Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,210   +0,130   (+0,86%) Dagrange 14,700 - 15,320 268.400   Gem. (3M) 196,9K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 840 841 842 843 844 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Just lucky 22 november 2023 08:35
    quote:

    Lovaro schreef op 22 november 2023 08:20:

    Afgelopen maand 119,88%
    Je leeft toch niet onder een steen? De prijzen liggen al weer bijna 20% onder het niveau toen Heinz zijn nieuwe outlook doorgaf obv current prices. De bijl gaat straks weer in de outlook. Je zou bijna zeggen, einde oefening.
  2. forum rang 8 Freemoneyforever 22 november 2023 08:35
    quote:

    Lovaro schreef op 22 november 2023 08:19:

    Laatste 7 dagen is Lithium nl met meer dan 67% gestegen.
    Waar koop jij die lithium?

    Mijn bron: (die van Christo is waarschijnlijk iets actueler)
    tradingeconomics.com/commodity/lithium
    Lithium carbonate prices extended their decline to CNY 140,000 per tonne in November, the lowest since September 2021, on lower demand and steady supply. Expectations that growth in Chinese EV sales is slowing down prompted battery manufacturers to refrain from purchasing significant quantities of lithium during their typical restocking period in the second half of the year. Instead, firms cleared through inventories from the supply glut caused by extensive subsidies from the Chinese government throughout 2021 and 2022. Additionally, demand concerns emerged as the EU is investigating predatory pricing for Chinese vehicles. Elsewhere, the EV sales in the US have missed expectations as higher credit costs hampered consumers’ willingness to make large purchases. Meanwhile, supply is set to remain robust. Mineral Resources, the world’s second-largest producer of lithium raw material spodumene, plans to double its lithium production in Western Australia next fiscal year.
  3. forum rang 8 Lepre Chaun 22 november 2023 09:23
    Belgie

    De transitie naar elektrische auto’s in ons land loopt volop en de verkoop blijft stijgen.
    De meeste elektrische auto’s worden door bedrijven gekocht (90 procent), maar we mogen niet vergeten dat bedrijven en zelfstandigen elk jaar ook goed zijn voor 70 procent van de totale verkoop van nieuwe auto’s. Verwacht wordt dat het aantal elektrische auto’s in het verkeer zal verzevenvoudigen tegen 2030, van 270.000 exemplaren nu naar 2 miljoen (op een totaal wagenpark van ongeveer 6 miljoen auto’s).

    Bovendien zal de verkoop van elektrische auto’s in Vlaanderen waarschijnlijk versneld stijgen vanaf 2024 door de invoering van de aankooppremie van 5.000 euro voor nieuwe auto’s die minder dan 40.000 euro kosten en 3.000 euro voor tweedehandswagens (hoewel de premie jaarlijks daalt)
  4. forum rang 6 christo1 22 november 2023 09:55
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 22 november 2023 09:23:

    Belgie

    De transitie naar elektrische auto’s in ons land loopt volop en de verkoop blijft stijgen.
    De meeste elektrische auto’s worden door bedrijven gekocht (90 procent), maar we mogen niet vergeten dat bedrijven en zelfstandigen elk jaar ook goed zijn voor 70 procent van de totale verkoop van nieuwe auto’s. Verwacht wordt dat het aantal elektrische auto’s in het verkeer zal verzevenvoudigen tegen 2030, van 270.000 exemplaren nu naar 2 miljoen (op een totaal wagenpark van ongeveer 6 miljoen auto’s).

    Bovendien zal de verkoop van elektrische auto’s in Vlaanderen waarschijnlijk versneld stijgen vanaf 2024 door de invoering van de aankooppremie van 5.000 euro voor nieuwe auto’s die minder dan 40.000 euro kosten en 3.000 euro voor tweedehandswagens (hoewel de premie jaarlijks daalt)
    Posten van zulke artikels zal de koers van AMG niet stuwen, er moet een Europese lithium markt ontstaan onafhankelijk van China en laat AMG daar nu werk van maken samen met nog veel andere spelers in batterijmaterialen.

    Tot dan zijn we overgeleverd aan de grillen van de chinese lithium markt.

    Mvg.
  5. forum rang 4 geldmaker 22 november 2023 10:13
    quote:

    christo1 schreef op 22 november 2023 09:55:

    [...]

    Posten van zulke artikels zal de koers van AMG niet stuwen, er moet een Europese lithium markt ontstaan onafhankelijk van China en laat AMG daar nu werk van maken samen met nog veel andere spelers in batterijmaterialen.

    Tot dan zijn we overgeleverd aan de grillen van de chinese lithium markt.

    Mvg.
    Christo heb jij een bron/ link over deze gemeenschappelijke vraag naar Europese aanpak cq bescherming v d lithiummarkt?
    Zou een giga gevoel van power kunnen geven vooral hier..
  6. forum rang 8 Lepre Chaun 22 november 2023 10:29
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 22 november 2023 10:16:

    [...]

