij de cijfers weer een stevig winstwaarschuwing en verlaging outlook, koers van 16 a 18 is zeker mogelijk.
    Nee dat denk ik juist niet .
    We zijn overname kandidaat en het is gewoon een kwestie van tijd dat Albemarle aanklopt.
    Of een andere grote speler .
  7. forum rang 8 Lepre Chaun 16 januari 2024 20:19
    Top 10 lithiumbedrijven om te overwegen nu we mogelijk een bodem van de lithiumprijs naderen.

    Andere lithiumaandelen van topkwaliteit die u kunt overwegen.
    AMG Critical Materials NV [AMS:AMG] ( OTCPK:AMVMF )

    Nou Seeking Alpha is positief.

    seekingalpha.com/article/4663102-top-...
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 16 januari 2024 20:41
    Amerikaanse lithiumbedrijven voeren hun inspanningen op om de kloof tussen vraag en aanbod te dichten.

    Nevada Lithium Resources Inc (CSE:NVLH, OTCQB:NVLHF) , is daar een voorbeeld van.

    CEO Stephen Rentschler deelde zijn inzichten met Proactive in dit opiniestuk.

    Met behulp van een metafoor die we nog nooit eerder hebben gezien, maar die we meteen begrepen, benadrukt Rentschler dat, anders dan in de investeringssector, de beslissing voor autobedrijven eenvoudig is:
    het veiligstellen van lithium tegen elke prijs, aangezien de gevolgen als ze dit niet doen verschrikkelijk zijn.

    www.proactiveinvestors.co.uk/companie...
  9. forum rang 4 DubbeltjeblijftDubbeltje 16 januari 2024 21:03
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 16 januari 2024 20:19:

    Top 10 lithiumbedrijven om te overwegen nu we mogelijk een bodem van de lithiumprijs naderen.

    Andere lithiumaandelen van topkwaliteit die u kunt overwegen.
    AMG Critical Materials NV [AMS:AMG] ( OTCPK:AMVMF )

    Nou Seeking Alpha is positief.

    seekingalpha.com/article/4663102-top-...
    AMG wordt wel heel marginaal genoemd. Er zijn talloze betere alternatieven.
  10. forum rang 6 Japaho 17 januari 2024 04:27
    quote:

    DubbeltjeblijftDubbeltje schreef op 16 januari 2024 21:03:

    [...]

    AMG wordt wel heel marginaal genoemd. Er zijn talloze betere alternatieven.
    Hou dit Canadeze Lithuim bedrijf maar even in de gaten dit jaar.
    Koers staat nog laag..... 0,50 Canadese Dollar

    Eureka Lithium Corporatie. op de beurs: ERKA
  11. forum rang 8 Lepre Chaun 17 januari 2024 09:48
    Ze laten ook de opkomst van Brazilië zien als bron van het zilverwitte metaal – een cruciaal materiaal voor EV-batterijen – achter de grote leveranciers Australië, Chili, China en Argentinië.

    Sigma, genoteerd aan de Nasdaq en in Toronto, begon vorig jaar met de productie en brengt zijn product op de markt als 'groen'. CEO Ana Cabral Gardner bezoekt regelmatig spraakmakende internationale conferenties die worden bijgewoond door de groten en de goede zakenwereld.

    Volkswagen en de Chinese batterijfabrikant CATL ook bieders.

    De vrijers hopen dat ze een koopje kunnen doen.

    www.ft.com/content/5b5dbc49-edcd-4847...

    1jaar pas produktie en nu al 3 miljard .
    Nou CATL of VW kan AMG nemen ze zoeken een koopje schrijft de FT .
6.961 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 349 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.