    Hellup!
    Bij mensen met een depressie (ook zonder dat er ooit een manie is geweest) kan lithium juist worden toegevoegd aan een antidepressivum.
    Lithium bestaat in verschillende toedieningsvormen, namelijk als tablet, capsule of drank/druppels.
    Meestal worden tabletten voorgeschreven.

    en als je dan ook nog een muziekje er bij opzet ben je helemaal weer Positvo
    www.youtube.com/watch?v=Z05qiPnLpMM
  7. forum rang 6 christo1 22 november 2023 10:31
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 22 november 2023 09:23:

    Belgie

    De transitie naar elektrische auto’s in ons land loopt volop en de verkoop blijft stijgen.
    De meeste elektrische auto’s worden door bedrijven gekocht (90 procent), maar we mogen niet vergeten dat bedrijven en zelfstandigen elk jaar ook goed zijn voor 70 procent van de totale verkoop van nieuwe auto’s. Verwacht wordt dat het aantal elektrische auto’s in het verkeer zal verzevenvoudigen tegen 2030, van 270.000 exemplaren nu naar 2 miljoen (op een totaal wagenpark van ongeveer 6 miljoen auto’s).

    Bovendien zal de verkoop van elektrische auto’s in Vlaanderen waarschijnlijk versneld stijgen vanaf 2024 door de invoering van de aankooppremie van 5.000 euro voor nieuwe auto’s die minder dan 40.000 euro kosten en 3.000 euro voor tweedehandswagens (hoewel de premie jaarlijks daalt)
  8. forum rang 4 Xynix 22 november 2023 10:34
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 22 november 2023 01:10:

    Ondanks alles verzekert SQM dat het volgend jaar de productie zal blijven verhogen , omdat er vraag is in de markt naar uw product.
    Albemarle, 's werelds grootste producent van lithium, handhaaft een soortgelijk standpunt en verzekerde slechts een paar weken geleden dat de vraag naar elektrische auto's gezond genoeg is om een grotere productie van het mineraal te vereisen.

    Nu de koorts losbarst, willen meer bedrijven meedoen aan het spel en is de beschikbaarheid van het mineraal toegenomen.

    De enige twijfel die we nog hebben is of de prijs van lithium zich zal herstellen .
    Het lijkt erop dat de markt voor elektrische auto’s dringend een prijsdaling nodig heeft.
    Als dit gebeurt (en fabrikanten als Citroën of Renault denken dat ze dit kunnen bereiken), is het zeer waarschijnlijk dat de vraag weer in een hoger tempo zal groeien.

    Laten we bovendien niet vergeten dat, ondanks een laksere Euro 7-regelgeving, de reeds goedgekeurde overeenkomsten in Europa het continent richting een zeer belangrijke elektrificatie van zijn aanbod vóór 2030 duwen.
    Ik denk dat de grootste doorbraak voor elektrische auto's zal zijn als de (Lithium!) solid state batterijen daadwerkelijk massaal geadapteerd gaan worden. Als dat een vergroting van de elektrische actieradius van 60% gaat betekenen zal dat een van de grootste weerstanden tegen elektrisch rijden wegnemen: de laadstress. Voor mij persoonlijk is dat wel DE reden om nog niet voor elektrisch te willen gaan, ook wel omdat ik mijn Eriba caravan zo snoezig vind.

    Ik zie trouwens voor solid state nog 2 manieren om snel te penetreren: plug-in hybrides met een dusdanig grote elektrische range (150-200km?) dat je effectief meer dan 90% elektrisch kunt gaan rijden zonder laadstress, of nog goedkopere kleine elektrische "boodschappen wagentjes" als 2e wagen of 1e wagen naast OV/vliegen. Die laatste hoeven dan qua prestaties en actieradius helemaal niet spectaculair te zijn als ze maar goedkoop zijn (10.000-15.000?). Het is te hopen dat de Europese autofabrikanten snel genoeg gaan zijn, want anders zijn we die markt gewoon kwijt aan de Chinezen. Die kunnen dat soort wagens waarschijnlijk 1,5-2 jaar na massale beschikbaarheid van solid state al in grote aantallen gaan leveren.

    Als de elektrificatie van het wagenpark inderdaad snel doorzet, dan gaat de combinatie van zonnepanelen en die nieuwe verticale kleine "windmolens" (mits die doorzetten) wellicht zorgen voor een snelle opkomst van decentrale opwekking van stroom voor eigen gebruik. Dat zou ook kunnen bijdragen om het stroomnet wat te ontlasten.

    Dus we zouden met lithium wel eens de grootste "varkenscyclus" ooit mee kunnen gaan maken. Er lijken meer partijen zich bewust daarvan, want vooralsnog stralen ontwikkelingsplannen uit dat degenen die aan lithium willen gaan verdienen er vanuit gaan dat de huidige lithium-prijsdip (zeer?) tijdelijk zal zijn.
  9. forum rang 6 christo1 22 november 2023 10:37
    quote:

    geldmaker schreef op 22 november 2023 10:13:

    [...]

    Christo heb jij een bron/ link over deze gemeenschappelijke vraag naar Europese aanpak cq bescherming v d lithiummarkt?
    Zou een giga gevoel van power kunnen geven vooral hier..
    De EU heeft zich toch dit als doelstelling geformuleerd, zoveel percentage van batterijmaterialen moet uit de EU of handelspartners komen, dit lijkt me duidelijk dat China op termijn uitgesloten wordt tenzij er vestigingen openen in de EU zelf.

    Het chinese CATL doet dit nu in Hongarije reeds en als chinese bedrijven in de race willen blijven in de EU en VS zullen ze quasi gedwongen worden om vestigingen daar te openen en anders zullen westerse bedrijven hun deel van de markt opeisen wat ook zal gebeuren.

    Maar AMG moet nog even door het stof.

    Mvg.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 840 841 842 843 844 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.